• [PMB] Polish Munar Base - Wspólna baza księżycowa forum. I nie tylko! 5 21
Aktualna ocena:  

Autor Wątek: [PMB] Polish Munar Base - Wspólna baza księżycowa forum. I nie tylko!  (Przeczytany 120332 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Pon, 07 Paź 2013, 21:59:08
Odpowiedź #15

Offline Kadaf

  • Kapitan
  • ***
  • Wiadomości: 1 361
  • Reputacja: 145
    • Zobacz profil
KADAF INDUSTRIES

PREZENTUJE

System komunikacyjny Mun-Kerbin, Kerbin-Mun


POLAR COM


 Po fiasku poprzedniego przetargu firma Kadaf Industries wzięła sobie do serca słowa przewodniczącego projektu PMB. Ma być OSOM!
 Wyrzucono więc księgowych, przestano liczyć Kerdolary i zaprojektowano system jakiego świat nie widział. Założenie było następujące - komunikacja ciągła, 24h/7/365 przy wykorzystaniu anten mogących dokonywać transmisji radiowych, oraz telewizyjnych w jakości ultra HD z 64 kamer jednocześnie! Standardowe anteny w żaden sposób nie podołały by takiemu zadaniu, dlatego też narodziła się antena komunikacyjna POLAR COM PRIME, którą niezwłocznie dostarczono do bazy PMB. Nowy obiekt stanął w odległości zaledwie trzydziestu metrów od Habitatu.




Kerbonauci stacjonujący w bazie zaraz po dostawie dokonali inspekcji systemów. Podłączono kable, sprawdzono systemy sterowania.






Po dokonaniu nastawy dokładnie po środku nadajnika pojawiła się tarcza Kerbinu. Zablokowano mechanizmy. Od teraz w ojczystą planetę antena będzie skierowania już zawsze.




Lecz to oczywiście nie wszystko. System radiowy KSC nie pozwala na utrzymanie stałej komunikacji z Munem, ponieważ Kerbin się obraca. W takim razie inżynierowie Kadaf Industries skonstruowali stację nadawczo odbiorczą, której stanowiskiem pracy będzie północy biegun polarny. Stacja będzie obsługiwana przez dwóch kerbonautów. Złośliwi twierdzą, że to idealne rozwiązanie dla nieco krnąbrnych pracowników technicznych, pilotów oraz innych, którzy pojawili się w złym miejscu o złym czasie, bądź w jakiś inny sposób nadepnęli na odcisk temu komu nie powinni. Tak więc prędko wysłano świeżo wybudowany nadajnik z dwoma niezbyt szczęśliwymi pracownikami - Geofrennem Kermanem, oraz Dersy Kermanem.
Oto prezentujemy więc stację nadawczo odbiorczą POLAR COM A.




Nowo mianowani technicy dokonują ostatecznego przeglądu.




To oczywiście nie wszystko. Jedna stacja biegunowa nie jest w stanie załatwić sprawy, gdyż Mun jest zbyt blisko i chowa się za horyzontem nie tak znowu małego Kerbinu. Tak więc dosłano drugą stację nadawczo odbiorczą POLAR COM B.




Dwie stacje potrafią utrzymać kontakt bezpośredni z celem już przez trzy czwarte czasu, ale to jeszcze nie jest pełen sukces. Dlatego dostarczono trzecią bliźniaczą stację POLAR COM C!




Trzy stacje nadawczo odbiorcze o pozycjach stanowiących trójkąt w pobliżu bieguna są w stanie obsłużyć odbiór danych w sposób ciągły. Więcej! Zazwyczaj dwie z nich są w stanie nawiązać połączenie jednocześnie! A jak odbywa się transmisja danych do centrum KSC? W tradycyjnie niezawodny sposób - kablem. Do najbliższych miasteczek okołobiegunowych odległość nie wynosi więcej niż kilkadziesiąt kilometrów, a stamtąd siecią naziemną połączenie z KSC jest stałe!

Czy to już wszystko? Otóż wcale nie! Wiadomym jest, że nie z każdym problemem obsługi naziemne stacji sobie poradzą, w razie problemów oczekiwanie na pomoc z centrum kosmicznego trwać będzie zbyt długo. Tak więc dokładnie po środku trójkąta stanowiącego pozycję trzech anten dostarczona została baza obsługi technicznej.
POLAR COM BASE!




Dwóch techników utrzymuje stałą łączność z trzema stacjami dzięki doskonale wyposażonemu centrum dowodzenia. Na zdjęciu widzimy przestrzeń magazynową, gdzie składowane są wszystkie potrzebne, bądź nie, części zamienne, które mogą się przydać w serwisowaniu instalacji.




Baza wyposażona jest w maszt antenowy, dwa pomieszczenia robocze, jedno mieszkalne, system zasilania oraz w łazienkę z prawdziwego zdarzenia. Producent okna łazienkowego zapewnia, iż można je stosować również jako dok.




Czy to już wszystko? Ależ skąd! By sprostać wymaganiom serwisowym potrzebny jest przecież pojazd zdolny do pokonywania lodowej pustki, mogący odśnieżać w razie załamania pogody, jak również zdolny do zabrania pracowników oraz wyposażenia. Tak więc baza została wyposażona nie w jeden, ale aż w DWA ciężkie ratraki POLAR COM R1, oraz POLAR COM R2!




Jak widać na pakach obu maszyn jest już załadowany sprzęt.




Zadaszona przestrzeń tuż obok magazynu gwarantuje wygodną pracę przeładunkową, oraz miejsce do ewentualnych napraw sprzętu.




