Autor Wątek: Real Solar System + Realism Overhaul + RP-0  (Przeczytany 76426 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Wto, 03 Lut 2015, 10:55:41

Offline winged

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 395
  • Reputacja: 39
    • Zobacz profil
Ostatnio wiele osób zakładało nowe wątki pytając o rzeczy związane z RSS dlatego założyłem ten temat. Ma on służyć dyskusji oraz wrzucaniu różnych swoich projektów itp...


***

Jeśli masz problemy z instalacją albo funkcjonowanem RSS (bugami, itp.) napisz tutaj:
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ


Jeśli masz problemy ale np. z wyjściem na orbitę, budową wielotysięcznego osiedla na Plutonie z TAC LS albo chcesz się czymś pochwalić: pisz w tym temacie.


***




Kilka linków prezentujących grę w RSS:

Bob Fitch i jego Project Alexandria: Bob w kolejnych odcinkach zaprezentuje całą historię podboju kosmosu od czasów Kopernika aż po współczesność:
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Tryb kariery RP-0:

Scott Manley: Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ - Kerbal Spaceships are Serious Business
 
Moskit: Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Tyler Raiz: Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Bevolj: Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ


Shimmy The JJ Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Kofeyh Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ


***


Mapka delta V dla Układu Słonecznego:




***



Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Btw. jaki masz profil startowy na LEO? Mi zazwyczaj wychodzi mniej-więcej tak, że przy ~100m/s zaczynam powoli powalać rakietę. Jeżeli mam właściwy stosunek mocy do masy, to rakieta praktycznie samoistnie wykonuje zwrot grawitacyjny. Ogólnie na 30-40km mam ~1000m/s i później AP wychodzi jakoś 150-200km. Wydaje mi się to całkiem prawidłowy wynik, ale nie jestem pewien. ;)
Profil zależy częściowo od budowy rakiety, TWR kolejnych członów itp. Mogę powiedzieć, że dla jedynej sensownej rakiety jaką w tej chwili posiadam czyli dla Saturna IB profil jest następujący:

100m/s zaczynam przechylać
10km - 300m/s przechylenie 30stopni (60 na navballu)
20km - 700m/s, 40-45stopni (50-45 navball)
65km -2300m/s, 70stopni, odrzucenie członu, drugi człon ma słabsze TWR wiec podnoszę rakietę do 60stopni inaczej spadłaby do atmosfery. Potem stopniowo pochylam aż do pozycji horyzontalnej.
Stopniowo ucieka czas do Ap, mniej więcej na 150-170km przekraczam Ap ale mam już tylko kawałek do orbity.

Ten profil jest całkiem podobny do tego jaki miał Saturn V.

A jakie masz TWR startowe? Mój profil jest dostosowany do 1.20, na większym powinno się wcześniej i agresywniej przechylać. TWR startowe powininno zawierać się w przedziale 1.20-1.70 ale przy 1.70 i agresywnym przechyleniu rakieta może się spalić w atmosferze. ;)
« Ostatnia zmiana: Nie, 20 Wrz 2015, 19:33:04 wysłana przez winged »

Wto, 03 Lut 2015, 15:47:38
Odpowiedź #1

Offline jaro738

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 117
  • Reputacja: 13
    • Zobacz profil
I po to wymyślono regulacje siły ciaguciągu.

Reklama

Odp: Real Solar System + Realism Overhaul + RP-0
« Odpowiedź #1 dnia: Wto, 03 Lut 2015, 15:47:38 »

Wto, 03 Lut 2015, 17:14:37
Odpowiedź #2

Offline NickEagle

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 13
  • Reputacja: 1
    • Zobacz profil
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
I po to wymyślono regulacje siły ciaguciągu.
I właśnie dlatego w RO jest to utrudnione, bo większość silników możliwości takiej regulacji nie ma :)

Wto, 03 Lut 2015, 18:13:59
Odpowiedź #3

Offline Raduchfoto

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 23
  • Reputacja: 0
    • Zobacz profil
Cześć, jeśli chodzi o real Solar System możemy zacząć od początku - czyli instrukcji instalacji? Robię tak jak z wszystkimi modami, jednak tu KSP mi się wywala. Nie potrafię tego zainstalować i pewnie nie tylko ja.

Reklama

Odp: Real Solar System + Realism Overhaul + RP-0
« Odpowiedź #3 dnia: Wto, 03 Lut 2015, 18:13:59 »

Wto, 03 Lut 2015, 18:35:16
Odpowiedź #4

Offline Sobol

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 387
  • Reputacja: 51
    • Zobacz profil
Po kolei. Czyli najważniejsza rzecz czy masz wszystkie mody których RO wymaga do działania? (Znajdziesz je w wątku z modem) Jeśli tak możliwe że masz problemy z ramem, polecam zainstalować tekstury 2k oraz mod active texture management jeśli to nie pomoże to już sam nie wiem.

