Autor Wątek: Avioniczny problem natury technicznej  (Przeczytany 5026 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Pią, 21 Cze 2013, 14:40:06

Offline Wawrzyn

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 216
  • Reputacja: 12
  • Per aspera ad astra
    • Zobacz profil
Ostatnio w przerwie od budowania rakiet postanowiłem pobawić się w konstruktora samolotów i napotkałem na problem. Skleiłem model z większymi skrzydłami i kiedy w dwóch różnych miejscach dodaję lotki, to przy starcie jedna para idzie w górę a druga w dół. Idzie nad tym jakoś zapanować?
Przez trudy do gwiazd

Pią, 21 Cze 2013, 14:59:56
Odpowiedź #1

Offline DawsterTM

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 527
  • Reputacja: 35
  • *being dead intesifies*
    • Zobacz profil
Jesteś pewien że nie ustawił się trym? Możesz go zresetować wciskając ALT+X.
Best regards from Valhalla

Reklama

Odp: Avioniczny problem natury technicznej
« Odpowiedź #1 dnia: Pią, 21 Cze 2013, 14:59:56 »

Pią, 21 Cze 2013, 22:40:25
Odpowiedź #2

Offline Kadaf

  • Kapitan
  • ***
  • Wiadomości: 1 362
  • Reputacja: 145
    • Zobacz profil
Dawster, ty byś problemu z trymem szukał nawet w kosiarce hehe. Wawrzyn, po pierwsze co znaczy jedna para lotek? Czyli dwie lotki? I druga para czyli drugie dwie lotki? Jeżeli masz jedną parę lotek z przodu a drugą z tyłu, to jasne jest że przednia para lotek wychyli się w stronę przeciwną niż tylna. Natomiast jeżeli masz jedną lotkę na lewym skrzydle a drugą lotkę na prawym skrzydle i przy podciąganiu nosa maszyny jedna idzie w dół a druga w górę, to problem jest dość przedziwny. Nie zainstalowałeś jednej z nich do góry nogami? (nie wiem czy to w ogóle możliwe). Natomiast jeśli po prostu samolot robi ci kangura, to po prostu kwestia konstrukcji charakterystyczna szczególnie dla krótkich samolotów. Wydłuż maszynę. Druga rada to klawisz Capslock. To taki guzik delikatnego sterowania. Gdy wdusisz capsa to wszystko zaczynając od rozkładania nóżek, przez lotki, na RCSach kończąc będzie pracowało jakby na pół mocy. Sterowanie jest delikatniejsze, więc system zalecany przy co bardziej narowistych konstrukcjach.

Pią, 21 Cze 2013, 23:46:49
Odpowiedź #3

Offline DawsterTM

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 527
  • Reputacja: 35
  • *being dead intesifies*
    • Zobacz profil
Kadaf, sam nawet nie wiedziałeś że coś takiego jak trym, więc jeśli któryś z graczy niechcący go ustawi może latami szukać błędu a go nie znajdzie. Dlatego zawsze zaczynam od rzeczy najprostszej: ALT+X
Best regards from Valhalla

Reklama

Odp: Avioniczny problem natury technicznej
« Odpowiedź #3 dnia: Pią, 21 Cze 2013, 23:46:49 »

Sob, 22 Cze 2013, 13:48:44
Odpowiedź #4

Offline Wawrzyn

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 216
  • Reputacja: 12
  • Per aspera ad astra
    • Zobacz profil
Trym? A co to? X przełącza się symetrię, co nie? Odnośnie problemu - wynika on z tego, że element, na którym zamontowana jest druga para lotek jest tak obrócony, że lotki są przyczepione jakoby do jego przodu a gra nie jest jeszcze na tyle szczwana, żeby domyślić się, że teraz to jest tył skrzydła. A obracanie elementu niestety nic nie daje. Trudno, opracuję inną konstrukcję.
Przez trudy do gwiazd

Sob, 22 Cze 2013, 14:12:46
Odpowiedź #5

Offline Kadaf

  • Kapitan
  • ***
  • Wiadomości: 1 362
  • Reputacja: 145
    • Zobacz profil
Ano Wawrzyn, nie powstała jeszcze na świecie konstrukcja samolotu, który miałby lotki skierowane do przodu i jednocześnie latał. Nie, to tak nie działa. Lotki zawsze i wszędzie stosuje się w systemie że tak powiem "wleczonym". Nigdy ale to nigdy nie montujesz ich u natarcia skrzydła (czyli od przodu) bo taki system nie działa. Wyjątkiem są te skrzydełka które całe się przechylają, ale tam podniesienie przedniej części jest równoważone obniżeniem tylnej części, która ma większą powierzchnię. Taki układ zwany jest też "sterem pływającym".
Więc akurat w tym KSP jest skonstruowane prawidłowo.

