Autor Wątek: Real Solar System + Realism Overhaul + RP-0  (Przeczytany 76415 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Śro, 25 Lut 2015, 23:13:35
Odpowiedź #60

Offline winged

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 395
  • Reputacja: 39
    • Zobacz profil
Nie jest to nic nadzwyczajnego. Sondy międzyplanetarne po odłączeniu od członu transferowego praktycznie zawsze korzystają z tego samego paliwa do RCSów i do silnika głównego.

Do asyst grawitacyjnych to mogę ci polecić żebyś popytał Maciusia o jakis poradnik. Ewentualnie możesz poczytać to:
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ


btw zainstalowałem RVE. Ładnie wygląda ale jest wciąż mnóstwo bugów



Śro, 25 Lut 2015, 23:39:48
Odpowiedź #61

Offline Moskit

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 194
  • Reputacja: 31
    • Zobacz profil
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Moskit gra i nieświadomie cheatuje w RO :)

O cholercia... No to przekichane. Straciłem resztki honoru (o ile jakiekolwiek pozostały) w tym momencie...  :o

Reklama

Odp: Real Solar System + Realism Overhaul + RP-0
« Odpowiedź #61 dnia: Śro, 25 Lut 2015, 23:39:48 »

Czw, 26 Lut 2015, 00:04:19
Odpowiedź #62

Offline DragonsNightmare

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 505
  • Reputacja: 8
    • Zobacz profil
Tak, tylko w moim wypadku miałem różne paliwo dla RCS i silnika i manewry robiłem dyszami RCS, to chyba dość niestandardowa procedura. Mam zamiar robić tak, jak jest w realu, czyli to samo paliwo dla RCS i slinika sondy. To powinno rozwiązać problem zabierania zbyt dużej ilości paliwa, które staje się zbędną masą.

Co do asyst, to chodzi mi o ułożenie planet. Nie rozumiem jak planety muszą być ustawione, czyli tak: Aby dokonać transferu z Ziemi do Wenus obie planety muszą mieć odpowiednie ułożenie, ale żeby od Wenus dolecieć do Jowisza też muszą mieć odpowiednie ułożenie między sobą. Przydałby się jakiś kalkulator lub poradnik jak wyliczyć to początkowe ułożenie trzech ciał, żeby z jednego polecieć do drugiego i dzięki asyście drugiego nabrać takiej prędkości by odrazu dotrzeć do trzeciego.

Co do RVE to też się zastanawiam nad wgraniem. Mocno żre grafikę? Jak przy teksturach 4k już miewam w niektórych miejscach lekkie spadki FPS, boje się, że przy RVE zrobi się pokaz slajdów. Widzę, że w RVE Saturn jeszcze nie dorobił się pierścieni?

Edit: No i już sobie wgrałem RVE. Wszystkie linki do pobrania zostały usunięte przez jakiś bug, nie wiem dokładnie jaki, bo nie czytałem. A chciałem spróbować  ::)
« Ostatnia zmiana: Czw, 26 Lut 2015, 00:15:03 wysłana przez kamils096 »

Czw, 26 Lut 2015, 01:23:27
Odpowiedź #63

Offline winged

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 395
  • Reputacja: 39
    • Zobacz profil
Nie rozumiem, o jakich usuniętych linkach mówisz?

No ja przy teksturach 8K i RVE mam spadki FPS na starcie natomiast na orbicie jest bez różnicy.

Saturn ma pierścienie tylko trzeba pokombinować żeby się załadowaly.

W kwestii asyst pytaj Maciusia.
« Ostatnia zmiana: Czw, 26 Lut 2015, 01:25:36 wysłana przez winged »

Reklama

Odp: Real Solar System + Realism Overhaul + RP-0
« Odpowiedź #63 dnia: Czw, 26 Lut 2015, 01:23:27 »

Czw, 26 Lut 2015, 01:40:30
Odpowiedź #64

Offline DragonsNightmare

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 505
  • Reputacja: 8
    • Zobacz profil
Co do asyst, to faktycznie tak zrobię.

