Autor Wątek: Ile rdzeni KSP jest w stanie wykorzystać?/Ile fps na moim sprzęcie.  (Przeczytany 2017 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Pią, 18 Wrz 2015, 18:01:52

Offline TheDeviantFox

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 3
  • Reputacja: 0
    • Zobacz profil
Cześć, doszedł do mnie właśnie mój "mały" potworek, i zastanawiam się ile mogę osiągnąć na nim fps i przy jakiej liczbie części stracę przyjemność z rozgrywki. Czy odczuję spadek płynności, jeśli w tle będą się renderowały modele 3d?
Set:
i7 5930k (podkręcony do 4.6Ghz)
Gtx 980ti
2x 8gb DDR4 Kingston HyperX Fury Black
SSD Crucial MX200

//Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie, ale mam monitor 1440p

Pią, 18 Wrz 2015, 18:56:19
Odpowiedź #1

Offline Wielki Piotr

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 237
  • Reputacja: 3
    • Zobacz profil
Wersje 1.0 i niższe nie są zbyt wydajne. Mają ograniczenia do 4GB RAM.
Jeśli chcesz grać na Real Solar System z innymi modami, to trzeba będzie się ograniczać. Bez modów KSP w końcu się znudzi. A mody dają wielkie możliwości.
Właściwie nawet potężny komputer jest niczym na wersji obecnej i starszych wersjach, właśnie przez kiepską "optymalizę"
Warto wspomnieć o nowej wersji KSP 1.1 gdzie wiele się zmieni.
O ile dobrze wiem, ma zniknąć ograniczenie RAM oraz gra ma zacząć używać procesorów itd. ale tu już nie wiem co i jak więc nie kontynuuje. No i cały silnik ma być efektywniejszy przez swoją nową budowę.
Grając w Cities Skylines który korzysta z Unity 5 zadziwiło mnie jak efektywny jest silnik gry.
Mam doświadczenie w grach gdzie budując miasta prędzej czy później będzie muliło. W cities skylines pomimo gigantycznej złożoności i słusznie wydawało by się pamięciożerności. Gra działała bardzo sprawnie i nic a nic nie zamulała. Oczywiście do czasu gdy miasto było gigantyczne i komputer miał prawo protestować, robił słusznie bo nie było już miejsca na mapie  ;)
« Ostatnia zmiana: Pią, 18 Wrz 2015, 19:08:28 wysłana przez Wielki Piotr »

Reklama

Odp: Ile rdzeni KSP jest w stanie wykorzystać?/Ile fps na moim sprzęcie.
« Odpowiedź #1 dnia: Pią, 18 Wrz 2015, 18:56:19 »

Pią, 18 Wrz 2015, 19:09:10
Odpowiedź #2

Offline TheDeviantFox

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 3
  • Reputacja: 0
    • Zobacz profil
Grałem całkiem sporo w kerbale na lapku, na którym bez modów poniżej 70 części przy starcie miałem całkiem przyjemną rozgrywkę. Właśnie przez te ograniczenia tak naprawdę nigdy nie grałem w ksp na poważnie. Chciałbym pograć sobie znowu, bo grało się całkiem przyjemnie. Jak duże struktury można obecnie budować i ile modów można mieć wgranych aby grało się przyjemnie?

Pią, 18 Wrz 2015, 19:12:00
Odpowiedź #3

Offline Wielki Piotr

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 237
  • Reputacja: 3
    • Zobacz profil
Grając z dość dużą liczbą (mocno odchudzonych!) modów na części i inne smaczki robiłem rakiety na 150 części. Grało się kiepskawo.
Gra w KSP z modami obecnie nie ma sensu. Bez modów jest nieciekawie.
Na Kerbinie spadek szybkości, w kosmosie ok. Ale 150 części to NIC
Wersja około 0.25, nie pamiętam
« Ostatnia zmiana: Pią, 18 Wrz 2015, 19:14:23 wysłana przez Wielki Piotr »

Reklama

Odp: Ile rdzeni KSP jest w stanie wykorzystać?/Ile fps na moim sprzęcie.
« Odpowiedź #3 dnia: Pią, 18 Wrz 2015, 19:12:00 »

Sob, 19 Wrz 2015, 11:10:24
Odpowiedź #4

Offline Prottos97

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 57
  • Reputacja: 5
  • Goniec z Łubianki
    • Zobacz profil
Wcześniej na dualu AMD, 4gb ram'u przy 40 modach wyciągałem stabilne 30FPS, teraz na quadzie wyciągam ok 90fps (przy 3 gigsach ramu)

