• Spolszczenie Kerbal Space Program [alpha 0.9] [0.90.x] [DEMO] 4 29
Aktualna ocena:  

Ankieta

Co chciałbyś zobaczyć w dalszych wersjach spolszczenia?

Opisy planet
96 (12.7%)
Spolszczone menu
59 (7.8%)
Spolszczenie mniejszych nazw (paliwa, elektryczność itd.)
116 (15.3%)
Lepiej przetłumaczone opisy części
181 (23.9%)
Lepsze przetłumaczone badania
96 (12.7%)
W pełni spolszczone treningi
208 (27.5%)

Głosów w sumie: 756

Autor Wątek: Spolszczenie Kerbal Space Program [alpha 0.9] [0.90.x] [DEMO]  (Przeczytany 205004 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Nie, 24 Maj 2015, 23:56:32
Odpowiedź #195

Offline Drangir

  • Major
  • *
  • Wiadomości: 1 631
  • Reputacja: 92
  • Smok rakietowy
    • Zobacz profil
    • DeviantArt
Cytuj
W żadnym wypadku nie spolszczaj nazw własnych. Tego się nie robi pod niemal żadnym pozorem

Robi się zależnie od settingu gry lub jej specyfiki, nie przesadzajmy. Przy tym w przypadku KSP jest to durne i niepotrzebne.

@up

Są mody wprowadzające realistyczne silniki i wbijanie realistycznych nazw do przerysowanych silników z KSP jest po prostu durne i konfundujące.

Cytuj
Cóż, jeżeli udostępnisz publicznie swoje "tłumaczenie" wykorzystując prawdziwe nazwy silników

Gruba przesada, w przeciwnym wypadku każdy utwór zawierający wizerunek pojazdu, nazwę firmy czy cokolwiek podobnego w neutralnym konteście byłby na celowniku. Masz jakieś podstawy prawne czy tylko się domyślasz? Chętnie poznam.

Cytuj
Zupełnie osobną kwestią jest to, że będziesz nowych graczy, którzy bez wiedzy o genezie twojego raczej bardzo słabego pomysłu, ściągną sobie to "tłumaczenie", zwyczajnie wprowadzał w błąd.

To. Spolszczenia są bardzo popularne a jeśli zaraz powstanie ich kilka zaraz pojawią się posty proszące o kompletnie niezrozumiałe dla korzystających z oryginalnej wersji gry porady.







Cytat: Steven Universe
- Wasze obliczenia były niepoprawne.
- Nie mogły być niepoprawne, skoro żadnych nie robiliśmy.

Pon, 25 Maj 2015, 09:07:03
Odpowiedź #196

Offline Kadaf

  • Kapitan
  • ***
  • Wiadomości: 1 362
  • Reputacja: 145
    • Zobacz profil
 Tylko to nie był by neutralny kontekst zauważ Drangir. Dlaczego w grach samochodowych niezwykle rzadko używa się prawdziwych nazw aut? Często widuje się w grach idealnie odwzorowania takich czy innych marek, a jednak nazwa jest jakaś całkiem zmyślona, że chociażby przytoczę Spin Tires. Każdy widzi że Kraz to Kraz, a Ural to Ural. A nazwa to jakieś B-255 czy C-4930. Bo licencja kosztuje i to sporo! I to jest całkiem niezłe porównanie z KSP. Spin Tires to gra o wożeniu drewna, czymkolwiek, a KSP to gra o lataniu (w szerokim tego słowa znaczeniu) w kosmos, za pomocą czegokolwiek. Dlatego ciężarówka w Spin Tires ma nazwę składającą się z ciągu cyferek, a w KSP silnik ma zmyśloną nazwę. Bo nikt na świecie nie ma prawa bez zgody producenta wykorzystać i rozpowszechniać nazwy prawdziwej.
Co więcej!
Silniki w KSP mają parametry niezgodne z rzeczywistymi. Dość podobne, ale nie identyczne. Tym bardziej w takiej sytuacji nazwy prawdziwego silnika według własnego widzimisię wykorzystać nie wolno.

I tyle w temacie. Mam nadzieję, że tłumaczenie Piotra nigdy nie ujrzy światła dziennego, ponieważ:
a) było by naruszeniem zasad prawnych.
b) jego doświadczenie w KSP uważam za mierne, a więc było by to kolejnym przykładem typowo polskiego sposobu działania pt: "nie znam się, ale zrobię".

Równie dobrze ktoś kto angielskim posługuje się na poziomie "Kali mieć" mógłby zacząć tłumaczyć Szekspira.

