• Spolszczenie Kerbal Space Program [alpha 0.9] [0.90.x] [DEMO] 4 29
Aktualna ocena:  

Ankieta

Co chciałbyś zobaczyć w dalszych wersjach spolszczenia?

Opisy planet
96 (12.7%)
Spolszczone menu
59 (7.8%)
Spolszczenie mniejszych nazw (paliwa, elektryczność itd.)
116 (15.3%)
Lepiej przetłumaczone opisy części
181 (23.9%)
Lepsze przetłumaczone badania
96 (12.7%)
W pełni spolszczone treningi
208 (27.5%)

Głosów w sumie: 756

Autor Wątek: Spolszczenie Kerbal Space Program [alpha 0.9] [0.90.x] [DEMO]  (Przeczytany 204954 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Śro, 02 Mar 2016, 12:13:53
Odpowiedź #255

Offline Mithrill

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 212
  • Reputacja: 3
    • Zobacz profil
Tylko że połowa tego tekstu, jak nie więcej, to rzeczy niepotrzebne do odbierania gry. Słówka typu ,,thrust'', ,,liquid fuel'' etc. da się ogarnąć w minutę osiem, przynajmniej dla mnie.

Śro, 02 Mar 2016, 13:22:00
Odpowiedź #256

Offline KebabKerman

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 137
  • Reputacja: 4
  • Jeśli Kebab lubi kebaby jest gejem czy kanibalem?
    • Zobacz profil
E tam połowa. 97% to słówka czysto techniczne albo żarty w opisach części. Można to ogarnąć. Jeśli chcesz mieć spolszczenie na poziomie Google Translatora to proszę bardzo, ale jeśli wolisz spolszczenie na naprawdę wysokim poziomie to poczekasz sobie do końca życia. A i tak go nie będzie
Kebab Space Agency - Naszym paliwem są pierdy po ostrych kebabach!

Reklama

Odp: Spolszczenie Kerbal Space Program [alpha 0.9] [0.90.x] [DEMO]
« Odpowiedź #256 dnia: Śro, 02 Mar 2016, 13:22:00 »

Śro, 02 Mar 2016, 14:32:56
Odpowiedź #257

Offline Drangir

  • Major
  • *
  • Wiadomości: 1 631
  • Reputacja: 92
  • Smok rakietowy
    • Zobacz profil
    • DeviantArt
Chcesz grać po Polsku? Zacznij tłumaczyć i opublikuj, zamiast czekać na gotowe. Teksty możesz trzymać w Excelu póki nie pojawi sie oficjalne wsparcie dla tłumaczen (zapowiadane dla wersji 1.1). "Kółko adoracji" po prostu nie lubi postawy roszczeniowej, niczym nieuzasadnionej. Poprzednie spolszczenie wprowadzalo więcej bałaganu niż pożytku (np tlumaczone nazwy własne, calkowita niekompatybilnosc z modami) a autor korektę uważał za zbędną stratę czasu. Nikt nie będzie narzekał na spolszczenie wykonane z minimum standardow, bo kiepskie przynosi więcej szkody niż pożytku (jak rozmaite błędy techniczne i pytania czemu "żagiel główny" nie działa, lel).

A KSP tam gdzie nie operuje żargonem naukowym korzysta z bardzo prostego języka, dlatego nikt z "elyty" się nie poczuwa :P
Cytat: Steven Universe
- Wasze obliczenia były niepoprawne.
- Nie mogły być niepoprawne, skoro żadnych nie robiliśmy.

Śro, 02 Mar 2016, 16:55:25
Odpowiedź #258

Offline Wielki Piotr

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 237
  • Reputacja: 3
    • Zobacz profil
Tak naprawdę wystarczające spolszczenie wystarczyło by żeby obejmowało komendy, menu, opcje, i inne podstawki. Tłumaczenie części jest bez sensu bo to 90% tłumaczenia, do tego opisy i tak do niczego nie służą, a jak ktoś gra na modach to i tak nic mu ze spolszczenia części bo jest ich miliardy. Są obrazki, Homo sapiens sapiens się ogarnie. I tak nikt nie czyta opisów i nazw części. Ale te kilka przetłumaczonych słów podstawy było by miłe dla oczka  ;D
Tylko żeby te kilka słów przetłumaczyć trzeba, spodziewam się, kopać w systemie niczym KWK Brzeszcze i nikt nie ma czasu bo wszyscy są zajęci planowaniem stworzeniem Tropical Islands na obrzeżach układu.
« Ostatnia zmiana: Śro, 02 Mar 2016, 16:58:14 wysłana przez Wielki Piotr »

