Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - cyrylo97

Strony: 1 [2] 3
16
Dyskusje na dowolne tematy / Odp: Cywilizacje pozaziemskie?
« dnia: Sob, 14 Mar 2015, 09:47:20 »
Odnośnie splątania kwantowego jako możliwości komunikacji bez opóźnień. Uproszczony wstęp do mechaniki kwantowej:
-Cząstki tego samego typu (np 2 elektrony) są nierozróżnialne.
-Każda cząstka znajduje się w jakimś stanie kwantowym, możemy się dowiedzieć jaki to stan, ale w tym celu musimy zadziałać na cząstkę a wtedy ona losowo zmieni swój stan kwantowy na inny.
-W mechanice kwantowej istnieje prawo o zakazie klonowania stanu. Tzn. nawet jeśli tak samo będziemy działać na 2 cząstki to nie muszą one przyjąć tego samego stanu.

Jeżeli 2 takie same cząstki będziemy "mieszać" tak że nie jest możliwe ogarnąć, która jest która a następnie włożymy do dwóch pudełek, będą one splątane kwantowo. Wtedy: (dla uproszczenia cząstki nazwę A, B
-Jeżeli sprawdzę stan jednej cząstki A, to cząstka B błyskawicznie zmieni swój stan na taki jaki miała cząstka A, ta para cząstek przestaje być splątana i dalej już się zachowują "normalnie"
-To, że cząstka B zmieniła stan w żaden sposób nie oddziałuje na otoczenie, więc obserwując jedynie cząstkę B nie możemy stwierdzić, czy stan cząstki A został sprawdzony.
-Dopiero komunikując się jakąś inną metodą (np. Radiowo) można stwierdzić, stan której cząstki był sprawdzany najpierw.

Z tego wynika, że splątanie kwantowe nie pozwala przesyłać żadnej informacji błyskawicznie, postulat szczególnej teorii względności że żadna informacja nie przemieszcza się szybciej niż światło pozostaje prawdziwy.





17
Dyskusje na dowolne tematy / Odp: Program kalkulujący orbity w VBA
« dnia: Śro, 11 Mar 2015, 23:22:17 »
I ja zrobiłem jakiś swój arkusz który w zależności od v0 i h0 liczy pozostałe parametry orbity oraz rysuje trajektorię.

Zielony okrąg to Kerbin, szary okrąg to orbita Muna

18
Statki kosmiczne / Odp: Wahadłowiec "Kangur"
« dnia: Nie, 01 Lut 2015, 15:57:11 »
Paliwo w dolnym zbiorniku paliwa służy jako przeciwwaga dla ładunku i kokpitu (zmieniając ilość paliwa dostosowuję wyważenie dla różnych ładunków)

Dzięki temu środek masy jest dokładnie pomiędzy silnikami a największym zbiornikiem paliwa i prom nie traci stabilności pomimo ubywającego paliwa z tych 3 zbiorników (najpierw ubywa z dolnego i górnego, a dopiero potem ze środkowego)

A dopalacze ustawiłem metodą prób i błedów tak, aby prom leciał prosto przy najcięższym mieszczącym się ładunku, i wszystkimi zbiornikami paliwa pełnymi.

19
Statki kosmiczne / Odp: Wahadłowiec \"Kangur\"
« dnia: Nie, 01 Lut 2015, 12:51:42 »
Co do podobieństwa do radzieckiego programu promów, Buran to była po prostu podróbka amerykańskiego wahadłowca przyczepiona do rakiety Energia, która miała silniki pod zbiornikiem paliwa. A u mnie to jest zbiornik paliwa i dopalacze przyczepione do Promu.


[Post scalony: Nie, 01 Lut 2015, 13:35:39]
Powstała właśnie druga ulepszona wersja Wahadłowca "Kangur"
Główne zmiany to:
-Ulepszone skrzydła, w które są lepiej poskładanie niż w poprzedniej wersji.
-Dopalacze schowano w jednej większej rurze w celu zwiększenia estetyki.
-Zmniejszono liczbę części z 256 do 220.
Testy wykazały, że powyższe zmiany nie zepsuły stabilności promu, a być może nawet je poprawiły (nie jestem pewien, czy faktycznie jest progres czy tylko ja nauczyłem się tym lepiej latać)




Trwają prace nad zwiększeniem stabilności podczas wchodzenia w atmosferę (aktualnie prom jest stabilny tylko jeśli w przednim zbiorniku zostawi się około 600 jednostek RCS)

20
Statki kosmiczne / Wahadłowiec "Kangur"
« dnia: Pią, 30 Sty 2015, 03:18:14 »
Nowa na rynku agencja kosmiczna "Atlantis" ma zaszczyt przedstawić swój najnowszy wahadłowiec "Kangur" wzorowany na tych od NASA.

Dane techniczne:
Masa startowa: 528t + masa ładunku.
Liczba części na starcie: 256+ładunek.
Koszt startu: 190 221 funduszy.
Masa wahadłowca: 40t.
Liczba części wahadłowca: 168.
Odzyskiwane fundusze: 92 448*.
*Jeśli pilotom uda się wylądować na pasie startowym
Maksymalna masa ładunku: 43t.

Tymczasem w KSC trwają przygotowania do kolejnego startu kangura w celu wyniesienia głównego modułu stacji kosmicznej.

Start za
10
9
8
7
6
5
4
3
Zapłon!
2
1
I wystartował!


Tuż po starcie piloci muszą precyzyjnie sterować ciągiem głównych silników, ponieważ zanim kangur nabierze prędkości, to jest jedyna skuteczna metoda sterowania. Później skrzydła wyręczają pilota w robocie.
Na wysokości około 24km i przy prędkości około 1000 m/s odczepiane są dopalacze.

