Autor Wątek: Trochę złomu...  (Przeczytany 3171 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Sob, 03 Maj 2014, 21:11:39

Offline kaszlack

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 11
  • Reputacja: 0
    • Zobacz profil
Chciałem się hmmm... "pochwalić" moimi dotychczasowymi konstrukcjami w KSP. Są to mniej lub bardziej udane kopie prawdziwych samolotów, a także trochę własnej radosnej twórczości. Póki co żadnych modów - wszystkie maszyny zbudowane są ze stockowych części.

Na początek F-14 Tomcat. Z niego chyba najbardziej jestem zadowolony, lata stabilnie (dopóki ma dużo paliwa :P), bardzo przyjemnie się steruje, dość łatwo nim wylądować, nie potrzebuje też zbyt długiego rozbiegu by oderwać się od ziemi. Skrzydła niestety nie są ruchome tak jak w oryginale i nie wiem czy na stockowych częściach jest to możliwe do wykonania, jeśli tak to chętnie posłucham sugestii na ten temat. Pilotem nie jestem, więc nawet nie za bardzo wiem, co więcej można o tych samolotach napisać. Jako pierwszy (i w sumie jak później każdy z moich samolotów, który był w stanie unieść się w ogóle w powietrze) dotarł z bazy na biegun północny na tym co miał w zbiornikach (większość drogi pokonał oczywiście lecąc w wyższych partiach atmosfery). Parę fotek: :)








Następny model - F-16. Mały, szybki, bardzo zwrotny ale i dość nerwowy podczas wykonywania manewrów. Posiada pewien mankament, który dokładnie jeszcze nie wiem od czego zależy, mianowicie startując na pełnym ciągu potrafi go rozbujać na boki po czym zazwyczaj traci równowagę i się wywraca, co niestety kończy się zniszczeniem, jeśli jednak pominąć ten mały problem, kolejna maszyna z której jestem zadowolony i kolejna, która moją "testową trasę" na biegun zaliczyła i więcej problemów z nią nie zaobserwowałem. :)









Kolejny samolocik - F-4 Phantom. Wygląda chyba nawet nieźle, ale już tak dobrze nie lata. Jak na swoje rozmiary jest dość ociężały, długo się rozpędza nim można oderwać go od ziemi, w powietrzu "czuć" tą masę. Ale lata, skręca, hamuje, ląduje i trasa testowa zaliczona, więc czego chcieć więcej... :)








Próba odwzorowania, albo chociaż zbliżenia się wyglądem do F/A-18 Superhornet. W sumie nie bardzo jest się o czym rozpisywać. W locie co prawda spisuje się nieco lepiej niż wspomniany wyżej Phantom, ale też i niczym specjalnym nie powala ani się nie wyróżnia. Dodatkowo ze względu na tylne koła umieszczone dość daleko od tyłu samolotu, należy uważać z zadzieraniem dzioba w górę przy odrywaniu się od lotniska oraz doziemianiu, w przeciwnym razie można się łatwo pozbyć silników. :P








A teraz coś większego formatu, czyli Kashlonov 225, a więc większych rozmiarów samolot, inspirowany (bo kopią to raczej trudno nazwać) An-225. Zbyt wiele nie latałem, bo komputer nie pierwszej świeżości i przy tylu częściach spadek fps daje się we znaki. Niemniej jednak jak na tak dużą konstrukcję, która odrywa się od ziemi dopiero gdy skończy się pas startowy, to gdy już jest w powietrzu, jak na samolot takich rozmiarów z lotem radzi sobie bardzo dobrze i również udało się nim dotrzeć na biegun. :)









I na koniec mój dwupłat - McDonnelKashlack. Pierwszy samolot z prawdziwego zdarzenia, jaki zbudowałem w KSP. Samolot nie był wzorowany na żadnym konkretnym modelu, miał po prostu wyglądać jak kilkudziesięcioletnia konstrukcja. Świetnie spisuje się w powietrzu (oczywiście przy mniejszych prędkościach, to w końcu wiekowa konstrukcja!), wystarczy ok. 40-45ms by był w stanie oderwać się od ziemi, a do lądowania można podchodzić z jeszcze mniejszymi prędkościami, świetna maszyna do latania dla początkujących pilotów, bardzo stabilny i przewidywalny w locie, robi dokładnie to co się mu każe. Z racji niewielkich prędkości potrzebnych do uniesienia się, zużywa dużo mniej paliwa niż którakolwiek z prezentowanych wyżej maszyn. :)