Sob, 19 Wrz 2015, 12:35:10
Odpowiedź #5

Offline Drangir

  • Major
  • *
  • Wiadomości: 1 631
  • Reputacja: 92
  • Smok rakietowy
    • Zobacz profil
    • DeviantArt
@up
Wiesz, ja na dual core z 2GB RAM wyciągałem 60 FPSów, ale co z tego, skoro części na ekranie było osiem? Podaj przy ilu mniej więcej częściach masz 30 FPS, przy ilu 20 (KSP nie jest grą gdzie liczą się ułamki sekund jak w FPSach). Bo maksymalna ilość klatek przy małych konstrukcjach np. lądownika na księżycu to co innego niż 250-częściowy samolot wchodzący w prędkość naddźwiękową.
Cytat: Steven Universe
- Wasze obliczenia były niepoprawne.
- Nie mogły być niepoprawne, skoro żadnych nie robiliśmy.

Reklama

Odp: Ile rdzeni KSP jest w stanie wykorzystać?/Ile fps na moim sprzęcie.
« Odpowiedź #5 dnia: Sob, 19 Wrz 2015, 12:35:10 »

Sob, 19 Wrz 2015, 16:56:17
Odpowiedź #6

Offline Prottos97

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 57
  • Reputacja: 5
  • Goniec z Łubianki
    • Zobacz profil
@up mniej więcej przy 100 częściach

Sob, 19 Wrz 2015, 21:19:59
Odpowiedź #7

Offline TheDeviantFox

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 3
  • Reputacja: 0
    • Zobacz profil
Po pierwszej godzinie w kerbalach jedyne co jestem w stanie stwierdzić to to, że cpu i gpu się obijają. KSP nie wykorzystuje nawet 30% mojego procka, a grafika chodzi sobie na 60%. Przy 500 częściach mam całkiem dobre 48 FPS, ale już przy 800 tylko 30. A procek się obija. Nie wiem czy to przez to żę ksp jest słabo zoptymalizowane, czy ja mam jakieś problemy techniczne, ale w porównaniu do tego z czym miałem do czynienia do tej pory to i tak świetny wynik. (wyniki na 1440p). Podczas startu fpsy nieznacznie spadają.

//Nie mam zainstalowanych żadnych modów
« Ostatnia zmiana: Sob, 19 Wrz 2015, 21:22:12 wysłana przez TheDeviantFox »

Reklama

Odp: Ile rdzeni KSP jest w stanie wykorzystać?/Ile fps na moim sprzęcie.
« Odpowiedź #7 dnia: Sob, 19 Wrz 2015, 21:19:59 »

Sob, 19 Wrz 2015, 22:55:46
Odpowiedź #8

Offline Drangir

  • Major
  • *
  • Wiadomości: 1 631
  • Reputacja: 92
  • Smok rakietowy
    • Zobacz profil
    • DeviantArt
Twoje wyniki są NIESAMOWITE, Kadafowi komputer zdychał przy ostatniej budowli w skali, kiedy grasz całkiem płynnie.

Unity to silnik który ma działać na wszystkim, od telefoniku do maca i po prostu nie umie skorzystać z wielu rdzeni i większej ilości RAM, a grafika jest na tyle prosta, że nudzi się przy niej każda karta grafiki, nawet mój poprzedni budżetowy Radeon R7.

Oczywiście dłuższe teksty powiedzą dokładnie, bo wydajność różni się od środowiska w jakim statek się znajduje. (200 części w kosmosie działa szybciej niż 200 części pędzących w atmosferze), ale masz system zapewniający komfort rozgrywki jak niewiele osób na tym forum.

PS: A ponoć przyszły, już nadchodzący wielkimi krokami update jeszcze bardziej ulepszy wrażenia na lepszych maszynach. Np. w testach kilka tygodni temu udało im się stabilnie wykorzystać w grze 9~GB RAM.
Cytat: Steven Universe
- Wasze obliczenia były niepoprawne.
- Nie mogły być niepoprawne, skoro żadnych nie robiliśmy.

 

Jebediah jest przerażony

Zaczęty przez marax

Odpowiedzi: 4
Wyświetleń: 1009
Ostatnia wiadomość Sob, 17 Sty 2015, 20:30:01
wysłana przez Drangir
czy jest sposób na spolszczenie ksp

Zaczęty przez tom873

Odpowiedzi: 6
Wyświetleń: 1382
Ostatnia wiadomość Śro, 16 Wrz 2015, 23:14:40
wysłana przez Drangir