Spójrzmy na standardowy widok IVA. Parę kontrolek, okno, przepustnica, navball. Ogółem nie dość że nudno, to jeszcze mało użyteczne. Wiele osób choćby dla realizmu próbowało latać tylko na widoku z kabiny, jednak jest to bardzo trudne gdyż nie mamy o pojeździe zbyt wielu informacji.
Ale teraz już nie! Przedstawiam państwu modyfikację zwaną:
RasterPropMonitor
Pisane razem, to nie jest błąd
A co robi nam ten mod? Jednym zdaniem: dodaje do kokpitów funkcjonalne wyświetlacze. A co potrafi taki wyświetlacz? Tak po prawdzie, to chyba wszystko. A przynajmniej większość. Sam autor chwali się że łącznie można
wyświetlić ponad 150 danych lub zmiennych z gry!Wyświetlacze w kabinie samolotowej. Środkowy ekran to ulepszony navball, dolny to wykres jak zmieniała się wysokość pojazdu, a prawy to podgląd z kamery umieszczonej na spodzie pojazdu Wyświetlacze są w pełni kompatybilne z takim modami jak choćby ScanSat (możliwość wyświetlenia pozycji pojazdu oraz mapy terenu, nawet przy 50-krotnym powiększeniu!) lub MechJeb (Można korzystać z jego funkcji bezpośrednio z kabiny). Ekrany zostały wprowadzone nie tylko w podstawowych kapsułach, ale również tych dostępnych w modyfikacjach:
-ALCOR capsule
-ANGARA Pack
-BobCat's historical craft packs.
-Falcon Command Cockpit
-Home Grown Rocket Parts
Oprócz wcześniej widzianej kamerki oraz navballa widać kolejny tryb: mapa powierzchni Muna zrobiona przez sieć satelit ScanSat Do paczki dorzucona jest również kamerka. Możemy umieścić dowolną ich ilość na pojeździe, ale w jednym momencie może ich być aktywnych tylko, lub aż 9. Doki mają również wbudowane kamery które nie liczą się do ich ogólnej liczby, są dostępne z innej opcji.
Widoczna u góry kamera z doku, podczas zbliżania się do stacji kosmicznej
Rozumiem też że nagła nawałnica tylu opcji może trochę przytłoczyć, więc umieszczę dodatkowo małą
Instrukcję obsługi
Po menu poruszamy się korzystając z przycisków sterujących po prawej stronie. W kolejności od góry: przejście w górę, przejście w dół, wybierz, wróć oraz przełącznik.
Górną, dolną oraz lewą listwę przycisków tworzą przyciski aktywujące funkcje. Są to kolejno:
1. SMART - SMART ASS z mechjeba.
2. SELECT TRGT- Wybór celu oraz części z której kontrolujemy pojazd. Celem może być też pojazd czy nawet debris.
3. GRAPH - Wykres pokazujący zmianę wysokości zwykłej i radarowej na przestrzeni czasu.
4. ATT - Gimball, ale mający więcej funkcji niż normalny. Między innymi wyświetla pozostały czas do manewru, ile delta-v on potrzebuje i jak długo będziemy musieli mieć silniki ustawione na 100% aby go wykonać.
5. ASC/DES MAP - Dane przydatne do lądowania czy startu. Pozycja geograficzna, ciąg, masę, prędkości wszelakie, no i podgląd z sieci satelit.
6. ORBIT - Dane orbity. AP, PE, czas do AP i PE, inklinacja, od niedawna również pokazuje jak wygląda nasza orbita oraz czy nastąpi przechwycenie przez cel.
7. TARGET - Kamera z doku oraz dane do dokowania. Prędkości we wszelkich płaszczyznach, kąt podejścia. odległość.
8. INFO - informacje o pojeździe. Waga, pozycja, stan, czy nawet biom w którym jest i ile science jest na pokładzie
9. CREW/LOG - Lista załogantów lub dziennik lotu (to samo co pod F3)
10. RSRC - Zasoby. Paliwo, utleniacz czy choćby pożywienie lub woda jeśli gramy z podtrzymywaniem życia. Czyli kompatybilny z materiałami innych modów.
11. EXT CAMERA - Widok z kamer, przełączany pomiędzy dziewięcioma aktualnie aktywnymi.
12. TEST STBY - Test wyświetlacza oraz lista funkcji.
To chyba tyle. Nie mogę się rozpisać dokładniej o każdym z nich gdyż taka instrukcja zajęłaby pewnie dwa posty.
Download
Temat na forum:
Aby zobaczyć link -
ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘI nie bójcie się o to że jeśli mod przestanie działać uszkodzą się wasze pojazdy! Monitorki korzystają z ModManagera, więc jeśli coś pójdzie nie tak jesteście absolutnie bezpieczni, waszym craftom nie stanie się krzywda ^^