Autor Wątek: Real Solar System + Realism Overhaul + RP-0  (Przeczytany 76406 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Nie, 15 Mar 2015, 01:35:10
Odpowiedź #105

Offline winged

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 395
  • Reputacja: 39
    • Zobacz profil
Link do modyfikacji dodającej nowe ciała (niebieskie) do RSS.
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Autor wyraźnie poszedł na ilość dodając ciała o których nikt nie słyszał i nieprędko usłyszy.



***


Swoją drogą, pobawiłem się sam w robienie księżyców wykorzystując najlepsze istniejące tekstury i o to efekty:

Enceladus:



Iapetus:




Za nierówną jakość tekstur obwiniajcie nie mnie tylko tych co ustalają budżety w NASA.

« Ostatnia zmiana: Nie, 15 Mar 2015, 01:37:27 wysłana przez winged »

Nie, 15 Mar 2015, 13:13:39
Odpowiedź #106

Offline DragonsNightmare

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 505
  • Reputacja: 8
    • Zobacz profil
Bardzo fajny dodatek, jednak nie chce mi działać Tryton z niego. Chciałem dograć sobie tylko Neptuna i Trytona i gra zawiesza się na ładowaniu RSS przy Trytonie - staje na Wrapping Mesh i łapie zwis. Próbował ktoś to? Nie sądze, że brakuje RAM, bo w momencie zawiechy wykorzytanie RAM'u w systemie pokazuje na 3GB, a mam 4, więc jeszcze trochę można brać. Sam Neptun działa.

Edit: Dobra, Tryton też działa. Pierwsze ładowanie trzeba nieco poczekać, gdyż tworzy jakieś pliki obj, potem już szybko leci. Dodałem sobie też Tytanie i tyle mi starczy narazie. Poprawiłem też nieco wygląd Saturna V:


Z tego co widzę, to oryginał miał dłuższe przejście pomiędzy członami S-IC a S-II i inne malowanie oczywiście, ale nie wgrywałem dodatkowych tekstur, użyłem tego, co mam w Procedural Tanks. W stosunku do tego, co już wrzuciłem podczas mojego problemu to największą zmianą kosmetyczną jest poprawa owiewki pomiędzy S-II i S-IVB. Wcześniej była taka zaokrąglona, teraz jest skośna, dokładnie taka jak powinna być. Nie jest wagowo idealnie zgodny z oryginałem, ale parametry członów są - każdy człon ma niemalże idealnie taki sam czas pracy jak prawdziwy Saturn V, w tej konfiguracji wyniósł 110t na LEO(na zdjęciu właśnie z tym ładunkiem), więc nie jest źle :P Nie testowałem jeszcze wynoszenia ładunku w drodze na Księżyc, bo zabrakło mi narazie chęci i czasu. Może nie wygląda na aż taką wielką na platformie, ale w VAB ładunek wystaje ponad dach, przy dolnych silnikach dotykających prawie ziemi, więc jest dość wysoka. Do stania na platformie wykorzystuje stabilizatory z chyba Atlasa, ale to dlatego, że te z Apollo nie chcą mi za bardzo działać, albo ja nie umiem z nich korzystać(próba odłączenia ich sprawia, że jakoś dziwnie odskakują i niszczą rakietę). Jak tylko test wypadnie pomyślnie, to dobuduje statek Apollo i lądownik LM i już można wysyłać Kerbale na srebrny glob  :D
« Ostatnia zmiana: Czw, 19 Mar 2015, 19:05:57 wysłana przez kamils096 »

Reklama

Odp: Real Solar System + Realism Overhaul + RP-0
« Odpowiedź #106 dnia: Nie, 15 Mar 2015, 13:13:39 »

Pią, 20 Mar 2015, 17:58:18
Odpowiedź #107

Offline winged

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 395
  • Reputacja: 39
    • Zobacz profil
Ten mod może cię zainteresować:

Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ



Ostatnio do RP-0 dodali awionikę co oznacza, że trzeba dodać do rakiety odpowiednio ciężki komputer sterujący by móc w ogóle nią sterować. Eliminuje to sytuację ze stocka gdzie każdą konstrukcją można sterować za pomocą najmniejszego i najlżejszego modułu.

