• Podstawy budowy samolotów 5 1
Aktualna ocena:  

Autor Wątek: Podstawy budowy samolotów  (Przeczytany 18302 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Śro, 08 Kwi 2015, 14:24:04
Odpowiedź #15

Offline DragonsNightmare

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 505
  • Reputacja: 8
    • Zobacz profil
Opór w KSP to temat, który lepiej narazie przemilczeć. Bardzo dobrze, że w wersji 1.0 wkońcu będzie on taki jak należy. Ogółem ciekawi mnie jak będą latały maszyny dostosowane do stocka - myśle, że jak mają opływowe kształty, to nie powinno być problemów.

Śro, 08 Kwi 2015, 16:30:37
Odpowiedź #16

Offline ShookTea

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 370
  • Reputacja: 20
  • WIENIAWA!
    • Zobacz profil
angorek, dziękuję, potrzeba mi było kogoś, kto przetłumaczy takie rzeczy :D

Zaraz poprawię :)
Co to za pedał? Co to za biedak? ShookTea skończył się na Projekt Jool!

Reklama

Odp: Podstawy budowy samolotów
« Odpowiedź #16 dnia: Śro, 08 Kwi 2015, 16:30:37 »

Śro, 08 Kwi 2015, 16:32:07
Odpowiedź #17

Offline Drangir

  • Major
  • *
  • Wiadomości: 1 631
  • Reputacja: 92
  • Smok rakietowy
    • Zobacz profil
    • DeviantArt
Ogólne zasady się nie zmienią, CoL za CoM? Odpowiednie skrzydła? Poleci. Stracą pojazdy wykorzystujące air hogging, ukrywanie skrzydeł i inne sztuczki oszukujące aktualny system
Cytat: Steven Universe
- Wasze obliczenia były niepoprawne.
- Nie mogły być niepoprawne, skoro żadnych nie robiliśmy.

Śro, 08 Kwi 2015, 21:44:29
Odpowiedź #18

Offline Prottos97

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 57
  • Reputacja: 5
  • Goniec z Łubianki
    • Zobacz profil
Jeśli jest ktoś zainteresowany to do jutra stworzę poradnik dotyczący różnych systemów klap

Reklama

Odp: Podstawy budowy samolotów
« Odpowiedź #18 dnia: Śro, 08 Kwi 2015, 21:44:29 »

Śro, 08 Lip 2015, 23:54:40
Odpowiedź #19

Offline ejlot

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 4
  • Reputacja: 0
    • Zobacz profil
Ta cała aerodynamica  i dynamika  ruchu  statków  powietrznych nie jest aż tak prosta jak tu opisana. Nie wiem jak bardzo model opływu różni się od rzeczywistego.
Poradnik  opisuje tylko  stateczność dynamiczną podłużną i poprzeczną. Nic nią mowy o kierunkowej a ta ma wpływ  też na poprzeczną.
Jeśli chodzi o kryzys falowy po przekroczeniu liczby macha równej 1 to  też jest trochę inaczej niż opisano ale model opływu i tak tego nie obejmuje.
Radziłbym przy  tworzeniu lub tłumaczeniu takich tekstów jednak trochę poznać  tematykę.
Służę pomocą w kwestiach dynamiki lotu, aerodynamiki i szeroko  rozumianej awiacji.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka


Czw, 09 Lip 2015, 10:35:38
Odpowiedź #20

Offline angorek

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 520
  • Reputacja: 35
    • Zobacz profil
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Ta cała aerodynamica  i dynamika  ruchu  statków  powietrznych nie jest aż tak prosta jak tu opisana.
Oj jest :D KSP jest bardzo prostą grą, i niestety aerodynamika również jest banalna, bo mało kto ma pojęcie o tym dlaczego prawdziwy samolot w ogóle lata, a jednak w grze chciałby coś zbudować.
Nie działają też klapy, tzn  działają ale nie tak jak w rzeczywistości, po prostu  wytwarzają siłę która ciągnie samolot do góry i do tyłu. (prostopadła do klapy) Slotów mi się jeszcze nie udało zrobić, zawsze działają jak hamulce i ciągną samolot w dół.
FAR co prawda poprawia trochę aerodynamikę, ale nie działa ze wszystkimi modami.


