• Sekcja lotnicza Winged Industries: Kerb-Flyer I 5 1
Aktualna ocena:  

Autor Wątek: Sekcja lotnicza Winged Industries: Kerb-Flyer I  (Przeczytany 90804 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Czw, 02 Cze 2016, 09:10:41
Odpowiedź #60

Offline winged

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 395
  • Reputacja: 39
    • Zobacz profil
Udało mi się zrobić bardziej okrągłe końcówki skrzydeł. Ponadto skrzydła są teraz minimalnie wygięte ku górze. Za resztę póki co nie mam jak się zabrać ale bardzo bym chciał poprawić koła i dorobić te cylindry.


Czw, 02 Cze 2016, 10:02:49
Odpowiedź #61

Offline Nolanoth

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 34
  • Reputacja: 3
    • Zobacz profil
Świetny wątek winged ;) I propsy za Ju 87 G.
Do jakości modelów absolutnie nie mogę się przyczepić bo kerbal to nie War Thunder. Wyglądają spoko ;)
Ciekaw jestem jakby w Twoim wykonaniu wyglądały samoloty takie jak Horten Ho 229 czy Messerschmitt Me 323.

Reklama

Odp: Sekcja lotnicza Winged Industries: Kerb-Flyer I
« Odpowiedź #61 dnia: Czw, 02 Cze 2016, 10:02:49 »

Czw, 02 Cze 2016, 11:20:58
Odpowiedź #62

Offline Kadaf

  • Kapitan
  • ***
  • Wiadomości: 1 362
  • Reputacja: 145
    • Zobacz profil
Lepiej Winged, lepiej, ale nadal tak sobie. Ogólnie zasadnicze moje pytanie brzmi, czy posiadasz moda TweakScale. Bo jeżeli nie i nie zamierzasz, to dalsza część mojej wypowiedzi nie ma zastosowania. Ale jeżeli jednak z niego korzystasz, to dlaczego nie zrobisz kilku rzeczy? Po pierwsze to nieszczęsne podwozie. Ja bym je powiększył i wsunął w kadłub. Miałbyś większe koła na krótszych goleniach. Bo by były wsunięte. Po drugie, cylindry. Jeżeli masz Tweaka, to nie widzę nawet najmniejszego problemu by odwzorować cylindry. Tak jak to na przykład zrobiłem w mojej motolotni:


A ponieważ używasz sporej ilości modów, to mógłbyś odwzorować je znacznie lepiej. Dalej, nadal masz te skrzydła jakieś takie kanciaste. Serio nie da się polepić z kawałków skrzydeł w modach które posiadasz? Ja miałem problem z zaokrąglonym sterem kierunku jak budowałem fokkera dr1. Mod na proceduralne skrzydła, którego używałem nie przewidywał zaokrąglania lotek, dlatego pociąłem lotkę na plasterki i złożyłem łuk z wielu kawałków.



No i łuk jest (mniej więcej) i zostawmy na boku dyskusję o tym, że Fokker miał ster pływający, bo takiego rozwiązania nie uwzględnia chyba w ogóle żaden mod :) Co do zastrzałów skrzydeł, to chodziło mi o to, że są zbyt blisko kadłuba. Na wszystkich fotkach to wyraźnie widać, że są nieco dalej. A co do kąta, to po prostu nie są one patrząc od przodu pionowe, lecz leciutko się rozszerzają ku górze.

Czw, 02 Cze 2016, 20:02:55
Odpowiedź #63

Offline winged

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 395
  • Reputacja: 39
    • Zobacz profil
Cytuj
Po pierwsze to nieszczęsne podwozie. Ja bym je powiększył i wsunął w kadłub. Miałbyś większe koła na krótszych goleniach. Bo by były wsunięte.
To jest bardzo mądry pomysł i niewykluczone, że w przyszłości tak zrobię, nie wiem jednak czy nie zwiększy to za bardzo masy a już teraz przy realistycznej mocy silnika i tej samej masie własnej co w oryginale, mam ogromne problemy, żeby w ogóle nim wystartować. Tzn. startuję bez problemu ale potrzebuję na to ponad połowy pasa startowego, trochę za dużo jak na taki samolocik.

