• Spolszczenie Kerbal Space Program [alpha 0.9] [0.90.x] [DEMO] 4 29
Aktualna ocena:  

Ankieta

Co chciałbyś zobaczyć w dalszych wersjach spolszczenia?

Opisy planet
96 (12.7%)
Spolszczone menu
59 (7.8%)
Spolszczenie mniejszych nazw (paliwa, elektryczność itd.)
116 (15.3%)
Lepiej przetłumaczone opisy części
181 (23.9%)
Lepsze przetłumaczone badania
96 (12.7%)
W pełni spolszczone treningi
208 (27.5%)

Głosów w sumie: 754

Autor Wątek: Spolszczenie Kerbal Space Program [alpha 0.9] [0.90.x] [DEMO]  (Przeczytany 207660 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Wto, 28 Kwi 2015, 22:00:52
Odpowiedź #180

Offline KebabKerman

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 137
  • Reputacja: 4
  • Jeśli Kebab lubi kebaby jest gejem czy kanibalem?
    • Zobacz profil
Nie uznajcie tego za czepianie się, ale czy ciężko jest się nauczyć 10-20 wyrazów w języku angielskim?
Kebab Space Agency - Naszym paliwem są pierdy po ostrych kebabach!

Pią, 01 Maj 2015, 19:23:46
Odpowiedź #181

Offline Taicz

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 6
  • Reputacja: 0
    • Zobacz profil
Jeżeli trzeba to i 100 wyrażeń angielskich można się nauczyć. Problem jest w tym że większość są to wyrażenia specjalistyczne ściśle techniczne.
Przydałby się na początek jakiś słowniczek tych wyrażeń i parametrów części oraz ich wpływ na lot rakiety.
A może gdzieś jest  już taki słownik KSP angielsko - polski.
Można oczywiście na zasadzie eksperymentów próbować budować rakiety i inne pojazdy ---- uda się lub nie uda zrealizować misję. Jednak przy tak realistycznej grze jeśli chodzi o prawa fizyki dobrze by było wiedzieć jaki parametr danej części rakiety zaważył na udanej misji i co należy zmienić aby było jeszcze lepiej.
Podstawą są polskie odpowiedniki nazw angielskich --- parametrów fizycznych oraz nazw części.

Budowanie rakiet a ŚWIADOME budowanie rakiet to różnica.

KSP jest na tyle super grą-symulatorem że powinna mieć wersję polską.

Pozdrawiam wszystkich entuzjastów KSP.

Reklama

Odp: Spolszczenie Kerbal Space Program [alpha 0.9] [0.90.x] [DEMO]
« Odpowiedź #181 dnia: Pią, 01 Maj 2015, 19:23:46 »

Pią, 01 Maj 2015, 19:28:43
Odpowiedź #182

Offline Drangir

  • Major
  • *
  • Wiadomości: 1 626
  • Reputacja: 92
  • Smok rakietowy
    • Zobacz profil
    • DeviantArt
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

A proszę. Stare, ale rocket science się od tego czasu wiele nie zmieniło ;)
Cytat: Steven Universe
- Wasze obliczenia były niepoprawne.
- Nie mogły być niepoprawne, skoro żadnych nie robiliśmy.

Pią, 01 Maj 2015, 19:47:45
Odpowiedź #183

Offline Taicz

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 6
  • Reputacja: 0
    • Zobacz profil

Reklama

Odp: Spolszczenie Kerbal Space Program [alpha 0.9] [0.90.x] [DEMO]
« Odpowiedź #183 dnia: Pią, 01 Maj 2015, 19:47:45 »

Nie, 24 Maj 2015, 11:31:48
Odpowiedź #184

Offline Wielki Piotr

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 237
  • Reputacja: 3
    • Zobacz profil
Witam
...to ja mam takie pytanie (do osób robiących spolszczenie do KSP albo wiedzących coś o plikach)
Ogólnie: jak robi się takie spolszczenie?
Wiem że istnieją do wielu wersji KSP.
I jakby coś, nie chodzi o to że nie rozumiem komend czy menu.
Ściślej:
Jakich trzeba programów do edycji?
Gdzie znajdują się oryginalne pliki z nazwami?
Osoba która zechce mi pomóc mogłaby napisać prywatną wiadomość jeśli zechce.
Dziękuję.
« Ostatnia zmiana: Nie, 24 Maj 2015, 11:37:21 wysłana przez Wielki Piotr »

Nie, 24 Maj 2015, 11:42:25
Odpowiedź #185

Offline Diakon

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 373
  • Reputacja: 14
    • Zobacz profil
Do części to trzeba edytować plik "part" za pomocą notatnika.


