Autor Wątek: KSP 1.0 (stary temat)  (Przeczytany 123950 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Sob, 04 Kwi 2015, 13:20:35
Odpowiedź #210

Offline angorek

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 520
  • Reputacja: 35
    • Zobacz profil
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Cytuj
Chmury wolumetryczne (3D) to moim zdaniem póki co pomyłka, nie dość że gra z nimi ledwo ciągnie,

Twój komputer to pomyłka  8)

Tekstury chmur widziane z niskiej orbity albo są brzydkie, albo mocno obciążają RAM, a to jego oszczędności są na wagę złota przy gorszych maszynach. Mimo to chętnie widziałbym taką opcję w stocku - unifikacja systemów to większa stabilność, a boję się że przestarzały EVE może zacząć generować błędy z nowszymi wersjami gry.
I5 3.8GHz, 8GB ram i GTX660Ti to pomyłka ?  :P Zbuduj 250 częściową bazę na Dunie i zobacz jak działa gra ;) Najlepsze jest to, że w grze mam 5-10 Fps, procek obciążony ledwo 25%, grafika 60, ramu wolne 1 GB..  Kerbin to jeszcze pół biedy, ale jak dochodzą burze piaskowe czy kilka warstw chmur wolumetrycznych to gra przestaje współpracować.
Chmury 2D z orbity wyglądają przepięknie, kwestia tylko jaką paczkę wgrałeś. Przy wymuszeniu OpenGL problemu z ramem nie ma. Warto też "wyczyścić" grę z elementów których nie używamy. Ja np. nie buduję samolotów to powywalałem sobie wszystkie skrzydła, części Mk2, Mk3 itd. i nagle gra stała się lżejsza o pół GB ;) Zbiorniki można zastąpić częściami proceduralnymi itd. itp..

 

« Ostatnia zmiana: Sob, 04 Kwi 2015, 13:25:47 wysłana przez angorek »
Pozdrawiam Daniel
rakiety.org.pl In thrust we trust !

Sob, 04 Kwi 2015, 14:03:50
Odpowiedź #211

Offline Drangir

  • Major
  • *
  • Wiadomości: 1 631
  • Reputacja: 92
  • Smok rakietowy
    • Zobacz profil
    • DeviantArt
@up
Korzystam z Astronomera, kiedyś używałem standardowej paczki EVE i to nie było zbyt urokliwe: Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ.

Ja położyłem na LV426 burze pyłowe oparte na warstwach chmur EVE i FPSów mi nie psuje. Próbowałeś wybrać niższą rozdziałkę  wolumetrycznych chmur?

Sam organizując moją instalkę Better Worlds wywaliłem naprawdę mnóstwo rzeczy ze Stocku - zaskakujące ile mogą ważyć części których bardzo rzadko się używa lub przestają być potrzebne przy użyciu tweakscale/procedurali. Tak czy siak, opcja graficzna w menu dla chmurek powinna się pokazać, bo Kerbin jest naprawdę łysy bez chmur. Oczywiście z możliwością wyłączenia.
Cytat: Steven Universe
- Wasze obliczenia były niepoprawne.
- Nie mogły być niepoprawne, skoro żadnych nie robiliśmy.

Reklama

Odp: KSP 1.0 (stary temat)
« Odpowiedź #211 dnia: Sob, 04 Kwi 2015, 14:03:50 »

Sob, 04 Kwi 2015, 14:27:34
Odpowiedź #212

Offline Kadaf

  • Kapitan
  • ***
  • Wiadomości: 1 362
  • Reputacja: 145
    • Zobacz profil
Myślę, że nie ma sensu wyliczać, co powinno się znaleźć w wersji finalnej, bo z marszu mógłbym wymienić takich elementów dwadzieścia z pełną świadomością, że ich nie będzie, więc po co? Nie o tym jest ten wątek. O tym co byśmy chcieli zobaczyć w wersji finalnej wątek jest już osobny.

Sob, 04 Kwi 2015, 14:44:44
Odpowiedź #213

Offline angorek

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 520
  • Reputacja: 35
    • Zobacz profil
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
@up
Korzystam z Astronomera, kiedyś używałem standardowej paczki EVE i to nie było zbyt urokliwe: Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ.

Ja położyłem na LV426 burze pyłowe oparte na warstwach chmur EVE i FPSów mi nie psuje. Próbowałeś wybrać niższą rozdziałkę  wolumetrycznych chmur?
Tak, próbowałem, i zawsze ten sam skutek. Ale pozbyłem się ich i jest git, zresztą i tak mi się nie podobały  8)
Co do chmur z Twojego screena, to coś chyba skopałeś przy instalacji.
Moje wygląda +/- tak : Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Pozdrawiam Daniel
rakiety.org.pl In thrust we trust !