A teraz mapa jak to wszystko wygląda:




Odległości od bazy do stacji nadawczej to odpowiednio:
   96 kilometrów dla Polar Com A
   82 kilometry dla Polar Com B
   93 kilometry dla Polar Com C
Ratraki są w stanie rozwinąć prędkość 80 kilometrów na godzinę, co powoduje, że w razie utraty łączności, bądź awarii grupa szybkiego reagowania dotrze do celu w niewiele ponad godzinę.

I trochę technikalii :
  Polar Com Prime - 60 części
  Polar Com A        - 98 części
  Polar Com B        - 98 części
  Polar Com C        - 98 części
  Polar Com Base   - 108 części
  Polar Com R1       - 97 części
  Polar Com R2       - 98 części

Niniejszym w żadnym punkcie zasady przetargu nie zostały naruszone!

Po zapięciu wszystkiego na ostatni guzik, nawiązaniu łączności między poszczególnymi składowymi na biegunie stację Polar Com B wycelowano w Mun...




Otwarto kanał łączności i nastąpiły kluczowe dla projektu słowa - Stacja Polar Com B, odbiór, jak mnie słyszycie?
-Po paru sekundach z głośników rozległ się czysty głos Kerbonauty z Muna - Głośno i wyraźnie!









Wto, 08 Paź 2013, 20:41:19
Odpowiedź #16

Offline rafal3920

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 379
  • Reputacja: 10
    • Zobacz profil
System Mun Ear

Firma Keserb S.A. stworzyła własną propozycję do bazy PMB, jednak w przeciwieństwie do innych postawił na prostotę. System składa się z Nadajnika na Munie i 3 satelit geostacjonarnych wokół kerbinu

PMB Mun Ear




Antena posiada Nadajnik C88 służący do komunikacji PMB-KSC oraz 8 mniejszych anten do sterowania łazikami, połączeniami między modułami bazy i do udostępniania darmowego Wi-Fi wokół bazy. Stała komunikacja wymaga zewnętrznego zasilania ale wszystkie podstawowe systemy i oświetlenie są utrzymywane dzięki generatorowi RTG w Kabinie
Załogę stanowią 2 osoby: Dowódca-Koordynator i Informatyk.

Mun Ear Satelites
[/b]
Drugą częścią systemu są 3 satelity umieszczone na orbitach geostacjonarnych, wszystkie zostały wysłane jednym lotem. Każda satelita jest w stałym połączeniu z pozostałymi dwoma a dwie z nich są w zasięgu nadajnika




Mam nadzieję że się podoba, niestety z powodu buga antena spadnie z jakichś 30m ale pierwsze zdięcie i Kadaf uważają że antena przetrwa ten upadek
Link: Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Przepraszam za błędy językowe, złą odmianę itd... Często piszę z telefonu, a tam mam kiepski autotekst

Reklama

Re: [PMB] Polish Munar Base - Wspólna baza księżycowa forum. I nie tylko!
« Odpowiedź #16 dnia: Wto, 08 Paź 2013, 20:41:19 »

Wto, 08 Paź 2013, 20:48:00
Odpowiedź #17

Offline Shinzo

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 247
  • Reputacja: 16
    • Zobacz profil
Capsule Co



zgłasza swój projekt:

System Komunikacyjny HYDRA




System składa się w sumie z dziewięciu satelit, z czego sześć krąży w koło Muna, a trzy w koło Kerbinu.
Zatem mamy sześć identycznych satelit: Hydra I, Hydra II, Hydra III, Hydra IV, Hydra V oraz Hydra VI, w podanej niżej specyfikacji:

Waga: 1,13t
Liczba części: 139
Zasilanie: 4 RTG i 4 ogniwa słoneczne oraz 2 baterie
Wysokość orbity: 1 797 km nad Munem
Okres orbitalny: 19h 45m
W inklinacjach:
0 stopnii - 2 satelity
60 stopnii- 2 satelity
120 stopni - 2 satelity
Rozstawienie: w parach, co 180 stopni
Wersja: Mk1

Opis: Satelity księżycowe systemu Hydra zapewniają łączność nie tylko z bazą księżycową, ale i z dowolnym miejscem na jego powierzchni! Capsule Co poszło o krok dalej niż wymagał przetarg, ponieważ dzięki zastosowaniu sprawdzonej rakiety hybrydowej Claw (po nieznacznych modyfikacjach) okazało się, że można wszystkie satelity dostarczyć w jednym locie. Czyli za tę samą cenę, więc czemu nie? W efekcie powstał system wspierający długoterminową eksplorację księżyca. System jest tak czuły, że wyłapuje czat między kaskami kerbonautów, dlatego nie potrzeba żadnych anten nadawczych. Dodatkowo radionadajniki, w jakie są wyposażone satelity, bez trudu przekazują wiadomości na powierzchnię, miezy sobą i dalej do satelit obsługujących Kerbin. Tak naprawdę napisanie specjalnego oprogramowania, które filtruje szum pochodzący z promieniowania kosmicznego i milionów mikrofalówek odpalanych każdego dnia na naszej planecie... pochłonęło większość budżetu przeznaczonego na projekt. Nasi informatycy stwierdzili nawet, że za podwyżkę byliby w stanie napisać kod dla obecnego systemu, który byłby w stanie lokalizować, co do metra, z jakiego miejsca na powierzchni Muna został nadany komunikat, ale woleliśmy w to miejsce wyjechac wraz z kierownictwem na wczasy.  Jednak możliwość istnieje...


Z ciekawostek należałoby wspomnieć, że satelity krążą po połowicznie stacjonarnych orbitach, no przynajmniej te dwie w inklinacji 0. Czas obiegu orbity każdej z sześciu jest równy dokładnie połowie doby księżycowej, która wynosi 39,5h. Dodatkowo każda z par satelit patrzy na dokładnie przeciwną stronę księżyca w tym samym czasie i używa pozostałych do ewentualnej komunikacji z przeciwną stroną.