Przydałoby się też odświeżyć poradnik bo mamy całkiem nowy model oporu, i trochę rzeczy jest nieaktualne ;)


Pozdrawiam Daniel
rakiety.org.pl In thrust we trust !

Reklama

Odp: Podstawy budowy samolotów
« Odpowiedź #20 dnia: Czw, 09 Lip 2015, 10:35:38 »

Czw, 09 Lip 2015, 15:39:59
Odpowiedź #21

Offline ejlot

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 4
  • Reputacja: 0
    • Zobacz profil
Jeśli klapa sama w sobie generuje wypadkową siłę nośną skierowaną w górę i do tyłu to działa prawidłowo. Sprawdź sobie jak wygląda wykres Cz od Cx  dla profilu gładkiego i dla profilu  z klapami.
Jeżeli gra rozróżnia  środek  masy i środek parcia (punkt przyłożenia  wypadkowej  siły aerodynamicznej całego układu) momenty  sił  i kąty  natarcia AoA (a nie ataku) to dynamika lotu musi  być rozpatrywana we wszystkich stopniach bezwładności.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
« Ostatnia zmiana: Czw, 09 Lip 2015, 15:44:56 wysłana przez ejlot »

Czw, 09 Lip 2015, 16:12:15
Odpowiedź #22

Offline angorek

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 520
  • Reputacja: 35
    • Zobacz profil
Jasne że tak, ale nie działa ona jak typowa klapa. W grze skrzydło nie jest symulowane jako całość, a jako poszczególne elementy, i często jest tak że wystawienie klap nie powoduje wzrostu siły nośnej, a jedynie zwiększa opór i powoduje że samolot opuszcza dziób.
W FAR można określić który element działa jako klapa, i po wypuszczeniu gra symuluje to dobrze biorąc pod uwagę całe skrzydło.
W stocku siły dzielą się na nośną i sterującą (lift i control) i wychylenie klapy nie wpływa na zmianę siły nośnej a jedynie generuje siłę sterującą która po odpowiednim ustawieniu danego elementu może nam pomóc ciągnąc go w górę.
W poprzednich wersjach dało się nawet zrobić tak że ustawiając odpowiednio lotki dało się latać bo ciągnęły one samolot do przodu, nie pobierając żadnego paliwa. Lekko bo lekko ale dawały radę. Teraz wprowadzili już zależność siły od prędkości więc bug zniknął.
Pozdrawiam Daniel
rakiety.org.pl In thrust we trust !

Reklama

Odp: Podstawy budowy samolotów
« Odpowiedź #22 dnia: Czw, 09 Lip 2015, 16:12:15 »

Czw, 09 Lip 2015, 17:12:51
Odpowiedź #23

Offline Drangir

  • Major
  • *
  • Wiadomości: 1 631
  • Reputacja: 92
  • Smok rakietowy
    • Zobacz profil
    • DeviantArt
O JEŻU, GRA O ZIELONYCH ŻABACH MA UPROSZCZONĄ FIZYKĘ, MUSZĘ SIĘ WTRĄCIĆ.
Cytat: Steven Universe
- Wasze obliczenia były niepoprawne.
- Nie mogły być niepoprawne, skoro żadnych nie robiliśmy.

 

Podstawy lotów kosmicznych.

Zaczęty przez Wawrzyn

Odpowiedzi: 1
Wyświetleń: 7578
Ostatnia wiadomość Czw, 04 Lip 2013, 17:09:22
wysłana przez Madrian
[Tutorial]Podstawy projektowania rakiet by Apple

Zaczęty przez ZZenu

Odpowiedzi: 3
Wyświetleń: 9727
Ostatnia wiadomość Nie, 02 Gru 2012, 20:07:24
wysłana przez ZZenu
[Tutorial]Podstawy projektowania pojazdów jednoetapowych by Suzaka

Zaczęty przez ZZenu

Odpowiedzi: 3
Wyświetleń: 6854
Ostatnia wiadomość Nie, 02 Gru 2012, 18:07:02
wysłana przez 12341234123123
Wielki poradnik tworzenia samolotów (by keptin) EN

Zaczęty przez KubaAseph

Odpowiedzi: 5
Wyświetleń: 3477
Ostatnia wiadomość Pon, 06 Kwi 2015, 10:38:09
wysłana przez ShookTea