Wiem, że tutaj ocenia się głównie wygląd ale dla mnie realistyczny performance jest równie ważny. Dlatego na razie dam sobie z tym spokój zwłaszcza, ze na oku mam pewne kółka z Firespittera, które podobno nawet zostały zaktualizowane do 1.1.2. Powód dla których nie sprawdzę ich tu i teraz jest dosyć prozaiczny: otóż siedzę cały czas na 1.0.5 bo Squad zepsuł koła w updacie 1.1 i samoloty przy większych prędkościach potrafią się zachowywać bardzo niestabilnie. Czekam więc aż to poprawią - co może zająć dni, tygodnie, miesiące.... Mam Firespittera dla KSP 1.0.5 ale koła z tego moda nie zachowują się zbyt stabilnie. Musiałem spędzić kilka ładnych godzin próbujących różnych ustawień w plikach .cfg żeby poprawić stabilność innych kół i z tymi byłoby tak samo. Dlatego teraz tego nie zrobię, wolę poczekać na update 1.1.3 i sprawdzić jak działa Firespitter na najnowszym KSP. Dopiero potem podejmę jakiekolwiek działania w sprawie tych kół.

Cytuj
Po drugie, cylindry. Jeżeli masz Tweaka, to nie widzę nawet najmniejszego problemu by odwzorować cylindry. Tak jak to na przykład zrobiłem w mojej motolotni:

Cylindry mogę odwzorować z procedural parts bez problemu, nie zrobiłem tego ponieważ użyłem silnika z osłoną a wiec trzeba założyć że cylindry są tam w środku (dziwne byłoby gdyby wystawaly - od czegoś przecież jest ta osłona). Mam na oku silnik bez osłony ale nie jest on kompatybilny z 1.0.5 - wiem natomiast, że ktoś pracuję nad jego updatem do wersji 1.1.X dlatego wolę sobie zaczekać. nie spieszy się. A jak nie będzie aktualizacji moda to po prostu dorobię cylindry do tego silnika który jest zamontowany.

Cytuj
dlatego pociąłem lotkę na plasterki i złożyłem łuk z wielu kawałków.

To dokładnie tak jak ja. Po prostu najwidoczniej użyłeś większej ilości plasterków i stąd lepszy efekt. Nie mniej jednak mnie podoba się obecny wygląd skrzydeł i nie zamierzam już tego poprawiać.


Cytuj
Co do zastrzałów skrzydeł, to chodziło mi o to, że są zbyt blisko kadłuba. Na wszystkich fotkach to wyraźnie widać, że są nieco dalej. A co do kąta, to po prostu nie są one patrząc od przodu pionowe, lecz leciutko się rozszerzają ku górze.

Teraz zrozumiałem, że mówisz o nich patrząc od przodu. Poprawiłem je, teraz rozszerzają się ku górze. Możliwe, że powinny być jeszcze bardziej oddalone od kadłuba ale gra nie pozwala mi na większe oddalenie ich. Na montowanie od nowa jestem zbyt leniwy. Te kratownice blisko kadłuba też nie są w 100% zgodne z prawdą historyczną.  ;)


Cytuj
Ciekaw jestem jakby w Twoim wykonaniu wyglądały samoloty takie jak Horten Ho 229 czy Messerschmitt Me 323.
Ho 229 figurował kiedyś na mojej liscie ale wykresliłem go z powodu braku czasu. Oznacza to, że na pewno nie pojawi się w tym roku, niewykluczone natomiast, że pojawi się w przyszłym po tym jak zrobię repliki tych samolotów które są dla mnie bardziej priorytetowe.

Co do Me 323 to przed twoim postem nawet nie wiedziałem, że taki samolot w ogóle istnieje. Wszystko dlatego, że moje zainteresowanie lotnictwem jet bardzo bardzo świeże i jest to uboczny efekt grania w Kerbale a nie na odwrót tak jak w przypadku kosmosu - interesowałem się astronautyką lata przed Kerbalami ale samolotami zainteresowałem się wyłącznie dzięki Kerbalom.