I jeszcze jako ciekawostka - Grumman X-29, niestety póki co jest nielotem. :( Dojeżdża do końca pasa startowego i jedyny kierunek w jakim zamierza się z niego udać, to niestety w dóóóóół... :(
Ale może kiedyś coś jeszcze z niego będzie.





Póki co to cała moja twórczość powiedzmy, że warta pokazania. :P

Sob, 03 Maj 2014, 21:22:33
Odpowiedź #1

Offline MegaProize

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 197
  • Reputacja: 21
  • King of Skyrim!
    • Zobacz profil
Niektóre z zaprezentowanych wyżej samolotów, jest naprawdę ładnych!  Oczywiście wiadomo- stock ma swoje ograniczenia, ale zawsze powtarzam, że zrobienie czegoś zgrabnego na tej nieszczęsnej podstawce to sztuka. I tu znajdują się perełki. Osobiście najbardziej podoba mi się Hornet. Jest naprawdę podobny do swojego oryginału. Co do reszty to jest ona zbyt KSPowa (?) Nie czuć w nich tej mocy jak w realnych maszynach. Mimo to czekam na specjalne odwzorowania. Skup się kiedyś na pojedynczym modelu i postaraj się o każdy szczegół. Jest to naprawdę fajna zabawa, a i satysfakcja i efekt jest ogromny! Rada ode mnie: przyciskiem F2 wyłącz HUD i wtedy rób screenshoty. Więcej wtedy widać i skupia się wtedy na obiekcie. :)
" Jeżeli nie mogę czegoś opisać, to to nie istnieje. Wyjątkiem jest Bóg "- Recenzent Ateista


Reklama

Odp: Trochę złomu...
« Odpowiedź #1 dnia: Sob, 03 Maj 2014, 21:22:33 »

Sob, 03 Maj 2014, 21:29:31
Odpowiedź #2

Offline Kadaf

  • Kapitan
  • ***
  • Wiadomości: 1 339
  • Reputacja: 145
    • Zobacz profil
No no, bardzo fajny przegląd! Mi osobiście najbardziej podeszła poczciwa efka 16. A co do stocku i niestocku, przywiązanie ślepe do pierwszego na dłuższą metę ogranicza. Jeżeli masz ochotę porobić coś faktycznie działającego, jak zmienna geometria płatowca, to spróbuj z modem Smoke Industries. Ruchome zawiasy, obrotnice, siłowniki.

tu masz link: Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Co do dwupłata, to obowiązkowy mod na śmigła, bo jakżeż on wygląda na jetach, jak kretyn :)

Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Natomiast Gummanowi F-29 mógłby pomóc mod FAR, ale akurat nie mam linka pod ręką. To mod na realistyczną aerodynamikę. Jak działa nie wiem, nie testowałem.

Ogólnie pogratulować jeszcze raz fajnego dorobku i trzymaj tak dalej!

Sob, 03 Maj 2014, 21:29:59
Odpowiedź #3

Offline JackRyanPL

  • Redaktor
  • Podporucznik
  • *****
  • Wiadomości: 924
  • Reputacja: 65
    • Zobacz profil
Naprawdę świetnie odwzorowane maszyny. Najbardziej spodobał mi się F/A-18. Moim zdaniem najlepiej odwzorowany obok Phantoma. Co do Kashlonova to dziwi mnie ogromna rozpiętość skrzydeł. Sam zbudowałem takiego kolosa, i w moim przypadku większa powierzchnia nośna sprawiała, że powstawał Kaczkolot. Skrzydła zaczynały się bujać i działy się różne dziwne rzeczy. Jest szansa abyś podał dane techniczne maszyn? Np. masa, zapas paliwa, maks. prędkość. Planujesz zbudowanie większej ilości tego typu samolotów? Jest jeszcze wiele wspaniałych maszyn, które warto odwzrować, np. B-52, F-22 Raptor. Tak czy siak, genialna robota.