Pomogłem? Kliknij "Pomógł". Taka mała rzecz, a cieszy.

Reklama

Odp: Spolszczenie Kerbal Space Program [alpha 0.9] [0.90.x] [DEMO]
« Odpowiedź #185 dnia: Nie, 24 Maj 2015, 11:42:25 »

Nie, 24 Maj 2015, 11:49:04
Odpowiedź #186

Offline Wielki Piotr

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 237
  • Reputacja: 3
    • Zobacz profil
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Do części to trzeba edytować plik "part" za pomocą notatnika.

Super, a resztę gry?
Menu, kontrakty itp?

Poznajdywałem też inne nazwy, ale bardzo dobrze byłoby gdybyście mi powiedzieli też gdzie są inne teksty (jak wiecie rzecz jasna)

Ściągnę też dotychczasowe spolszczenie i sprawdzę jego budowę.
« Ostatnia zmiana: Nie, 24 Maj 2015, 13:14:50 wysłana przez Wielki Piotr »

Nie, 24 Maj 2015, 14:41:16
Odpowiedź #187

Offline Diakon

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 373
  • Reputacja: 14
    • Zobacz profil
W folderze "Gamedata" znajdują się różne configi. Do agencji jest folder "Agencies", do surowców, "ResourcesGeneric", do wiadomości naukowych "ScienceDefs", a do tekstu w kontrakcie, "StoryDefs", ale z tego co rozumiem, generowane są proceduralnie, więc radzę nie ruszać.


Pomogłem? Kliknij "Pomógł". Taka mała rzecz, a cieszy.

Reklama

Odp: Spolszczenie Kerbal Space Program [alpha 0.9] [0.90.x] [DEMO]
« Odpowiedź #187 dnia: Nie, 24 Maj 2015, 14:41:16 »

Nie, 24 Maj 2015, 14:53:23
Odpowiedź #188

Offline Wielki Piotr

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 237
  • Reputacja: 3
    • Zobacz profil
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
W folderze "Gamedata" znajdują się różne configi. Do agencji jest folder "Agencies", do surowców, "ResourcesGeneric", do wiadomości naukowych "ScienceDefs", a do tekstu w kontrakcie, "StoryDefs", ale z tego co rozumiem, generowane są proceduralnie, więc radzę nie ruszać.

Bardzo dobrze.
Jeszcze zostały teksty menu i inne podstawowe teksty.
których coś nie mogę znaleźć.
« Ostatnia zmiana: Nie, 24 Maj 2015, 15:07:38 wysłana przez Wielki Piotr »

Nie, 24 Maj 2015, 18:11:03
Odpowiedź #189

Offline avatarnk

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 104
  • Reputacja: 7
    • Zobacz profil
    • YouTube
Do spolszczenia możesz użyć tego programu: Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Jako, iż nie mam czasu na spolszczenie to gdybyś coś przetłumaczył itp. prześlij mi pliki to umieszczę je w nowej wersji tłumaczenia. Pozdrawiam!
Jebedaiaha patrzy

Reklama

Odp: Spolszczenie Kerbal Space Program [alpha 0.9] [0.90.x] [DEMO]
« Odpowiedź #189 dnia: Nie, 24 Maj 2015, 18:11:03 »

Nie, 24 Maj 2015, 18:15:20
Odpowiedź #190

Offline Wielki Piotr

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 237
  • Reputacja: 3
    • Zobacz profil
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Do spolszczenia możesz użyć tego programu: Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Jako, iż nie mam czasu na spolszczenie to gdybyś coś przetłumaczył itp. prześlij mi pliki to umieszczę je w nowej wersji tłumaczenia. Pozdrawiam!