Jak już poniekąd wspomniano, wszystkie satelity dostarczono w jednej misji załogowej, rakiety: Hydra I. Rakieta to tak po prawdzie koń pociagowy Capsule Co Claw Mk4, która to wersja została zaprojektowana specjalnie na potrzeby tej misji. W skład załogi weszli nieustraszeni:

Bob Kerman i Kirk Kerman

Bob bo był potrzebny do tego zadania ktoś z mózgiem. Kirk bo zazwyczaj jest duszą towarzystwa, więc jego zadanie polegało głównie na podtrzymywaniu dobrej atmosfery. Jednak Bob nie wiedzieć czemu był niezwykle wdzięczny chłopakom z działu konstrukcyjnego za osobną kabinę. Zatem Kirk miał utrudnione zadanie, bo mógł co najwyzej przez radio relacjonować jak u niego pachnie... W każdym razie obaj kerbonauci spisali się świetnie i szczęśliwie powrócili do domu, lądując zaledwie 100km od KSC, na morzu, po trwającej w sumie 4 dni i 10 godzin misji. Razem ze sobą sprowadzili swój statek, stawiający satelity, a jego szczątki spłonęły i spadły bezpiecznie do oceanu.

















Drugą, bardzo ważną częścią systemu, są trzy, pozostałe satelity: Hydra VII, Hydra VIII oraz Hydra IX, o specyfikacji:

Waga: 1,13t
Liczba części: 139
Zasilanie: 4 RTG i 4 ogniwa słoneczne oraz 2 baterie
Wysokość orbity: 2 868 km nad Kerbinem
Okres orbitalny: 6h
W inklinacjach:
0 stopnii - 3 satelity
Rozstawienie: co 120 stopni
Wersja: Mk2

Opis: Satelity geostacjonarne systemu Hydra są kluczowym elementem technologii komunikacyjnej proponowanej przez Capsule Co. Ich zadanie polega na odbieraniu i przekazywaniu dalej sygnałów pomiędzy Kerbinem, a Munem. A dokładniej pomiedzy KSC, a bazą księżycową. Zostały zaprojektowane wyłacznie do tego celu, ale ich rozstawienie pokrywa swoim zasiegiem wszystkie szerokości i długości geograficzne planety. Więc za dodatkową opłatą Capsule Co jest w stanie udostępnić opcję komunikacji z Munem z dowolnego miejsca na Kerbinie. Jednak póki co satelity zamiast nasłuchiwac sygnałów z powierzchni, nasłuchują wiadomości z Muna. W tym zadaniu spisują się świetnie, niezależnie czy księżyc unosi się nad zachodnią czy wschodnią półkulą, komunikacja z bazą księżycową jest zawsze możliwa.








Ta część systemu została dostarczona bezzałogowo, przy pomocy kolejnej wersji rakiety Claw. W misji Hydry II prawie wszystko odbyło się bez zakłóceń... Nie licząc małego wybuchu, przy przechodzeniu do trzeciej fazy. Jednak rakieta jak i ładunek pozostały nietknięte, więc misja byłą kontynuowana i zakończyła się pełnym sukcesem. Szczątki rakity nośnej spłonęły ekologicznie w atmosferze Kerbinu.








Złośliwi twierdzą, że zdecydowano się na wersję bezzałogową, po tym jak Kirk po zakończeniu swojej misji, opublikował na facebooku serię sweet foci, wszystkie z dopiskiem: "Takie tam, w pracy..." A na nich, każdy mógł zobaczyć tajną poniekąd aparaturę... Jednak rzecznik prasowy korporacji odmówił komentarza w tej sprawie.













Na koniec tradycyjna galeria z pokaźą ilościa screenów, głównie z orbitowania i korygowania orbit:Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
« Ostatnia zmiana: Śro, 09 Paź 2013, 23:51:31 wysłana przez Shinzo »
1. (M.) mianownik - Kto? Co? - Shinzo
2. (D.) dopełniacz - Kogo? Czego? (Czyj?) - Shinzo
3. (C.) celownik - Komu? Czemu? - Shinzo
4. (B.) biernik - Kogo? Co? - Shinzo
5. (N.) narzędnik - Kim? Czym? - Shinzo
6. (Ms.) miejscownik - O kim? O czym? - Shinzo
7. (W) wołacz - (O!) - Shinzo!
Proste? Proste.

Wto, 08 Paź 2013, 21:20:18
Odpowiedź #18

Offline DawsterTM

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 527
  • Reputacja: 35
  • *being dead intesifies*
    • Zobacz profil
Zamykam czas zgłoszeń.
Kandydaci to:

Życzę powodzenia.
« Ostatnia zmiana: Wto, 14 Sty 2014, 01:02:56 wysłana przez DawsterTM »
Best regards from Valhalla

Reklama

Re: [PMB] Polish Munar Base - Wspólna baza księżycowa forum. I nie tylko!
« Odpowiedź #18 dnia: Wto, 08 Paź 2013, 21:20:18 »

Czw, 10 Paź 2013, 00:02:13
Odpowiedź #19

Offline DawsterTM

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 527
  • Reputacja: 35
  • *being dead intesifies*
    • Zobacz profil
Zamykam ankietę! Wyniki są następujące:
Razem głosów - 17
3. rafal3920: Mun Ear - 4 głosy
2. Shinzo: Hydra - 5 głosów
1.  Kadaf: Polar Com - 8 głosów
Gratulujemy zwycięscy!

