• Real Solar System + Realism Overhaul - instalacja 5 3
Aktualna ocena:  

Autor Wątek: Real Solar System + Realism Overhaul - instalacja  (Przeczytany 29827 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Wto, 03 Lut 2015, 20:36:54

Offline Moskit

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 194
  • Reputacja: 31
    • Zobacz profil
Kilka słów wstępu nt. dwóch modów, którymi dzisiaj się zajmiemy:

Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ to modyfikacja zmieniająca i skalująca układ Kerbalski do Układu Słonecznego. Zarówno rozmiarem, jak i nazwami i wyglądem planet. (dalej będziemy używać skrótu RSS)

Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ to paczka modów przygotowana specjalnie pod RSS, aby zmodyfikować działanie silników i innych części, aby odpowiadały swoimi właściwościami urządzeniom z naszej 'prawdziwości'. ;) (dalej będziemy używać skrótu RO)

Czysty RSS jest o wieeele trudniejszy od gołych Kerbali, ponieważ DeltaV potrzebne do osiągnięcia orbity wynosi ponad 9 km/s, co w przypadku korzystania ze niezmodyfikowanych części KSP stanowi nie lada wyzwanie dla gracza, jak i jego maszyny (duuuża ilość części = słabemu działaniu gry). Dlatego też powstało Realism Overhaul, dzięki któremu silniki są zazwyczaj wydajniejsze, a my nie korzystamy ze zwykłych zbiorników a z proceduralnie generowanych. I przy okazji uczymy się praktycznie na nowo tworzyć rakiety, ponieważ te z prawdziwego świata działają odrobinę inaczej niż te z KSP.

A. Opcja mega-prosta - instalacja przy pomocy programu CKAN:
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ to proste narzędzie do instalowania modyfikacji przez niezwykle prosty w obsłudze program.
1. Pobieramy Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ i wrzucamy plik z nim do głównego folderu z KSP.
2. Odświeżamy listę modów i wyszukujemy 'Realism Overhaul'
3. Klikamy na zakładkę 'Changeset' znajdującą się u góry okna i klikamy 'Apply'
4. Teraz albo pobieramy wszystkie rekomendowane mody, albo 'odfajkujemy' te których nie chcemy (ja np. nie chcę Mechjeba, więc go odznaczam) i klikamy 'Continue'
5. Wybieramy mody sugerowane do RO. Może, acz nie musimy z nich korzystać. Ponownie 'continue'
6. Teraz wybieramy rozdzielczość tekstur RSS. Polecam wybrać jak najniższe. Chyba że korzystamy z wersji 64bitowej (normalnie bym tego nie polecał, chyba że korzystacie z Linuxa), wtedy możemy dowalić do KSP tekstury 8K. W innym wypadku sugeruję wybrać 2048x1024. Klikamy 'continue' i...
7. Pobierają nam się teraz wszystkie zaznaczone modyfikacje i gdy download się skończy, to RSS+RO jest już gotowe do działania.

B. Opcja trudniejsza - instalacja ręczna:
1. Pobieramy wszystkie modyfikacje wymagane przez Realism Overhaul.
2. Wrzucamy wypakowane pliki do Gamedata do czystej instalki KSP
3. ....?
4. Profit. Tzn. gramy. :P

Tak naprawdę druga metoda to standardowy i sprawdzony sposób wgrywania modyfikacji, który znaliśmy do tej pory. Opcja A oszczędza nam mase czasu na wyszukiwaniu najnowszych wersji modów i ręcznego pobierania ich oraz wrzucania do folderu z KSP. Jednakże należy pamiętać o wgraniu kompresora tekstur do swojej instalki z RSS+RO, ponieważ w innym wypadku mogą przydarzać nam się dość często crashe związane z osiąganiem limitu pamięci ram w aplikacji 32bitowej. Na to pomaga tylko Active Texture Management, mniejsza ilość części/modów i odpalanie gry w trybie OpenGL/DX11. Albo granie na 64bitach na Linuxie. :P



PS Na koniec szczerze polecam pozbyć się wszystkich dotychczasowych zbiorników paliwowych. W ten sposób zmniejszamy zużycie ram gry, ponieważ i tak będziemy korzystać z tych proceduralnych zbiorników. Jeżeli ktoś boi się, że usunie za dużo, to polecam skorzystać ze skryptu Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
PPS Dajcie znać czy o czymś nie zapomniałem, bądź czegoś nie pominąłem w tej instrukcji.
« Ostatnia zmiana: Wto, 03 Lut 2015, 20:41:19 wysłana przez Moskit »

Wto, 03 Lut 2015, 20:51:38
Odpowiedź #1

Offline EbbsPL

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 1
  • Reputacja: 1
    • Zobacz profil
Bardzo dobry poradnik  ;) 2/10 8)

Reklama

Odp: Real Solar System + Realism Overhaul - instalacja
« Odpowiedź #1 dnia: Wto, 03 Lut 2015, 20:51:38 »

Wto, 03 Lut 2015, 21:32:43
Odpowiedź #2

Offline KubaAseph

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 230
  • Reputacja: 17
  • 卐卐卐卐卐卐卐
    • Zobacz profil
A jak odpalić KSP w DX11?