Wielkie dzięki.
Powiedział byś jeszcze proszę, jak się tym mniej więcej obsługiwać.
"Spolszczam" po swojemu, jeśli chodzi o części.
Resztę słów mniej więcej zgodnie z oryginałem.
Nie wiem czy będzie pasowało.
Nie planuje jakiegoś intensywnego spolszczania, ale podzielę się tym co stworzę.
Jeszcze raz dzięki.
« Ostatnia zmiana: Nie, 24 Maj 2015, 18:38:36 wysłana przez Wielki Piotr »

Nie, 24 Maj 2015, 18:56:13
Odpowiedź #191

Offline Kadaf

  • Kapitan
  • ***
  • Wiadomości: 1 361
  • Reputacja: 145
    • Zobacz profil
W żadnym wypadku nie spolszczaj nazw własnych. Tego się nie robi pod niemal żadnym pozorem, chyba że się ma Nobla za tłumaczenia i 600 przetłumaczonych książek na koncie.

Reklama

Odp: Spolszczenie Kerbal Space Program [alpha 0.9] [0.90.x] [DEMO]
« Odpowiedź #191 dnia: Nie, 24 Maj 2015, 18:56:13 »

Nie, 24 Maj 2015, 20:52:44
Odpowiedź #192

Offline Wielki Piotr

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 237
  • Reputacja: 3
    • Zobacz profil
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
W żadnym wypadku nie spolszczaj nazw własnych. Tego się nie robi pod niemal żadnym pozorem, chyba że się ma Nobla za tłumaczenia i 600 przetłumaczonych książek na koncie.

Wiem o co ci chodzi, nie miałem zamiaru spolszczać nazw własnych tylko całkiem je zmienić w celu urealnienia gry. Nazwy oprzeć o części które realnie istnieją lub istniały.
Źle się wyraziłem z częściami, bo to nawet nie będzie spolszczenie a nadanie nowych nazw (po angielsku) po to abym mógł napisać nowe opisy zgodne z realnymi częściami.
W każdym razie chcę podkręcić klimat.
Wstępnie robię to do własnej dyspozycji.
I nie wiem czy w ogólne będę spolszczał, na razie czekam na nowe wersje KSP
« Ostatnia zmiana: Nie, 24 Maj 2015, 20:58:52 wysłana przez Wielki Piotr »

Nie, 24 Maj 2015, 23:14:23
Odpowiedź #193

Offline Kadaf

  • Kapitan
  • ***
  • Wiadomości: 1 361
  • Reputacja: 145
    • Zobacz profil
 Nie wiem czy właściwie wolno ci zmieniać nazwy na takie które sam sobie wymyślisz. Od strony prawnej. Abstrahując od faktu, że nie widzę w tym niczego rozsądnego. Ale jeśli byś pisał artykuł o oplu twierdząc że to toyota w jakimś oficjalnym wydaniu na przykład na łamach jakiegoś magazynu, to prawnicy od toyoty mogli by się tobą zainteresować. Oczywiście tutaj sytuacja jest inna. Ale prawdziwych nazw prawdziwych produktów nie wolno ci udostępniać bez zgody producentów. A wspominałeś, że chcesz "urealnić" grę. Cóż, jeżeli udostępnisz publicznie swoje "tłumaczenie" wykorzystując prawdziwe nazwy silników, to jeżeli gdziekolwiek w Lockheed Martin, bądź Grumman ktoś się o tym dowie i nie będzie miał poczucia humoru, to możesz mieć już poważne kłopoty.

 Zupełnie osobną kwestią jest to, że będziesz nowych graczy, którzy bez wiedzy o genezie twojego raczej bardzo słabego pomysłu, ściągną sobie to "tłumaczenie", zwyczajnie wprowadzał w błąd.

