PMB - Polish Munar Base.Już wiele razy widziałeś tą formułę. Ktoś zakłada projekt, planuje budowę a następnie puszcza pomysł dalej. Następna osoba dorzuca do konstrukcji swoje trzy grosze i puszcza dalej. Tak powstawały tzw. Community Project, czyli projekty tworzone grupowo przez społeczność.
Jednak jest to formuła zawodna! Jeśli każdy może brać udział, tak samo każdy może projekt osłabić, uszkodzić lub nawet zawiesić. Potrzebna była nowa metoda wykonywania takich prac.
Tak powstał pomysł PMB - projektu który swoje działanie opiera na starym dobrym wynalazku starożytnych greków - demokracji. Obiektem stworzenia jest, a raczej była baza na księżycu: PMB-1
[LEM]. Po zakończeniu jej budowy lud żądał więcej, i tak ruszyła budowa stacji orbitalnej Overlord. Po nim zaczęły powstawać baza Cerberus oraz stacja kosmiczna ArchAngel. Te dwa ostatnie są obecnie w trakcie prowadzenia prac. A jak wygląda zasada działania PMB?
To proste: budowę podzielimy na dwu lub trzydniowe tury. Na początku tury gamemaster (czyli w tym momencie ja) ogłasza "przetarg" czyli tematykę modułu. (przykład: dziś wysyłamy moduły energetyczne). W ciągu następnej doby trwa zgłaszanie swoich kandydatów. Każdy może wysłać dowolny obiekt który spełnia kryteria "przetargu". Zadaniem jest stworzenie komunikacji baza-kerbin? Można stworzyć wielką antenę, można stworzyć sieć sond komunikacyjnych, a nawet postawić wielki nadajnik w pewnej odległości od bazy. Tutaj daję wam wolną rękę. Po upływie 48 godzin od ogłoszenia przetargu zamykamy zgłoszenia, ale otwieramy ankietę dostępną dla każdego użytkownika. Przez następną dobę trwa głosowanie, a zwycięski projekt zostaje udostępniony i na jego podstawie rozpoczyna się następna tura. Myślę że zasady są zrozumiałe, teraz regulamin:
1. Udział w projekcie może brać każdy użytkownik posiadający konto na forum założone
co najmniej 2 tygodnie od dnia rozpoczęcia tury. Dotyczy to zarówno kandydatur jak i głosowania.
2. Projekt kandydacki musi spełniać następujące warunki (chyba że przetarg określa inaczej):
-Nie korzysta z oszustw w grze. Dotyczy to używania modyfikacji innych niż dozwolone, edycji części, przekłamania w opisie lub wszelakich opcji Dev Menu.
-Maksymalna ilość części określona w przetargu
-Nie jest wypełniony bugami ani nie korzysta z owych.
-Postarajcie się nie powtarzać projektów.
-Projekt może składać się z wielu pojazdów. Maksymalnie sześciu.
-Każdy projekt musi mieć swoją nazwę aby odróżnić go od pozostałych.
-Proszę o zminimalizowanie liczby złomu, ew. skasowanie go ręcznie po zakończeniu lotu.
-Podajcie o projekcie minimalne informacje. Wagę, liczbę części, zastosowanie, umiejscowienie.
-Obiekt może mieć tylko jedną funkcję główną. Łazik nie będzie latać, moduł energetyczny to nie magazyn RCS, moduł mieszkalny to nie latający zwiadowca.
3. Pliki save z projektami kandydackimi wysyłamy na adres
Aby zobaczyć link -
ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ,
Aby zobaczyć link -
ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ lub udostępniamy link do pobrania.
4. Liczba projektów na użytkownika nie jest ograniczona.
5. Jeśli jeden uczestnik wygra powyżej pięciu przetargów mocno zaleca mu się tymczasowo zrezygnować z udziałów w przetargach. Nie jest to zakaz, jedynie prośba i reprymenda.
6. Gamemaster zastrzega sobie prawo odrzucenia projektów łamiący regulamin lub niszczących zabawę z projektu.
7. Każdy ma równe szanse, decydują tylko umiejętności i liczba głosów.
8. Każda z zasad może zostać zmieniona lub całkowicie pominięta jeśli zostało to określone w przetargu.
Pod każdym przetargiem dopiszę wymagania dodatkowe jeśli takowe wystąpią, oraz rodzaje dozwolonych konstrukcji.
UWAGA! Masz bardzo dobry pomysł który jednak wykracza poza ramy przetargu? Daj znać choćby pisząc w odpowiedzi w wątku. Każda pomoc się przyda!
Instrukcja instalacji:
Archiwum "Polish Munar Base - Archiwum Startowe" wrzuć w główny folder z grą. Paczka powinna znajdować się pośród folderów gamedata, saves czy ships. Teraz wystarczy żebyś wypakował archiwum i można grać!