Reklama

Odp: Spolszczenie Kerbal Space Program [alpha 0.9] [0.90.x] [DEMO]
« Odpowiedź #196 dnia: Pon, 25 Maj 2015, 09:07:03 »

Pon, 25 Maj 2015, 12:18:40
Odpowiedź #197

Offline Drangir

  • Major
  • *
  • Wiadomości: 1 631
  • Reputacja: 92
  • Smok rakietowy
    • Zobacz profil
    • DeviantArt
@up
Bo samochodówki to twory KOMERCYJNE służące zyskowi a nie ultraniszowy mod non-profit. Naprawdę nie ma co trzasc gatkami.

Co innego gdyby Squad użył logo czy coś w tym stylu, WPiotr może sobie nazywać je jak chce.
Cytat: Steven Universe
- Wasze obliczenia były niepoprawne.
- Nie mogły być niepoprawne, skoro żadnych nie robiliśmy.

Pon, 25 Maj 2015, 13:36:43
Odpowiedź #198

Offline Kadaf

  • Kapitan
  • ***
  • Wiadomości: 1 362
  • Reputacja: 145
    • Zobacz profil
 Tak się składa, że ostatnio wykonałem sporo telefonów w sprawie kwestii, czy ja sobie mogę czyjąś nazwę stosować oraz logo, czy nie. Konkretnie chodziło o nazwę, którą chciałem sobie pacnąć na samochodzie. Zadzwoniłem do firmy będącej właścicielem nazwy. Po kilku rozmowach w stylu "nie bardzo może pan to zrobić" trafiłem na gościa w miarę rozmownego. Wytłumaczył mi, że na własny użytek raczej mogę coś takiego zrobić. Oczywiście dobrze, że dzwonię, bo to on tam jest od praw autorskich. Więc jako że czuje się poinformowany, to w razie czego, no, w porządku, nie będzie mnie ciągał po sądach. NATOMIAST jeżeli chciałbym nalepkę z tym hasłem rozpowszechniać, OBOJĘTNIE czy zarobkowo czy non profit, to wówczas grozi mi sprawa sądowa z następującymi efektami:
1. Obowiązek usunięcia znaku.
2. Obowiązek zaprzestania rozpowszechniania.
3. Kara grzywny za wykorzystanie bez wiedzy i zgody autora danego hasła bądź znaku graficznego.
4. Dodatkowa kara grzywny za rozpowszechnianie (ta to już bardzo grube pieniądze)
5. Koszta sądowe.

Może bym się zamknął ze wszystkimi karami w 10 000 złotych. A może nie.

Więc Piotrze, jeśli bardzo lubisz mieć długi, albo nawet posiedzieć sobie za kratkami, działaj.

Reklama

Odp: Spolszczenie Kerbal Space Program [alpha 0.9] [0.90.x] [DEMO]
« Odpowiedź #198 dnia: Pon, 25 Maj 2015, 13:36:43 »

Pon, 25 Maj 2015, 14:07:27
Odpowiedź #199

Offline Drangir

  • Major
  • *
  • Wiadomości: 1 631
  • Reputacja: 92
  • Smok rakietowy
    • Zobacz profil
    • DeviantArt
@up
Nie doczytales że nazwy będą na własny użytek?

(Mam nadzieję że SpaceX się nie dowie o kilkunastu modach na ich pojazdy, biedni moderzy wykonujący repliki Dragona!)
« Ostatnia zmiana: Pon, 25 Maj 2015, 14:09:39 wysłana przez Drangir »
Cytat: Steven Universe
- Wasze obliczenia były niepoprawne.
- Nie mogły być niepoprawne, skoro żadnych nie robiliśmy.

Pon, 25 Maj 2015, 19:24:51
Odpowiedź #200

Offline Wielki Piotr

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 237
  • Reputacja: 3
    • Zobacz profil
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Tak się składa, że ostatnio wykonałem sporo telefonów w sprawie kwestii, czy ja sobie mogę czyjąś nazwę stosować oraz logo, czy nie. Konkretnie chodziło o nazwę, którą chciałem sobie pacnąć na samochodzie. Zadzwoniłem do firmy będącej właścicielem nazwy. Po kilku rozmowach w stylu "nie bardzo może pan to zrobić" trafiłem na gościa w miarę rozmownego. Wytłumaczył mi, że na własny użytek raczej mogę coś takiego zrobić. Oczywiście dobrze, że dzwonię, bo to on tam jest od praw autorskich. Więc jako że czuje się poinformowany, to w razie czego, no, w porządku, nie będzie mnie ciągał po sądach. NATOMIAST jeżeli chciałbym nalepkę z tym hasłem rozpowszechniać, OBOJĘTNIE czy zarobkowo czy non profit, to wówczas grozi mi sprawa sądowa z następującymi efektami:
1. Obowiązek usunięcia znaku.
2. Obowiązek zaprzestania rozpowszechniania.
3. Kara grzywny za wykorzystanie bez wiedzy i zgody autora danego hasła bądź znaku graficznego.
4. Dodatkowa kara grzywny za rozpowszechnianie (ta to już bardzo grube pieniądze)
5. Koszta sądowe.

