Kerbal Space Program Forum | Polska Społeczność Gry

Mody => Modyfikacje => Wątek zaczęty przez: Moskit w Wto, 03 Lut 2015, 20:36:54

Tytuł: Real Solar System + Realism Overhaul - instalacja
Wiadomość wysłana przez: Moskit w Wto, 03 Lut 2015, 20:36:54
Kilka słów wstępu nt. dwóch modów, którymi dzisiaj się zajmiemy:

Real Solar System (http://forum.kerbalspaceprogram.com/threads/55145) to modyfikacja zmieniająca i skalująca układ Kerbalski do Układu Słonecznego. Zarówno rozmiarem, jak i nazwami i wyglądem planet. (dalej będziemy używać skrótu RSS)

Realism Overhaul (http://forum.kerbalspaceprogram.com/threads/99966) to paczka modów przygotowana specjalnie pod RSS, aby zmodyfikować działanie silników i innych części, aby odpowiadały swoimi właściwościami urządzeniom z naszej 'prawdziwości'. ;) (dalej będziemy używać skrótu RO)

Czysty RSS jest o wieeele trudniejszy od gołych Kerbali, ponieważ DeltaV potrzebne do osiągnięcia orbity wynosi ponad 9 km/s, co w przypadku korzystania ze niezmodyfikowanych części KSP stanowi nie lada wyzwanie dla gracza, jak i jego maszyny (duuuża ilość części = słabemu działaniu gry). Dlatego też powstało Realism Overhaul, dzięki któremu silniki są zazwyczaj wydajniejsze, a my nie korzystamy ze zwykłych zbiorników a z proceduralnie generowanych. I przy okazji uczymy się praktycznie na nowo tworzyć rakiety, ponieważ te z prawdziwego świata działają odrobinę inaczej niż te z KSP.

A. Opcja mega-prosta - instalacja przy pomocy programu CKAN:
CKAN (http://forum.kerbalspaceprogram.com/threads/100067-The-Comprehensive-Kerbal-Archive-Network-%28CKAN%29-Package-Manager) to proste narzędzie do instalowania modyfikacji przez niezwykle prosty w obsłudze program.
1. Pobieramy CKAN (https://github.com/KSP-CKAN/CKAN/releases/latest) i wrzucamy plik z nim do głównego folderu z KSP.
2. Odświeżamy listę modów i wyszukujemy 'Realism Overhaul'
3. Klikamy na zakładkę 'Changeset' znajdującą się u góry okna i klikamy 'Apply'
4. Teraz albo pobieramy wszystkie rekomendowane mody, albo 'odfajkujemy' te których nie chcemy (ja np. nie chcę Mechjeba, więc go odznaczam) i klikamy 'Continue'
5. Wybieramy mody sugerowane do RO. Może, acz nie musimy z nich korzystać. Ponownie 'continue'
6. Teraz wybieramy rozdzielczość tekstur RSS. Polecam wybrać jak najniższe. Chyba że korzystamy z wersji 64bitowej (normalnie bym tego nie polecał, chyba że korzystacie z Linuxa), wtedy możemy dowalić do KSP tekstury 8K. W innym wypadku sugeruję wybrać 2048x1024. Klikamy 'continue' i...
7. Pobierają nam się teraz wszystkie zaznaczone modyfikacje i gdy download się skończy, to RSS+RO jest już gotowe do działania.

B. Opcja trudniejsza - instalacja ręczna:
1. Pobieramy wszystkie modyfikacje wymagane przez Realism Overhaul.
2. Wrzucamy wypakowane pliki do Gamedata do czystej instalki KSP
3. ....?
4. Profit. Tzn. gramy. :P

Tak naprawdę druga metoda to standardowy i sprawdzony sposób wgrywania modyfikacji, który znaliśmy do tej pory. Opcja A oszczędza nam mase czasu na wyszukiwaniu najnowszych wersji modów i ręcznego pobierania ich oraz wrzucania do folderu z KSP. Jednakże należy pamiętać o wgraniu kompresora tekstur do swojej instalki z RSS+RO, ponieważ w innym wypadku mogą przydarzać nam się dość często crashe związane z osiąganiem limitu pamięci ram w aplikacji 32bitowej. Na to pomaga tylko Active Texture Management, mniejsza ilość części/modów i odpalanie gry w trybie OpenGL/DX11. Albo granie na 64bitach na Linuxie. :P

(http://i.imgur.com/uCAp5qy.png)

PS Na koniec szczerze polecam pozbyć się wszystkich dotychczasowych zbiorników paliwowych. W ten sposób zmniejszamy zużycie ram gry, ponieważ i tak będziemy korzystać z tych proceduralnych zbiorników. Jeżeli ktoś boi się, że usunie za dużo, to polecam skorzystać ze skryptu AutoPruner (http://forum.kerbalspaceprogram.com/threads/101309)
PPS Dajcie znać czy o czymś nie zapomniałem, bądź czegoś nie pominąłem w tej instrukcji.
Tytuł: Odp: Real Solar System + Realism Overhaul - instalacja
Wiadomość wysłana przez: EbbsPL w Wto, 03 Lut 2015, 20:51:38
Bardzo dobry poradnik  ;) 2/10 8)
Tytuł: Odp: Real Solar System + Realism Overhaul - instalacja
Wiadomość wysłana przez: KubaAseph w Wto, 03 Lut 2015, 21:32:43
A jak odpalić KSP w DX11?