Reklama

Odp: Trochę złomu...
« Odpowiedź #3 dnia: Sob, 03 Maj 2014, 21:29:59 »

Sob, 03 Maj 2014, 21:34:20
Odpowiedź #4

Offline rosomak909

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 101
  • Reputacja: 4
    • Zobacz profil
Bardzo fajne samoloty. Mi też również się podoba, że są zrobione na stocku, na modach to dużo łatwiejsze. Najbardziej podobają mi się F/A-18 Superhornet i ten dwupłatowiec (chociaż te jego skrzydła to trochę kańciaste). Fajnie ci wyszły skrzydła tego horneta. No, niezła robota  ;).
« Ostatnia zmiana: Sob, 03 Maj 2014, 21:36:30 wysłana przez rosomak909 »
Kliknijcie każdy z linków na tej stronie codziennie raz i pomagajcie: Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Sob, 03 Maj 2014, 21:59:08
Odpowiedź #5

Offline kaszlack

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 11
  • Reputacja: 0
    • Zobacz profil
Hmmmm, na pewno chciałbym się w to pobawić trochę bardziej. Niestety, do kerbali siadam dość rzadko, bo pracuję na ciężarówce i komputer widuję zaledwie kilka dni w miesiącu. :( Co do silników odrzutowych w dwupłacie - szczerze mówiąc jak zaczynałem grać, to myślałem, że sama gra będzie się rozwijać nieco szybciej i z każdą aktualizacją będą do niej przybywać tony części, więc zrobiłem tak, że "niech na razie sobie tak będzie, a jak wrzucą w jakiejś aktualizacji śmigła, to się zamieni". Niestety nie dzieje się tak, jak się spodziewałem, a gra na stockowych elementach po pewnym czasie zaczyna być powoli nudna, czasami faktycznie ogranicza i w sumie przeglądam sobie teraz cokolwiek na temat modów, by troszkę sobie tą grę usprawnić. :) Na pewno chciałbym zbudować jeszcze kilka innych samolotów, zarówno tych prawdziwych, jak i pobawić się w jakieś jonoloty, łaziki (zacząłem tworzyć ciągnik siodłowy z naczepą, tu też pewnie by się przydał mod, bo nie bardzo wiem jak to połączyć, ale do tego się dojdzie w późniejszym czasie), czy może nawet jakieś jednostki pływające.

Jeśli idzie o 225, to efektu machających skrzydeł na szczęście nie ma (wiadomo, są jakieś lekkie odchyły, ale mimo wszystko jest to pospinane jakoś tak, że na szczęście trzyma się kupy :P). W sumie nie wiem nawet czy te skrzydła nie są przyduże (nie znam się na konstruowaniu samolotów, oprócz tego samolotu i dwupłata to wzorowałem się na zdjęciach realnych maszyn), ale tak mi się zachciało zbudować coś naprawdę dużego, co będzie w stanie mimo wszystko unieść się w powietrze i się udało. :P

Dane techniczne - oczywiście, uruchomię grę, przejrzę każdy samolot jeszcze raz po kolei i wszystko pouzupełniam. :)

Reklama

Odp: Trochę złomu...
« Odpowiedź #5 dnia: Sob, 03 Maj 2014, 21:59:08 »

Sob, 03 Maj 2014, 22:03:54
Odpowiedź #6

Offline Kadaf

  • Kapitan
  • ***
  • Wiadomości: 1 339
  • Reputacja: 145
    • Zobacz profil
Tu masz moją króciutką serię ciężarówek z naczepami:

Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Użyty mod na siodle to właśnie klamot z moda, którego ci podlinkowałem wcześniej, czyli smoke industries.