A co do RVE, to cytując pierwszy post z głównego tematu:
">>Due to the sheer number of complaints about the current versions not working and/or causing people grief I've made the executive decision to
remove all downloads of the WIP RVE mod until I can produce a more reliable, stable and up to date version for all users.
In the mean time you can check the progress here on this forum thread.<<"

Pobrałem jakąś, ale po jej wgraniu KSP się drze, że mod Real Solar System jest niekompatybilny.

Czw, 26 Lut 2015, 01:48:29
Odpowiedź #65

Offline winged

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 395
  • Reputacja: 39
    • Zobacz profil
o matko naucz no się tego angielskiego chłopie. nie żaden bug tylko autor celowo usunął download, ze względu na liczbę bugów i skarg.

Aktualną wersję można pobrać tutaj ale jest nieoficjalna:
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Reklama

Odp: Real Solar System + Realism Overhaul + RP-0
« Odpowiedź #65 dnia: Czw, 26 Lut 2015, 01:48:29 »

Czw, 26 Lut 2015, 01:52:21
Odpowiedź #66

Offline Maciuś

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 148
  • Reputacja: 51
    • Zobacz profil
Co do asyst, to stosowana przeze mnie procedura jest następująca:
1 Zakładamy, że wszystkie planety krążą po kołowych orbitach w tej samej płaszczyźnie. Ponadto na początek przyjmujemy, że są już odpowiednio ustawione.
Weźmy przykład lotu Ziemia -> Wenus -> Mars
2 Obliczamy parametry orbity transferowej Ziemia -> Wenus, tzn Ap i Pe takie, że przelot nad Wenus w pewnej odległości wyrzuci statek na orbitę o Ap sięgającym Marsa. Przykładowa orbita to 150 x 100 (w milionach kilometrów) i przelot 5000km nad Wenus. Wysokość przelotu bierzemy zawsze z zapasem (żadnych przelotów tuż nad powierzchnią). Da to możliwość zmiany płaszczyzny orbity, tak żeby potem przeciąć orbitę następnej planety tam gdzie trzeba.
3 Liczymy ile czasu zajmie statkowi lot od Ziemi do punktu gdzie przetnie orbitę Wenus oraz jaki zakreśli kąt wokół Słońca. Pamiętajmy, że są dwa takie punkty, jeden mniej niż 180 stopni, drugi więcej. W pierwszym przypadku żeby przyspieszyć będziemy chcieli przelecieć po oświetlonej stronie Wenus, a w drugim po nocnej.

Teraz powtarzamy kroki 2 i 3 wyliczając kolejne orbity, czasy lotu i kąty dla następnych planet nad którymi chcemy przelecieć. W naszym przypadku Mars jest punktem końcowym więc nie liczymy asysty od niego, co najwyżej będzie nas interesowała prędkość podczas największego zbliżenia do powierzchni (gdybyśmy chcieli hamować). Jednak nadal potrzebujemy czasu lotu Wenus -> Mars i odpowiedniego kąta.