Wto, 03 Lut 2015, 18:47:02
Odpowiedź #5

Offline Raduchfoto

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 23
  • Reputacja: 0
    • Zobacz profil
Możecie podlinkowac taka paczkę?  I jakoś się jeszcze chychyba textury podmienia?  Zrób proszę taki wątek cepologicznie opisany...

Reklama

Odp: Real Solar System + Realism Overhaul + RP-0
« Odpowiedź #5 dnia: Wto, 03 Lut 2015, 18:47:02 »

Wto, 03 Lut 2015, 19:03:06
Odpowiedź #6

Offline DragonsNightmare

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 505
  • Reputacja: 8
    • Zobacz profil
Dobrze, że powstał ogólny temat dla RSS, bo coraz więcej osób wgrywa tego moda(nie dziwię się, stockowe KSP po dłuższym lataniu się nudzi, a RSS to nowe wyzwanie). Realism Overhaul polecam wgrać, bo paradoksalnie ułatwia on gre. Na samym RSS musiałem budować olbrzymy, by dolecieć na orbitę, a z Realism Overhaul udało mi się tego dokonać małą sondą, wynoszoną dwustopniową rakietą wspomaganą niewielkimi dopalaczami.

Wto, 03 Lut 2015, 20:13:52
Odpowiedź #7

Offline Moskit

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 194
  • Reputacja: 31
    • Zobacz profil
Widzę że wiele osób ma i będzie miało problemy z instalacją RSS+RO. Zaraz przygotuję jakąś prostą instrukcję.

Reklama

Odp: Real Solar System + Realism Overhaul + RP-0
« Odpowiedź #7 dnia: Wto, 03 Lut 2015, 20:13:52 »

Wto, 03 Lut 2015, 21:33:46
Odpowiedź #8

Offline Raduchfoto

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 23
  • Reputacja: 0
    • Zobacz profil
Zgadza się Moskit - właśnie mielę temat i nie mogę ogarnąć, RSS wrzuciłem go GameData, Texury też i ksp się odpalił jednak coś teraz strasznie miel i co chwilkę się zawiesza - chyba ładuje texury 5/17 ale trwa to już z 15 min.... ;(

Wto, 03 Lut 2015, 22:24:57
Odpowiedź #9

Offline Drangir

  • Major
  • *
  • Wiadomości: 1 631
  • Reputacja: 92
  • Smok rakietowy
    • Zobacz profil
    • DeviantArt
@up
Jeśli masz ATM zwiechy i dluuugie ładowanie nim skompresuje wszystko to normalka.
Cytat: Steven Universe
- Wasze obliczenia były niepoprawne.
- Nie mogły być niepoprawne, skoro żadnych nie robiliśmy.

Reklama

Odp: Real Solar System + Realism Overhaul + RP-0
« Odpowiedź #9 dnia: Wto, 03 Lut 2015, 22:24:57 »

Śro, 04 Lut 2015, 00:37:46
Odpowiedź #10

Offline winged

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 395
  • Reputacja: 39
    • Zobacz profil
W międzyczasie spróbowałem czegoś naprawdę sci-fi: dokończyłem Saturna IB ale rzecz tkwi w tym na czym on startował. Otóż rzecz ta nazywana była milkstool (stołek do dojenia mleka?), miala 50m wysokości, mniejszy Saturn był na nim podsadzany gdyż startował z launchpada przystosowanego dla większego brata. Milkstool obrazuje o ile większy był Saturn V od swojego mniejszego odpowiednika, który przecież jak na dzisiejsze standardy uchodzi za ciężką rakietę nośną (powyżej 20t na LEO).




Do stworzenia go użyłem tweakscale i stockowych części strukturalnych + wieżyczek FASA




Ciekawostka: jakimś cudem gra wycenia mi milkstoola na 4x więcej niż wartość rakiety, na szczeście jest on wielorazowy...



Albo i nie...




A co do rakiety to teraz jej staty są już kropka w kropkę jak w realu.










Człon S-IVB, teraz bardziej prawilny:



Śro, 04 Lut 2015, 01:26:25
Odpowiedź #11

Offline Kadaf

  • Kapitan
  • ***
  • Wiadomości: 1 362
  • Reputacja: 145
    • Zobacz profil
Faktycznie niezłe odzworowanie :) Co do faktu, że pojawił się tu drugi wątek o tym samym, to sugeruję scalenie ich w jeden pod szyldem wingeda, wszak był pierwszy, a oba wątki się wzajemnie uzupełniają.

