Autor Wątek: [Tutorial]Podstawy projektowania pojazdów jednoetapowych by Suzaka  (Przeczytany 6520 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Nie, 02 Gru 2012, 17:57:06

Offline ZZenu

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 11
  • Reputacja: 2
    • Zobacz profil
Witam, jestem Suzaku oddany miłośnik SSTO. W idealnym świecie wszystkie statki kosmiczne są uruchamiane przez sterownik masowego lub jakiegokolwiek systemu wyrzutni, które nie opierają się kosztownym zużyciu paliwa i materiałów w celu osiągnięcia orbity, jednak dopóki zostanie wdrożona do jednostek KSP, będziesz musiał polegać na wewnętrznych zawartych mocy dla statku kosmicznego na orbitę i dalej.
Więc zaczynajmy!

Wstęp

SSTO są skokowo znacznie trudniejsze do skonstruowania niż rakiety w KSP. Nie tylko nie musisz martwić się o środek ciężkości, centrum Thrust i integralności strukturalnej, teraz trzeba także skupić się na środku windy, oporem aerodynamicznym, kątem natarcia i poziomej integralności strukturalnej.

SSTOs są przyszłością dla kerbali, nie tylko są one o wiele bardziej opłacalne niż wielostopniowe rakiety, są także bezpieczniejsze i zdolne do lądowania i startu na tradycyjnych pasach startowych.

Czy to możliwe, aby zbudować SSTO

Bzdura, wiele osób twierdzi, że to nie możliwe by wzbić się nimi poza orbitę, ale myślę, że nie rozumieją budowy SSTO a następnie zrzucają winę na grę. SSTOs potrafią orbitować Mun, Minimus! i dalej! (I nawet złamać orbitę Kerbin słoneczny z SSTO)

Symetria

SSTOs Spaceplane z natury nie są symetryczne, ogon, podwozie, itp. wszystko zmienia opór aerodynamicznego profilu danego SSTO. Wiele osób korzysta z budowy SSTO, bardzo podobnego do typowego samolotu, jednak wielu nie wie, że samoloty są przeznaczone aby działać tylko w atmosferze planety, a zatem punkty ciężkości tego rodzaju jednostki nie muszą być zgodne z centrum ciągu. Jeśli środek ciężkości nie jest zgodny z centrum ciągu, pojazd będzie albo się kręcić ciągle przy próbie wzbicia się poza atmosferę lub będą miały tendencję do skoku w górę i dół.

Paliwo płynne czy stałe?

Jest w zasadzie tylko jeden wybór dla rodzaju paliwa dla SSTO. Ciecz.SSTO jest dokładnie takie, jakie jest opisane, jeden etap do jednostek na orbicie, która nie może pozbyć się jakiejkolwiek jej części w celu zmniejszenia kosztów obsługi i bezpieczeństwo pasażerów wzrasta. Coś po odsączeniu jest ciężar na SSTO a zatem trzeba brać pod uwagę moc do masy. Wzmacniacze paliwa stałego mogą być stosowane do odbioru, jednak należy zauważyć, że są one bardzo ciężkie i wpływają na środek ciężkości.

Środek ciężkości

Nie ma nic innego bardziej istotnego w projektowaniu SSTO od środka ciężkości. Jako pojazd zużywa paliwo, nie można pozbyć się etapu w coraz mniejszym etapie, ma swój środek ciężkości utrzymuje się na zbliżonym do pozycji środkowej. Środek ciężkości dla SSTO trzeba przenieść szybko do przodu i do tyłu, zbiorniki paliwa są puste i dotyczy to nie zmieniający się profil aerodynamiczny, a w związku z tym jednostki zbiorników paliwa muszą być umieszczone w taki sposób, że nie będzie szybko przechodzić od przodu do tyłu zbiornika po odsączeniu.

Centrum Thrust

Ceneter naporu powinien być zgodny z środkiem ciężkości dla każdego statku, nawet SSTOs.

Centrum wyciągu

To jest sprawa dla większości graczy bardzo trudna, jeśli chodzi o dokonania SSTO. Większość graczy ma tendencję do projektowania  sugerując się ładnym wyglądem. Niektórzy nawet próbują skopiować z prawdziwego życia jednostki i próbują latać i obwiniają grę, gdy jednostka nie zdała egzaminu. Po raz kolejny, pamiętaj budujesz SSTO z częściami rakiet o wadze 4 razy większej niż komponentów lotniczych. Nie ma żadnej gwarancji, że części użyte w KSP są tej samej masy co te które chcesz naśladować i dlatego nie oczekuj zbyt wiele od takich jednostek.Tradycyjnie centrum windy powinno być nieco przed swoim środkiem ciężkości dla niższej jednostki prędkości lub nieznacznie za nim do wyższej jednostki prędkości. Jeśli środek wyciągu jest z przodu środka ciężkości promować będzie tendencję do 'zakasać rękawy' i poprawić zwrotność, pozytywny atrybut dla niskiej prędkości i niskiej wysokości.Dla statków szybkich jeżeli centrum windy jest na środku ciężkości lub z przodu, może to być przyczyną niestabilności aerodynamicznej. Typcially SSTO powinien być środek windy nieco za ciężki, ponieważ zapewnia stabilność aerodynamiczną przy dużych prędkościach obrotowych, jak również restance włączeniem osi. Środek podnoszenia może być zmieniony poprzez opór aerodynamicznego oraz.