Reklama

Odp: Spolszczenie Kerbal Space Program [alpha 0.9] [0.90.x] [DEMO]
« Odpowiedź #193 dnia: Nie, 24 Maj 2015, 23:14:23 »

Nie, 24 Maj 2015, 23:18:28
Odpowiedź #194

Offline Wielki Piotr

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 237
  • Reputacja: 3
    • Zobacz profil
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Nie wiem czy właściwie wolno ci zmieniać nazwy na takie które sam sobie wymyślisz. Od strony prawnej. Abstrahując od faktu, że nie widzę w tym niczego rozsądnego. Ale jeśli byś pisał artykuł o oplu twierdząc że to toyota w jakimś oficjalnym wydaniu na przykład na łamach jakiegoś magazynu, to prawnicy od toyoty mogli by się tobą zainteresować. Oczywiście tutaj sytuacja jest inna. Ale prawdziwych nazw prawdziwych produktów nie wolno ci udostępniać bez zgody producentów. A wspominałeś, że chcesz "urealnić" grę. Cóż, jeżeli udostępnisz publicznie swoje "tłumaczenie" wykorzystując prawdziwe nazwy silników, to jeżeli gdziekolwiek w Lockheed Martin, bądź Grumman ktoś się o tym dowie i nie będzie miał poczucia humoru, to możesz mieć już poważne kłopoty.

 Zupełnie osobną kwestią jest to, że będziesz nowych graczy, którzy bez wiedzy o genezie twojego raczej bardzo słabego pomysłu, ściągną sobie to "tłumaczenie", zwyczajnie wprowadzał w błąd.

Części raczej nie miałem zamiaru udostępniać bo wiem że to mogłoby się nie podobać wielu osobom, a planowałem zrobić je tylko dla siebie.
Za to inne teksty które byłby by po prostu spolszczone z tekstów oryginalnych mógłbym zamieścić.
Już wcześniej wiedziałem jak to wygląda od strony prawnej, tylko nie znałem szczegółów.
Spolszczenie miałem zamiar robić "pod siebie" więc zmieniał bym nazwy tak jak mi się podoba.
A jeszcze dodam że ja stockowe części niemal całe wywalam i używam z modów (te tłumaczył bym).I jeszcze dodam że niekiedy takie części już są podpisane np. silnik J-2 (z apollo)
silnik NERVA czy silnik Merlin 1D, ale mają angielskie opisy.
Są też teksty (większość) które nie da się inaczej przetłumaczyć, bo jak przetłumaczysz po swojemu zapis, opcje, wbij flagę?
I te mógł bym opublikować.
Nie chcę robić spolszczenia dla całej gry, ale mogę podesłać teksty i wcale nie oczekuje za to udziału czy nawet wzmianki o mojej pomocy w wykonaniu spolszczenia.
« Ostatnia zmiana: Nie, 24 Maj 2015, 23:26:57 wysłana przez Wielki Piotr »

 

Spolszczenie Kerbal Space Program 1.3 - autorstwa grupy CEBULA Translations

Zaczęty przez Moskit

Odpowiedzi: 77
Wyświetleń: 98355
Ostatnia wiadomość Wto, 28 Mar 2023, 22:27:44
wysłana przez WaterLemon
KMP alpha 0.1 - AKTYWNY Multiplayer w KSP

Zaczęty przez DawsterTM

Odpowiedzi: 38
Wyświetleń: 50598
Ostatnia wiadomość Pon, 12 Cze 2017, 13:21:38
wysłana przez Jagdtiger
[linux] Planetary Twister V0.2 Alpha

Zaczęty przez Bill2462

Odpowiedzi: 2
Wyświetleń: 9365
Ostatnia wiadomość Czw, 05 Paź 2017, 20:19:01
wysłana przez Bill2462
Spolszczenie KSP od 1.0.4

Zaczęty przez Oj_ciec

Odpowiedzi: 57
Wyświetleń: 45614
Ostatnia wiadomość Wto, 03 Maj 2016, 17:26:10
wysłana przez Oj_ciec
KSP 1.3 Spolszczenie [CEBULA Translations] - błędy, poprawki, niedociągnięcia.

Zaczęty przez JackRyanPL

Odpowiedzi: 33
Wyświetleń: 43459
Ostatnia wiadomość Czw, 22 Cze 2017, 13:59:22
wysłana przez grabek77