Pią, 20 Mar 2015, 21:10:01
Odpowiedź #108

Offline DragonsNightmare

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 505
  • Reputacja: 8
    • Zobacz profil
Faktycznie może mnie zainteresować, dzięki. To fajnie, że zrobili taką zmianę w RP-0. Ja jednak gram w sandboksie - nie jestem jakimś wielkim fanem kariery i wolę bawić się w piaskownicy ze wszystkimi zabawkami.

Reklama

Odp: Real Solar System + Realism Overhaul + RP-0
« Odpowiedź #108 dnia: Pią, 20 Mar 2015, 21:10:01 »

Czw, 23 Kwi 2015, 19:10:23
Odpowiedź #109

Offline ShookTea

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 370
  • Reputacja: 20
    • Zobacz profil
Co prawda spośród trzech wymienionych w temacie modów mam tylko pierwszego, ale i tak postanowiłem się tu wypowiedzieć.

Zacząłem się dziś bawić RSS.
Dopiero po trzecim podejściu udało mi się zrobić orbitę, na wysokości około 170 km.
Rakietą o takiej mocy do tej pory wynosiłem części bazy wydobywczej na Minmusa, tutaj udało mi się wynieść zaledwie kapsułę ze spadochronem i małym silnikiem manewrowym (zostało mi około półtorej minuty ciągu, tj. 1500 m/s Δv.



Czy to normalne, czy to ja źle coś robię? :D
« Ostatnia zmiana: Czw, 23 Kwi 2015, 19:17:48 wysłana przez ShookTea »

Czw, 23 Kwi 2015, 19:15:06
Odpowiedź #110

Offline Sobol

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 387
  • Reputacja: 51
    • Zobacz profil
Jak najbardziej normalne. Prędkość orbitalna w wypadku Ziemi w RSS wynosi ponad 7700 m/s a delta V potrzebne do orbitowania przekracza 9000 m/s

Reklama

Odp: Real Solar System + Realism Overhaul + RP-0
« Odpowiedź #110 dnia: Czw, 23 Kwi 2015, 19:15:06 »

Czw, 23 Kwi 2015, 21:42:15
Odpowiedź #111

Offline winged

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 395
  • Reputacja: 39
    • Zobacz profil
@Shook Tea  zainstalowałeś FAR? Jeśli tak to czy zacząłeś przechylać rakietę od razu po starcie czy dopiero na 10km?

Bo jeśli nie masz FAR to będziesz latał w budyniu i budował ogromne rakiety żeby w ogóle zalecieć na orbitę. Przy zbyt późnym zwrocie grawitacyjnym analogicznie: będziesz tracił mnóstwo dV zeby wyjść na orbitę.


Trzecia sprawa. Stockowe części mają bardzo słaby performance, znacznie słabszy niż w świecie rzeczywistym. Puste zbiorniki są zbyt ciężkie, silniki mają za słabe TWR, jedyne co się mniej więcej zgadza to ISP. Ale deltaV to nie tylko ISP ale także stosunek masy paliwa do reszty rakiety. Podczas gdy rakieta ze stockowych części może osiągnąć ten stosunek na poziomie np. 2:1 albo 3:1 o tyle prawdziwe rakiety mają coś w stylu 20:1.

Dlatego powstało Realism Overhaul. Instalując tego moda jak również FAR, twoje rakiety będą osiągać realistyczny performance. I tak np. policzyłem sobie, ze twoja rakieta ma jakieś 230t. na orbitę wyniosłeś raptem 1,2t, na RO podobna rakieta wyniosłaby 7t czyli cały czwarty człon.   

Moja najlżejsza rakieta ma 5,6t masy startowej i to jest wystarczające żeby wyjść na orbitę.
« Ostatnia zmiana: Czw, 23 Kwi 2015, 21:45:08 wysłana przez winged »

Czw, 23 Kwi 2015, 22:10:16
Odpowiedź #112

Offline Maciuś

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 148
  • Reputacja: 51
    • Zobacz profil
Jeśli nie masz FAR to będzie ciężko :D
No i ja widzę zły podział rakiety na stopnie. Poniższa rakieta nie jest zbyt dobra, a i tak waży znacznie mniej.