Wkrótce po tym piloci odwracają kangura zbiornikiem do dołu.

Kangur kontynuuje swój lot dopóki Apocentrum nie wzrośnie wystarczająco wysoko przy jednoczesnym utrzymaniu Perycentrum wewnątrz atmosfery.

Następnie następuje odrzucenie zbiornika paliwa który spali się w atmosferze Kerbinu

Zostają włączone silniki RCS i przy ich pomocy prom zostaje umieszczony na właściwej orbicie (w tym przypadku 300km x 300km)

Po osiągnięciu właściwej orbity drzwi ładowni otwierają się

Inżynier Marcal Kerman udaje sie na EVA i upewnia się, że ładunek nie został uszkodzony w czasie lotu.

Następnie stacja zostaje odłączona a Kangur dokuje do niej, aby sprawdzić również działanie systemów wewnątrz stacji przemycić przekąski kerbalom które spędzą w środku najbliższe kilka miesięcy



Dzięki dodatkowemu dokowi w ładowni (ten na dziobie jest niedostępny dla załogi) Inżynier Marcal Kerman i naukowiec Philwin Kerman mogą przejść do stacji bez konieczności zakładania strojów EVA.
Wkrótce po tym kangur oddokowuje od stacji i wykonuje manewr deorbitacji.

Przed wejściem w atmosferę panele słoneczne są chowane, drzwi ładowni zamykają się, z pozostałe paliwo RCS przepompowywane jest do zbiornika tuż za kabiną pilotów w celu zwiększenia stabilności.
Po wejściu w atmosferę piloci podnoszą nos w górę aby jak najwięcej prędkości wytracić jeszcze w górnej atmosferze a następnie spokojnie szybują do KSC



Po bezpiecznym lądowaniu wahadłowiec wraca do hangaru a zarząd firmy wraz z dzielnymi pilotami świętują kolejny udany lot.


Oczywiście Kangur może wynieść coś znacznie cięższego niż ta lekka stacja kosmiczna, na tych screenach widać, jak wynosi ładunek o masie 43.8t na orbitę o wysokości 250km



Użyte mody:
-FAR
Dziękuję za uwagę i czekam na opinie.

21
A co jeżeli ziemia tak naprawdę nie jest wypukła, ani nawet płaska, tylko wklęsła a niebo to centrum wszechświata.

22
Szukam modyfikacji / Dwie przepustnice
« dnia: Nie, 14 Gru 2014, 16:10:04 »
Szukam modyfikacji, w której mógłbym podzielić silniki na 2 grupy i ciągiem każdej z nich sterować osobno.

23
Problemy z modyfikacjami / Odp: Problem z Procedural Fairings
« dnia: Śro, 10 Gru 2014, 19:06:02 »
W nowszych wersjach Procedural Fairings aby nie było zbyt dużo podobnych części, wszystkie takie same części które różnią się tylko rozmiarem zostały poupychane do jednej, i aby zmienić jej rozmiar musisz kliknąć prawym przyciskiem myszy.


24
Aktualności / Odp: KSP 0.90
« dnia: Śro, 26 Lis 2014, 19:35:04 »
W najnowszym Devnote dostaliśmy Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ czyli screeny nowych części lotniczych Mk3

25
Szukam modyfikacji / Odp: Zmiana inklinacji orbit planet
« dnia: Śro, 19 Lis 2014, 19:05:35 »
Tak jak pisał Dragnir chodzi mi o zmianę inklinacji Orbit w stockowym systemie planet (rozmiary, masy i promienie orbit mają się nie zmienić).
O RSS wspomniałem tylko dlatego, że na stronie modyfikacji na zagranicznym forum widziałem także kilka configów, i być może ktoś zrobił taki, który odpowiada moim oczekiwaniom.


26
Szukam modyfikacji / Zmiana inklinacji orbit planet
« dnia: Wto, 18 Lis 2014, 22:57:44 »
Czy ktokolwiek z was wie o modyfikacji/configu do RSS, która na trwałe zmienia inklinację orbit. Bo to że ekliptyka jest równoległa do równika, a Mun krąży po orbicie równikowej jest nudne, gdy porówna się to do rzeczywistości. Ponadto miło by widziane, jeśli ta modyfikacja zmieniała by szerokość geograficzną KSC.

Ps. Nie chcę zmieniać rozmiaru, tekstur ani promieni orbit planet.

27
Stacje kosmiczne / Odp: [0.23] Skylab + CSM + .craft
« dnia: Śro, 25 Gru 2013, 00:18:02 »
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Cytuj
Polecam też dodatek Crew Manifest ponieważ póki co nie da się inaczej wyciągnąć kerbonautów z labolatorium.
Squad, rly. ಠ_ಠ
A nie da się po prostu kliknąć LPM na właz?

28
Inne / Odp: LEGO
« dnia: Pią, 06 Gru 2013, 18:41:07 »
Shinzo, odnośnie twoich SG w Minecraft. Z tego co pamiętam to górny symbol blokował się ostatni, a u ciebie jest on w pierwszej trójce.

29
Samoloty / Odp: Inflier mkII
« dnia: Wto, 26 Lis 2013, 22:54:12 »
Ja na 1 silniku odrzutowym leciałem 2491.6m/s (orbitalna).

W innych testach wychodziło nawet ponad 2500m/s ale nie chciało mi się dzisiaj czekać na wyczerpanie paliwa w celu redukcji masy.

30
Samoloty / Odp: SDDP-1
« dnia: Nie, 27 Paź 2013, 09:24:56 »
Samolot składał się tylko z: pary Delta Wings, 1 silnika odrzutowego,1 zbiornika paliwa,1 kabiny i 39 wlotów powietrza, dzięki temu na wysokości 40km mogłem mieć maksymalną moc.

Strony: 1 [2] 3