• KSP 0.90 5 4
Aktualna ocena:  

Autor Wątek: KSP 0.90  (Przeczytany 80065 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Wto, 14 Paź 2014, 22:17:54
Odpowiedź #15

Offline KubaAseph

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 230
  • Reputacja: 17
  • 卐卐卐卐卐卐卐
    • Zobacz profil
Ja bym się cieszył z dodania B9 Aerospace (o ile podkręciliby małe turbofany, bo są słabiutkie).

Śro, 15 Paź 2014, 03:03:52
Odpowiedź #16

Offline winged

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 395
  • Reputacja: 39
    • Zobacz profil
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Ja bym się cieszył z dodania B9 Aerospace (o ile podkręciliby małe turbofany, bo są słabiutkie).
Marzenie ściętej głowy. 8) Dodali Fine Prints czyli kontrakty znacznie ciekawsze od stockowych. Poza tym to jest raczej kolejny średni update przynajmniej dla sandboxowców.  Dodadzą biomy na każdej planecie/każdym księżycu, poprawią sortowanie części w VAB/SPH a także dodadzą stopniowy rozwój infrastruktury KSC od małego ośrodka aż po stan obecny + nowe funkcjonalności. To ostatnie akurat brzmi ciekawie, może większe VAB? Przydałoby się.

Z rzeczy, które ucieszą sandboxowców mamy nowe części lotnicze, zapowiadane wcześniej oaz Kerbal Expierience pod warunkiem, że to w ogóle będzie działać na sandboksie.





Ogólnie jestem trochę zawiedziony bo liczyłem, że dostaniem dzisiaj "grand plan" aż do wersji 1.0 a co za tym idzie odpowiedź na pytania dotyczące nowej planety czy poprawy wyglądu dotychczasowych planet.
« Ostatnia zmiana: Śro, 15 Paź 2014, 03:09:16 wysłana przez winged »

Reklama

Odp: KSP 0.90
« Odpowiedź #16 dnia: Śro, 15 Paź 2014, 03:03:52 »

Śro, 15 Paź 2014, 08:05:24
Odpowiedź #17

Offline Drangir

  • Major
  • *
  • Wiadomości: 1 631
  • Reputacja: 92
  • Smok rakietowy
    • Zobacz profil
    • DeviantArt
Mnie ciekawią ulepszenia edytora. Podejrzewam mnóstwo przekleństw w okresie przejściowym... i też do końca nie wiem co Harvester z tym dłubie.

Cytat: Steven Universe
- Wasze obliczenia były niepoprawne.
- Nie mogły być niepoprawne, skoro żadnych nie robiliśmy.

Śro, 15 Paź 2014, 08:41:42
Odpowiedź #18

Offline Maciek0921

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 6
  • Reputacja: 0
    • Zobacz profil
Maxmaps na Twitterze napisał, że plan 1.0 dostaniemy do końca tygodnia lub nawet na początku następnego. Nie było informacji, że miał pojawić się dzisiaj. Ja jestem niezwykle zadowolony  z 0.26 i implementacji fine prints. Wkońcu pojawią się sensowne kontrakty i wrócę do gry.

Reklama

Odp: KSP 0.90
« Odpowiedź #18 dnia: Śro, 15 Paź 2014, 08:41:42 »

Czw, 16 Paź 2014, 05:46:45
Odpowiedź #19

Offline JackRyanPL

  • Redaktor
  • Podporucznik
  • *****
  • Wiadomości: 924
  • Reputacja: 65
    • Zobacz profil
Zmieniamy nazwę panowie. Następna wersja dostanie numer 0.90.0 i rozpocznie fazę Beta KSP. Ponadto potwierdzono surowce + pseudo-FARa/NEARa (poprawioną aerodynamikę). Więcej szczegółów w piątek.

Czw, 16 Paź 2014, 08:36:37
Odpowiedź #20

Offline ShookTea

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 370
  • Reputacja: 20
    • Zobacz profil
W ogóle zauważyłem, że Squad prowadzi jakąś dziwną politykę numerów wersji.

Najprostszym i najpopularniejszym sposobem na numerację jest A.B.C, gdzie:
A oznacza bardzo duże zmiany wersji, wymagające napisania od nowa całego programu
B oznacza dodanie ficzera do istniejącego programu
C oznacza naprawy błędów i mniejsze ficzery.

Przy czym zasada jest taka: jeśli dodajemy np. nowy ficzer, to zwiększamy B o 1, a C liczymy od zera. Podobnie, gdybyśmy robili wszystko od nowa, zwiększamy A o 1, a B i C robimy od nowa.