4 Mając to wszystko liczymy ile łącznie czasu zabierze podróż od Ziemi do kolejnych planet. Tzn. lot z Ziemi na Marsa = czas Ziemia->Wenus + czas Wenus->Mars (chyba oczywiste, nie?). Tak samo z kątami, wyjdzie nam np. że lecąc z Ziemi na Marsa w ten sposób, zakreślimy wokół Słońca jakieś 360 stopni z tego co pamiętam. A z Ziemi na Wenus około 120
5 A teraz już liczymy normalnie okno startowe tak jakbyśmy latali po zwyczajnych orbitach Hohmana. Dla tych którzy nie kojarzą jak się to robi już wyjaśniam :P
Powiedzmy, że ten Lot Ziemia->Mars trwał 400dni i kąt=360 stopni. Liczymy jaki kąt zakreśli Mars w ciągu tych 400 dni (zwyczajnie z proporcji), wychodzi 210 stopni. W takim razie kąt pomiędzy Ziemią a Marsem w chwili startu powinien być równy 360 (kąt rakiety)-210 (kąt Marsa)=150 stopni. Tak samo dla Wenus itd, itp.
6 I teraz najgorsza część, bo trzeba uruchomić KSP i sprawdzić czy wszystko się zgadza. Już w czasie misji, trzeba będzie samemu ustawić dokładną trajektorię przelotu nad Wenus (do tego bardzo przydają się wszelkie mody na edycję manewrów). Dzięki temu, że wzięliśmy spory zapas wysokości nie powinno być problemu ze znalezieniem takiej orbity, która skieruje statek na Marsa.
I nie zdziwcie się jeśli wysokość przelotu będzie się znacząco różnić od tych 5000km :P

Tyle jestem w stanie wyskrobać na szybko samym tekstem, nawet żadnych konkretnych wzorów nie podałem. Zrobienie pełnego poradnika (a pewnie nie obędzie się bez filmu) to mnóstwo roboty, a trochę średnio ostatnio u mnie z czasem.

Czw, 26 Lut 2015, 01:58:37
Odpowiedź #67

Offline DragonsNightmare

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 505
  • Reputacja: 8
    • Zobacz profil
@Maciuś: Rany, dość skomplikowane. Poczekam do jutra i postaram się to przetworzyć na świeżo.

@winged: Pisałem przecież, że nie czytałem tego dokładnie. Właściwie to przeczytałem tylko: remove all downloads. Skoro sam mówisz, że buguje i autor usunął przez bugi to też nie wiem, czy warto to wgrywać. Na próbę może i wgram, lecz wolę grę bez bugów niż piękną grafikę. A angielski znam, tylko aby dokładnie przeczytać tekst w tym języku to muszę chcieć, a jest godzina 2 w nocy i poprostu informacje już nie płyną swobodnie do mózgu  :)

Edit: Niestety, deinstall. Po mocniejszym obkrojeniu KSP mod ruszył, lecz doznałem wielkiego buga - wszedłem w VAB, wczytałem jakiś pojazd i pojawił się on, ale bez rakiety nośnej, zbiorniki były maleńkie z popsutymi teksturami i pracował silnik(sic!). Nie mogłem nic zrobić, klikanie w cokolwiek niedawało żadnego rezultatu. Nie wiem czego to wina, lecz być może i tego moda. Jak się wyśpię, to go skasuje i spróbuję bez niego, może wykroiłem coś za dużo z KSP, sam nie wiem. Może to bug jednorazowy, ale jednak na tyle duży, że wolę poczekać, aż autor poprawi moda i wypuści go oficjalnie. Inne bugi jakie zaobserowałem to to, że Tytan nie ma chmur i biegun Saturna jest niebieski. U ciebie widzę, że  działa dobrze, dziwne. Załadowały mi się pierścienie, lecz są nieco za wąskie, ale fajnie wyglądają, rzucają też cień na planetę. Mod wygląda fajnie, lecz u mnie są za duże bugi. Teraz czas już spać.
« Ostatnia zmiana: Czw, 26 Lut 2015, 03:02:39 wysłana przez kamils096 »

Reklama

Odp: Real Solar System + Realism Overhaul + RP-0
« Odpowiedź #67 dnia: Czw, 26 Lut 2015, 01:58:37 »

Czw, 26 Lut 2015, 12:23:50
Odpowiedź #68

Offline maksEs

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 22
  • Reputacja: 1
    • Zobacz profil
Raynus Osiągnięcia zachowajmy dla galerii. Tu wypowiadajmy się o samym modzie.
« Ostatnia zmiana: Sob, 28 Lut 2015, 17:08:28 wysłana przez Raynus »