To jest moja pierwsza udana rakieta zdolna wylecieć na orbitę :)
W pierwszym stopniu ma 6 silników LV-T45 i jeden LV-T30, w drugim jeden LV-T45 i w trzecim LV-909 chociaż 48-7S nadawałby się bardziej.

Reklama

Odp: Real Solar System + Realism Overhaul + RP-0
« Odpowiedź #112 dnia: Czw, 23 Kwi 2015, 22:10:16 »

Czw, 23 Kwi 2015, 22:25:12
Odpowiedź #113

Offline ShookTea

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 370
  • Reputacja: 20
    • Zobacz profil
Notatki:
1. FAR i RO (choć z FARem mam smutne wspomnienia  :'( )

2. Zwrot grawitacyjny zaraz po starcie

3. Rakieta przedstawiona przez Wingeda nazywa się "Twoja mama"

4. A Maciuś powiedział, że źle podzieliłem na stopnie, ale nie powiedział, co dokładnie jest źle :P
Choć domyślam się, że jest coś nie tak z silnikami.

Czw, 23 Kwi 2015, 22:36:58
Odpowiedź #114

Offline winged

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 395
  • Reputacja: 39
    • Zobacz profil
5. Jak już zainstalujesz RO to zainstaluj też procedural parts a potem wywal wszystkie stockowe zbiorniki i jeszcze 1000 innych rzeczy, ktore można zastąpić proceduralami. Można odchudzić folder squad o jakieś 500mb!

6. z FAR wystarczy że nie będziesz agresywnie przechylał rakiety i nie będziesz mieć złych wspomnień.

7. Z tym zwrotem grawitacyjnym to różnie bywa.

Jak masz TWR startowe 1.20 to zacznij dopiero po przekroczeniu 100m/s.
Jak masz TWR 1.60-1.70 to zaczynaj praktycznie od razu.
Jak masz TWR większe niż 1.70 to będziesz miał smutne wspomnienia z FAR.


Reklama

Odp: Real Solar System + Realism Overhaul + RP-0
« Odpowiedź #114 dnia: Czw, 23 Kwi 2015, 22:36:58 »

Czw, 23 Kwi 2015, 23:13:40
Odpowiedź #115

Offline Maciuś

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 148
  • Reputacja: 51
    • Zobacz profil
Faktycznie, zabrzmiałem jak typowy hejter, mówię, że jest źle ale nie mówię co :D
Oto co ja bym zmienił:
- zlikwidował drugi stopień, tzn, wywalił silnik, a zbiornik dołączył do pierwszego stopnia
- pomarańczowy stopień ze Skipperem zostawił bez zmian
- podwoił ilość paliwa w pozostałych dwóch stopniach
I proszę, według moich obliczeń dV z 12.7km/s skoczyło do 13.2km/s. Czyli po zainstalowaniu FAR okrążysz sobie Księżyc taką rakietką :P

//edit
A to jeszcze się wypowiem odnośnie zwrotu grawitacyjnego. Prawie za każdym razem przechylam rakietę do 88 stopni na 1km, 85 na 2.5km, 80 na 5km i potem 10 stopni na każde 5km, aż do mniej więcej 30-40km. Dalej zazwyczaj jest 5 stopni na 20km, a powyżej 100km lecę na oko, pilnując prędkości pionowej i wysokości Ap. W momencie wyłączenia silników najlepiej mieć zerową składową pionową. Czasami gdy rakieta miała duże TWR przy starcie zamiast przechylać co 5km robiłem co 4km. Nie licząc pierwszych kilku bardzo nieudanych rakiet, żadna późniejsza się nie wywróciła z powodu FAR.
« Ostatnia zmiana: Czw, 23 Kwi 2015, 23:23:02 wysłana przez Maciuś »