Reklama

Odp: KSP 1.0 (stary temat)
« Odpowiedź #213 dnia: Sob, 04 Kwi 2015, 14:44:44 »

Sob, 04 Kwi 2015, 14:51:20
Odpowiedź #214

Offline ShookTea

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 370
  • Reputacja: 20
    • Zobacz profil
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
8GB ram to pomyłka ?  :P
Jeśli grasz na 32-bit, masz 4GB, więc pomyłka.
Jeśli grasz na 64-bit, grasz na 64-bit, więc pomyłka :D

Sob, 04 Kwi 2015, 15:11:33
Odpowiedź #215

Offline angorek

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 520
  • Reputacja: 35
    • Zobacz profil
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
8GB ram to pomyłka ?  :P
Jeśli grasz na 32-bit, masz 4GB, więc pomyłka.
Jeśli grasz na 64-bit, grasz na 64-bit, więc pomyłka :D
System 64-bit, ale gra śmiga w 32 bit więc 4GB dla gry, + 2GB dla Windowsa, plus 0.5-0.8 dla Google Chrome w tle, i jeszcze mały zapas ;)
Pozdrawiam Daniel
rakiety.org.pl In thrust we trust !

Reklama

Odp: KSP 1.0 (stary temat)
« Odpowiedź #215 dnia: Sob, 04 Kwi 2015, 15:11:33 »

Sob, 04 Kwi 2015, 16:42:21
Odpowiedź #216

Offline DragonsNightmare

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 505
  • Reputacja: 8
    • Zobacz profil
EVE aż tak mocno nie obciąża PC, na niskiej rodziałce chmur takie obciążenie jest prawie niezauważalne. U mnie dopiero po wgraniu normalnej jakości zauważyłem lekkie spowolnienie, ale dla takich widoków z orbity, to warto. Ciekawe, kiedy KSP wkońcu dostanie działającą wersję 64bit na Windows? Gdybym miał 8GB, to bym się przeniósł z graniem na Linuksa(tam wersja 64bit jest lepiej dopracowana), ale z racji tego, że mam 4GB, to nie widzę sensu przenoszenia się. Swoją drogą, final powinien się postarać o dobrze działającą wersję 64bit, no bo to niedopuszczalne dla mnie, żeby w wersji Final były jakieś problemy z czymkolwiek w stocku. Final to już gotowy produkt, więc nie powinien sobie pozwalać na jakieś większe problemy i błędy.

Sob, 04 Kwi 2015, 16:44:52
Odpowiedź #217

Offline Zerdzio

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 279
  • Reputacja: 6
  • Be Happy
    • Zobacz profil
Wg mnie obejdzie się bez 64bit, tutaj potrzeba obsługi wielu rdzeni

Reklama

Odp: KSP 1.0 (stary temat)
« Odpowiedź #217 dnia: Sob, 04 Kwi 2015, 16:44:52 »

Sob, 04 Kwi 2015, 16:50:15
Odpowiedź #218

Offline DragonsNightmare

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 505
  • Reputacja: 8
    • Zobacz profil
Coraz częściej kompy mają więcej niż 4GB RAM, prawie każdy nowy komputer ma system 64bitowy, a taka gra jak KSP powinna się do tego dostosować. 64bitowe powoli staje się już standardem i wypiera 32bitowe. Obecnie chyba ciężko znaleźć nowy komputer, który nie jest 64bitowy. Ale prawda, obsługa kilkurdzeni także powinna być, zwłaszcza w KSP, w której to procesor najbardziej pracuje.
« Ostatnia zmiana: Sob, 04 Kwi 2015, 16:52:24 wysłana przez kamils096 »

Sob, 04 Kwi 2015, 17:22:43
Odpowiedź #219

Offline Drangir

  • Major
  • *
  • Wiadomości: 1 631
  • Reputacja: 92
  • Smok rakietowy
    • Zobacz profil
    • DeviantArt
Cytuj
Ciekawe, kiedy KSP wkońcu dostanie działającą wersję 64bit na Windows?

Wg. wpisu na blogu support wersji 64 bit zostaje wstrzymany, ale jeszcze do niej wrócą. Źródło: Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Cytat: Steven Universe
- Wasze obliczenia były niepoprawne.
- Nie mogły być niepoprawne, skoro żadnych nie robiliśmy.