Czw, 26 Lut 2015, 21:45:22
Odpowiedź #69

Offline DragonsNightmare

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 505
  • Reputacja: 8
    • Zobacz profil
No to gratulacje, lecz pamiętaj, że to nie jest Mun tylko Księżyc  ;) Spróbuj lądowania, nie jest aż takie mocno trudne, tylko uważaj w dobrze silników - dobrze byłoby, jakbyś miał kontrolę ciągu silników i pamiętaj, aby zabrać dużo paliwa RCS. Mi się skończyło paliwo RCS i miałem silniki bez kontroli ciągu i przez to bardzo wiele prób minęło, nim posadziłem lądownik na powierzchni Księżyca, przekoziołkował się, lecz stanął na nózkach wkońcu  :)

Reklama

Odp: Real Solar System + Realism Overhaul + RP-0
« Odpowiedź #69 dnia: Czw, 26 Lut 2015, 21:45:22 »

Pią, 27 Lut 2015, 20:46:24
Odpowiedź #70

Offline DragonsNightmare

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 505
  • Reputacja: 8
    • Zobacz profil
Ech, co za piękny mod z tego RVE(nawet z teksturami 4k wygląda oszałamiająco, na 8k mam już raczej za słaby PC). Dla zachęty pare screenów z niego:


Saturn wkońcu wygląda jak należy  :D

Postanowiłem sobie wystrzelić moją kopie Saturna IB z kopią statku Apollo, start odbędzie się z przylądka Canaveral w dość chmurny dzień:


Ponad chmurami załoga dostaje Słońcem po oczach:


Dookoła rakiety rozpościera się Ziemia:


Saturn IB kontynuuje wznoszenie(nosz &^#  >:( Znowu ten komunikat o spadochronie. Muszę zobaczyć jak go wywalić, po psuje zdjęcia):


Statek już na orbicie ziemskiej:


Mod nie obciąża aż tak mocno grafiki. Owszem, przy starcie mam mały pokaz slajdów, lecz w kosmosie jest już dobrze(lekko się zmuli, jak zwrócę kamerę na Ziemie), bardziej w dupe dostaje RAM, bo musiałem powywalać parę części po jego wgraniu. Niestety, po jego wgraniu jakimś cudem wyparowały mi rakiety - została tylko ta kopia Saturna, lecz po zbudowaniu byle jakiego pojazdu i wystrzeleniu go wszystkie wróciły na miejsce(no prawie wszystkie, wcięło mi 2 sondy na Wenus, mała strata, bo nie były zbyt skomplikowane). Jedyny problem jakiego nie udało mi się naprawić, to fakt, że w VAB nie mogę załadować żadnego pojazdu - klikam na ikonkę Load, chwila zmuły i nic. Co ciekawe, w SPH mogę bez problemu wczytywać pojazdy. Cóż, nie wiem czy to od tego moda, ale wcześniej nie było takich problemów. Zanim ktoś go wgra, to zróbcie kopie save na wszelki wypadek. Występuje też parę bugów graficznych, ale nic wielkiego. Może i warto, dla takich widoków  ;) Z tego co zauważyłem, to Tytan nie ma chmur, najwidoczniej jeszcze nie zostały dodane, bo mod jest ciągle w produkcji.
« Ostatnia zmiana: Pią, 27 Lut 2015, 20:55:17 wysłana przez kamils096 »

Pią, 27 Lut 2015, 23:49:28
Odpowiedź #71

Offline angorek

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 520
  • Reputacja: 35
    • Zobacz profil
Ja też mam problem z wczytywaniem. Po wczytaniu ładuje się tylko główny (root) element, i brak jakichkolwiek części w pasku. Pomaga tylko wyjście i wejście jeszcze raz.
Pozdrawiam Daniel
rakiety.org.pl In thrust we trust !