Śmiesznie więc było już wtedy, gdy postanowili zrobić wersję 0.23.5 zaraz po 0.23 (omijając 0.23.1, 0.23.2 etc). W dodatku nie uznali tego za zwyczajną wersję, ale za "połówkę wersji" (i dlatego dali .5). Żeby było jeszcze śmieszniej, planowali dać 0.23.5 dopiero po 0.24.

A teraz wyskakują z kompletną zmianą i wersją 0.90, tylko dlatego, że byłaby to beta. Jest to kompletnie pozbawione sensu. Co z tego, że beta? Dalej mogłaby mieć wersję 0.26.

Pod tym względem Squad jest po prostu śmieszny, i to w negatywnym znaczeniu tego słowa.


Jeśli zaś chodzi o same "nowości":
Zaskoczony jestem pseudo-FARem, ale według mnie mogliby go zaimplementować w całości, zamiast bawić się w robienie czegoś, co już ktoś zrobił.
Surowce - mimo, że byłbym z takowych chyba zadowolony, ale szczerze boję się, jak to zrobią.
Samo słówko "beta" może zaś oznaczać, że zbliżamy się do pełnej wersji gry, która będzie cechowała się prawdopodobnie tym, że nowości zostaną ograniczone do minimum, a kolejne wersje będą tylko bugfixami.
« Ostatnia zmiana: Czw, 16 Paź 2014, 08:43:11 wysłana przez ShookTea »

Reklama

Odp: KSP 0.90
« Odpowiedź #20 dnia: Czw, 16 Paź 2014, 08:36:37 »

Czw, 16 Paź 2014, 11:59:55
Odpowiedź #21

Offline Drangir

  • Major
  • *
  • Wiadomości: 1 631
  • Reputacja: 92
  • Smok rakietowy
    • Zobacz profil
    • DeviantArt
Nadawanie numeracji wersji oprogramowania to szeroki i bardzo, bardzo mało ważny temat. Wersje 0.X.Y to zwykle są bugfixy, gdzie Y to wielocyfrowa liczba. W ten sposób odróżnili ARM od bugfixa. 24.1 i 24.2 na przykład.


Zresztą, czepianie się takiej drobnostki jest śmieszne - system bardzo dobrze się sprawdzał w dyskusjach. Nie możecie się przyczepić do czegoś ważnego?

PS: Zamiast błyskotliwie gdybać,  najpierw przeczytaj tekst na blogu.

[Post scalony: Czw, 16 Paź 2014, 12:35:24]
Rzeczy którye mnie martwią:
- Nic o powierzchniach.
- uproszczenie planowanych surowców. Mam nadzieję że trafią w złoty środek skomplikowania i zabawy, nie kopiując reguł Kethanu i Karbonitu.

Cieszy świadomość Squadu że pewne aspekty wciąż są niepełne i że gra wejdzie w fazę szlifów. Może ale nie musi to oznaczać stopniowe podnoszenie jakości gry w tych małych aspektach.
« Ostatnia zmiana: Czw, 16 Paź 2014, 12:35:24 wysłana przez Drangir »
Cytat: Steven Universe
- Wasze obliczenia były niepoprawne.
- Nie mogły być niepoprawne, skoro żadnych nie robiliśmy.

Czw, 16 Paź 2014, 16:46:06
Odpowiedź #22

Offline winged

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 395
  • Reputacja: 39
    • Zobacz profil
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Jeśli zaś chodzi o same "nowości":
Zaskoczony jestem pseudo-FARem, ale według mnie mogliby go zaimplementować w całości, zamiast bawić się w robienie czegoś, co już ktoś zrobił.

Z FAR jest ten problem, że za bardzo ułatwia on wyjście na orbitę. Miałem go kiedyś przez kilka dni i do orbity wystarczało mi zaledwie 3500/s, sorry ale to już bardziej przypomina start z Marsa niż z Ziemi. Można to oczywiście zrekompensować zwiększając rozmiary samej planety ale Squad tego na pewno nie zrobi. FAR jest dobry do RSS ale na stocku to ja go nie widzę.

To co bym chciał to realistycznie liczony współczynnik oporu dynamicznego tak aby bazował on wyłącznie na kształcie danego obiektu ale bez usuwania grubej atmosfery planety. W ten sposób gra nie stanie się łatwiejsza za to pojawi się sens dokładania owiewek i innych elementów aerodynamicznych, które od dawna występują w grze.