PS. Kiedy zagrasz w Factorio?

Wto, 03 Lut 2015, 21:58:01
Odpowiedź #3

Offline Raduchfoto

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 23
  • Reputacja: 0
    • Zobacz profil
Zrobiłem jak piszesz - załadowało się i odpaliło ....ale.... przed centralą wyrosły GÓRY do "nieba" - mun nadal jest munem, minimus wlazł na orbitę EVE , Duna nadal jest duną ale ma teraz 2 księżyce..... a kerbin wygląda jak kerbin a nie ziemia...... chyba coś się po....ło

[Post scalony: Wto, 03 Lut 2015, 22:52:54]
Dobra temat opanowany - skożystałem z CKAN i wszystko pięknie śmiga! Moskit dziękuję PIĘKNIE za pomoc! Pytanko czy można jakoś zmienić nazwy planet na prawdziwe i co zrobić aby saturn miał pierścienie?
« Ostatnia zmiana: Wto, 03 Lut 2015, 22:52:54 wysłana przez Raduchfoto »

Reklama

Odp: Real Solar System + Realism Overhaul - instalacja
« Odpowiedź #3 dnia: Wto, 03 Lut 2015, 21:58:01 »

Wto, 03 Lut 2015, 23:58:08
Odpowiedź #4

Offline Moskit

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 194
  • Reputacja: 31
    • Zobacz profil
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
A jak odpalić KSP w DX11?
Tu znajdziesz odpowiedź na wszystkie swoje pytania - Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
PS. Kiedy zagrasz w Factorio?
Ku***, weź się ogarnij człowieku.

Śro, 04 Lut 2015, 00:15:01
Odpowiedź #5

Offline winged

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 395
  • Reputacja: 39
    • Zobacz profil
Eee Moskit mogłeś to zrobić w moim temacie, zamiast zakladać nowy, tak zrobiły się dwa wątki do dyskusji.


Chyba, ze jeden będzie służył do rozwiązywania problemów (np. ten) a drugi do dyskusji. Co ty na to? Jeśli tak to zedytuje pierwszego posta u siebie i dodam link tutaj.


Ewentualnie niech Raynus zdecyduje co z tym zrobić, jeśli scali obydwa tematy to ja zedytuje jeszcze raz pierwszy post  w moim wątku.
« Ostatnia zmiana: Śro, 04 Lut 2015, 01:21:58 wysłana przez winged »

Reklama

Odp: Real Solar System + Realism Overhaul - instalacja
« Odpowiedź #5 dnia: Śro, 04 Lut 2015, 00:15:01 »

Śro, 04 Lut 2015, 08:31:37
Odpowiedź #6

Offline Raduchfoto

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 23
  • Reputacja: 0
    • Zobacz profil
No niestety po wczorajszej walce do 2.00 poddałem się........ Więc tak - korzystałem z CKAN, wszystko się niby zainstalowało, niestety po odpaleniu gra w czasie ładowania zawiesza się. Pasek dochodzi do jakichś 70% i staje - fakt że zmieniają się nazwy ładowanych elementów ale czekałem 40 min i niestety nic.

Instalowałem samo RO - RSS był jakby w pakiecie.

We wcześniejszym poście pisałem że się udało bo tak było do czasu kiedy próbowałem odpalić silniki z paliwem ciekłym - nie było paliwa, działały tylko dopalacze z paliwem stałym dlatego wszystko usunąłem i chciałem wgrać od nowa.

Czy ktoś może mi pomóc?

Śro, 04 Lut 2015, 10:02:16
Odpowiedź #7

Offline winged

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 395
  • Reputacja: 39
    • Zobacz profil
Raduchfoto, bo w tych silnikach nie ma paliwa, musisz sam je sobie dobrać jak również typ zbiornika, jedynie dopalacze na paliwo stałe mają z automatu paliwo w zbiornikach.

Reklama

Odp: Real Solar System + Realism Overhaul - instalacja
« Odpowiedź #7 dnia: Śro, 04 Lut 2015, 10:02:16 »

Śro, 04 Lut 2015, 10:06:30
Odpowiedź #8

Offline Raduchfoto

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 23
  • Reputacja: 0
    • Zobacz profil
Nie rozumiem....... jak to sam wybrać? Robię standardowo = silnik łączę ze zbiornikiem....