Sob, 03 Maj 2014, 22:13:29
Odpowiedź #7

Offline MarQx

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 95
  • Reputacja: 3
    • Zobacz profil
Świetne maszyny ! Widać kolego że się napracowałeś, F16 jest MEGA ^^

Edit: Bardzo doceniam to, iż pracujesz bez modów

Pozdrawiam :)

« Ostatnia zmiana: Sob, 03 Maj 2014, 22:15:31 wysłana przez MarQx »
Asrock B85 Pro4, Core i5 4440 4x3,1GHz, 16GB DDR3, RAdeon R7 260x 2Gb

Reklama

Odp: Trochę złomu...
« Odpowiedź #7 dnia: Sob, 03 Maj 2014, 22:13:29 »

Pon, 05 Maj 2014, 14:56:35
Odpowiedź #8

Offline Kedorlaomer

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 26
  • Reputacja: 0
    • Zobacz profil
F-16 Falcon i F-18 Hornet wyglądają rewelacyjnie!
F-4 powinien latać ociężale :). Wszak amerykańscy piloci mawiali, że ten samolot to "amerykański dowód na to, że nawet cegła potrafi latać". Gruby, ciężki, dymi i grzęźnie w ostrych skrętach. Wyszedł Ci bardzo "historycznie".
Zmienna geometria skrzydeł - to coś, co spędza mi sen z powiek, od czasu, gdy gram w KSP. Trzeba skorzystać z modów. Ja wciąż(ku przerażeniu mojego brata - Benecjusza) tworzę samoloty zamiast rakiet i jakoś nie mogę się wybrać na orbitę i dalej :-\

Pon, 05 Maj 2014, 15:02:55
Odpowiedź #9

Offline Drangir

  • Major
  • *
  • Wiadomości: 1 631
  • Reputacja: 92
  • Smok rakietowy
    • Zobacz profil
    • DeviantArt
Świetne samoloty, chociaż ten ogromny jakoś do mnie nie przemawia. Co do  Grumman X-29 - KSP kiepsko liczy skrzydła, jeśli są odwrócone w taki sposób. Możliwe że FAR powinien z tym pomóc.
Cytat: Steven Universe
- Wasze obliczenia były niepoprawne.
- Nie mogły być niepoprawne, skoro żadnych nie robiliśmy.

Reklama

Odp: Trochę złomu...
« Odpowiedź #9 dnia: Pon, 05 Maj 2014, 15:02:55 »

Czw, 03 Lip 2014, 14:54:28
Odpowiedź #10

Offline kaszlack

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 11
  • Reputacja: 0
    • Zobacz profil
Wróciłem wreszcie z trasy i dograłem mody. :D

McDonnellKashlack - zyskał wreszcie silnik tłokowy i teraz wygląda jak trzeba, choć chcę poeksperymentować jeszcze z wersją dwusilnikową z silnikami na skrzydłach tak jak były w odrzutowym pierwowzorze. Samolot składa się z 77 elementów, Vmax ok 110m/s, pułap max. ok 5000m n.p.m. więc trochę osłabł przez ten silnik, ale nadal jestem z niego dumny. :D

Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘAby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘAby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘAby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘAby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Powoli będę sobie teraz dopieszczał pozostałe samoloty. Wgrałem też dla testu FAR, jednak nie byłem z niego zadowolony. Pomógł on co prawda X-29 wzbić się w powietrze, ale po kilku chwilach lotu samolot rozpadał się, jak inne z resztą, więc póki co nadal pozostanie nielotem.

A tymczasem przeglądając sobie nowe elementy, tak trochę pospiesznie udało mi się stworzyć to:

McDonnellKaszlack KC-7, jako nawiązanie (bo kopią trudno to nazwać) do samolotu Douglas DC-7. 84 elementy póki co i ta liczba raczej niewiele się już zmieni, jeszcze trochę się z nim męczę, na początku w ogóle nie chciał się odrywać od ziemi, a teraz lata już całkiem przyzwoicie. Szkoda, że części z modów nie zawsze da się malować, przez co samolot chyba raczej pozostanie biały. Jeszcze trochę przy nim pogrzebię, a potem jak zwykle testowy lot na biegun, a wtedy napiszę jeszcze jak wyglądają prędkości i pułapy jakie osiąga.

Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘAby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘAby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘAby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘAby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘAby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Póki co tyle, niedługo kolejny update. :D

P.S.

Ktoś może aktualnie polecić jakiś sensowny hosting zdjęć? Taki żeby screeny wrzucało się wygodnie większymi partiami, dodawało z nich miniaturki i żeby zdjęcia nie znikały po miesiącu?

Czw, 03 Lip 2014, 14:58:11
Odpowiedź #11

Offline Mikare12

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 35
  • Reputacja: 1
    • Zobacz profil
Bardzo ładne samoloty, a co do pytania to polecam imgur.com. Polecam ci też modyfikację zwaną procedual dynamics. Dodaje on proceduralne skrzydła które można wykorzystać nawet do wszystkiego :) .
« Ostatnia zmiana: Czw, 03 Lip 2014, 15:00:06 wysłana przez Mikare12 »
[size=14]I scored 78.3% on the
 Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
 "Well done!  Your chances of surviving a zombie apocalypse are better than average!  Don't get too cocky, though.  Remember, the undead never sleep..."

Reklama

Odp: Trochę złomu...
« Odpowiedź #11 dnia: Czw, 03 Lip 2014, 14:58:11 »

Pią, 04 Lip 2014, 03:19:06
Odpowiedź #12

Offline kaszlack

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 11
  • Reputacja: 0
    • Zobacz profil
Nowy Tomcat! 8) 55 elementów póki co, nawet jest ekhm, "uzbrojony". Pułap max ok 17km, Vmax ok 560m/s w górnych partiach atmosfery. :) Lata już niemal perfect, no i działają skrzydła o zmiennej geometrii. :D Ale mechanizm niestety jest trochę widoczny na zewnątrz. :( Męczę się jeszcze z kołami - traci stabilność podczas startu i lądowań, ale za to jak już jest w powietrzu...

Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

« Ostatnia zmiana: Pią, 04 Lip 2014, 03:50:45 wysłana przez kaszlack »

Pią, 04 Lip 2014, 11:42:56
Odpowiedź #13

Offline Rogovic

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 8
  • Reputacja: 0
    • Zobacz profil
Piękna maszyna. Zmienna geometria daje zmianę siły nośnej, manewrowości czy tylko forma bajeru? :)
Przez Ciebie muszę odpalić kerbale i zbudować coś podobnego.
« Ostatnia zmiana: Pią, 04 Lip 2014, 11:44:30 wysłana przez Rogovic »

Reklama

Odp: Trochę złomu...
« Odpowiedź #13 dnia: Pią, 04 Lip 2014, 11:42:56 »

Pią, 04 Lip 2014, 14:14:05
Odpowiedź #14

Offline Kedorlaomer

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 26
  • Reputacja: 0
    • Zobacz profil
Samolot ma bardzo miły dla oka wygląd. Bardzo fajny pomysł ze zmienną geometrią skrzydeł. Ładnie udało Ci się wkomponować skrzydła w kadłub.
Próbowałem  już tego, ale żeby zrobić to naprawdę dobrze, trzeba się nieźle nakombinować. Ja próbowałem zamocować skrzydła na rotatronach i dużych kołach(tych z silnikiem).

Co do działania - to nie tylko bajer wizualny. Nawet na aerodynamice stokowej jest odczuwalna różnica w zachowaniu samolotu. W przypadku grania z FAR jest jeszcze ciekawiej, ale poskładać całą konstrukcję do kupy tak, żeby się nie rozpadła - to jest poziom hardcore. Nawet jeśli wyłączymy w FAR rozpadanie się obiektów na skutek przeciążeń - skrzydła potrafią odmaszerować, jeśli są punktowo zamocowane. W ogóle przy graniu z FAR wszelkie ruchome elementy bardzo szybko ulegają destrukcji.

No i ten fajowy B9. Dla tych co lubią budować samoloty świetna sprawa. Polecam też skrzydła proceduralne. Kadaf robi z tego niesamowite konstrukcje.
« Ostatnia zmiana: Pią, 04 Lip 2014, 14:17:09 wysłana przez Kedorlaomer »