PS. Kiedy zagrasz w Factorio?
Tytuł: Odp: Real Solar System + Realism Overhaul - instalacja
Wiadomość wysłana przez: Raduchfoto w Wto, 03 Lut 2015, 21:58:01
Zrobiłem jak piszesz - załadowało się i odpaliło ....ale.... przed centralą wyrosły GÓRY do "nieba" - mun nadal jest munem, minimus wlazł na orbitę EVE , Duna nadal jest duną ale ma teraz 2 księżyce..... a kerbin wygląda jak kerbin a nie ziemia...... chyba coś się po....ło

[Post scalony: Wto, 03 Lut 2015, 22:52:54]
Dobra temat opanowany - skożystałem z CKAN i wszystko pięknie śmiga! Moskit dziękuję PIĘKNIE za pomoc! Pytanko czy można jakoś zmienić nazwy planet na prawdziwe i co zrobić aby saturn miał pierścienie?
Tytuł: Odp: Real Solar System + Realism Overhaul - instalacja
Wiadomość wysłana przez: Moskit w Wto, 03 Lut 2015, 23:58:08
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
A jak odpalić KSP w DX11?
Tu znajdziesz odpowiedź na wszystkie swoje pytania - http://bit.ly/1zFIy6S

Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
PS. Kiedy zagrasz w Factorio?
Ku***, weź się ogarnij człowieku.
Tytuł: Odp: Real Solar System + Realism Overhaul - instalacja
Wiadomość wysłana przez: winged w Śro, 04 Lut 2015, 00:15:01
Eee Moskit mogłeś to zrobić w moim temacie, zamiast zakladać nowy, tak zrobiły się dwa wątki do dyskusji.


Chyba, ze jeden będzie służył do rozwiązywania problemów (np. ten) a drugi do dyskusji. Co ty na to? Jeśli tak to zedytuje pierwszego posta u siebie i dodam link tutaj.


Ewentualnie niech Raynus zdecyduje co z tym zrobić, jeśli scali obydwa tematy to ja zedytuje jeszcze raz pierwszy post  w moim wątku.
Tytuł: Odp: Real Solar System + Realism Overhaul - instalacja
Wiadomość wysłana przez: Raduchfoto w Śro, 04 Lut 2015, 08:31:37
No niestety po wczorajszej walce do 2.00 poddałem się........ Więc tak - korzystałem z CKAN, wszystko się niby zainstalowało, niestety po odpaleniu gra w czasie ładowania zawiesza się. Pasek dochodzi do jakichś 70% i staje - fakt że zmieniają się nazwy ładowanych elementów ale czekałem 40 min i niestety nic.

Instalowałem samo RO - RSS był jakby w pakiecie.

We wcześniejszym poście pisałem że się udało bo tak było do czasu kiedy próbowałem odpalić silniki z paliwem ciekłym - nie było paliwa, działały tylko dopalacze z paliwem stałym dlatego wszystko usunąłem i chciałem wgrać od nowa.

Czy ktoś może mi pomóc?
Tytuł: Odp: Real Solar System + Realism Overhaul - instalacja
Wiadomość wysłana przez: winged w Śro, 04 Lut 2015, 10:02:16
Raduchfoto, bo w tych silnikach nie ma paliwa, musisz sam je sobie dobrać jak również typ zbiornika, jedynie dopalacze na paliwo stałe mają z automatu paliwo w zbiornikach.
Tytuł: Odp: Real Solar System + Realism Overhaul - instalacja
Wiadomość wysłana przez: Raduchfoto w Śro, 04 Lut 2015, 10:06:30
Nie rozumiem....... jak to sam wybrać? Robię standardowo = silnik łączę ze zbiornikiem....
Tytuł: Odp: Real Solar System + Realism Overhaul - instalacja
Wiadomość wysłana przez: winged w Śro, 04 Lut 2015, 10:17:10
Robisz tak: zaczynasz od komputera sterującego/ kapsuły, Dodajesz do tego zbiornik, potem przyczepiasz do niego silnik. Teraz klikasz prawym na zbiornik i masz tam różne rzeczy, mniej więcej na dole powinna się wyświetlić optymalna konfiguracja paliwa dla danego silnika, klikasz na nią i gotowe.

Musisz tylko uważać bo paliwa skladające się z płynnego wodoru bardzo szybko będą wyparowywać, musisz im zmienić typ zbiornika na kriogeniczny, żeby nieco opóźnić ten proces. Typ zbiornika zmieniasz rownież klikajac prawym na zbiornik.
Tytuł: Odp: Real Solar System + Realism Overhaul - instalacja
Wiadomość wysłana przez: Raduchfoto w Śro, 04 Lut 2015, 10:19:46
Czyli zbiorniki są jakby puste - trzeba je napełnić?  :D
Tytuł: Odp: Real Solar System + Realism Overhaul - instalacja
Wiadomość wysłana przez: winged w Śro, 04 Lut 2015, 10:32:36
Tak, bo w RO każdy silnik ma swoją własną konfigurację paliwa. Na stocku wszystkie korzystają z tej samej mieszanki na dodatek w tych samych proporcjach.
Tytuł: Odp: Real Solar System + Realism Overhaul - instalacja
Wiadomość wysłana przez: Raduchfoto w Śro, 04 Lut 2015, 10:36:25
ok, rozumiem - czyli niepotrzebnie grzebałem i wywalałem mody - teraz KSP całkiem się wysypało... nie uruchamia się po ponownej instalacji.... :(