Reklama

Odp: Spolszczenie Kerbal Space Program [alpha 0.9] [0.90.x] [DEMO]
« Odpowiedź #258 dnia: Śro, 02 Mar 2016, 16:55:25 »

Śro, 02 Mar 2016, 19:16:33
Odpowiedź #259

Offline angorek

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 520
  • Reputacja: 35
    • Zobacz profil
Jeśli mam być szczery to ja np. nie czytam w ogóle co jest napisane w grze. Po pewnym czasie się po prostu tego nie robi, większość statystyk znam na pamięć, a jedyne co mnie interesuje podczas budowania to TWR i deltaV w okienku Mechjeba  :)
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
A do kólka wzajemnej adoracji mówiącej, że jezyk Polski nie ma sensu mam tylko jedno, proste zdanie: Nie Wasza sprawa kto i w jakim jezyku bedzie chcial grac wiec spolszczenie może mu pomoc. A jednak bedzie drugie zdanie, bo to jednak nie piec slowek, jak ktos powidzial, ale opisy wszystkich czesci, kazdej jednej, kontrakty, jest od cholery tekstu.
Wiesz jest takie powiedzenie, że za darmo to można co najwyżej w ryj dostać. Już widzę jak wszyscy rzucają się i piszą spolszczenie bo parę osób chce pograć po polsku mimo że język ten jest w grze całkowicie zbędny, i nie ma technicznych możliwości zrobienia pełnego tłumaczenia.
Manewry orbitalne itd. są opisane na forum, po polsku, więcej nie potrzeba..
Jeśli ktoś się nawet z dobrego serca podejmie tłumaczenia całej gry, to przed wyjściem 1.1 nawet nie masz co o tym marzyć.
Pozdrawiam Daniel
rakiety.org.pl In thrust we trust !

Śro, 02 Mar 2016, 20:19:00
Odpowiedź #260

Offline Wielki Piotr

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 237
  • Reputacja: 3
    • Zobacz profil
Fakt, KSP to gra o inżynierii, nie ma co czytać a trzeba dyńką ruszać. Zresztą co mamy czytać?
Ludzie! nie przeszedłem w swoim życiu chyba ani jednej gry bez spolszczenia dopóki nie złapałem KSP, na początku wydaje się trudno, ale spokojnie się każdy ogarnie, tak by normalnie grać. A jeśli ktoś chce podkręcić klimat polską wersją językową, to niestety na razie nie ma, i nie czekałbym na spolszczenie, tylko zalecam od razu zabrać się do gry, bo i tak się nie ma co czytać. Czy tylko mi się wydaje że dyskusja od kilku miesięcy kręci się w kółko???
Przerąbane, bo każdy nowy gracz szuka na forum spolszczenia którego nie ma, więc publikuje wiadomość odświeżając powtarzającą się dyskusję.
Muszę wycofać się z tego tematu.
« Ostatnia zmiana: Śro, 02 Mar 2016, 20:24:30 wysłana przez Wielki Piotr »

Reklama

Odp: Spolszczenie Kerbal Space Program [alpha 0.9] [0.90.x] [DEMO]
« Odpowiedź #260 dnia: Śro, 02 Mar 2016, 20:19:00 »

Czw, 03 Mar 2016, 08:39:32
Odpowiedź #261

Offline Padalec

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 20
  • Reputacja: 1
    • Zobacz profil
A ja się włączę do tej dyskusji :D

Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
A do kólka wzajemnej adoracji mówiącej, że jezyk Polski nie ma sensu mam tylko jedno, proste zdanie: Nie Wasza sprawa kto i w jakim jezyku bedzie chcial grac

Święte słowa! Dlatego, moja rada jest taka. Chcesz grać po Polsku? To sobie przetłumacz, a nie zawracasz 4 litery ludziom, których nie jest sprawą kto i w jakim języku będzie chciał grać.

Zresztą tłumaczenie to nie problem. Mogę przetłumaczyć. Stawka 70zł za A4 tekstu. Każdy tekst w osobnym akapicie, a nie po przecinku. Czcionka Times New Roman, wielkość 11 (już odpuszczę wam 12), marginesy 2,5cm. Implementacją tekstu do gry się nie zajmuje. Samo tłumaczenie.
Referencje - tłumaczenie gry Uplink (bez implementacji tekstu do gry).