Reklama

Odp: Sekcja lotnicza Winged Industries: Kerb-Flyer I
« Odpowiedź #63 dnia: Czw, 02 Cze 2016, 20:02:55 »

Czw, 02 Cze 2016, 21:05:57
Odpowiedź #64

Offline Kadaf

  • Kapitan
  • ***
  • Wiadomości: 1 362
  • Reputacja: 145
    • Zobacz profil
Wiesz, z tym performancem to przy tym akurat samolocie myślę że i tak nie jest on zbyt blisko realizmu. Chodzi mi o wagę samolotu. Jest ona zbliżona do oryginału? Bo Po-2 przecież jest z drewna i płótna i sądzę, że masa własna płatowca ze szmaty i patyków będzie znacznie niższa, niż z metalu. Chyba, że to jakoś uwzględniłeś i pokombinowałeś w cfg. A jeśli tak, to zmiana masy kół jest również możliwa tą metodą.

Słyszałem historię, że pewien pilot wylądował Po-2 na polu z powodu awarii silnika. Poszedł szukać rolnika. Znalazł, we wsi skontaktował się ze swoją jednostką, po samolot przyjechano z mechanikiem następnego dnia. Pech chciał, że na polu wypasały się kozy. Po przyjeździe okazało się, że zeżarły poszycie dolnego płata i kadłuba. Samolot zezłomowano.

Czw, 02 Cze 2016, 21:48:04
Odpowiedź #65

Offline Nolanoth

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 34
  • Reputacja: 3
    • Zobacz profil
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Co do Me 323 to przed twoim postem nawet nie wiedziałem, że taki samolot w ogóle istnieje. Wszystko dlatego, że moje zainteresowanie lotnictwem jet bardzo bardzo świeże.
Nie no, ja ani znawcą ani zainteresowany lotnictwem nie jestem. Nie, że nie lubię tematu ale nigdy mi nie było po drodze jakoś. A oba samoloty znam z historii II wojny światowej, która mnie wybitnie interesuje. Zapytałem o nie po prostu z racji dość skomplikowanej budowy. :D

Kadaf, nie słyszałem o tej historii ale może być prawdziwa. Wszak to było w Związku Radzieckim, to mówi samo za siebie.
« Ostatnia zmiana: Czw, 02 Cze 2016, 21:49:49 wysłana przez Nolanoth »

Reklama

Odp: Sekcja lotnicza Winged Industries: Kerb-Flyer I
« Odpowiedź #65 dnia: Czw, 02 Cze 2016, 21:48:04 »

Pią, 03 Cze 2016, 01:40:27
Odpowiedź #66

Offline winged

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 395
  • Reputacja: 39
    • Zobacz profil
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Wiesz, z tym performancem to przy tym akurat samolocie myślę że i tak nie jest on zbyt blisko realizmu. Chodzi mi o wagę samolotu. Jest ona zbliżona do oryginału?
Pewnie, że tak, jest nawet nieco niższa - tylko 741 kg masy własnej Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Prędkość maksymalna 190 km/h, trochę szybciej od oryginału ale to i tak zbliżony wynik. Przy masie startowej 800kg  można go oderwać od ziemi przy prędkości 65 km/h co jest pokazane w linku powyżej. Przy masie 1200 kg potrzebuje 105km/h żeby się oderwać i jest spory problem żeby w ogóle go do takiej prędkości rozpędzić.

To że można go zrobić tak lekkim przy prawidłowych wymiarach to już zasługa Realism Overhaul. Jest taki współczynnik, który określa wytrzymałość skrzydeł, można go regulować w zakresie od 0.05 aż do wartości kilkadziesiąt razy większych. Niski współczynnik to niewielka masa ale i niewielka wytrzymałość. Mój Po-2 ma go na najniższym możliwym poziomie a wiec 0.05 ale już np. MiG-17 ma je ustawione na 0.90 więc jego skrzydła są o wiele bardziej wytrzymałe ale też o wiele cięższe. Gdybym do odrzutowego myśliwca wstawił skrzydła z Po-2 to te rozpadłyby się przy pierwszym lepszym skręcie, czy nawet po osiągnięciu odpowiednio dużej prędkości.