[Post scalony: Śro, 04 Lut 2015, 10:53:22]
ŚMIGA :), dziękuję serdecznie za pomoc - w końcu mam RSS :) - pytanko dlaczego Saturn jest bez pierścieni? Czy jest możliwość zmiany nazw planet na US ?
Tytuł: Odp: Real Solar System + Realism Overhaul - instalacja
Wiadomość wysłana przez: winged w Śro, 04 Lut 2015, 10:54:59
Nie instaluj wszystkiego naraz, najlepiej instalować wszystko po kolei, najpierw RSS na czystej instalce, potem mody wymagane do RO, potem samo RO, potem dopiero paczki z czesciami. Po każdej instalce sprawdzaj czy wszystko działa. Jak nie działa RSS to wypróbuj najsłabsze tekstury.
Tytuł: Odp: Real Solar System + Realism Overhaul - instalacja
Wiadomość wysłana przez: Raduchfoto w Śro, 04 Lut 2015, 10:59:47
 pytanko dlaczego Saturn jest bez pierścieni? Czy jest możliwość zmiany nazw planet na US ?
Tytuł: Odp: Real Solar System + Realism Overhaul - instalacja
Wiadomość wysłana przez: winged w Śro, 04 Lut 2015, 11:03:53
No i miodzio jak śmiga. Pierścienie wymagają moda Kittopia, potem trzeba je jeszcze sobie samemu zrobić albo zaczekać na gotowe. Pingo pete robi mod RVE z grafiką dla RSS, na razie dostępne są jedynie wersje eksperymentalne.
http://forum.kerbalspaceprogram.com/threads/83215-WIP-RSS-Visual-Enhancements-%28RVE%29

Będą w niej pierścienie dla Saturna:
http://imgur.com/a/H8RX8#0

Nie ma możliwości zmiany nazw, są one głęboko w kodzie gry, np. nie możesz odzyskać pojazdu, który wylądował jeśli nazwa ciała jest inna niż Kerbin. Nie mozna wiec zmieniać nazw. 


Za to nowe ciala jak Neptun czy Tryton będą już mieć normalne nazwy.
Tytuł: Odp: Real Solar System + Realism Overhaul - instalacja
Wiadomość wysłana przez: Raduchfoto w Śro, 04 Lut 2015, 11:13:47
Serdecznie dziękuję :) dziś lecę na prawdziwy księżyc :)
Tytuł: Odp: Real Solar System + Realism Overhaul - instalacja
Wiadomość wysłana przez: Moskit w Śro, 04 Lut 2015, 12:31:02
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Serdecznie dziękuję :) dziś lecę na prawdziwy księżyc :)
Życzę powodzenia. Z autopsji wiem, że jest to trochę trudniejsze do zrobienia niż powiedzenia. Na razie mam jednak ustanowioną sieć satelitarną wokół Księżyca (w karierze). Zobaczymy co dalej. :D
Tytuł: Odp: Real Solar System + Realism Overhaul - instalacja
Wiadomość wysłana przez: Raduchfoto w Śro, 04 Lut 2015, 13:04:35
Zdaje sobie sprawę ,że jest to trudniejsze - ale właśnie takie ma być. Wcześniej (jeszcze przed zakupem  :-[ )grałem w wersję 0.24 i początkowo lądowanie na MUNie wydawało się niemożliwe, po kilku próbach była to bułka z masłem i mun czy minmus posiadały już zaawansowane kolonie i sieć satelisów, łazików itp. następnie były Duna i Eve, też bez najmniejszych problemów - szczerze to zacząłem sie lekko nudzić dlatego tak bardzo zależało mi na RSS :)

Teraz mam nadzieję że trochę to potrwa zanim osiądą na księżycu :)
Tytuł: Odp: Real Solar System + Realism Overhaul - instalacja
Wiadomość wysłana przez: DragonsNightmare w Śro, 04 Lut 2015, 16:39:18
Jak ktoś ma za słaby PC na RVE, to można też dodać pierścienie do Saturna bez wgrywania tego modu, z pomocą Kittopia, o czym mówił winged. Sam się z tym borykałem w tym temacie:
http://forum.kerbale.pl/problemy-z-modyfikacjami/rss-wiecej-planet-i-wyglad-planet/ (http://forum.kerbale.pl/problemy-z-modyfikacjami/rss-wiecej-planet-i-wyglad-planet/)

W ostatnim moim poście napisałem jak dodać pierścienie do Saturna i dałem konfig, jak ktoś się nie chce bawić. Może później napisze poradnik.
Tytuł: Odp: Real Solar System + Realism Overhaul - instalacja
Wiadomość wysłana przez: Raduchfoto w Czw, 05 Lut 2015, 09:03:27
Pierwsze wrażenia po wieczorze z RSS + RO - masakra , nawet nie potrafiłem wystartować :) Wszystko trudne i skomplikowane :) mam spooe problemy z doborem paliwa do silników - tzn metodą prób i błędów strzelam jakie paliwo do jakiego silnika. Jeszcze pytanko - dlaczego bezzałogowy statek wciąż pokazuje komunikat not connecting? (domyślam się że trzeba jakąś antenkę zamontować.... tylko jaką) - próbowałem wszystkich ale bezskutecznie.
Tytuł: Odp: Real Solar System + Realism Overhaul - instalacja
Wiadomość wysłana przez: Robson w Czw, 05 Lut 2015, 16:10:03
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Jeszcze pytanko - dlaczego bezzałogowy statek wciąż pokazuje komunikat not connecting?
Jeśli masz RemoteTech, to musisz te antenki o których wspominasz, umieścić na orbicie na satelitach komunikacyjnych.
Tytuł: Odp: Real Solar System + Realism Overhaul - instalacja
Wiadomość wysłana przez: Raduchfoto w Pią, 06 Lut 2015, 08:43:17
No ok ale jak tu wystartować skoro nawet przepustnica nie działa - dzieje się tak tylko ze statkami bezzałogowymi...
Tytuł: Odp: Real Solar System + Realism Overhaul - instalacja
Wiadomość wysłana przez: Robson w Pią, 06 Lut 2015, 09:33:33
No to może powinieneś satelity komunikacyjne wysyłać misjami załogowymi?
Zbuduj takiego mini-maluszka, antena (tylko ta z remotetech), mały panel słoneczny, mała bateria, probodobodyna, mały zbiorniczek RCS+ze dwie dysze do korekcji. Zabierz w jednym locie jak najwięcej tego żelastwa i rozmieść na orbicie. Wbrew pozorom, misja jest prosta i bardzo satysfakcjonująca.
Tytuł: Odp: Real Solar System + Realism Overhaul - instalacja
Wiadomość wysłana przez: Diakon w Pią, 06 Lut 2015, 15:17:42
Chyba wiem w czym problem z Remote Techem...
KSC zostało przesunięte na północ, a kontrola lotów Remote Tech znajduje się na równiku, a sygnał nie przechodzi przez planetę...
Potrzebny byłby jakiś fix do tego.
Tytuł: Odp: Real Solar System + Realism Overhaul - instalacja
Wiadomość wysłana przez: Moskit w Pią, 06 Lut 2015, 16:34:14
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Chyba wiem w czym problem z Remote Techem...
KSC zostało przesunięte na północ, a kontrola lotów Remote Tech znajduje się na równiku, a sygnał nie przechodzi przez planetę...
Potrzebny byłby jakiś fix do tego.
Nie wspomniałem o tym ale do RT potrzeba pobrać osobne .cfg na RSS. Inaczej dziwne rzeczy sie dzieja i nie dziala przelaczanie miedzy ladowiskami.
Tytuł: Odp: Real Solar System + Realism Overhaul - instalacja
Wiadomość wysłana przez: Hasuviel w Sob, 07 Lut 2015, 11:29:50
Nie chcę zakładać nowego tematu, więc napiszę tutaj:

Zainstalowałem RSS i Realism Overhaul przez CKAN razem z częścią sugerowanych modów i kiedy włączam grę, albo ładowanie zatrzymuje się mniej więcej w 3/4 paska u dołu ekranu (64-bit) albo gra crashuje zaraz po zakończeniu ładowania (pojawia się ekran startowy, okno ładowania RSS i od razu wyrzuca, 32-bit). Próbowałem OpenGL, ale chyba jestem ułomny albo coś robię źle, bo mam czarny ekran i nic więcej  :D

Mam 8GB RAM, procesor i5 3.10 GHz, karta graficzna NVIDIA GeForce GTX 660, Windows 7, 1TB miejsca na dysku (na dysku D: z KSP jeszcze jakieś 40GB)

Zainstalowane mody to:
-RSS (z teksturami 4K)
-Realism Overhaul z wszystkimi rekomendowanymi i częścią sugerowanych
-KAS
-FASA
-KWRocketry
-Near Future Solar/Propulsion/Construction
I inne

Zdjęcie:
Przepraszamy, ale goście nie mogą zobaczyć zawartości spoilera.

Ktoś wie czym to może być spowodowane? Byłbym wdzięczny za odpowiedź. Jakie mody mogę wyrzucić, żeby nie popsuć sobie zabawy?
Tytuł: Odp: Real Solar System + Realism Overhaul - instalacja
Wiadomość wysłana przez: Kadaf w Sob, 07 Lut 2015, 12:19:44
Czy ja dobrze zrozumiałem, że próbujesz grać na wersji 64 bity? Ta wersja wywala co moment nawet na stocku.
Tytuł: Odp: Real Solar System + Realism Overhaul - instalacja
Wiadomość wysłana przez: Hasuviel w Sob, 07 Lut 2015, 12:25:16
Nie, mordowałem się na 32-bit i chciałem sprawdzić, czy ten sam problem wystąpi na 64.
Tytuł: Odp: Real Solar System + Realism Overhaul - instalacja
Wiadomość wysłana przez: winged w Sob, 07 Lut 2015, 13:50:15
RSS trzeba instalowac na 32 bit na czystej instalce, najpierw instalujesz samo RSS a dopiero potem stopniowo całą resztę. Mnie to wygląda na problem z RAM. Postaraj się najpierw zainstalowac tylko RSS z teksturami 2K.

Pamiętaj, że na co dzień potrzebne są ci tylko tekstury Ziemi i ewentualnie Księżyca, resztę możesz instalować jedynie okazyjnie. Możesz instalować tekstury 8K planety do, której lecisz ale na co dzień trzymać ją bez tekstur.

Wyrzuć wszystko z Nearfuture, wyrzuć wszystkie elementy, które mozna zastapić cześciami proceduralnymi. Czyli wszystkie zbiorniki paliwa, rcs, life support, nieproceduralne owiewki, osłony termiczne baterie, skrzydła. Wyrzuć cześci, które się dublują np. po co command pod Squadu jeśli masz Apolo CSM, wywal wszystko z czego nie będzie korzystał, instaluj mody selektywnie, wywal co się da z folderu Squad, NasaARM. Możesz wywalić kilkaset mb.

Na koniec zostaje ATM.


Co do Open GL, mi też wywalało ale zmienilem komendę na:
--force-opengl

albo:
--force-opengl %command%
Tytuł: Odp: Real Solar System + Realism Overhaul - instalacja
Wiadomość wysłana przez: maksEs w Śro, 25 Lut 2015, 09:54:27
fajny ten mod  8)  ale brakuje mi tu jeszcze jakiś planetoid 5-20 km średnicy krążące między jowiszem a marsem alebo za plutonem np :)


jak znacie jakiś mod na dodatkowe planety do RSS to mi dajcie linka bo na google nie znalazłem :>

znam już mod na neptuna i dodatkowe księżyce
Tytuł: Odp: Real Solar System + Realism Overhaul - instalacja
Wiadomość wysłana przez: DragonsNightmare w Śro, 25 Lut 2015, 15:30:52
W temacie RSS+RO już opisywałem jak dodać pierścienie do Saturna i napomknąłem jak dodać nowe planety, ja sam dodałem sobie Neptuna, mam zamiar dodać jeszcze Trytona i Tytanie, bo Neptun i Uran są takie samotne   :'(
Tytuł: Odp: Real Solar System + Realism Overhaul - instalacja
Wiadomość wysłana przez: maksEs w Śro, 25 Lut 2015, 19:18:55
a jak dodać taką planetę :) ?
Tytuł: Odp: Real Solar System + Realism Overhaul - instalacja
Wiadomość wysłana przez: DragonsNightmare w Śro, 25 Lut 2015, 19:48:30
Dość prosto, pobierasz ten mod:
http://forum.kerbalspaceprogram.com/threads/109122 (http://forum.kerbalspaceprogram.com/threads/109122)