Jak będzie tekst przetłumaczony, to pewnie ktoś się chętny znajdzie do wrzucenia tego do gry. Pytanie ile to będzie kosztowało przy ułomności silnika.

Czw, 03 Mar 2016, 11:50:14
Odpowiedź #262

Offline Mithrill

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 212
  • Reputacja: 3
    • Zobacz profil
Jesteś gotów tłumaczyć wszystko czy tylko wybrane teksty?

Reklama

Odp: Spolszczenie Kerbal Space Program [alpha 0.9] [0.90.x] [DEMO]
« Odpowiedź #262 dnia: Czw, 03 Mar 2016, 11:50:14 »

Czw, 03 Mar 2016, 12:16:09
Odpowiedź #263

Offline angorek

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 520
  • Reputacja: 35
    • Zobacz profil
Tłumaczenie to jest pikuś. 90% roboty jest w pisaniu configów do ModuleManager żeby podmieniło oryginalne teksty, i pisanie od nowa strategii, i informacji naukowych bo tego zdaje się MM nie obsługuje.
Pozdrawiam Daniel
rakiety.org.pl In thrust we trust !

Czw, 03 Mar 2016, 13:51:36
Odpowiedź #264

Offline Element4ry

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 276
  • Reputacja: 38
    • Zobacz profil
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Zresztą tłumaczenie to nie problem. Mogę przetłumaczyć. Stawka 70zł za A4 tekstu. Każdy tekst w osobnym akapicie, a nie po przecinku. Czcionka Times New Roman, wielkość 11 (już odpuszczę wam 12), marginesy 2,5cm. Implementacją tekstu do gry się nie zajmuje. Samo tłumaczenie.

Po jakiemu Ty liczysz strony? lol

Reklama

Odp: Spolszczenie Kerbal Space Program [alpha 0.9] [0.90.x] [DEMO]
« Odpowiedź #264 dnia: Czw, 03 Mar 2016, 13:51:36 »

Pią, 04 Mar 2016, 09:24:06
Odpowiedź #265

Offline Padalec

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 20
  • Reputacja: 1
    • Zobacz profil
@up: Po polskiemu.

A stawka 70zł za stronę to złodziejska stawka. Jeśli bym się podjął zrobienia tłumaczenia(a bym odmówił, bo co ja będę forumowiczów okradał), to bym znalazł kogoś kto by to zrobił za mnie za mniej, a różnica by została u mnie w kieszeni. Biznes jak się patrzy.

Ale jak angorek słusznie zauważa, nie tłumaczenie jest problemem. Teksty można dać dowolnemu tłumaczowi i za kasę będzie się miało ładny tekst, bez błędów gramatycznych, ortograficznych czy stylistycznych (czyli zupełnie inaczej niż posty Element4ry ;) ). Problemem jest poprawna implementacja tego do gry, która się do tego nie nadaje.

Poprzedni post napisałem żeby zwrócić uwagę na bzdurę jaką popełnił WerewolfT16 - "nie interesujcie się w jakim języku chcemy grać, tylko róbcie tłumaczenie na Polski". Przy czym każdy kto jest świadomy ilości pracy jaką trzeba włożyć żeby efekty i tak były kulawe mówi, że to bez sensu.
Tekstów w grze, wg. formatowania jakie podałem będzie więcej niż jedna strona A4. Pewnie ze 3 by się uzbierały. To daje już 210zł (lepiej grę sobie za to kupić), i w efekcie dostajemy nic nie warte tłumaczenie angielskich słów na polskie odpowiedniki, bo nijak je wrzucić do gry, żeby działały. Można oczywiście dać kolejnych kilka stówek komuś kto się na tym zna i dorzuci to do gry. Wtedy z budżetem pewnie dochodzącym 1000zł mamy moda spolszczającego grę w wersji 1.0.x. Sukces tak bardzo!

A dwa dni później wychodzi 1.1 i jest śmiech przez łzy. Bo tłumaczenie przyda się jedynie osobom z piracką wersją gry, więc by nie liczył żeby partycypowały w kosztach moda, bo im pewnie mama pieniędzy na to nie da (i słusznie!). A jeśli tłumaczenie 1.1 ma być tak proste jak zapowiada Squad, to powstanie ono samo i za darmo. I to jeszcze pewnie zrobione przez kogoś, kto zna tajniki polskiej ortografii.
« Ostatnia zmiana: Pią, 04 Mar 2016, 09:26:31 wysłana przez Padalec »

Pią, 04 Mar 2016, 10:55:28
Odpowiedź #266

Offline Element4ry

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 276
  • Reputacja: 38
    • Zobacz profil
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
@up: Po polskiemu.