Reklama

Odp: Real Solar System + Realism Overhaul + RP-0
« Odpowiedź #11 dnia: Śro, 04 Lut 2015, 01:26:25 »

Śro, 04 Lut 2015, 06:47:49
Odpowiedź #12

Offline Robson

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 421
  • Reputacja: 22
    • Zobacz profil
    • Opowieści Kerbali
Oczywiście nie myślcie sobie, że jak zainstalujecie RSS+RO, to będzie idealnie realnie.
Moja nośna, na której wynoszę wszystkie swoje misje, to Zenit-2SB. Jest idealnym odwzorowaniem oryginału, łącznie z mechaniką lotu. Można użyć paliw z Real Fuels i przystosowanych do tego silników, ja jednak zmodyfikowałem sobie sam ruskie silniki i stworzyłem paliwa oddające poprawnie swoją fizykę.
I cóż, na HEO lecę zgodnie z planem, ale trzeci stopień, gdy wchodzi na orbitę transferową, nie zachowuje się realnie. To znaczy, albo spalanie jest niewłaściwe (w co raczej wątpię), albo fizyka dla niskich grawitacji jest skopana w silniku gry. Tworzy to takie wrażenie, jakby Ziemia miała za dużą masę. Oczywiście desperacko można zwiększyć ISP, ale to będzie jeszcze mniej realne niż jest.
 Ten defekt, uśmiercił moją najważniejszą zeszłoroczną misję :'(

Edyta: Albo efekt Obertha to mrzonki. Bo tak sobie analizując, to w zbiornikach Fregata Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ , powinno być sporo energii dodanej podczas wynoszenia na HEO. Spadając na PE i odpalając impuls , powinienem osiągnąć o wiele większą prędkość niż osiągam.
« Ostatnia zmiana: Śro, 04 Lut 2015, 07:01:01 wysłana przez Robson »
Robson Kerman - Profesor Orbitologii Teoretycznej. Zabójca Piwo Grillsa Kermana zwanego Niedźwiedziem z Eve.
Jego oficjalnym guru jest Sobol - budowniczy wspaniałych części rakiet.

Śro, 04 Lut 2015, 11:28:28
Odpowiedź #13

Offline winged

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 395
  • Reputacja: 39
    • Zobacz profil
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Oczywiście nie myślcie sobie, że jak zainstalujecie RSS+RO, to będzie idealnie realnie.
Wciąż lepiej niż w Star Wars.

Reklama

Odp: Real Solar System + Realism Overhaul + RP-0
« Odpowiedź #13 dnia: Śro, 04 Lut 2015, 11:28:28 »

Śro, 04 Lut 2015, 18:16:50
Odpowiedź #14

Offline DragonsNightmare

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 505
  • Reputacja: 8
    • Zobacz profil
Teraz zacząłem się na serio bawić RSS+RO i już mam rakietę nośną, która spokojnie da radę dostarczyć te 10-15 ton na LEO. Jakież było moje ogromne zdziwienie, kiedy zostawiłem rakietę na płycie startowej chcąc poczekać do rana, nieco się zagapiłem i przez to rakieta stała 2 dni na płycie startowej, a potem nie mogłem wystartować. Okazało się, że całe paliwo wyparowało  ::) Genialny ten mod. Ale powrót z kosmosu nie jest trudny. Niby mam Deadly Reentry ustawione na Normal(ktoś gra na Hard? Jak tak, to proszę o wrażenia), a powrót z kosmosu był prosty, wydawało mi się, że nie przetrzymam tego, a kapsuła spokojnie przetrwała wejście. Albo wchodzenie w atmosferę w realu jest takie proste, albo Deadly Reentry jest za prosty na Normal. Wgram sobie też chyba mod Real Ignitor oraz Real Chutes, bo przyda się nieco większy poziom trudności. A propo, ktoś wie, czy RO wymaga zasobów dla potrzymywania życia Kerbali? Niby mam w kapsułach coś takiego, jak Food, Water itd., lecz nie wgrywałem TAC Life Support, narazie latam tylko bezzałogowo, bo nie chcę pozabijać Kerbali.
« Ostatnia zmiana: Śro, 04 Lut 2015, 18:19:25 wysłana przez kamils096 »

 

Kerbal Overhaul - czyli polski konkurent dla Realism Overhaul ! :)

Zaczęty przez angorek

Odpowiedzi: 4
Wyświetleń: 5911
Ostatnia wiadomość Pią, 03 Kwi 2015, 13:22:12
wysłana przez angorek
Realism Mod - czy robienie tego wgl. ma sens ?

Zaczęty przez angorek

Odpowiedzi: 9
Wyświetleń: 6305
Ostatnia wiadomość Pią, 18 Lip 2014, 22:02:14
wysłana przez angorek
co to jest Lazor System

Zaczęty przez daw18q

Odpowiedzi: 3
Wyświetleń: 4157
Ostatnia wiadomość Nie, 23 Mar 2014, 07:36:45
wysłana przez daw18q
LAZOR System's [problem]

Zaczęty przez MrSkynert

Odpowiedzi: 4
Wyświetleń: 4299
Ostatnia wiadomość Czw, 22 Sie 2013, 14:15:38
wysłana przez MrSkynert
modular kolonization system

Zaczęty przez Alek.pl

Odpowiedzi: 3
Wyświetleń: 2974
Ostatnia wiadomość Śro, 11 Cze 2014, 22:54:58
wysłana przez Chopins