Wypakowujesz to w katalogu Game Data(wymaga Module Manager!). Wchodzisz do katalogu Config, który znajduje się w katalogu Kopernicus i tworzysz plik Neptune.cfg. Oto jego zawartość:
Kod: Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
@Kopernicus
{
    Body
    {
        name = Neptune
        flightGlobalsIndex = 30
        Template
        {
            name = Minmus
        }
        Properties
        {
        }
        Orbit
        {
referenceBody = Sun
inclination = 22.30735942219246
eccentricity = 0.008090397956671817
semiMajorAxis = 4497455831858.165
longitudeOfAscendingNode = 3.512610707556779
argumentOfPeriapsis =29.81485499342245
meanAnomalyAtEpoch = 162.0995472049553
}
ScaledVersion
        {
            Material
            {
                texture = Kopernicus/Textures/NeptuneColor
rimColorRamp = Kopernicus/Textures/PFREV/Sentar_rim
rimPower = 2.06
rimBlend = 0.3
            }
        }
}

}

Musisz tylko skombinować skądś teksturę "powierzchnii" Neptuna i zapisać ją w katalogu Textures pod nazwą NeptuneColor.png. To jest mój zmodyfikowany config dla Sentara, z tego co widzę, to plik Sentar_rim.png to w pełni przezroczysty obrazek o wymiarach 256px x 256px, więc można go samemu stworzyć. Zdaje się, że można jednak te rim usunąć z configu, podobnie jak teksture powierzchni(bo i tak RSS ją podmienia), nie wiem, nie próbowałem tego, chcesz to poeksperymentuj. Moim zdaniem powinno działać bez parametru Material{}, gdyż on chyba nie jest niezbędny, nie miałem czasu zobaczyć. Teraz wchodzisz do katalogu RealSolarSystem i robisz sobie kopię(byle z dala od katalogu RSS) pliku RealSolarSystem.cfg. Teraz go modyfikujesz i za Uranem, a przed Plutonem dodajesz to:
Kod: Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
// Neptune = Neptune
Neptune
{
//bodyName = Neptune
SSTScale = 1
Radius = 24764000
bodyDescription = Farthest planet in Solar System. Neptune is gas giant very similar to Uranus and different from Jupiter and Saturn. With Uranus are called 'ice giants', because they had a big, ice mantle below atmosphere. He has the strongest winds in Solar System.
rotationPeriod = 57996
tidallyLocked = false
axialTilt = 28.32
atmosphereScaleHeight = 19.7
maxAtmosphereAltitude = 260000
atmosphereMultiplier = 0.37
useLegacyAtmosphere = true
atmosphere = true
Mass = 1.0243E+26
Orbit
{
// Target body name: Neptune (799)
// Center body name: Sun (10)
// Center-site name: BODY CENTER
semiMajorAxis       = 4497455831858.165
eccentricity        = 0.008090397956671817
inclination         = 22.30735942219246
meanAnomalyAtEpochD = 162.0995472049553
LAN                 = 3.512610707556779
argumentOfPeriapsis = 29.81485499342245
referenceBody = Sun
orbitColor = 0.38, 0.58, 0.78, 1.0
}
SSColor = GameData/RealSolarSystem/Plugins/PluginData/NeptuneColor.png
SSBump = GameData/RealSolarSystem/Plugins/PluginData/Flat_NRM.png
useSphericalSSM = true
SSRampRef = Kerbin
PQS
{
Neptune
{
}
}
AtmosphereFromGround
{
waveLength = 0.8, 0.65, 0.5, 1.0
innerRadius = 25303410
outerRadius = 25949000
}
CelestialBodyScienceParams
{
flyingAltitudeThreshold = 191000
spaceAltitudeThreshold = 3000000
}
}

Uważaj tylko na klamry. Do katalogu PluginData w katalogu Plugins musisz skopiować teksturę Neptuna z katalogu Kopernicus. No i tyle. Neptun powinien się pojawić. Nie rozkminiałem jeszcze jak dodać Trytona i to nie będzie takie proste, bo dochodzi mapowanie powierzchnii i musisz skądś wziąć odpowiednią mapę powierzchni. W temacie głównym RSS masz linka do dodatkowych planet. Mi niestety nie działały one, bo np. jakimś cudem po dodaniu Neptuna tekstura Urana zmieniała się na tą z Neptuna(wtf?), a po dodaniu Trytona i Tytani gra mi się wieszała w menu, więc z tej paczki wziąłem tylko tekstury, reszte ręcznie dodawałem. Podejrzewam, że ta paczka była projektowana dla starej wersji RSS i przez to konfiguracja gryzie się z nową wersją RSS. Z paczki planet PlanetFactory dla moda Kopernicus wziąłem config Sentara i go zmodyfikowałem, a config Neptuna w RSS to skopiowany config Urana z ręcznie przepisanymi wartościami z paczki dodatkowych planet dla RSS. Są tam mapy powierzchni dla Trytona i Tytani, więc możesz ich użyć. Niestety, są to tekstury 4k, 8k nie ma, no chyba, że ktoś sobie zrobi.
Tytuł: Odp: Real Solar System + Realism Overhaul - instalacja
Wiadomość wysłana przez: winged w Śro, 25 Lut 2015, 22:31:50
Tu masz tekstury dla księżyców:

Iapetus
http://laps.noaa.gov/albers/sos/saturn/iapetus/iapetus_rgb_cyl_www.jpg
Enceladus
http://laps.noaa.gov/albers/sos/saturn/enceladus/enceladus_rgb_cyl_www.jpg
Rhea
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/04/Color_map_of_Rhea_PIA18438_Nov._2014.jpg
Mimas
http://photojournal.jpl.nasa.gov/jpeg/PIA12814.jpg
Tryton
http://laps.noaa.gov/albers/sos/neptune/triton/triton_rgb_cyl_www.jpg
Tytuł: Odp: Real Solar System + Realism Overhaul - instalacja
Wiadomość wysłana przez: DragonsNightmare w Czw, 26 Lut 2015, 00:42:29
Material jest jednak potrzebne, wywaliłem je i dorobiłem wpis w RSSTextures dla Neptuna no i działał, tylko, że znowu Uran dostał jego teksturę. Jednak to musi być. Nie mam pojęcia czemu, ale najwidoczniej tak musi być.

Edit: Niestety, moje próby spezły na niczym - trzeba zrobić tak jak opisałem, bo inaczej nie działa. Uran nie dość, że dostaje teksture Neptuna, to obie planety mają schrzanione refleksje i tekstury - tekstura nakłada się krzywo, a światło pada jakoś dziwnie, terminator był w kształcie litery S(wtf?). Od siebie dodam, że do katalogu RealSolarSystem/Plugin/PluginData nie trzeba kopiować tekstury Neptuna - ja jej tam nie mam i w grze działa bez problemu. W temacie głównym RSS jest dodatkowa paczka planet, stamtąd można uzyskać wszystkie tekstury, tekstura Sentar_rim, to zwykły obrazek 256x256 z pełną przezroczystością, więc każdy może sobie taki stworzyć, nic trudnego. Po czymś takim uzyskamy taki efekt:
(http://i.imgur.com/8z4qKag.png)

Brakuje Trytona, lecz nie mam narazie ochoty się z nim bawić. Sama planeta wygląda na to, że jest wporządku(szybko sprawdziłem parametry na wikipedi i tutaj jest nieco zawyżona powierzchnia, lecz o niewielką wartość), jak jest przy niej, to nie wiem, bo nie doleciałem tam jeszcze. Ale Voyagera można już tworzyć ;)

Myślę by dodać też drugiego gazowego giganta sobie do KSP normalnego. Plotki o drugiej planecie z pierścieniami okazały się błędne, wiec fajnie byłoby ją dodać. Wyrzuciłbym ją poza orbitę Eeloo, żeby była nieco większym wyzwaniem :p
Tytuł: Odp: Real Solar System + Realism Overhaul - instalacja
Wiadomość wysłana przez: maksEs w Czw, 26 Lut 2015, 08:44:05
już wiem :) dzięki. texturek trytona nie potrzebuję bo działa mi  ten mod na dodatkowe planety ale księżyce można zrobić ;)
   

aha! i jak zmienić Apoapse i peryapse ?
chyba tym?:


argumentOfPeriapsis = wysokość
meanAnomalyAtEpoch = wysokość


i jak jeszcze zmienić obwud planety ?
Tytuł: Odp: Real Solar System + Realism Overhaul - instalacja
Wiadomość wysłana przez: angorek w Czw, 26 Lut 2015, 17:44:33
Peryapse zgadłeś dobrze, apoapsy sie nie wyznacza, jest automatycznie obliczana na podstawie pozostałych danych.

Co do openGL, jak ktoś ma problem z obrazem (czarne prostokąty itd. ) to wpisujemy : -popupwindow -force-opengl
i wyłączamy fullscreen. Wygląda po staremu, ale działa :D

Ja mam pytanie odnośnie tekstur, skąd skołować chmury ? :D
Tytuł: Odp: Real Solar System + Realism Overhaul - instalacja
Wiadomość wysłana przez: Maciuś w Czw, 26 Lut 2015, 18:41:20
Wut, wut, wut?
Argument of periapsis to kąt określający orientację orbity w przestrzeni. Mean anomaly z kolei określa początkowe położenie planety.
Kształt orbity zmienia semi-major axis (półoś wielka) - w skrócie sma, i eccentricity (mimośród) - w skrócie e
Wtedy Pe=sma*(1-e) i Ap=sma*(1+e)

Aha, i pisze się "obwód"
Tytuł: Odp: Real Solar System + Realism Overhaul - instalacja
Wiadomość wysłana przez: DragonsNightmare w Czw, 26 Lut 2015, 21:54:33
angorek, chmury możesz uzyskać instalując mod Environmental Visual Enhancements z odpowiednim configiem, lub RSS Visual Enhancements. Ten drugi dodaje bardzo dużo efektów graficznych i wszystko wygląda bardzo realistycznie(np. pojawia się oślepiający blask, jak patrzysz na Słońce), lecz ma on dość mocne wymagania i jest ciągle w produkcji, więc ma bugi.
Tytuł: Odp: Real Solar System + Realism Overhaul - instalacja
Wiadomość wysłana przez: Wielki Piotr w Nie, 24 Maj 2015, 17:12:39
Dodać planety jest bardzo prosto.
Stworzyłem "samodzielnie" nowy układ planetarny korzystając z planet stworzonych z 4 czy 5 modyfikacji.
Planet Factory, Urania i innych (podobnych)
Wybieram pliki planet które najbardziej mi odpowiadały.