Widać. Natomiast Twoje kombinacje z tą "stroną", wyglądają komicznie - próbujesz na nowo wymyślać koło. Pominę już insynuacje robienia tego tłumaczeniowego "biznesu" a jedynie skomentuję - nick masz adekwatny.

Reklama

Odp: Spolszczenie Kerbal Space Program [alpha 0.9] [0.90.x] [DEMO]
« Odpowiedź #266 dnia: Pią, 04 Mar 2016, 10:55:28 »

Pią, 04 Mar 2016, 11:53:59
Odpowiedź #267

Offline Padalec

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 20
  • Reputacja: 1
    • Zobacz profil
Dobra, bo nie ogarniasz, to odpiszę, i spróbuję przybliżyć zawiłości mojego umysłu.

Przyznałem, że 70zł to złodziejstwo, i że bym się nie podjął bo to by było wyciąganie kasy, prawda? Pewnie, że nick mam adekwatny. Pytanie tylko czy wiesz do czego adekwatny, skoro nie masz o mnie zielonego pojęcia ;) Ja mógłbym się czepiać Twojego, i by było fajnie. Żale i bule byśmy lali przez kilka stron. Także rada na przyszłość - nie czepiaj się cudzych matek i nicków na forach, bo to strasznie niski poziom dyskusji jest. Ja mam to w pompie. Nie jesteś w stanie mnie obrazić :)

Tłumaczenia zasadności odpowiedzi brzmiącej "Po polskiemu" odmawiam. Nie załapałeś to trudno.

A o konieczności wymyślania koła na nowo, to zapytaj kogoś, kto się zawodowo zajmuje tłumaczeniami. Opowie Ci jak zleceniodawcy na kasie kombinują z formatowaniem tekstu do tłumaczenia.

Pią, 04 Mar 2016, 12:27:15
Odpowiedź #268

Offline angorek

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 520
  • Reputacja: 35
    • Zobacz profil
Bijta sie łebki !   :D 8)

A co do tłumaczenia.. Zawodowy tłumacz ? Przecież angielski tam jest na poziomie gimnazjum..
3 kartki A4 ? Chyba 30, i nie wiem czy to nie będzie za mało. Opisy części, strategie, kontrakty, opisy naukowe ( na czujnikach) raporty IVA i EVA.. Tego jest ogromna ilość..
« Ostatnia zmiana: Pią, 04 Mar 2016, 12:29:36 wysłana przez angorek »
Pozdrawiam Daniel
rakiety.org.pl In thrust we trust !

Reklama

Odp: Spolszczenie Kerbal Space Program [alpha 0.9] [0.90.x] [DEMO]
« Odpowiedź #268 dnia: Pią, 04 Mar 2016, 12:27:15 »

Pią, 04 Mar 2016, 12:48:32
Odpowiedź #269

Offline szeregowy02

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 3
  • Reputacja: 0
    • Zobacz profil

 

Spolszczenie Kerbal Space Program 1.3 - autorstwa grupy CEBULA Translations

Zaczęty przez Moskit

Odpowiedzi: 77
Wyświetleń: 97077
Ostatnia wiadomość Wto, 28 Mar 2023, 22:27:44
wysłana przez WaterLemon
KMP alpha 0.1 - AKTYWNY Multiplayer w KSP

Zaczęty przez DawsterTM

Odpowiedzi: 38
Wyświetleń: 50253
Ostatnia wiadomość Pon, 12 Cze 2017, 13:21:38
wysłana przez Jagdtiger
[linux] Planetary Twister V0.2 Alpha

Zaczęty przez Bill2462

Odpowiedzi: 2
Wyświetleń: 9274
Ostatnia wiadomość Czw, 05 Paź 2017, 20:19:01
wysłana przez Bill2462
Spolszczenie KSP od 1.0.4

Zaczęty przez Oj_ciec

Odpowiedzi: 57
Wyświetleń: 44940
Ostatnia wiadomość Wto, 03 Maj 2016, 17:26:10
wysłana przez Oj_ciec
KSP 1.3 Spolszczenie [CEBULA Translations] - błędy, poprawki, niedociągnięcia.

Zaczęty przez JackRyanPL

Odpowiedzi: 33
Wyświetleń: 43042
Ostatnia wiadomość Czw, 22 Cze 2017, 13:59:22
wysłana przez grabek77