Chwila, odbieram połączenie z kwatery głównej...
....
....
Niemożliwe!
Ale jednak! Zarząd PMB zgodził się na wprowadzenie dwóch projektów, Polar Com oraz Hydra!
Hydra została zatwierdzona na specjalnych warunkach za jej niesamowite możliwości. Nie tylko spełnia wymagania przetargu na połączenie bazy z Kerbinem, ale równocześnie pozwala na komunikację na całym globie Muńskim! Dzięki takiej akcji połączenia dwóch projektów równocześnie załatwiamy wszystkie problemy komunikacyjne.

Akcja połączenia może trochę trwać, dlatego link do pobrania gotowego pliku save oraz następny przetarg pojawią się dopiero jutro w godzinach popołudniowych/wieczornych. Proszę nie pobierać obecnych save!
Następny przetarg: Moduł habitat/kolonia. Min 10 kerbali pojemności, max 80 części. Więcej informacji jutro.
« Ostatnia zmiana: Czw, 10 Paź 2013, 00:10:48 wysłana przez DawsterTM »
Best regards from Valhalla

Czw, 10 Paź 2013, 17:17:41
Odpowiedź #20

Offline DawsterTM

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 527
  • Reputacja: 35
  • *being dead intesifies*
    • Zobacz profil
Łączenie gotowe. Punktem bazowym był save Kadafa, system Shinza został do niego "doklejony"

TURA IV
Polish Munar Base ogłasza przetarg na:
MODUŁ MIESZKALNY/KOLONIZACYJNY.
Dozwolone rodzaje konstrukcji: Lądownik przy bazie. Możliwe są również dodatkowe instalacje.
Wymagania dodatkowe: brak kół oraz silników. Załoga: minimum 10 kerbali. Położenie: Do 200m od bazy.
Link do pobrania pliku save.
Liczba części: Dla modułu - 80, dla innych pojazdów - 120
UWAGA! Moduł musi być niezależny energetycznie, czy to w dzień czy w nocy. Kerbale muszą mieć możliwość dotarcia do chociaż jednej kapsuły bez konieczności korzystania z JetPacka.
Czas zgłoszeń: do Niedzieli 13-10-2013 godz. 22:00


Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Wymagany Win-Rar
« Ostatnia zmiana: Czw, 10 Paź 2013, 19:37:51 wysłana przez DawsterTM »
Best regards from Valhalla

Reklama

Re: [PMB] Polish Munar Base - Wspólna baza księżycowa forum. I nie tylko!
« Odpowiedź #20 dnia: Czw, 10 Paź 2013, 17:17:41 »

Sob, 12 Paź 2013, 03:05:16
Odpowiedź #21

Offline Shinzo

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 247
  • Reputacja: 16
    • Zobacz profil
Capsule Co



zgłasza swój projekt:

Apartamentowiec Mk3




Capsule Co z dumą prezentuje swoje najnowsze osiągnięcie, tym razem w dziedzinie architektury kosmicznej! Korporacja po raz kolejny wzięła udział w przetargu PMB, tym razem na moduł mieszkalny, proponując kompleksowe, lecz wciąż komfortowe rozwiązanie.

Waga: 74,66t
Liczba części: 80
Zasilanie: 1 RTG
Liczba mieszkań: 21
Miejsc mieszkalnych: 42
Pokoje rekreacyjne: 3
Dodatkowe wyposażenie: lądowisko na dachu
Wersja: Mk3



Apartamentowiec od Capsule Co to zgrabny kompromis, pomiędzy ergonomią, niezawodnością i designem. W projekcie wwzględniono nawet propagację światła w budynku i jego okolicy! Na moduł składa się 21 dwu-osobowych mieszkań, zajmujących w sumie siedem pięter, po trzy na każde piętro.


Dodatkowo w budynku znajdziemy jedno biuro dla kwatermistrza, z którego ma stały podgląd na perymetr wewnatrz i po części w koło budynku.


Dach został zgrabnie zagospodarowany na taras widokowy. Stąd też kwatermistrz ma dostęp do swej domeny...



Ale zaraz zaraz, powiecie, tam nie ma jak się dostać!


Nic bardziej mylnego, w końcu jesteśmy na księżycu, wykorzystajmy to dla naszych celów! Każdy kerbonauta został wyposażony w jetpack, w końcu to min. dlatego wszystkie kerbalątka świata marzą by kiedyś dać się wystrzelić w kosmos. Jednak dla bezpieczeństwa przygotowaliśmy dla kerbonautów specjalne lądowisko...




Co za lądowanie! Brawo dla naszego dzielnego Kermana, który zademonstrował właśnie jak to się robi. Teraz może zejść po którejś z drabinek by popodziwiac widoki z tarasu, lub wprost z lądowiska skorzystać z któregoś z trzech pokoji rekreacyjnych. Gdzie mozna się trochę opalić, popatrzeć na ukochany Kerbin lub gwiazdy, zadzwonić do domu, czy zwyczajnie zrelaksować się na chwilę.






Mieszkania niezależnie od poziomu również wykorzystują przewagę niskiej grawitacji. Jednak do trzeciego piętra da się śmiało doskoczyć bez jetpacka. Zatem, do co najmniej 9 mieszkań mogących pomieścić w sumie 18 kerbali, dostęp nie jest uzależniony od monopropelantu w plecaku. Niniejszym załozenia przetargu zostały spełnione.


Gdy już dostaniemy się do mieszkania, w każdym znajdziemy przytulne wnętrze i okno. Bowiem nic bardziej nie wywołuje depresji jak klaustrofobiczne pomieszczenia, z których nawet nie da się wyjrzeć bez ubierania się w skafander i otwierania śluzy. Nawet jeśli ktoś ciagle gra w Human Space Program to i tak lubi wyjrzeć od czasu do czasu co tam słychać w bazie.