Patrz- temat "Układ planetarny- Gliese"
Niestety brak już zdjęć, są opisy.
Nie zawarłem też kolejnych planet które jednak później dodałem do układu- Gliese

Planety z modyfikacji są małe, ale okrągłe. Idealnie nadają się na planety karłowate. I nie spowalniają gry w takim stopniu jak wielkie planety.
Gdy wyjdzie nowa, zoptymalizowana wersja. Wgrywam RSS oraz dodaje z trzech modyfikacji wybrane planety, spokojnie stworze dysk rozproszony z 4 karłowatych planet lodowych.
Tekstury są na planetę lodową, ale NIE SĄ one oryginalnymi planetami z dysku rozproszonego i pasa Kuipera. Zresztą bardzo mało wiemy o tych planetach karłowatych.
Poza tym jest jeszcze mnóstwo skalistych planet karłowatych które umiejscowię między Marsem a Jowiszem.
Np. Ceres. Planety są małe, a tekstury można zrobić samemu.
Eris i Dysnomia już chyba jest do pobrania z RSS
Poza tym już zobaczyłem inne modyfikacje dodające inne ciała niebieskie.
Z tych wszystkich kombinacji wyjdzie nam pełny i realistyczny układ słoneczny (nie wliczając miliardów asteroid itp.)
Tytuł: Odp: Real Solar System + Realism Overhaul - instalacja
Wiadomość wysłana przez: szymon50010 w Pią, 15 Kwi 2016, 20:29:21
Jak używam Ckan To pokazuje mi error Moze gdy pobiore na zip lub inny format to zadziala
Tytuł: Odp: Real Solar System + Realism Overhaul - instalacja
Wiadomość wysłana przez: Pizmak w Pią, 15 Kwi 2016, 20:58:25
Napisz coś więcej o tym błędzie, może będzie w stanie pomóc. Od siebie mogę powiedzieć, że czasem CKAN ma problemy z instalowaniem zbyt dużej ilości modów na raz. Możesz spróbować zainstalować tylko te wymagane, a potem resztę. Może też się kłócić z jakimiś wcześniejszymi modami albo ich pozostałościami.

Namazane z P8 Lite przez Tapatalk

Tytuł: Odp: Real Solar System + Realism Overhaul - instalacja
Wiadomość wysłana przez: szymon50010 w Nie, 17 Kwi 2016, 08:59:38
Moskit Pobralem mody potrzebne do RO czekalem całą noc i kerbin jest kerbinem a Ckanem niedziala
Tytuł: Odp: Real Solar System + Realism Overhaul - instalacja
Wiadomość wysłana przez: kapacity w Nie, 17 Kwi 2016, 10:30:20
Mod który zmienia planety to Real Solar System. Nie jest on wymagany do RO. Zainstalowałeś Real Solar System?
Tytuł: Odp: Real Solar System + Realism Overhaul - instalacja
Wiadomość wysłana przez: szymon50010 w Nie, 17 Kwi 2016, 11:51:21
Dobra Temat Opanowany Wszystko działą swietnie!  :D Dziekuje za ten poradnik

[Post scalony: Nie, 17 Kwi 2016, 16:22:56]
Tak Bo Użyłem Ckan bo się w końcu udało i pytanie czy hyperedit działa razem z RO i RSS
Tytuł: Odp: Real Solar System + Realism Overhaul - instalacja
Wiadomość wysłana przez: KyloRen w Śro, 27 Kwi 2016, 16:30:35
A jesli o ten błąd to ze sie pokazywal ciagle gdy instaluje rss i ro i znou mi sie usunol ro i rss bo nie dziala
Tytuł: Odp: Real Solar System + Realism Overhaul - instalacja
Wiadomość wysłana przez: Benecjusz w Nie, 15 Maj 2016, 12:11:45
Kilka prób z RSS+RO i nie daje rady. Na wersji 32-bitowej gra zajmuje lekko ponad 3GB pamięci i podczas budowania czegokolwiek crash. Wersja 64-bitowa ładuje się szybko, działa szybko ale zazwyczaj tylko kilka minut po czym crash. Już nie wiem czy to wina KSP, RSS, mojego komputera czy jakiejś siły wyższej. Specyfikacja komputera w stopce.
Tytuł: Odp: Real Solar System + Realism Overhaul - instalacja
Wiadomość wysłana przez: grabek77 w Nie, 15 Maj 2016, 13:11:10
Widzę, ze masz dwie różne pary  pamięci, jesli crash gry ma jakiś wyjątek dotyczący pamięci, wyjmij jedna pare i wtedy sprawdz czy gra sie wysypie.
Tytuł: Odp: Real Solar System + Realism Overhaul - instalacja
Wiadomość wysłana przez: Benecjusz w Pon, 16 Maj 2016, 10:52:11
Sprawdzałem to tuż po zakupie drugiej pary i nie ma to żadnego wpływu. Również stockowe KSP na 64 bitach crashuje się po kilku minutach.

Edit: Jakby ktoś chciał więcej i więcej to:
http://forum.kerbalspaceprogram.com/index.php?/topic/139492-112-real-solar-system-expanded-0132/

oraz

http://forum.kerbalspaceprogram.com/index.php?/topic/134208-11x-kopernicus-rss-extrasolar-planets-beyond-our-sun-060/
Tytuł: Odp: Real Solar System + Realism Overhaul - instalacja
Wiadomość wysłana przez: angorek w Pon, 16 Maj 2016, 11:29:35
Sory ale 6GB RAMu to szału nie robi.. 3GB to bierze czysta gra bez modów, dodaj jeszcze z 2GB dla systemu i już masz z tego 5. Co daje raptem 1GB na mody. Nie oczekuj cudów.
Tytuł: Odp: Real Solar System + Realism Overhaul - instalacja
Wiadomość wysłana przez: Benecjusz w Pon, 16 Maj 2016, 11:48:51
Ekhm...
2x2+2x4=12
Tytuł: Odp: Real Solar System + Realism Overhaul - instalacja
Wiadomość wysłana przez: angorek w Pon, 16 Maj 2016, 11:56:50
A faktycznie pardon. W takim razie zacząłbym od zaktualizowania sterowników grafy, DirectX, i PhysX.
Jeśli to nie pomoże to monitoruj w menadżerze urządzeń zużycie ramu i zobacz czy gdzieś nie masz "przecieku". Ja to miałem kiedyś u siebie, bodajże przez firespittera. Gra zrzucała do pamięci co chwilę kilkadziesiąt kB, aż w końcu po godzinie gry miejsce się kończyło i crash.
Fajnie by było jakbyś wrzucił też pliki log które gra zrzuca przy crashu do folderu w którym jest zainstalowana.
Tytuł: Odp: Real Solar System + Realism Overhaul - instalacja
Wiadomość wysłana przez: Wielki Piotr w Pon, 16 Maj 2016, 20:49:19
Zadam wyjątkowo prostackie aczkolwiek konieczne dla mojej sprawy pytanie.
Czy do działania RO konieczne jest RSS, bo zdaje mi się że NIE.
Czy ja mam ściągnąć mody zaznaczone zieloną czcionką w kolumnie: "Dependencies:"??? ze strony:
http://forum.kerbalspaceprogram.com/index.php?/topic/90151-112-realism-overhaul-v1100-may-8/
do tego wkleić plik ze strony?:
https://github.com/KSP-RO/RealismOverhaul