Kąt natarcia podczas startu DO POPRAWY!

Kąt natarcia jest czymś więcej niż kąt podnoszenia powierzchni w stosunku do ziemi.Większy kąt, większy wyciąg, które są generowane w pojazdach poruszających się do przodu. Energia potrzebna do podniesienia pojazdu gdy skrzydła są prostopadłe do pasa lub ujemnym kącie jest większa niż w przypadku wykładniczego skrzydła zostały przynosić unoszenia pojazd porusza się do przodu, jak jednostka będzie polegać na niczym innym Wyciąg generowane przez znacznie mniejszych powierzchni sterowania.Na marginesie, jeśli kąt natarcia jest zbyt stromy i rzemiosło nie ma wystarczającego docisku do startu generuje niestabilność dla statku, gdzie jedno koło może stracić kontakt z pasem i powoduje zbaczanie na bok. Ponadto, jeżeli jednostka ma zbyt wielki kąt natarcia dla silników zrekompensowanych wówczas pojazd utknie i opada w dół.Kąt natarcia może być regulowany na każdym statku, przesuwając tylną część podwozia tak, że siedzi się wyżej na kadłubie niż bieg do przodu lądowania.

SAS

SAS jest wymagane,dzięki temu można komputerowo ustabilizować swoje statki szybciej niż normalnie, jest to bezcenne dla pojazdu ze stale przesuwającym się środkiem ciężkości.

RCS i Silniki Vectoring

RCS jest użyteczny tylko w przestrzeni, jednak ze względu na mechanikę strączkowo dynamometryczną nie jest całkowicie niezbędne do mniejszych SSTOs.

Zalety SSTO

-1/100th koszty operacyjne tradycyjnej sondy wielostopniowej
- Zdolność do lądowania w każdej drodze startowej i łatwość w zatankowaniu
-Nie wymaga ponownego montażu pionowego lub podnoszenia po każdej misji

Wady SSTO

-Musi zachować wszystkie oryginalne elementy ze startu na cały lot
-Zły operowanie w stosunku do masy, w porównaniu z typowymi wielostopniowymi wzorami rakietowymi
-Nie może być zbudowane zbyt ciężkie ze względu na słabości strukturalne poziome
-Niezwykle skomplikowany proces projektowania
-Muszą być zaprojektowane do pracy jako aicraft jak statek kosmiczny


Poradnik By Suzaka. Spolszczone przez ZZenu.
Zakaz kopiowania na inne fora.
Jeżeli znalazłeś błędy w tłumaczeniu proszę o kontakt.
\Źródło:
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Nie, 02 Gru 2012, 18:01:16
Odpowiedź #1

Offline 12341234123123

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 152
  • Reputacja: 2
    • Zobacz profil
Noo, jest trochę błędów w tłumaczeniu, jak poprawisz, to przykleję :)

Reklama

Odp: [Tutorial]Podstawy projektowania pojazdów jednoetapowych by Suzaka
« Odpowiedź #1 dnia: Nie, 02 Gru 2012, 18:01:16 »

Nie, 02 Gru 2012, 18:03:49
Odpowiedź #2

Offline ZZenu

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 11
  • Reputacja: 2
    • Zobacz profil
Tak wiem. Niestety wszystkich nie znajdę (nie jestem magistrem Angielskiego :P).
Więc jeżeli widzicie błędy to proszę o info na PW :)

Nie, 02 Gru 2012, 18:07:02
Odpowiedź #3

Offline 12341234123123

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 152
  • Reputacja: 2
    • Zobacz profil
Jak tylko będę mial dostęp do czegoś wygodniejszego niż laptop to wyślę ci błędy na PW.

Reklama

Odp: [Tutorial]Podstawy projektowania pojazdów jednoetapowych by Suzaka
« Odpowiedź #3 dnia: Nie, 02 Gru 2012, 18:07:02 »

 

[Tutorial]Podstawy projektowania rakiet by Apple

Zaczęty przez ZZenu

Odpowiedzi: 3
Wyświetleń: 9031
Ostatnia wiadomość Nie, 02 Gru 2012, 20:07:24
wysłana przez ZZenu
Podstawy lotów kosmicznych.

Zaczęty przez Wawrzyn

Odpowiedzi: 1
Wyświetleń: 6989
Ostatnia wiadomość Czw, 04 Lip 2013, 17:09:22
wysłana przez Madrian
Podstawy budowy samolotów

Zaczęty przez ShookTea

Odpowiedzi: 23
Wyświetleń: 16062
Ostatnia wiadomość Czw, 09 Lip 2015, 17:12:51
wysłana przez Drangir
[Tutorial] Fazy

Zaczęty przez Krusher

Odpowiedzi: 4
Wyświetleń: 14909
Ostatnia wiadomość Pon, 03 Gru 2012, 16:51:17
wysłana przez kotaNAsuke
[Tutorial] Klawiszologia

Zaczęty przez ZZenu

Odpowiedzi: 16
Wyświetleń: 33470
Ostatnia wiadomość Pon, 31 Mar 2014, 19:43:26
wysłana przez DiceMan321