Tak samo można dostosowywać skrzydła do temperatur z jakimi będzie miał do czynienia samolot:
Są 3 typy:
- spaceplane - z osłoną termiczną, dostosowane do wejścia w atmosferę i poruszania się w niej z prędkością powyżej mach 3
- supersonic - mach 1-3
- subsonic - poniżej mach 1

Zwykłe, cylindryczne zbiorniki paliwa też można dostosowywać w pewnych zakresach.
« Ostatnia zmiana: Pią, 03 Cze 2016, 01:42:25 wysłana przez winged »

Wto, 19 Lip 2016, 17:39:34
Odpowiedź #67

Offline winged

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 395
  • Reputacja: 39
    • Zobacz profil
Po-2 ze zrobionymi cylindrami i zmienionym podwoziem:







Nie wiem czy wspominałem o tym wcześniej ale silnik, którego tutaj używam jest dwa razy słabszy niż kerbalski silnik jonowy.

Reklama

Odp: Sekcja lotnicza Winged Industries: Kerb-Flyer I
« Odpowiedź #67 dnia: Wto, 19 Lip 2016, 17:39:34 »

Czw, 21 Lip 2016, 21:48:10
Odpowiedź #68

Offline winged

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 395
  • Reputacja: 39
    • Zobacz profil
Republic P-47 Thunderbolt




Republic P-47 Thunderbolt – jednomiejscowy samolot myśliwski i myśliwsko-szturmowy. Wyprodukowany w liczbie 15 683 sztuk, był najliczniejszym z samolotów myśliwskich USA. Był używany na wielu frontach drugiej wojny światowej: w Europie, Afryce, Dalekim Wschodzie i Pacyfiku. Thunderbolty odbyły pół miliona lotów bojowych, zrzuciły 132 482 tony bomb, wystrzeliły 59 567 rakiet i 125 milionów pocisków karabinowych, niszcząc w powietrzu i na ziemi ponad 12 tysięcy samolotów przeciwnika, przy stratach własnych 5222 maszyn, z czego tylko 824 w walce (stosunek zwycięstw i strat w walkach powietrznych 4,6 do 1 na korzyść P-47).



P-47 służył w amerykańskich siłach powietrznych, w latach 1942-47, po wojnie był używany jeszcze w wielu innych krajach, ostatnim państwem, które wycofało go z użytku było Peru (1966).



Przedstawiona tutaj wersja korzysta z wprowadzonego w 1943 r. kroplowego kokpitu, który zapewniał widoczność we wszystkich kierunkach, po bokach widoczne są "invasion stripes" - czarno-białe paski, które malowano na samolotach alianckich podczas inwazji w Normandii.



P-47 był dość bogato wyposażony w uzbrojenie. Miał 8 karabinów maszynowych M2 12,7 mm, mógł zabrać ze sobą ponad 1100kg bomb i niekierowanych pocisków rakietowych.




Sporą zaletą samolotu były osiągi na dużych wysokościach (8-12 km) a wadą spory promień skrętu wynikający z dużego obciążenia płata tak więc piloci Thunderbolta na pewno musieli unikać walki kołowej. P-47 dzięki odrzucanym zbiornikom osiągał zasięg nawet 2900km co pozwalało na eskortę bombowców lecących w głąb Niemiec. Samolot dzięki dobremu opancerzeniu często wykorzystywano do ataków na cele naziemne.




Alternatywna wersja kolorystyczna:




Czw, 28 Lip 2016, 14:01:46
Odpowiedź #69

Offline Pizmak

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 55
  • Reputacja: 3
    • Zobacz profil
Na temat tego, jak blisko mu do prawdziwego samolotu, nie będę się wypowiadał, bo się nie znam, ale wygląda fantastycznie, zazdroszczę Ci zapału do takiego dopieszczania tych replik

Namazane z P8 Lite przez Tapatalk

Dom jest tam, gdzie znacznik prograde.