To by było na tyle, mam nadzieję, że się podoba. Jeśli tak, śmiało głosuj na Capsule Co. See You! ;)
« Ostatnia zmiana: Sob, 12 Paź 2013, 04:43:39 wysłana przez Shinzo »
1. (M.) mianownik - Kto? Co? - Shinzo
2. (D.) dopełniacz - Kogo? Czego? (Czyj?) - Shinzo
3. (C.) celownik - Komu? Czemu? - Shinzo
4. (B.) biernik - Kogo? Co? - Shinzo
5. (N.) narzędnik - Kim? Czym? - Shinzo
6. (Ms.) miejscownik - O kim? O czym? - Shinzo
7. (W) wołacz - (O!) - Shinzo!
Proste? Proste.

Nie, 13 Paź 2013, 10:24:14
Odpowiedź #22

Offline Kadaf

  • Kapitan
  • ***
  • Wiadomości: 1 361
  • Reputacja: 145
    • Zobacz profil
Kadaf Industries

prezentuje

moduł załogowy

STRONGHOLD


Przy kolejnym przetargu nie mogło zabraknąć również nas. Inżynierowie z Kadaf Industries ponownie stanęli na wysokości zadania tworząc wygodny i praktyczny moduł załogowy, który niezwłocznie wysłano na Mun.




Po wylądowaniu, dzięki niezwykle przemyślnemu systemowi pozycjonowania precyzyjnego, nowy habitat stanął w odległości TRZECH METRÓW od rdzenia bazy. Gdy już zakotwiono na stałe moduł wszyscy nowi członkowie PMB stanęli do pamiątkowego zdjęcia.
Załoga:
           Dowódca:                Bob Kerman
           Kwatermistrz:          Donwin Kerman
           Inżynier:                  Fredmon Kerman
           Geolog:                   Shergun Kerman
           Lekarz:                    Munrod Sherman
           Kucharz:                  Hanner Kerman 




Moduł został wyposażony w trzy przestronne pomieszczenia załogowe, biuro organizacyjne, oraz moduł dowódczy z przestronnym oknem.




W tylnej części jednostki znajdują się zbiorniki na tlen oraz magazyny.




U góry taras widokowy oraz rampa prowadząca do wyposażenia dodatkowego.




Tym co wyróżnia moduł wyprodukowany przez Kadaf Industries, jest właśnie wspomniane wyposażenie dodatkowe. Jest to całkowicie autonomiczny awaryjny moduł ratunkowy. Inżynierowie zapewniają, że w razie czego, ta malutka jednostka jest w stanie zabrać trzech Kerbonautów i dostarczyć ich nie tylko na orbitę, ale wręcz na rodzimy Kerbin! By zapobiec nieautoryzowanemu użyciu, hasło do systemów zapłonowych posiada wyłącznie dowódca bazy.




Widok z modułu dowodzenia zapewnia możliwość obserwacji co dzieje się na terenie bazy, jak również kto wchodzi i wychodzi z budynku.




Dostęp do pomieszczeń gwarantują rampy i drabinki.




I na koniec perspektywa ogólna.




Technikalia:

         Waga:            33,86 tony
         Ilość części:    80
         Zasilanie:       1 RTG
         Miejsc:            15 + 3 w module ratunkowym

Niniejszym wszystkie wymagania przetargu zostały spełnione.

Kadaf Industries dziękuje za uwagę i liczy na wasze głosy!


             
         
           



« Ostatnia zmiana: Nie, 13 Paź 2013, 10:32:17 wysłana przez Kadaf »

Reklama

Re: [PMB] Polish Munar Base - Wspólna baza księżycowa forum. I nie tylko!
« Odpowiedź #22 dnia: Nie, 13 Paź 2013, 10:24:14 »

Nie, 13 Paź 2013, 21:31:16
Odpowiedź #23

Offline Drangir

  • Major
  • *
  • Wiadomości: 1 626
  • Reputacja: 92
  • Smok rakietowy
    • Zobacz profil
    • DeviantArt
Eye of the Dragon Corp.




*** I'm hatin' it ***

Oko Smoka ma zaszczyt zaprezentować własną propozycję w przetargu modułu mieszkalnego dla bazy PMB (Polish Munar Base).
Jako firma niedysponująca wielkimi funduszami bardzo praktyczna nasi inżynierowie postawili na prostotę konstrukcji. Zaraz potem Mimo to, na pierwszym miejscu jest bezpieczeństwo i komfort załogi.

PentaKon


Zestaw pięciu niewielkich ale niezwykle solidnych Kontenerów mieszkalnych.
Każdy z nich zawiera niewielki generator energii oraz zbiornik wody do użytku mieszkańców. Oprócz tego dostępne jest wyposażenie dodatkowe, zwiększające wygodę i bezpieczeństwo załogi - zestaw oświetlenia, antena radiowa i satelitarna etc. Dwuosobowe habitaty nie mają bezpośredniego połączenia, poza siecią radiową. To, a także wnętrze podzielone na dwa pomieszczenia zapewnia o wiele więcej prywatności niż jest to przyjęte w analogicznych projektach.
Konstrukcja znajduje się około 130 metrów od centrum dowodzenia. Ze względu na bardzo wysokie dawki promieniowania kerbatycznego pochodzące z anteny komunikacyjnej i przede wszystkim z odbiornika energii OSZLa medycy uznali to za sensowną odległość.
Kontenery są osadzone na powierzchni dzięki dwóm solidnym metalowym sztabom. Powinno to zapewnić dużą stabilność konstrukcji niezależnie od warunków. Cały zestaw, wliczając wyposażenie dodatkowe, to dokładnie 80 części. To oznacza że warunki przetargu zostały spełnione.
Na powierzchnię Mun poleciał tylko woźny kompleksu -  Hanner Kerman. Warunki nie zakładały dostarczenia załogi.

