• ISS - czyli stacja kosmiczna w RSS+RO 5 1
Aktualna ocena:  

Autor Wątek: ISS - czyli stacja kosmiczna w RSS+RO  (Przeczytany 5492 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Wto, 14 Kwi 2015, 22:54:04

Offline DragonsNightmare

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 505
  • Reputacja: 8
    • Zobacz profil
Witam serdecznie, ostatnio rozmyślając nad jakimś ciekawym projektem w KSP wpadłem na pomysł zbudowania stacji kosmicznej, żeby nie była to kolejna stacja na tym forum, wymyśliłem pomysł zbudowania wspólnej stacji, ale w RSS+RO. Parę osób na forum pogrywa w realnym układzie słonecznym, a należy zaczynać małymi kroczkami, więc proponuje budowę stacji kosmicznej na niskiej orbicie Kerbinu, znaczy Ziemi. Nie wstawiam tu narazie konkretnego planu, dam tylko ogólne wytyczne, jak dołączy się parę osób, to wtedy wszystko dokładnie zostanie zaplanowane. Sam projektu budowy stacji polegałby na przetargach, podobnie jak w PMB, po ogłoszeniu przetargu na jakiś moduł/pojazd uczestnicy wrzucali by swoje propozycje i wygrywałaby ta, która ma najwięcej głosów. Przetargi byłby nie tylko na moduły do stacji, ale też na pojazdy zaopatrzeniowe, transportowce załogi itd. Oto proponowana przeze mnie lista modów(to tylko wstępna propozycja, mile widziane propozycje):
-RSS
-RO
-FASA
-Soviet Engines
-RLA Stockalike
-KWRocketry
-KAS
-Tac Life Support
-DeadlyReentry
-Procedural Fairings
-Procedural Parts

Co myślicie o tym pomyśle?

Wto, 14 Kwi 2015, 23:22:43
Odpowiedź #1

Offline Drangir

  • Major
  • *
  • Wiadomości: 1 626
  • Reputacja: 91
  • Smok rakietowy
    • Zobacz profil
    • DeviantArt
Za dużo modów. Przerabialiśmy już to parę razy. Nie wiem jakie dokładnie jest minimum dla RSS, ale biorąc pod uwagę jego niszowość (mimo że tematy RSS są aktywne udziela się tam kilku stałych użytkowników) sugerowałbym wybrać np. mocną trójkę która ściśle współpracując wykona ten projekt po wysyłając moduły po kolei. Taka ścisła współpraca mogłaby zaowocować bardzo ciekawym AAR, a nie osiągniesz większego zainteresowania przy takim skomplikowaniu samej instalacji, nie wspominając o lotach, a to właśnie zainteresowanie i łatwość czyni otwarte projekty popularnymi... a uczestnicy są jego paliwem.
Cytat: Steven Universe
- Wasze obliczenia były niepoprawne.
- Nie mogły być niepoprawne, skoro żadnych nie robiliśmy.

Reklama

Odp: ISS - czyli stacja kosmiczna w RSS+RO
« Odpowiedź #1 dnia: Wto, 14 Kwi 2015, 23:22:43 »

Wto, 14 Kwi 2015, 23:31:28
Odpowiedź #2

Offline DragonsNightmare

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 505
  • Reputacja: 8
    • Zobacz profil
Wiem, że dużo modów, ale zauważ, że 4 z nich zawierają silniki i bez nich w RSS+RO praktycznie prawie nie ma silników, dopiero te 4, no dobra, może 3(FASA, SovietEngines, RLAStockalike, przynajmniej dla mnie) dodają w miarę sensowną ilość silników, bez nich nie ma prawie nic. TacLifeSupport i DeadlyReentry to dla większego wyzwania, Procedural Fairings to mod raczej niezbędny z FAR, który wchodzi w skład RO, a Procedural Parts dodaje proceduralne zbiorniki, bez tego moda ciężko zrobić sensownie wyglądającą rakietę. KAS to wiadomo po co, bez niego EVA nie ma większego sensu. Nie wiem czy bawiłeś się w RSS i RO, ale uwierz, że te mody co podałem to są raczej niezbędne, jeżeli chce się wogóle bawić w RO(może z wyjątkiem DR i TAC LS, bo one są tylko dla realizmu i większego wyzwania).