Pią, 24 Kwi 2015, 14:18:09
Odpowiedź #116

Offline ShookTea

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 370
  • Reputacja: 20
    • Zobacz profil
Bardzo wszystkim państwu dziękuję za porady. Za jakiś czas (kilka minut? godzin? ... miesięcy?) chyba dam informacje, co mi się zmieniło :)

Reklama

Odp: Real Solar System + Realism Overhaul + RP-0
« Odpowiedź #116 dnia: Pią, 24 Kwi 2015, 14:18:09 »

Pią, 24 Kwi 2015, 19:44:15
Odpowiedź #117

Offline DragonsNightmare

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 505
  • Reputacja: 8
    • Zobacz profil
Jak nie masz to zainstaluj też Mech Jeba. Podaje on bardzo dużo przydatnych informacji, np. w hangarze podczas budowy rakiet może ci pokazać ile dV może dostarczyć każdy człon rakiety i jakie jest jego TWR, a także ile będzie on pracował. Postaraj się, aby pierwszy człon nie miał za dużo TWR, bo poprostu się spali. Obniżenie ciągu w wielu przypadkach nie pomoże, bo w RO sporo silników poprostu nie posiada kontroli ciągu(np. F-1 z pierwszego członu Saturna V). Sam swoim Saturnem IB spaliłem już ładunek jeden, bo w złym momencie zacząłem przechył. Możesz próbować odtwarzać rakiety realne, wtedy dajesz wielkość zbiorników, silniki i masę na taką samą, jak w oryginale, możesz też pobawić się z czasem pracy i jak się postarasz, to dostaniesz rakietę o tych samych parametrach, co w realu. W swoim Saturnie V widocznym kilka postów wcześniej postarałem się zrobić tak, aby czas pracy silników był identyczny z oryginałem i 110t na LEO wyniosłem nią.

Pią, 24 Kwi 2015, 20:17:26
Odpowiedź #118

Offline ShookTea

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 370
  • Reputacja: 20
    • Zobacz profil
Mam mniej-newbie wersję, czyli Kerbal Engineer Redux. Podaje informacje, ale nie ma autopilota :D

Reklama

Odp: Real Solar System + Realism Overhaul + RP-0
« Odpowiedź #118 dnia: Pią, 24 Kwi 2015, 20:17:26 »

Pią, 24 Kwi 2015, 20:31:55
Odpowiedź #119

Offline Drangir

  • Major
  • *
  • Wiadomości: 1 631
  • Reputacja: 92
  • Smok rakietowy
    • Zobacz profil
    • DeviantArt
No, chwalić tylko że nie jesteś newbie jak jakiś Maciuś :D
Cytat: Steven Universe
- Wasze obliczenia były niepoprawne.
- Nie mogły być niepoprawne, skoro żadnych nie robiliśmy.

 

Kerbal Overhaul - czyli polski konkurent dla Realism Overhaul ! :)

Zaczęty przez angorek

Odpowiedzi: 4
Wyświetleń: 5911
Ostatnia wiadomość Pią, 03 Kwi 2015, 13:22:12
wysłana przez angorek
Realism Mod - czy robienie tego wgl. ma sens ?

Zaczęty przez angorek

Odpowiedzi: 9
Wyświetleń: 6305
Ostatnia wiadomość Pią, 18 Lip 2014, 22:02:14
wysłana przez angorek
modular kolonization system

Zaczęty przez Alek.pl

Odpowiedzi: 3
Wyświetleń: 2973
Ostatnia wiadomość Śro, 11 Cze 2014, 22:54:58
wysłana przez Chopins
jak zainstalować lazor system?

Zaczęty przez devon123546

Odpowiedzi: 1
Wyświetleń: 3215
Ostatnia wiadomość Wto, 10 Gru 2013, 18:01:12
wysłana przez rafal3920
HyperJump System [pomoc]

Zaczęty przez kamster2525

Odpowiedzi: 3
Wyświetleń: 6925
Ostatnia wiadomość Pią, 04 Wrz 2015, 16:55:41
wysłana przez Drangir