Dzięki wykorzystaniu systemu kilku budynków wszelki serwis, wymiana i dosłanie ewentualnych dodatkowych kontenerów ze spersonalizowanym wyposażeniem jest niezwykle proste i tanie.
Wielkie konstrukcje, głośne i tłoczne mają to do siebie, że każda awaria oddziałuje na wszystkich mieszkańców. Zwykła nieszczelna rura w pyłowych warunkach Muna może być przyczyną zagrożenia dla całej placówki. Futurolodzy twierdzą że to małe konstrukcje, łatwe w transporcie i wygodne, mają największe szanse być podstawą infrastruktury przyszłych kolonii na innych planetach.
Jeśli nasza oferta przypadła Tobie do gustu, masz szansę wpłynąć na przyszłość PMB i całej kerbanautyki.
Liczymy na Twój głos!


Dziękujemy za zapoznanie się z materiałami firmy Eye of the Dragon Corp.

Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Właśnie takim kawałkiem złomu zbitego na pobliskim szrocie przetransportowano moduł na miejsce
« Ostatnia zmiana: Nie, 13 Paź 2013, 21:40:49 wysłana przez Drangir »
Cytat: Steven Universe
- Wasze obliczenia były niepoprawne.
- Nie mogły być niepoprawne, skoro żadnych nie robiliśmy.

Wto, 15 Paź 2013, 00:27:02
Odpowiedź #24

Offline DawsterTM

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 527
  • Reputacja: 35
  • *being dead intesifies*
    • Zobacz profil
Mamy już sporo po północy, zamykam głosowanie!
Liczba łącznych głosów:18
Wyniki:
3. Kadaf: Stronghold - 4 głosy
2. Shinzo: Apartamentowiec Mk3 - 6 głosów
1. Drangir - PentaKon - 8 głosów
Niniejszym mamy zwycięzcę IV tury PMB! Czekam na plik save pod adresem
pmb_kerbal@interia.pl

Następny przetarg dotyczy: łazik krótkiego zasięgu. Minimum dwóch pasażerów pojemności plus kierowca, sterowanie bezzałogowe nie liczy się jako kierowca. Pojazd musi dobrze się trzymać powierzchni i nie wywalać nawet przy sporych zakrętach i hamowaniach. Za dna powinien być w tanie przejechać minimum 10km przerwy na ładowanie, w nocy minimum 2km. UWAGA! Musi być zdolny pokonać wjazd i zjazd pod kątem ok. 30 stopni. Ilość części: 50 (To skromny łazik, nie potrzeba aż tak wiele).

No i ogłoszenia parafialne:
Projektowi PMB stuknęło właśnie 3000 wyświetleń oraz 135 odpowiedzi! Widzę że jesteście z nami, a projekt nawet nie jest w połowie długości!

Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
« Ostatnia zmiana: Wto, 14 Sty 2014, 22:52:59 wysłana przez DawsterTM »
Best regards from Valhalla

Reklama

Re: [PMB] Polish Munar Base - Wspólna baza księżycowa forum. I nie tylko!
« Odpowiedź #24 dnia: Wto, 15 Paź 2013, 00:27:02 »

Wto, 15 Paź 2013, 22:12:49
Odpowiedź #25

Offline DawsterTM

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 527
  • Reputacja: 35
  • *being dead intesifies*
    • Zobacz profil
TURA V
Polish Munar Base ogłasza przetarg na:
ŁAZIK KRÓTKIEGO ZASIĘGU
Dozwolone rodzaje konstrukcji: Łazik. Możliwe są również dodatkowe instalacje.
Załoga: minimum 2 kerbali plus kierowca. Sterowanie bezzałogowe nie może być jedynym dostępnym. Położenie: Do 200m od bazy.
Charakterystyka: Pojazd musi być zdolny do jazdy minimum 10km w dzień bez przerwy na ładowanie, jak i minimum 3km nocą. Możliwość bezproblemowego hamowania przy połowie prędkości maksymalnej. Odporność na wywrotkę przy zakręcie 360o przy połowie prędkości maksymalnej. Umiejętność pokonywania podjazdu i zjazdu o nachyleniu 30o. Prędkość minimalna: 8m/s. Zalecana: 15m/s.
Wszystkie testy przeprowadzę osobiście.
UWAGA! W tym przypadku plik save należy wysłać mi lub udostępnić ogółem PRZED głosowaniem, nie po lub w trakcie.
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Liczba części: 50
Czas zgłoszeń: do piątku 18-10-2013 godz. 00:00
« Ostatnia zmiana: Wto, 14 Sty 2014, 01:09:31 wysłana przez DawsterTM »
Best regards from Valhalla

Czw, 17 Paź 2013, 06:15:06
Odpowiedź #26

Offline Element4ry

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 276
  • Reputacja: 38
    • Zobacz profil
VEHICLES & TRANSPORTATION BRANCH

Dział pojazdów i transportu spółki 4E wziął udział w przetargu na łazik krótkiego zasięgu. Projekt "Typ R", który powstał, odbiega nieco od wymagań przetargu. Powstał pojazd niezawodny, tani i łatwy w dostarczeniu do miejsca docelowego wraz z załogą. Naprawy również są łatwe do przeprowadzenia nawet bez części zamiennych. Głównym jego zadaniem jest transport kerbonautów w umiarkowanie trudnych warunkach na dalekie dystanse. W warunkach braku światła słonecznego, pojazd korzysta z nowoczesnych baterii na których jest w stanie pokonać wiele kilometrów, komfortowo wioząc pasażerów. Ten fakt sprawia, że może on konkurować z większymi, potężniejszymi pojazdami które są w stanie przejechać nocą dziesiątki kilometrów. Jest też w stanie pokonać trzydziestostopniowe wzniesienia zgodnie z założeniami przetargu, jednak nie imponuje prędkością maksymalną i właściwościami jezdnymi.