Reklama

Odp: Real Solar System + Realism Overhaul + RP-0
« Odpowiedź #71 dnia: Pią, 27 Lut 2015, 23:49:28 »

Sob, 28 Lut 2015, 00:21:05
Odpowiedź #72

Offline DragonsNightmare

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 505
  • Reputacja: 8
    • Zobacz profil
Mi to wcale już nie działa wczytywanie, zbugowany mod, nic dziwnego, że autor pozbył się linków do moda i powiedział, że je przywróci, jak poprawi te poważne bugi. Sam też myślę, że go skasuje, zbyt zbugowany jak narazie, chociaż ładny, jednak wolę stabilną, a nieco brzydszą grę. Z RVE zostawie sobie tylko pierścienie Saturna.

Skoro już go wgrałeś, to zapytam się czegoś, co mnie w tym modzie zastanawia:
Czy ty też nie widzisz chmur z niskiej orbity około ziemskiej? Będąc na orbicie, zauważyłem, że nie widać chmur pod statkiem, na horyzoncie są widoczne, ale pod statkiem tworzy się taki jakby okrąg i nie ma w nim żadnych chmur, które są widoczne z Map View i z powierzchni.

Sob, 28 Lut 2015, 13:26:56
Odpowiedź #73

Offline angorek

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 520
  • Reputacja: 35
    • Zobacz profil
Nie wiem bo jeszcze nie udało mi się wejść na orbitę :D Cały czas walczę by to uruchomić. Próbuję zmusić do działania KSPRC  >:(
Pojawił mi się też bug z decouplerami. Po wstawieniu ich znika ikonka stage, i bucha od nich cały czas biały dym tak jakby się aktywowały w hangarze, a ich siła wynosi kilka miliardów. Przypuszczam że to przez tweakable evertyhing ale to się okaże.

Edit : Na problem saveów pomagają subassemblies. Po prostu wszystko zapisuje tam, i jak najbardziej działa :D Jak rozkminię savey to dam znać.
Edit2: Moje savey zdają się działać, ale np. crafty od FASA już nie..
« Ostatnia zmiana: Sob, 28 Lut 2015, 15:54:08 wysłana przez angorek »
Pozdrawiam Daniel
rakiety.org.pl In thrust we trust !

Reklama

Odp: Real Solar System + Realism Overhaul + RP-0
« Odpowiedź #73 dnia: Sob, 28 Lut 2015, 13:26:56 »

Sob, 28 Lut 2015, 17:21:47
Odpowiedź #74

Offline DragonsNightmare

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 505
  • Reputacja: 8
    • Zobacz profil
Nic dziwnego, że autor się go pozbył - faktycznie spore ma bugi. Ja wywalam, poczekam, aż autor przywróci download - napisał, że zrobi to, jak poprawi większość poważnych bugów i uzna, że mod jest grywalny. Ładny mod, ale jak wspominałem, wolę stabilną grę ponad wygląd.

 

Kerbal Overhaul - czyli polski konkurent dla Realism Overhaul ! :)

Zaczęty przez angorek

Odpowiedzi: 4
Wyświetleń: 5911
Ostatnia wiadomość Pią, 03 Kwi 2015, 13:22:12
wysłana przez angorek
Realism Mod - czy robienie tego wgl. ma sens ?

Zaczęty przez angorek

Odpowiedzi: 9
Wyświetleń: 6305
Ostatnia wiadomość Pią, 18 Lip 2014, 22:02:14
wysłana przez angorek
modular kolonization system

Zaczęty przez Alek.pl

Odpowiedzi: 3
Wyświetleń: 2974
Ostatnia wiadomość Śro, 11 Cze 2014, 22:54:58
wysłana przez Chopins
jak zainstalować lazor system?

Zaczęty przez devon123546

Odpowiedzi: 1
Wyświetleń: 3215
Ostatnia wiadomość Wto, 10 Gru 2013, 18:01:12
wysłana przez rafal3920
HyperJump System [pomoc]

Zaczęty przez kamster2525

Odpowiedzi: 3
Wyświetleń: 6925
Ostatnia wiadomość Pią, 04 Wrz 2015, 16:55:41
wysłana przez Drangir