Reklama

Odp: Sekcja lotnicza Winged Industries: Kerb-Flyer I
« Odpowiedź #69 dnia: Czw, 28 Lip 2016, 14:01:46 »

Pią, 29 Lip 2016, 15:48:15
Odpowiedź #70

Offline winged

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 395
  • Reputacja: 39
    • Zobacz profil
Grumman F6F-3 Hellcat



Grumman F6F Hellcat (z ang. jędza) – amerykański pokładowy samolot myśliwski z okresu II wojny światowej. Jednosilnikowy, jednomiejscowy dolnopłat. Jeden z najbardziej znanych samolotów biorących udział w walkach na Dalekim Wschodzie. Produkowany w latach 1942-1945 w liczbie blisko 14 000 sztuk (głównie wersje F6F-3 i F6F-5)



Pomyślany jako rozwojowa wersja myśliwca F4F Wildcat miał być odpowiedzią na uwagi otrzymywane od pilotów latających na tych samolotach, jednak zakres zmian był tak znaczny, że doprowadził do powstania nowej konstrukcji.



Zmiany mające na celu poprawienie zasięgu, szybkości, uzbrojenia i opancerzenia obejmowały zainstalowanie silnika o większej mocy, zastosowanie większego śmigła, zastosowanie nowej konstrukcji podwozia, powiększenie zapasu paliwa i amunicji. Spowodowany tym znaczny wzrost masy skłonił konstruktorów do zastosowania płata o większej powierzchni dla uzyskania niskiej wartości jednostkowego obciążenia powierzchni nośnej.




F6F-3 to pierwsza wersja samolotu jak weszła do produkcji. Posiadała ona silnik Pratt & Whitney R-2800-10 o mocy 1491 kW (2028 KM), w końcówce serii Pratt & Whitney R-2800-10W z wtryskiem o mocy maksymalnej 1641 kW (2231 KM), śmigło 3-łopatowe Hamilton Standard. Uzbrojenie składało się z sześciu karabinów maszynowych Colt-Browning kal. 12,7 mm zamontowanych w skrzydłach z zapasem amunicji 400 szt. każdy. Zbudowano 4402 sztuki tej wersji wliczając w to modyfikacje F6F-3N, F6F-3E i F6F-3P.







Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Na temat tego, jak blisko mu do prawdziwego samolotu, nie będę się wypowiadał, bo się nie znam, ale wygląda fantastycznie, zazdroszczę Ci zapału do takiego dopieszczania tych replik
Dziękuję za miłe słowa :)
« Ostatnia zmiana: Czw, 16 Lut 2017, 17:57:52 wysłana przez winged »

Nie, 31 Lip 2016, 18:55:15
Odpowiedź #71

Offline beryl

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 193
  • Reputacja: 1
    • Zobacz profil
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Grumman F6F Hellcat (z ang. jędza)

Serio? :/

Reklama

Odp: Sekcja lotnicza Winged Industries: Kerb-Flyer I
« Odpowiedź #71 dnia: Nie, 31 Lip 2016, 18:55:15 »

Czw, 25 Sie 2016, 02:59:02
Odpowiedź #72

Offline winged

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 395
  • Reputacja: 39
    • Zobacz profil
Tupolew Tu-4



Tu-4 (ros. Ту-4) – radziecki bombowiec strategiczny, opracowany w biurze konstrukcyjnym Andrieja Tupolewa, kopia amerykańskiego bombowca Boeing B-29 Superfortress. Służył w Radzieckich Siłach Powietrznych od późnych lat czterdziestych do lat sześćdziesiątych.

Pod koniec II wojny światowej Związek Radziecki posiadał niewielką liczbę ciężkich bombowców Pe-8 do prowadzenia bombardowań strategicznych. Widząc łatwość, z jaką amerykańskie samoloty operujące z odległych baz zrzucały bomby na terytorium Japonii, Józef Stalin nakazał rozpoczęcie prac nad nowym bombowcem strategicznym.