Oto Typ R:


Zwróćmy uwagę na dbałość o bezpieczeństwo - zielone światło pozycyjne i nieoślepiający przedni reflektor mogą zapobiec wielu wypadkom!


Wszechstronny przedział pasażerski pozwala czterem kerbonautom komfortowo przewozić nawet większy bagaż.


A tu widzimy pojazdy tuż po dostarczeniu na powierzchnię ciała niebieskiego. Kerbonauci przygotowują pojazdy do drogi. Lądownik jest łatwy do rozebrania i zakopania pod ziemią, aby nie szpecił okolicy. A w środowiskach niskiej grawitacji, można nim wrócić do domu!

---------------------------------------------

Mail z save'em wysłany na adres podany w pierwszym poście.

Reklama

Re: [PMB] Polish Munar Base - Wspólna baza księżycowa forum. I nie tylko!
« Odpowiedź #26 dnia: Czw, 17 Paź 2013, 06:15:06 »

Czw, 17 Paź 2013, 22:31:34
Odpowiedź #27

Offline Kadaf

  • Kapitan
  • ***
  • Wiadomości: 1 361
  • Reputacja: 145
    • Zobacz profil



KADAF INDUSTRIES


prezentuje

łazik krótkiego zasięgu


RSR 7



 Tak! W tym przetargu znowu startuje wasza ulubiona firma! Specjaliści z Kadaf Industries przysiedli fałdów i... przejrzeli zawartość starych szuflad, w których walają się rozmaite dawne projekty. Światło dzienne ponownie ujrzały plany techniczne łazika RSR (Rover Short Range) pierwszych serii. Ale złożenie przestarzałego łazika i wysłanie go do rozbudowywanej właśnie bazy było by kpiną, dlatego wykorzystano jedynie koncepcje, natomiast łazik został zaprojektowany od początku do końca od nowa. Jak może niektórzy pamiętają, pierwszy RSR był maszyną jednoosobową. Zanim wyłoniono szczegóły przetargu, powstał RSR 5 - dwuosobowy lekki pojazd. Jednakże nagła zmiana wymagań wymusiła powstanie nowszej generacji komfortowej czteroosobówki - RSR 6. Później z pewnych względów, zdecydowano się jeszcze to i owo poprawić, wymienić, ulepszyć i narodził się najnowszy lekki sprzęt o niebywałych własnościach jezdnych - RSR 7





Jak widzimy, najnowsze cacko z Kadaf Industries jest zasilane dwojako. Głównym źródłem prądu jest przetwornik izotopowy umieszczony bezpiecznie w samym środku pojazdu. Dodatkowym źródłem są dwa panele słoneczne stałe, oraz jeden składany. Z przodu jeden reflektor, zdolny rozgonić zmrok, zabezpieczony rurami zderzaka. Z tyłu natomiast antena komunikacyjna, oraz na wszelki wypadek dok. W środku poza czterema komfortowymi fotelami mamy licznik prędkości oraz wskaźnik ładowania i stanu baterii. Po bokach za to wygodne podnóżki, a dzięki blachom błotników nasi dzielni pasażerowie nie muszą się obawiać wystrzeliwujących spod kół kamieni, ani pyłu. Zapraszamy na przejażdżkę!



Ktoś powie że ciasno? W porównaniu z zamkniętymi, klaustrofobicznymi lądownikami jazda prawdziwym kabrioletem zapewnia nie tylko doskonałą widoczność, ale też daje wrażenie przestrzeni. A własności jezdne? Przejedźmy się więc w pobliże tajemniczego łuku!



Wciśnięcie akceleratora rozpędza Eresera do prędkości może niewielkiej, ale dla krótkiego zwiadu wystarczającej, oraz co najważniejsze - bezpiecznej. Na równym terenie to maleństwo wyciąga przeszło 8 m/s. A podjazdy? Oto wspinamy się na przeszło trzydziesto stopniowe zbocze.



Problemy z podnoszeniem maski, zrywaniem przyczepności, myszkowaniem wymagającym ciągłej uwagi? O nie. Nic z tych rzeczy! RSR zachowuje się fenomenalnie! Postawmy maszynkę w poprzek:



Żadnych problemów! Doskonałe własności jezdne powodują, że łazikiem tym możemy robić nawroty nawet przy tak nierównej nawierzchni. Dotarliśmy pod łuk, można wracać do bazy.



Nagły uskok. Wymaga ostrożności, ale nie panikujmy! Wystarczy zwolnić do 1,5 m/s i uważać na hamulce.



A teraz trochę danych technicznych oraz instrukcja użytkowania.