Reklama

Odp: Avioniczny problem natury technicznej
« Odpowiedź #5 dnia: Sob, 22 Cze 2013, 14:12:46 »

Sob, 22 Cze 2013, 14:35:56
Odpowiedź #6

Offline Wawrzyn

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 216
  • Reputacja: 12
  • Per aspera ad astra
    • Zobacz profil
Chodzi o to, że lotki były zamontowane tak, jak być powinny, z tyłu skrzydła. Tyle tylko, że ów tył był tak naprawdę przodem, ponieważ tak miałem obrócony element. I przez to gra zgłupiała. Inżynierem nie jestem, ale gdzie powinny być lotki, to akurat wiem :D
Przez trudy do gwiazd

Sob, 22 Cze 2013, 15:30:52
Odpowiedź #7

Offline Kadaf

  • Kapitan
  • ***
  • Wiadomości: 1 362
  • Reputacja: 145
    • Zobacz profil
No chyba, że tak. Czyli co, bug?  :P

Reklama

Odp: Avioniczny problem natury technicznej
« Odpowiedź #7 dnia: Sob, 22 Cze 2013, 15:30:52 »

Sob, 22 Cze 2013, 17:01:20
Odpowiedź #8

Offline Shinzo

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 247
  • Reputacja: 16
    • Zobacz profil
Ale jednego nie kumam. Chodzi o wizualny glitch czy samolot przez to nie lata? Bo wiesz czasem może się wydawać że samolot bez sensu rusza jakąś powierzchnią sterową, szczególnie jak się zamontuje na nim jakiś SAS, ale to tak do końca bezpodstawne nie jest. Zbudowałeś maszynę w 100% symetryczną czy coś moze powodować nierównowagę, że gra próbuje kompensować? Masz jakieś mody zainstalowane? Ogólnie zdjęcie problemu byłoby chyba najlepsze, bo tak tylko ze słownego opisu, to wiele można się domyslać i wciąż być daleko od prawdy.
1. (M.) mianownik - Kto? Co? - Shinzo
2. (D.) dopełniacz - Kogo? Czego? (Czyj?) - Shinzo
3. (C.) celownik - Komu? Czemu? - Shinzo
4. (B.) biernik - Kogo? Co? - Shinzo
5. (N.) narzędnik - Kim? Czym? - Shinzo
6. (Ms.) miejscownik - O kim? O czym? - Shinzo
7. (W) wołacz - (O!) - Shinzo!
Proste? Proste.

Sob, 22 Cze 2013, 17:39:14
Odpowiedź #9

Offline Kadaf

  • Kapitan
  • ***
  • Wiadomości: 1 362
  • Reputacja: 145
    • Zobacz profil
Ogólnie to zbudowanie samolotu trwa krócej niż napisanie wszystkich dotychczasowych wiadomości w tym wątku, przypuszczam że Wawrzyn dawno temu zbudował już sobie inny :)
To nie nośna 1500 części żeby tyle dywagować:)

A przynajmniej tak mi się wydaje.

Reklama

Odp: Avioniczny problem natury technicznej
« Odpowiedź #9 dnia: Sob, 22 Cze 2013, 17:39:14 »

Sob, 22 Cze 2013, 19:07:32
Odpowiedź #10

Offline Wawrzyn

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 216
  • Reputacja: 12
  • Per aspera ad astra
    • Zobacz profil
Taa, samolot nielot powędrował do kosza ;) chyba nie zaznaczyłem, że skrzydła tego ptaka były zbudowane z kilku elementów a ten felerny był tyłem na przód i dlatego nie banglał. Cóż - ciężki weekend :D
Przez trudy do gwiazd

 

Problem natury konstrukcyjnej :)

Zaczęty przez dallahpl

Odpowiedzi: 8
Wyświetleń: 2982
Ostatnia wiadomość Sob, 23 Maj 2015, 10:45:15
wysłana przez kapacity
Problem z FPS

Zaczęty przez Unaleh

Odpowiedzi: 3
Wyświetleń: 2394
Ostatnia wiadomość Czw, 31 Gru 2015, 17:19:55
wysłana przez beryl
Problem z dokowaniem

Zaczęty przez andreas

Odpowiedzi: 21
Wyświetleń: 7195
Ostatnia wiadomość Pon, 28 Lip 2014, 14:21:54
wysłana przez Moskit
Problem z Aerodynamiką

Zaczęty przez DeVOO

Odpowiedzi: 14
Wyświetleń: 6659
Ostatnia wiadomość Wto, 29 Gru 2015, 22:36:12
wysłana przez KebabKerman
Problem z misjami

Zaczęty przez Takos

Odpowiedzi: 3
Wyświetleń: 3414
Ostatnia wiadomość Śro, 19 Lip 2017, 20:38:34
wysłana przez Takos