Reklama

Odp: KSP 1.0 (stary temat)
« Odpowiedź #219 dnia: Sob, 04 Kwi 2015, 17:22:43 »

Sob, 04 Kwi 2015, 17:49:00
Odpowiedź #220

Offline angorek

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 520
  • Reputacja: 35
    • Zobacz profil
Support 64 bit nie jest zależny od nich tylko od Unity, a oni póki co zdają się mieć gdzieś nawoływania graczy i twórców.
Pozdrawiam Daniel
rakiety.org.pl In thrust we trust !

Sob, 04 Kwi 2015, 18:00:41
Odpowiedź #221

Offline Diakon

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 373
  • Reputacja: 14
    • Zobacz profil
Cytuję z FAQ emulatora Dolphin:
Cytuj
Czy Emulator Dolphin nie mógłby używać większej liczby rdzeni?

W ten sposób procesory nie działają.

Każdy rdzeń procesora pracuje równolegle. Dwa zadania mogą działać bardzo dobrze równolegle, jeśli nie muszą ze sobą za często komunikować lub pracują na dokładnie tej samej prędkości. Na przykład, kompresja plików może działać na oddzielnych rdzeniach, ponieważ kompresja jednego i kompresja drugiego pliku to dwa całkowicie niezależne zadania, które nie potrzebują ze sobą komunikować.

Jeśli chcesz którekolwiek z tych zadań podzielić na mniejsze zadania, w celu uruchomienia ich na dalszych rdzeniach, program najprawdopodobniej będzie wolniejszy lub wcale nie będzie działał. Dlatego Delfin działa tylko na 3 rdzeniach a nie używa wszystkich 4 lub 6 rdzeni procesora.

Używanie większej ilości rdzeni może spowodować problemy opisane powyżej, i jeszcze raz: nie używają własnego silnika!
« Ostatnia zmiana: Sob, 04 Kwi 2015, 18:04:51 wysłana przez Diakon »


Pomogłem? Kliknij "Pomógł". Taka mała rzecz, a cieszy.

Reklama

Odp: KSP 1.0 (stary temat)
« Odpowiedź #221 dnia: Sob, 04 Kwi 2015, 18:00:41 »

Sob, 04 Kwi 2015, 18:25:58
Odpowiedź #222

Offline DragonsNightmare

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 505
  • Reputacja: 8
    • Zobacz profil
Z tym, że Unity nie jest ich to prawda, lecz już tyle czasu tworzą KSP, że mogli by coś na to pomyśleć wcześniej. Napisanie własnego silnika jest teraz kompletnie nieopłacalne i bezsensu, chociaż szkoda, że nie pomyśleli o tym wcześniej, lub nie użyli czegoś lepszego od Unity. Ale dziwna sprawa z tą wersją 64bitową, na Linuksie działa bez większych problemów, a na Windows wiadomo jak jest, mimo, że Unity pierwotnie był tylko na Windows i jakiś czas temu dostał port na Linux. A co do kilku rdzeni, to nie mówię tu o podziale zadań na mniejsze, tylko równoległe wykonywanie zadań niepotrzebujących częstej komunikacji ze sobą. Największym problemem jest umiejętne wykorzystanie potencjału kilkurdzeniowych procesorów. Jak ktoś umiejętnie to wykorzysta to róznica będzie ogromna, jeżeli nie, to bedzie bez zmian, albo i gorzej.

Sob, 04 Kwi 2015, 20:13:34
Odpowiedź #223

Offline JW

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 64
  • Reputacja: 5
    • Zobacz profil
Angorek, ile masz miejsca na dysku głównym? Ja miałem cały zapchany i w grze jakieś 10 FPS na absolutnie minimalnych ustawieniach. Usunąłem parę GB i nagle skok do 30 FPS na full detalach.

Reklama

Odp: KSP 1.0 (stary temat)
« Odpowiedź #223 dnia: Sob, 04 Kwi 2015, 20:13:34 »

Sob, 04 Kwi 2015, 20:55:41
Odpowiedź #224

Offline angorek

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 520
  • Reputacja: 35
    • Zobacz profil
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Angorek, ile masz miejsca na dysku głównym? Ja miałem cały zapchany i w grze jakieś 10 FPS na absolutnie minimalnych ustawieniach. Usunąłem parę GB i nagle skok do 30 FPS na full detalach.
O widzisz, i teraz wszystko gra !!  :D :D :D
Pozdrawiam Daniel
rakiety.org.pl In thrust we trust !