W 1945 roku trzy amerykańskie bombowce Boeing B-29 Superfortress awaryjnie wylądowały na terytorium radzieckim. Maszyny zostały internowane i przekazane do badań w Biurze Konstrukcyjnym Tupolewa. Maszyny skopiowano tak dokładnie, jak to było możliwe. W rezultacie powstał bombowiec Tu-4 (w kodzie NATO: Bull), oblatany 19 maja 1947 roku. Maszyna weszła do służby w roku 1948. Trapiło ją wiele problemów rozwojowych, co wynikało z braku znajomości technologii wykonania samolotu tej klasy, innymi normami, czy wreszcie innym systemem miar (zamiana cali na system metryczny).


Ostrzał z dzialek NS-23:



Naprowadzany pocisk KS-1 Komet będący pomniejszoną wersją samolotu MiG-15 (u mnie w skali 1:1). Napędzany jest silnikiem odrzutowym, ma zasięg ok. 100 km i rozwija prędkość 950 km/h nad poziomem morza.






Pią, 26 Sie 2016, 22:50:23
Odpowiedź #73

Offline winged

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 395
  • Reputacja: 39
    • Zobacz profil
Tupolew Tu-4 AWACS



Jedynym zagranicznym użytkownikiem Tu-4 była Chińska Republika Ludowo-Demokratyczne, która w lutym 1953 roku otrzymała kilkadziesiąt maszyn tego typu. Część z nich pod koniec lat 60-tych przerobiono na samoloty wczesnego ostrzegania – AWACS. Otrzymały one nazwę KJ-1 AEWC. Wersja ta korzysta z 4 silników turbośmigłowych Iwczenko AI-20K, każdy o mocy ponad 5000 KM - to ponad 2x razy więcej niż w oryginalnym Tu-4. Prędkość maksymalna mojej repliki podskoczyła w ten sposób z 600 km/h do 800 km/h czyniąc go najszybszym nieodrzutowym samolotem w mojej kolekcji. Rekord ten został jednak szybko pobity przez innego Tupolewa - prawdopodobnie domyślacie się więc jaki samolot będzie zostanie pokazany jako następny.


« Ostatnia zmiana: Czw, 16 Lut 2017, 17:56:25 wysłana przez winged »

Reklama

Odp: Sekcja lotnicza Winged Industries: Kerb-Flyer I
« Odpowiedź #73 dnia: Pią, 26 Sie 2016, 22:50:23 »

Pon, 29 Sie 2016, 19:02:22
Odpowiedź #74

Offline TheDestroyer111

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 13
  • Reputacja: 0
    • Zobacz profil
Następny będzie Tu-95, zwany też "Niedźwiedź" ("Bear") po kodzie NATO.
Bombowiec tupolewa, jest to najszybszy samolot z napędem śmigłowym. Końcówki jego podwójnych śmigieł poruszają się szybciej od dźwięku, przez co jest to jeden z najgłośniejszych samolotów wojskowych. Ale dalekiego zasięgu nie da się mu zaprzeczyć. Wiele razy przelatywał on obok USA i Wielkiej Brytanii, udowadniając pełną gotowość ich myśliwców przechwytujących.

 

Sekcja lotnicza Kadaf Industries

Zaczęty przez Kadaf

Odpowiedzi: 72
Wyświetleń: 61064
Ostatnia wiadomość Śro, 04 Paź 2017, 13:57:38
wysłana przez Element4ry
[ED] - Sekcja Lotnicza

Zaczęty przez Drangir

Odpowiedzi: 19
Wyświetleń: 22371
Ostatnia wiadomość Sob, 06 Cze 2015, 14:42:18
wysłana przez Mithrill
Flyer-1

Zaczęty przez rafal3920

Odpowiedzi: 2
Wyświetleń: 5699
Ostatnia wiadomość Pon, 28 Sty 2013, 11:40:45
wysłana przez rafal3920
Sekcja transportowa Prottos Dynamics

Zaczęty przez Prottos97

Odpowiedzi: 0
Wyświetleń: 7681
Ostatnia wiadomość Pon, 15 Lut 2016, 20:50:34
wysłana przez Prottos97