Może bym się zamknął ze wszystkimi karami w 10 000 złotych. A może nie.

Więc Piotrze, jeśli bardzo lubisz mieć długi, albo nawet posiedzieć sobie za kratkami, działaj.

Nr. 1: Nie przeczytałeś mojego ostatniego postu, albo nie potrafisz czytać ze zrozumieniem, albo nie chcesz czytać.
Nr. 2: Nie żyjemy w utopijnym świecie (jak by niektórzy chcieli)
Nawet jeśli jakimś cudem chciałbym rozpowszechniać swoją modyfikacje, dodając więcej skrajności -pobierać za to opłatę, wcale nie oznacza to że automatycznie będę płacił te twoje 10tyś.
Masz skrzynkę pocztową przed domem???
Nie masz? tak się składa że za to również GROZI 10tyś kary.
Ale czy to oznacza że jutro przyjdzie list polecony z urzędu?
Masz niezarejestrowaną TV?
Czy to oznacza że jutro naliczą ci tysiące zł zaległości abonamentu?
Poza tym istnieje duży rynek narkotyków, prostytucji, potężnego piractwa.
Ja nie wspominam o takich podstawach jak omijanie cła, niezarejestrowana sprzedaż detaliczna, oglądaniu pornografii przez dzieci czy granie przez dzieci w gry które nie powinny grać.
I bardzo rzadko słyszę żeby były wielkie problemy z tych powodów (prócz kilku ćpunów złapanych z zielem)
Nawet urzędnicy respektują tylko te istotne prawa, o reszcie mało wiedzą lub nie wiedzą.
Ale zgadzam się z tym że za to grożą kary, wysokie, niskie lub więzienie.
Rozchodzi się o to że mówisz tak jakby z rana miało wpaść do mnie CBA z powodu modyfikacji KSP
Bo wg. takiego myślenia to BARDZO dużo ludzi ma teraz problem, i jest duże prawdopodobieństwo że ty też możesz mieć problem za złamanie prawa tego czy innego.

Tak jak napisał  Drangir: twórcy modyfikacji "LazTek SpaceX Launch, Exploration, Colonial Transporter & Historic mods" też mają WIELKI problem.

Ale zalecam przeczytać to co napisałem wcześniej- ostatecznie rozwiązać problem legalności i pomóc innym w innych problemach.
Cytuj
Części raczej nie miałem zamiaru udostępniać bo wiem że to mogłoby się nie podobać wielu osobom, a planowałem zrobić je tylko dla siebie.
Za to inne teksty które byłby by po prostu spolszczone z tekstów oryginalnych mógłbym zamieścić.
Już wcześniej wiedziałem jak to wygląda od strony prawnej, tylko nie znałem szczegółów.
Spolszczenie miałem zamiar robić "pod siebie" więc zmieniał bym nazwy tak jak mi się podoba.
A jeszcze dodam że ja stockowe części niemal całe wywalam i używam z modów (te tłumaczył bym).I jeszcze dodam że niekiedy takie części już są podpisane np. silnik J-2 (z apollo)
silnik NERVA czy silnik Merlin 1D, ale mają angielskie opisy.
Są też teksty (większość) które nie da się inaczej przetłumaczyć, bo jak przetłumaczysz po swojemu zapis, opcje, wbij flagę?
I te mógł bym opublikować.
Nie chcę robić spolszczenia dla całej gry, ale mogę podesłać teksty i wcale nie oczekuje za to udziału czy nawet wzmianki o mojej pomocy w wykonaniu spolszczenia.

Pisałem w tym temacie post aby dowiedzieć się jak zrobić spolszczenie, otrzymałem niemal pełną odpowiedź za co serdecznie dziękuje.
« Ostatnia zmiana: Pon, 25 Maj 2015, 19:56:44 wysłana przez Wielki Piotr »

Reklama

Odp: Spolszczenie Kerbal Space Program [alpha 0.9] [0.90.x] [DEMO]
« Odpowiedź #200 dnia: Pon, 25 Maj 2015, 19:24:51 »

Pon, 25 Maj 2015, 20:14:01
Odpowiedź #201

Offline ostry146

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 5
  • Reputacja: 0
    • Zobacz profil
Jak tam się mają sprawy z spolszczeniem dla wersji 1.0?