Śro, 04 Lut 2015, 10:17:10
Odpowiedź #9

Offline winged

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 395
  • Reputacja: 39
    • Zobacz profil
Robisz tak: zaczynasz od komputera sterującego/ kapsuły, Dodajesz do tego zbiornik, potem przyczepiasz do niego silnik. Teraz klikasz prawym na zbiornik i masz tam różne rzeczy, mniej więcej na dole powinna się wyświetlić optymalna konfiguracja paliwa dla danego silnika, klikasz na nią i gotowe.

Musisz tylko uważać bo paliwa skladające się z płynnego wodoru bardzo szybko będą wyparowywać, musisz im zmienić typ zbiornika na kriogeniczny, żeby nieco opóźnić ten proces. Typ zbiornika zmieniasz rownież klikajac prawym na zbiornik.

Reklama

Odp: Real Solar System + Realism Overhaul - instalacja
« Odpowiedź #9 dnia: Śro, 04 Lut 2015, 10:17:10 »

Śro, 04 Lut 2015, 10:19:46
Odpowiedź #10

Offline Raduchfoto

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 23
  • Reputacja: 0
    • Zobacz profil
Czyli zbiorniki są jakby puste - trzeba je napełnić?  :D

Śro, 04 Lut 2015, 10:32:36
Odpowiedź #11

Offline winged

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 395
  • Reputacja: 39
    • Zobacz profil
Tak, bo w RO każdy silnik ma swoją własną konfigurację paliwa. Na stocku wszystkie korzystają z tej samej mieszanki na dodatek w tych samych proporcjach.

Reklama

Odp: Real Solar System + Realism Overhaul - instalacja
« Odpowiedź #11 dnia: Śro, 04 Lut 2015, 10:32:36 »

Śro, 04 Lut 2015, 10:36:25
Odpowiedź #12

Offline Raduchfoto

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 23
  • Reputacja: 0
    • Zobacz profil
ok, rozumiem - czyli niepotrzebnie grzebałem i wywalałem mody - teraz KSP całkiem się wysypało... nie uruchamia się po ponownej instalacji.... :(

[Post scalony: Śro, 04 Lut 2015, 10:53:22]
ŚMIGA :), dziękuję serdecznie za pomoc - w końcu mam RSS :) - pytanko dlaczego Saturn jest bez pierścieni? Czy jest możliwość zmiany nazw planet na US ?
« Ostatnia zmiana: Śro, 04 Lut 2015, 10:53:22 wysłana przez Raduchfoto »

Śro, 04 Lut 2015, 10:54:59
Odpowiedź #13

Offline winged

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 395
  • Reputacja: 39
    • Zobacz profil
Nie instaluj wszystkiego naraz, najlepiej instalować wszystko po kolei, najpierw RSS na czystej instalce, potem mody wymagane do RO, potem samo RO, potem dopiero paczki z czesciami. Po każdej instalce sprawdzaj czy wszystko działa. Jak nie działa RSS to wypróbuj najsłabsze tekstury.
« Ostatnia zmiana: Śro, 04 Lut 2015, 11:04:15 wysłana przez winged »

Reklama

Odp: Real Solar System + Realism Overhaul - instalacja
« Odpowiedź #13 dnia: Śro, 04 Lut 2015, 10:54:59 »

Śro, 04 Lut 2015, 10:59:47
Odpowiedź #14

Offline Raduchfoto

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 23
  • Reputacja: 0
    • Zobacz profil
 pytanko dlaczego Saturn jest bez pierścieni? Czy jest możliwość zmiany nazw planet na US ?

 

Real Solar System [v5.5]

Zaczęty przez psychorrock

Odpowiedzi: 6
Wyświetleń: 7704
Ostatnia wiadomość Nie, 14 Gru 2014, 00:50:42
wysłana przez PanKurczak
Kerbal Overhaul - Oficjalne wydanie v0.9.1

Zaczęty przez angorek

Odpowiedzi: 4
Wyświetleń: 4212
Ostatnia wiadomość Nie, 05 Kwi 2015, 16:34:11
wysłana przez angorek
New Kerbol System 2 [0.25.0]

Zaczęty przez ziomus774

Odpowiedzi: 2
Wyświetleń: 3813
Ostatnia wiadomość Wto, 09 Gru 2014, 18:12:52
wysłana przez ziomus774
Taurus HCV 3.75 m CSM system[V 1.5.3] [ksp 1.0.4]

Zaczęty przez Bill2462

Odpowiedzi: 0
Wyświetleń: 3537
Ostatnia wiadomość Pią, 03 Lip 2015, 23:49:40
wysłana przez Bill2462
New Kerbol System [0.24.0] [0.24.2]

Zaczęty przez ziomus774

Odpowiedzi: 0
Wyświetleń: 3339
Ostatnia wiadomość Sob, 16 Sie 2014, 22:05:17
wysłana przez ziomus774