Wto, 14 Kwi 2015, 23:44:55
Odpowiedź #3

Offline Drangir

  • Major
  • *
  • Wiadomości: 1 626
  • Reputacja: 91
  • Smok rakietowy
    • Zobacz profil
    • DeviantArt
Nie musisz mi tego tłumaczyć. TAC i DR wywaliłbym od razu, a life support zostawił w sferze RP. Z doświadczenia wiem, że największym wyzwaniem będzie organizacja i wszystkie błędy czy glitche które zostaną wywołane przez graczy będziesz musiał naprawiać sam. Po co ci zabawa KASem na stacji kosmicznej? No chyba żeby wzmacniać jakieś struktury, ale wątpię żeby to było przydatne na orbicie.

Patrzę na to z perspektywy byłego organizatora takich zabaw i po prostu wiem co działa, a co nie. Pamiętaj że żeby było ciekawie potrzebujesz co najmniej 3 zawodników, a najlepiej więcej. Ilu takich jest chętnych i gotowych? I umiejących obsłużyć te wszystkie dodatki z listy?
Cytat: Steven Universe
- Wasze obliczenia były niepoprawne.
- Nie mogły być niepoprawne, skoro żadnych nie robiliśmy.

Reklama

Odp: ISS - czyli stacja kosmiczna w RSS+RO
« Odpowiedź #3 dnia: Wto, 14 Kwi 2015, 23:44:55 »

Wto, 14 Kwi 2015, 23:48:36
Odpowiedź #4

Online Kadaf

  • Kapitan
  • ***
  • Wiadomości: 1 329
  • Reputacja: 144
    • Zobacz profil
 Projekt sam w sobie ambitny i ciekawy, ale kto z umiatych wystartuje? Przychodzi mi do głowy wyłącznie Winged, bo nieźle buduje i nieźle manewruje. Maciuś odpadnie, bo jego komp ma proca z błota, poza tym nie kręcą go raczej tego typu zabawy - sądząc po dorobku. Więc poza jednym wymienionym userem, który jedynie być może byłby zainteresowany, przetargi będziesz miał zero osobowe, bo ja tu nie widzę nikogo więcej.

Śro, 15 Kwi 2015, 11:14:14
Odpowiedź #5

Offline angorek

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 520
  • Reputacja: 35
    • Zobacz profil
Pomysł fajny ale raczej nierealny. Już pomijając umiejętności bo graczy którzy daliby radę się znajdzie kilku, to pozostaje kwestia kompa. Ile jest osób którym uciągnie KSP z RSS i 300-500 czesciowa stacje? Dwie ? Trzy? W stocku luz, myślę że by się przyjeło ale RSS lepiej zostawić dla siebie ;)

Edit : Jakby coś zgłaszam się na ochotnika do budowy ATV :D
« Ostatnia zmiana: Śro, 15 Kwi 2015, 16:27:25 wysłana przez angorek »
Pozdrawiam Daniel
rakiety.org.pl In thrust we trust !

Reklama

Odp: ISS - czyli stacja kosmiczna w RSS+RO
« Odpowiedź #5 dnia: Śro, 15 Kwi 2015, 11:14:14 »

Śro, 15 Kwi 2015, 11:45:26
Odpowiedź #6

Offline Robson

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 417
  • Reputacja: 22
    • Zobacz profil
Nie no, Kadaf nie przesadzaj. Spokojnie znalazło by się nawet aż trzech chętnych  :)
No, ale dobrymi chęciami piekło jest wybrukowane.
Ja na ten przykład, wysłałem wczoraj stację 730 części i mój komp się popłakał.
Tak więc popieram Angorka. Pomysł dobry, ale na stock.
Robson Kerman - Profesor Orbitologii Teoretycznej. Zabójca Piwo Grillsa Kermana zwanego Niedźwiedziem z Eve.
Jego oficjalnym guru jest Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ - budowniczy wspaniałych części rakiet.