Pon, 25 Maj 2015, 21:05:11
Odpowiedź #202

Offline Kadaf

  • Kapitan
  • ***
  • Wiadomości: 1 362
  • Reputacja: 145
    • Zobacz profil
 Czytam ze zrozumieniem całkiem nieźle, po prostu nie trawię pateractwa w żadnym zakresie. Albo się coś robi porządnie, albo wcale. A ty nie dałeś się na forum poznać, jako ktoś, kto zna KSP. Więc cieszę się, że chcesz robić spolszczenie tylko i wyłącznie dla siebie. (Jakkolwiek sensu w tym nie widzę nawet śladowego.)  Mamy w Polsce niezłych konstruktorów, mamy najlepszego manewrowca w Europie, ale modera nie mamy ani jednego o którym warto było by wspomnieć. To jakieś fatum chyba, bo co widzę jakiś Polski mod, to najchętniej rozstrzelałbym twórcę.

Reklama

Odp: Spolszczenie Kerbal Space Program [alpha 0.9] [0.90.x] [DEMO]
« Odpowiedź #202 dnia: Pon, 25 Maj 2015, 21:05:11 »

Pon, 25 Maj 2015, 21:11:45
Odpowiedź #203

Offline winged

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 395
  • Reputacja: 39
    • Zobacz profil
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Nie wiem czy właściwie wolno ci zmieniać nazwy na takie które sam sobie wymyślisz. Od strony prawnej. Abstrahując od faktu, że nie widzę w tym niczego rozsądnego. Ale jeśli byś pisał artykuł o oplu twierdząc że to toyota w jakimś oficjalnym wydaniu na przykład na łamach jakiegoś magazynu, to prawnicy od toyoty mogli by się tobą zainteresować. Oczywiście tutaj sytuacja jest inna. Ale prawdziwych nazw prawdziwych produktów nie wolno ci udostępniać bez zgody producentów. A wspominałeś, że chcesz "urealnić" grę. Cóż, jeżeli udostępnisz publicznie swoje "tłumaczenie" wykorzystując prawdziwe nazwy silników, to jeżeli gdziekolwiek w Lockheed Martin, bądź Grumman ktoś się o tym dowie i nie będzie miał poczucia humoru, to możesz mieć już poważne kłopoty.

 Zupełnie osobną kwestią jest to, że będziesz nowych graczy, którzy bez wiedzy o genezie twojego raczej bardzo słabego pomysłu, ściągną sobie to "tłumaczenie", zwyczajnie wprowadzał w błąd.
w KSP robią to wszyscy od dawna i nikomu nie dzieje się krzywda. Straszenie Wielkiego Piotra, że jakiś Grumman się doczepi o nazwę silnika... błagam... prędzej go tramwaj przejedzie w drodze do szkoły. Przy twoim asekuranckim podejściu, do KSP nie wszedłby nigdy żaden mod dodający repliki prawdziwych pojazdów.  A tymczasem u mnie w instalce jest od groma nazw takich jak SpaceX, Boeing czy Lockheed Martin...


Natomiast co do samych nazw wlasnych dla stockowych części to ja uważam, ze jednak powinny one pozostać takie jakie są, bo Mainsail to Mainsail a nie jakiś odpowiednik konkretnego silnika.


Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
(Mam nadzieję że SpaceX się nie dowie o kilkunastu modach na ich pojazdy, biedni moderzy wykonujący repliki Dragona!)

Haha to już któryś raz z rzędu kiedy przynaję rację Drangirowi nie zgadzając się jednocześnie z Kadafem.

Tak już to widzę jak Elon Musk zaczyna morderczą batalię o odzyskanie kilkunastu tys dolarów od kilkudziesięciu biednych moderów promujących za darmo jego firmę.


Moderzy do GTA od wielu wielu lat tworzą repliki oryginalnych samochodów do gry w której rozjeżdza się ludzi i jeszcze żadnemu włos z głowy nie spadł.

Nie, 14 Cze 2015, 21:39:02
Odpowiedź #204

Offline Remx

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 4
  • Reputacja: 0
    • Zobacz profil
Coś pokręciliście w tłumaczeniu w dziale Scenariuszy.
Nieuniknione lądowanie -  błędne tłumaczenie  oraz sam opis też jest błędny.

