Do wszystkich startujących w przetargu, weźcie łazika! Wyznaczenie równego terenu powyżej 300 metrów jest trudne, teren wcale nie jest równy jak stół. Bez łazika nie ustalicie gdzie należy postawić wieżę, a serio myślę, że w przetargu powinien być zapis mówiący o tym, że przed modułem kontroli lotów nie powinna się jakaś góra wznosić. Na szczęście wziąłem rsra ze sobą, ale gdyby nie on, nie poradziłbym sobie. Po godzinie jeżdżenia znalazłem 600 metrów płaskiego terenu z przechyłem nie większym niż 3 stopnie. Bez łazika ustalającego pozycję uważam to za niemożliwe.
Post scalony: Pią, 13 Gru 2013, 14:06:07
KADAF INDUSTRIES
Przedstawia
Moduł Kontroli Lotów
A-Gate
Firma Kadaf Industries specjalizująca się przede wszystkim w jednostkach lądowych uznała za stosowne pojawić się w tym przetargu. Moduł dowodzenia Kosmodromu Cerberus to właśnie cel odpowiednio ambitny, gdyż wymaga nie tylko dobrego projektu, ale też rozwagi i pomyślunku w ustanowieniu pozycji. Moduł A-Gate spełnia więc nie tylko wyszczególnione w przetargu wymagania, lecz dodatkowo kilka innych ustanowionych przez wymagający zarząd firmy.
Jednostka została dostarczona na Muna systemem Skycrane.
Aby zobaczyć link -
ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘAsymetryczna konstrukcja wcale nie ułatwiała lotu, szczególnie w pierwszych fazach, lecz po odłączeniu ostatniego członu rakiety nośnej, dowódca jednostki i przyszły kontroler lotów, Johngas Kerman odetchnął z ulgą, koszmarny start i przebijanie się przez atmosferę był znacznie trudniejszy od lądowania.
Aby zobaczyć link -
ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘSkomplikowana konstrukcja jednostki była spowodowana nie tylko wstępną koncepcją samego modułu, ale też koniecznością zabrania ze sobą pojazdu z wyposażeniem dodatkowym, plus łazika RSR z przyczepą, która musi zostać wymieniona, gdyż ta w bazie nawaliła. Po wylądowaniu okazało się, że grunt względnie płaski wydawało by się z góry, wcale taki nie jest. Łazik okazał się być niezbędny w celu wyszukania równego skrawka gruntu. Przyczepka, łazik oraz drugi z załogantów - Lemson Kerman umożliwili określenie pola startów i lądowań o średnicy przeszło pół kilometra ustawiając się w odpowiednich punktach, na które nawigował dowódca ostrożnie unosząc ponad grunt jednostkę. W końcu osiągnął odpowiednią pozycję i Skycrane został odłączony.
Aby zobaczyć link -
ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘTak więc możemy przystąpić do krótkiej prezentacji centrali dowodzenia kosmodromu.
Aby zobaczyć link -
ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘA-Gate posiada ruchomą kabinę namiarową przeznaczoną dla kontrolera lotów. Dzięki odpowiednim przekładniom możliwe jest rozpoczęcie precyzyjnego namierzania lądującego statku nawet, gdy znajdzie się pionowo nad kosmodromem. Szerokopasmowa ogromna antena umożliwia nawiązanie bezpośredniej łączności już wtedy, gdy statek kierujący się na Muna osiągnie orbitę Kerbinu.
Aby zobaczyć link -
ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘAktualna nastawa ukazuje ojczystą planetę w pełnej krasie. Po prawej stronie widać anteny dalmierzy i radionamierników, dzięki którym pilot lądującej jednostki może być prowadzony wiązką radiową do samego przyziemienia. Nie każde lotnisko Kerbinu ma tak dobre wyposażenie!
Aby zobaczyć link -
ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘZa modułem kontroli lotów znajduje się czteroosobowy wygodny apartament, na dachu którego zamontowano platformę obserwacyjną połączoną z masztem reflektorów i anteną komunikacji Cerberus - LEM.
Aby zobaczyć link -
ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘKontrolerzy lotów - Johngas Kerman i Lemson Kerman przed stacją kontroli.
Aby zobaczyć link -
ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘJak widzimy, front urządzenia został wyposażony w płyty ochronne przeciwodłamkowe, jak również zasilany gazowo odpylacz szyb - na wypadek dostania się w strumień pyłu wznieconego przez lądującą maszynę.
Wyposażenie dodatkowe.
Czy Kadaf Industries kiedykolwiek wypuściła cokolwiek, bez wyposażenia dodatkowego? Nie inaczej jest tym razem. W zestawie dotarł również zdalnie sterowany robot kołowy wyposażony w cztery autonomiczne reflektory.
Aby zobaczyć link -
ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘCelem pracy urządzenia było ustanowienie łuku granicznego przyszłych lądowań. Każda lądująca jednostka dzięki takiemu wspomaganiu będzie znała pozycję lądowiska nawet w przypadku braku łączności radiowej.
Pozycja.
A-Gate zostało ustawione w punkcie odległym o 6.3 kilometra od bazy, oczywiście na terenie określonym w przetargu jako obowiązujący. Na zdjęciu widać też dwa z czterech reflektorów rozmieszczonych w łuku.
Aby zobaczyć link -
ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘI zdjęcie dalszej perspektywy:
Aby zobaczyć link -
ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘKadaf Industries dziękuje za uwagę i liczy na wasze głosy. Zespół odpowiedzialny za wszystkie kroki, od prac inżynieryjnych, po nie mniej ważne pozycjonowanie bazy gwarantuje wygodę pilotom przyszłych statków kosmicznych.