Śro, 15 Kwi 2015, 15:02:31
Odpowiedź #7

Offline Sobol

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 351
  • Reputacja: 50
    • Zobacz profil
Pomysł jak najbardziej ok. Jedyna wątpliwość z mojej strony to ta już wymieniona czyli komputer który dźwignie taki projekt na orbicie.

Reklama

Odp: ISS - czyli stacja kosmiczna w RSS+RO
« Odpowiedź #7 dnia: Śro, 15 Kwi 2015, 15:02:31 »

Śro, 15 Kwi 2015, 16:38:32
Odpowiedź #8

Offline DragonsNightmare

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 505
  • Reputacja: 8
    • Zobacz profil
Cóż, w obliczu takich wątpliwości odnośnie mocy PC chyba trzeba będzie jednak zrezygnować. Albo całkiem zmienić koncepcję. Czytając wasze opinie chyba warto byłoby przenieść się jednak do stocka, o wiele więcej osób by mogło się bawić i można by budować wielkie konstrukcje. Mamy tutaj bardzo dużo uzdolnionych osób, które umieją tworzyć ładne konstrukcje, a dawno już nie budowaliśmy nic razem, więc uważam, że jakiś projekt by się przydał. Kolejna stacja na orbicie Kerbinu to już oklepany temat, co byście powiedzieli o kolonizacji systemu Joola? Oto moja kolejna propozycja, mianowicie wspólne badanie jedynego gazowego olbrzyma w KSP i kolonizacja jego księżyców. Może jakaś stacja na orbicie zielonej planety, lub baza na Laythe? Czekam na wasze propozycje.

Śro, 15 Kwi 2015, 16:57:32
Odpowiedź #9

Offline Robson

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 417
  • Reputacja: 22
    • Zobacz profil
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
co byście powiedzieli o kolonizacji systemu Joola?

Ty kradzieju!!!
Właśnie wysłałem orbiter z szesnastoma sondami w tamtą stronę.
No ale jak by co, to piszę się z wielką przyjemnością na taką przygodę.
Mam trochę pomysłów, którymi z chęcią mógł bym się z forumowiczami podzielić.
Robson Kerman - Profesor Orbitologii Teoretycznej. Zabójca Piwo Grillsa Kermana zwanego Niedźwiedziem z Eve.
Jego oficjalnym guru jest Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ - budowniczy wspaniałych części rakiet.

Reklama

Odp: Odp: ISS - czyli stacja kosmiczna w RSS+RO
« Odpowiedź #9 dnia: Śro, 15 Kwi 2015, 16:57:32 »

Śro, 15 Kwi 2015, 16:58:36
Odpowiedź #10

Online Kadaf

  • Kapitan
  • ***
  • Wiadomości: 1 329
  • Reputacja: 144
    • Zobacz profil
 Nie chcę być znowu tym, który sypie żwir w koła zębate twojego przedsięwzięcia, ale jak to sobie wyobrażasz? Jest sobie przetarg, startują jakieś osoby. Każda proponuje swój moduł. Tyle że lot w okolice Joola, to nie jest 5 minut. To są - przynajmniej w moim wypadku - godziny gry. Bo trzeba przewinąć czas żeby pozycja była odpowiednia, wystartować, potem osoby ze słabszymi kompami musiały by dokować moduł będący przedmiotem przetargu do modułu transferowego wysłanego w osobnym locie, lecieć nad Joola, potem korekty, potem dokowanie do czegoś i uważanie jeszcze, żeby satelity Joola nas nie przechwyciły po drodze. Fotki, opis i nadzieja, wygra moduł czy nie wygra. Przypuśćmy, że nie wygrywamy. 4-8 godzin grania poszło w cholerę. Chce nam się startować w kolejnym przetargu?

Śro, 15 Kwi 2015, 17:13:39
Odpowiedź #11

Offline JackRyanPL

  • Redaktor
  • Podporucznik
  • *****
  • Wiadomości: 924
  • Reputacja: 65
    • Zobacz profil
Zróbmy ISS ale na stocku. Przetargi, których celem jest odwzorowanie Międzynarodowej Stacji Kosmicznej. Proste.