Czy mam zainstalować plik TYLKO z powyższego linku?

Bo instalując RO z powyższej strony na czystą wersję 1.1.2 wyskoczył mi "kwiatek"
Zatrzymuje się ładowanie gry na części:

"ModuleManager: 1641 patches applied
Squad/Parts/Command/mk1-2CommandPod/Mark1-2Pod"

Na internecie są o tym wzmianki jednak nie ma konkretów.

CKAN winstalował mi coś podbnie jak z linku
https://github.com/KSP-RO/RealismOverhaul
 i oczywiście wylał się ferment w postaci "Mark1-2Pod"

A reszta KSP i modów tak pięknie, szybko i bezcrashowo chodzi.
Wiec co jest?

Najlepiej jak ktoś napisze szybko jak instalował RO, ten co już instalował mod na wersji 1.1.2
Tytuł: Odp: Real Solar System + Realism Overhaul - instalacja
Wiadomość wysłana przez: DragonsNightmare w Pon, 16 Maj 2016, 23:18:59
Co do tego, czy RO wymaga RSS: Wymagać nie wymaga(jak można zauważyć w temacie RO, RSS jest jako rekomendowany mod), ale jednak warto zadać pytanie czy ma to sens. RO ustawia wszystko tak, by było zgodne ze światem realnym. Parametry ze świata realnego cienko pasują do świata KSP, więc raczej bez RSS, RO nie ma większego sensu.

Co do instalacji: Ja instalowałem RO przez ckan, ale to raczej to samo. Instalujesz wymagane mody, a potem samego RO. Tyle.

Co do zacinania się: Prawdopodobnie brakuje Ci RAM, miałem tak samo, dopiero odchudzenie pozwoliło mi ruszyć dalej. Ile masz RAM?
Tytuł: Odp: Real Solar System + Realism Overhaul - instalacja
Wiadomość wysłana przez: Wielki Piotr w Pon, 16 Maj 2016, 23:55:20
Nie, to na pewno nie jest spowodowane brakiem RAMu. Co prawda mam tylko 4GB, karta graf. i procesor nadrabia.
Ale już instalowałem KSP (377MB)+ RSS (Tekstury 4096 (340MB)) + RSS Expanded (60MB)+ CMES (260MB) + masa innych, i wyszło ponad 1,2GB. Chodziło jak marzenie, na dużych konstrukcjach.  Do tego stała kontrola "Fraps-em". Tak sobie instalowałem mody i badałem wydajność.
Jeszcze będę instalował RVE (ok 300MB) ale skrajnie odchudzę Squad/ part -200MB + odchudzanie innych modów do -300 MB
A KSP + RO i wychodzi klops.
Tytuł: Odp: Real Solar System + Realism Overhaul - instalacja
Wiadomość wysłana przez: Sobol w Wto, 17 Maj 2016, 08:27:39
Sprawa jest absurdalnie prosta. Pierw instalujesz wszystkie mody z tabeli Dependencies (ich kolor oznacza jedynie to czy są aktualne) następnie instalujesz samo RO czyli plik stąd: https://github.com/KSP-RO/RealismOverhaul/releases . Kolejność jest istotna ze względu na podmianę niektórych plików. Co do CKAN mi nigdy nie udało się poprawnie zainstalować RO przy jego pomocy zawsze pomijał jakiś mod mimo jego pobrania. CO do RSS nie, nie jest on konieczny aczkolwiek po to powstało RO żeby grać na RSS.
Tytuł: Odp: Real Solar System + Realism Overhaul - instalacja
Wiadomość wysłana przez: Wielki Piotr w Wto, 17 Maj 2016, 10:20:44
Pięknie dziękuje Sobol, leci plusik do koszyczka.
Tytuł: Odp: Real Solar System + Realism Overhaul - instalacja
Wiadomość wysłana przez: Adrian1996 w Sob, 27 Lis 2021, 19:42:41
Witam
Czy jest ktoś w stanie udzielić mi porady, w sprawie instalacji moda RSS, na wersję KSP 1.12.2.03167.
Prosiłbym o podanie informacji, dot. potrzebnych plików: np: Kopperinicus???
Prosiłbym o podanie linków, albo nazw/wersji plików składowych do zainstalowania moda Real Solar System.
Kolejności
Instalowałem w dawnych czasach RSS, lecz teraz mi się nie udaje, z tego powodu piszę.
Tytuł: Odp: Real Solar System + Realism Overhaul - instalacja
Wiadomość wysłana przez: grabek77 w Śro, 01 Gru 2021, 19:51:21
Ales kolego temat odkopal 🤣

Wracajac do tematu to nie ma czasem RSSa i wszystkich potrzebnych plikow na CKANie?