RSR 7 ma katalogową prędkość maksymalną 7 m/s, szybsza jazda (zanotowano 8,4 m/s) może spowodować unieważnienie gwarancji producenta. Przy połowie prędkości maksymalnej łazik jest w stanie przejść test łosia.
Hamowanie. RSR 7 w przeciwieństwie do wielu innych pojazdów polega przede wszystkim na hamulcu ręcznym. Można go użyć przy KAŻDEJ prędkości bez obaw o wywrotkę. Podczas zjazdów przy prędkościach powyżej 3 m/s zaleca się używanie tylko jego, z utrzymywaniem prędkości nie wyższej niż 7 m/s.
Dojazd do przeszkody. Przy podjazdach prędkość dobicia nie wyższa niż 5 m/s, przy zjazdach prędkość przekroczenia uskoku 1,5 m/s.
Waga to zaledwie 820 kilogramów, więc nawet jeżeli nieostrożnemu kierowcy uda się Eresera przewrócić, to postawienie go na koła nie stanowi żadnych problemów.
Ważne! W razie doprowadzenia do koziołkowania zablokować hamulec ręczny i czekać do zatrzymania!
Ładowanie. Podczas testów teoretycznych jazdy po płaskim terenie ustalono zasięg w okolicach 13 kilometrów bez otwierania panelu dodatkowego. W praktyce za to każdy drobny zjazd, kiedy nie wciska się akceleratora powoduje błyskawiczne doładowywanie się akumulatorów, co powoduje wzrost zasięgu w sposób prawdopodobnie nieograniczony. Testów nocnych nie przeprowadzano, jednak analizy wykazują zdolność do przejazdu co najmniej 5 km w ciemnościach. Tak więc poniższy widok, będzie raczej rzadki, o ile w ogóle kiedykolwiek wystąpi.




Podsumowując, RSR 7 jest maszyną wyśmienitą, niewielką prędkość z nawiązką niwelują zdolności terenowe, oraz design pojazdu, tak więc Kadaf Industries liczy na wasze głosy!

Eee... coś jeszcze miało być... gdzie ja to miałem... Aha, jest! Wyposażenie dodatkowe! Ponieważ ważący niecałą tonę pojazd składa się z zaledwie 36 części, to też Kadaf Industries postanowiło limit 50 części jednak czymś wypełnić. Tak więc do łazika RSR 7 powstała ta oto niezawodna przyczepka! Zabierać może do jednej tony ładunku, posiada zintegrowany napęd, oraz własny reflektor oraz nóżki!



Doczepianie jej jest niezwykle proste. Powoli podjeżdżamy na wstecznym do momentu załapania doku.



Po zaczepieniu podnosimy nóżki. Ważne by o tym nie zapomnieć.



Odłączanie podobnie. Najpierw rozkładamy nóżki (to ważne!), po czym oddokowywujemy i możemy spokojnie udać się na przejażdżkę.

To wszystko. Kadaf Industries liczy na Wasze głosy!

« Ostatnia zmiana: Pią, 18 Paź 2013, 10:05:17 wysłana przez Kadaf »

Sob, 19 Paź 2013, 00:13:38
Odpowiedź #28

Offline DawsterTM

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 527
  • Reputacja: 35
  • *being dead intesifies*
    • Zobacz profil
Zgłoszenia do tury V zamknięte, tym razem mamy zaledwie dwóch zawodników:
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ


I jeszcze raporcik z testów przeprowadzonych na Munie:
Jezdność łazików została oceniona na praktycznie identyczne. Gdy trójkołowiec Typ R MINIMALNIE bardziej potrafi się położyć przy zakręcie, znowu RSR "nadrabia" wywrotkami do tyłu spowodowanymi parą kół napędowych z tyłu, zamiast jednego kółka. Wjazd i zjazd po krańcu kraterze w obu przypadkach zaliczony, i w obu przypadkach taki sam.
Można jeszcze by się uczepić że Typ R za dnia ma nieograniczony zasięg (dostarcza więcej energii niż pochłaniają koła i światła), a RSR jednak minimalnie tą energię wyczerpuje, jednak w strasznie powolnym tempie. Chyba że otworzymy dodatkowy panel, wtedy tak samo ma nieograniczony zasięg.
Zasięg nocny jest stanowczo na korzyść Typ R. Dwa razy większa energia w akumulatorach oraz koło mniej na pewno pozwalają mu dojechać dalej niż RSR, jednak i tak w obydwu przypadkach zasięg nocny wyniesie ponad 5km.

Głosowanie otwarte, trwa do sobotniej północy.
Best regards from Valhalla

Reklama

Re: [PMB] Polish Munar Base - Wspólna baza księżycowa forum. I nie tylko!
« Odpowiedź #28 dnia: Sob, 19 Paź 2013, 00:13:38 »

Nie, 20 Paź 2013, 13:52:31
Odpowiedź #29

Offline DawsterTM

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 527
  • Reputacja: 35
  • *being dead intesifies*
    • Zobacz profil
A więc, następna tura zakończona! Przygniatającą przewagą głosów wygrywa Kadaf Industries ze swoim RSR.
Łącznie głosów: 17
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Gratulujemy tak wielkiej wygranej.

Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Następny przetarg będzie dotyczył znowuż łazika, ale tym razem dalekiego zasięgu. Więcej informacji w poniedziałek.
Stay Tuned!
« Ostatnia zmiana: Pon, 21 Paź 2013, 22:17:23 wysłana przez DawsterTM »
Best regards from Valhalla

 

[PMB II] - Forumowy szturm na Minmus i nie tylko!

Zaczęty przez MegaProize

Odpowiedzi: 113
Wyświetleń: 84209
Ostatnia wiadomość Nie, 15 Lut 2015, 13:55:34
wysłana przez Kadaf
Wspólna misja ratunkowa na Mun!

Zaczęty przez JW

Odpowiedzi: 2
Wyświetleń: 10409
Ostatnia wiadomość Wto, 22 Kwi 2014, 17:25:39
wysłana przez Element4ry
FMS - Forum Mun Station

Zaczęty przez JackRyanPL

Odpowiedzi: 23
Wyświetleń: 32589
Ostatnia wiadomość Pią, 06 Gru 2013, 14:25:45
wysłana przez JackRyanPL