Chodzi że statek jest na kursie kolizji z Mun i mamy go ominąć i wylądować na kerbalu a nie jak według opisu na munie i jeszcze do tego wrócić na 2 litrach benzyny :p

Reklama

Odp: Spolszczenie Kerbal Space Program [alpha 0.9] [0.90.x] [DEMO]
« Odpowiedź #204 dnia: Nie, 14 Cze 2015, 21:39:02 »

Pon, 15 Cze 2015, 00:02:05
Odpowiedź #205

Offline Kadaf

  • Kapitan
  • ***
  • Wiadomości: 1 362
  • Reputacja: 145
    • Zobacz profil
Remx, nie wiem jak teraz, ale jak ostatnio patrzyłem jak wygląda tłumaczenie, to tam nie było ani jednego zdania bez błędów. I wiesz co, nikt się tym nie przejmuje. W skali tłumaczeń, to lepsze dostajesz w pudle z rumuńskim odkurzaczem tłumaczone na Somalijski przez chińczyka nie znającego ani rumuńskiego, ani somalijskiego. Które to tłumaczenie z somalijskiego na grecki robił francuz, a z greckiego na polski robił eskimos.

Pon, 15 Cze 2015, 18:04:08
Odpowiedź #206

Offline avatarnk

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 104
  • Reputacja: 7
    • Zobacz profil
    • YouTube
Drogi  Kadafie niestety aktualnie jedynie narzekasz ale jak przyszło żeby coś zmienić to przerosło cię otworzenie pliku .RAR i taki był twój wkład w poprawę spolszczenia.
Jebedaiaha patrzy

Reklama

Odp: Spolszczenie Kerbal Space Program [alpha 0.9] [0.90.x] [DEMO]
« Odpowiedź #206 dnia: Pon, 15 Cze 2015, 18:04:08 »

Pon, 15 Cze 2015, 18:22:42
Odpowiedź #207

Offline Drangir

  • Major
  • *
  • Wiadomości: 1 631
  • Reputacja: 92
  • Smok rakietowy
    • Zobacz profil
    • DeviantArt
Widziałem ten plik i sorry - to był jeden wielki bajzel, wymagający mnóstwo niepotrzebnej klikaniny.
Cytat: Steven Universe
- Wasze obliczenia były niepoprawne.
- Nie mogły być niepoprawne, skoro żadnych nie robiliśmy.

Pon, 15 Cze 2015, 18:39:08
Odpowiedź #208

Offline avatarnk

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 104
  • Reputacja: 7
    • Zobacz profil
    • YouTube
Pliki te były zrobione tak jak sobie życzył pan Kadaf czyli folder z częścią i w nim plik oryginalny i spolszczony. Nie dało się prościej i bardziej przejrzyściej.
Jebedaiaha patrzy

Reklama

Odp: Spolszczenie Kerbal Space Program [alpha 0.9] [0.90.x] [DEMO]
« Odpowiedź #208 dnia: Pon, 15 Cze 2015, 18:39:08 »

Pon, 15 Cze 2015, 18:53:21
Odpowiedź #209

Offline LeGolas1234

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 1
  • Reputacja: 0
    • Zobacz profil
Trochę nie rozumiem po co ta ankieta u góry, skoro i tak macie ją w dupie i tłumaczycie po swojemu...

 

Spolszczenie Kerbal Space Program 1.3 - autorstwa grupy CEBULA Translations

Zaczęty przez Moskit

Odpowiedzi: 77
Wyświetleń: 97092
Ostatnia wiadomość Wto, 28 Mar 2023, 22:27:44
wysłana przez WaterLemon
KMP alpha 0.1 - AKTYWNY Multiplayer w KSP

Zaczęty przez DawsterTM

Odpowiedzi: 38
Wyświetleń: 50263
Ostatnia wiadomość Pon, 12 Cze 2017, 13:21:38
wysłana przez Jagdtiger
[linux] Planetary Twister V0.2 Alpha

Zaczęty przez Bill2462

Odpowiedzi: 2
Wyświetleń: 9276
Ostatnia wiadomość Czw, 05 Paź 2017, 20:19:01
wysłana przez Bill2462
Spolszczenie KSP od 1.0.4

Zaczęty przez Oj_ciec

Odpowiedzi: 57
Wyświetleń: 44957
Ostatnia wiadomość Wto, 03 Maj 2016, 17:26:10
wysłana przez Oj_ciec
KSP 1.3 Spolszczenie [CEBULA Translations] - błędy, poprawki, niedociągnięcia.

Zaczęty przez JackRyanPL

Odpowiedzi: 33
Wyświetleń: 43046
Ostatnia wiadomość Czw, 22 Cze 2017, 13:59:22
wysłana przez grabek77