« Ostatnia zmiana: Czw, 16 Paź 2014, 16:48:17 wysłana przez winged »

Reklama

Odp: KSP 0.90
« Odpowiedź #22 dnia: Czw, 16 Paź 2014, 16:46:06 »

Czw, 16 Paź 2014, 18:18:17
Odpowiedź #23

Offline Drangir

  • Major
  • *
  • Wiadomości: 1 631
  • Reputacja: 92
  • Smok rakietowy
    • Zobacz profil
    • DeviantArt
To dyskusja o FAR? Squad ujawnił tylko że będą poprawiali aerodynamikę, a jest co poprawiać. Z pewnością będą chcieli żeby kształt wpływał na zachowanie pojazdu, ale nie mam pojęcia czemu ktoś nazwał to pseudo-FARem, wprowadzając ludzi w błąd :|
Cytat: Steven Universe
- Wasze obliczenia były niepoprawne.
- Nie mogły być niepoprawne, skoro żadnych nie robiliśmy.

Czw, 16 Paź 2014, 18:44:13
Odpowiedź #24

Offline winged

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 395
  • Reputacja: 39
    • Zobacz profil
To nie dyskusja o FAR tylko moja opinia na temat implementacji FAR w całości co zostało zasugerowane przez ShookTea.

Czy użycie słowa FAR gdy mowa jest o zmianach w aerodynamice oznacza od razu offtop?

Reklama

Odp: KSP 0.90
« Odpowiedź #24 dnia: Czw, 16 Paź 2014, 18:44:13 »

Czw, 16 Paź 2014, 19:02:09
Odpowiedź #25

Offline Koper

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 95
  • Reputacja: 8
    • Zobacz profil
Tylko FAR w żadnym wypadku nie będzie implementowany. Jedyne co jest w artykule to mowa o ulepszeniu aerodynamiki tak, żeby była "bardziej realistyczna, przewidywalna i zdecydowanie mniej tajemnicza".

Czw, 16 Paź 2014, 19:02:41
Odpowiedź #26

Offline Drangir

  • Major
  • *
  • Wiadomości: 1 631
  • Reputacja: 92
  • Smok rakietowy
    • Zobacz profil
    • DeviantArt
Nie mówię że off-top, ale Squad nie powiedział nic o charakterze zmian, a Shooktea wziął uproszczone podsumowanie Jacka za coś wiążącego.
Cytat: Steven Universe
- Wasze obliczenia były niepoprawne.
- Nie mogły być niepoprawne, skoro żadnych nie robiliśmy.

Reklama

Odp: KSP 0.90
« Odpowiedź #26 dnia: Czw, 16 Paź 2014, 19:02:41 »

Czw, 16 Paź 2014, 19:13:14
Odpowiedź #27

Offline ShookTea

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 370
  • Reputacja: 20
    • Zobacz profil
Zacytuj mi miejsce, w którym wziąłem uproszczenie Jacka za coś wiążącego, bo osobiście czuję się teraz obrażany.

Zaproponowałem jedynie, żeby zamiast tworzyć od nowa aerodynamikę wprowadzili kompletny FAR i nie wynajdowali koła od nowa. To wy tworzycie teorie spiskowe, jakobym od razu wiedział, że na pewno FAR zostanie wprowadzony (co pewnie nie nastąpi).

Czw, 16 Paź 2014, 20:03:49
Odpowiedź #28

Offline JackRyanPL

  • Redaktor
  • Podporucznik
  • *****
  • Wiadomości: 924
  • Reputacja: 65
    • Zobacz profil
Napisałem pseudo-FAR, jako synonim lepszej aerodynamiki, bo aktualna jest tragiczna. Squad nie zaimplementuje FARa/NEARa do gry. Przynajmniej na razie. Przepraszam za wprowadzenie w błąd. Jutro będzie wszystko przetłumaczone i wtedy będziemy mieli podstawy aby gdybać jak należy, a teraz gdybamy jak stare baby "Co by to było gdyby...", "Co to będzie...". Dziękuję.

Reklama

Odp: KSP 0.90
« Odpowiedź #28 dnia: Czw, 16 Paź 2014, 20:03:49 »

Czw, 16 Paź 2014, 20:56:06
Odpowiedź #29

Offline MCpiroman

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 24
  • Reputacja: 0
    • Zobacz profil
Osobiście byłbym niezwykle uradowany, gdyby dodali sterowanie myszą (coś w stylu War Thundera, tylko uproszczone). WSADem nie da się tak precyzyjnie manewrować, a żadnego moda na to nie mogę znaleźć.