Reklama

Odp: ISS - czyli stacja kosmiczna w RSS+RO
« Odpowiedź #11 dnia: Śro, 15 Kwi 2015, 17:13:39 »

Śro, 15 Kwi 2015, 17:22:13
Odpowiedź #12

Offline DragonsNightmare

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 505
  • Reputacja: 8
    • Zobacz profil
@Kadaf: Syp żwir ile chcesz, to tylko propozycje, a nie realne plany.  :)

@JackRyanPL: A to jest bardzo genialny pomysł.

Myślę, że aktualnie najlepszy pomysł podsunął JackRyanPL. Co byście powiedzieli na jak najdokładniejsze odwzorowanie ISS w stocku? Wysyłalibyśmy moduły takie same, jak są na ISS i każdy chętny wrzucałby swoją wersję modułu na przetargi i odbywałoby się głosowanie, który jest najbardziej realny i ten który wygra, zostanie wysłany i podłączony do reszty.

Śro, 15 Kwi 2015, 17:28:47
Odpowiedź #13

Offline JackRyanPL

  • Redaktor
  • Podporucznik
  • *****
  • Wiadomości: 924
  • Reputacja: 65
    • Zobacz profil
Możemy to urealnić jeszcze bardziej. Mam na myśli sytuację, gdzie nie tylko moduł ma wyglądać tak samo. Nośna, inklinacja stacji oraz... nazwiska załogantów. Możemy modyfikować imiona i nazwiska kerbonautów, a gdy dostaniemy wersję 1.0 także kerbonautek. Właśnie. Z rozpoczęciem zabawy poczekałbym do wyjścia wersji 1.0. Savy 0.90 mogą gry gryźć się z tymi z 1.0. Poza tym, nowa aerodynamika, owiewki, nowe części. Poczekajmy, nie zaszkodzi.

Reklama

Odp: ISS - czyli stacja kosmiczna w RSS+RO
« Odpowiedź #13 dnia: Śro, 15 Kwi 2015, 17:28:47 »

Śro, 15 Kwi 2015, 17:35:10
Odpowiedź #14

Offline Drangir

  • Major
  • *
  • Wiadomości: 1 626
  • Reputacja: 91
  • Smok rakietowy
    • Zobacz profil
    • DeviantArt
Jool? Widziałbym taki projekt, ale na serwerze multi. Mogłoby działac na zasadzie daily i weekly z gier MMO.
 
- Co dobę-trzy jest oglaszane nowe zadanie o mniejszej skali trudności np. Umieszczanie satelit, zrzucanie sond, budowanie stacji tankowania nad Kerbinem itd.

- W okresach tygodniowych jest wybierane zadanie duże - stacja paliwowa nad Jool, ladowniki i placówki zalogowe, inne misje grubszego kalibru.

Za wypełnienie warunków i opisanie wykonania zadania gracz albo jego  role-playowa korporacja otrzymuje punkty wpływów. Liderzy dostawaliby np. Uprawnienia do zakladania Daily.

Niestety pomysł ten ma szereg wad:
- Organizator będzie musiał kontrolować mnóstwo spraw, jak punktacja, zadania i stan serwera
- Każdy projekt przechodzi, więc jakość będzie różna. Projekty tygodniowe mogłyby być przegłosowywane jak w PMB - Zwycięzca lub zwycięzcy zgarniają mnożnik i oczywiście prestiż.
- KSP nie ma jeszcze oficjalnego multi
- serwer kosztuje.

Zaletą jest potencjał na kooperację i ciekawą konkurencję, ponadto formuła zadań pozwala na różny stopień trudności.  Ale z takim projektem trzeba poczekać do release z multi w 2017 roku.
Cytat: Steven Universe
- Wasze obliczenia były niepoprawne.
- Nie mogły być niepoprawne, skoro żadnych nie robiliśmy.

 

Stacja Kosmiczna FSK-01

Zaczęty przez KnightMoritz

Odpowiedzi: 37
Wyświetleń: 8473
Ostatnia wiadomość Nie, 19 Sty 2014, 02:04:10
wysłana przez Raynus