Autor Wątek: KSP 1.0 (stary temat)  (Przeczytany 123947 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Nie, 01 Lut 2015, 01:05:18
Odpowiedź #75

Offline wbielak

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 43
  • Reputacja: 2
    • Zobacz profil
Obyś miał racje!
Dla mnie jakoś naturalnym jest że czujnik zaznacza że coś wykrył.
Ale może być i odwrotnie to fakt.

Nie, 01 Lut 2015, 14:39:47
Odpowiedź #76

Offline DragonsNightmare

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 505
  • Reputacja: 8
    • Zobacz profil
Gdyby czerwony kolor oznaczał wykrycie surowców to by ich było nieco za dużo moim zdaniem, bo to by znaczyło, że surowce są prawie na całym Munie. Ale Squad sobie przyjął taki target, że wszystko możliwe.

Reklama

Odp: KSP 1.0 (stary temat)
« Odpowiedź #76 dnia: Nie, 01 Lut 2015, 14:39:47 »

Nie, 01 Lut 2015, 15:00:43
Odpowiedź #77

Offline Drangir

  • Major
  • *
  • Wiadomości: 1 631
  • Reputacja: 92
  • Smok rakietowy
    • Zobacz profil
    • DeviantArt
Skąd ta narracja o targecie który rzekomo nie ma mózgu, którą podłapałeś od Kadafa? Wiem że trudno się wczuć w początkującego po setkach godzin gry, ale uwierz, pierwsze kilkanaście lub więcej godzin to ciąg porażek i testowania cierpliwości. Trudno żeby gra stała się nagle wyzwaniem dla kogoś kto zjadł na niej zęby ale nie żartujcie że gra jest prosta. KSP to wciąż gra popularnonaukowa i ekstremalnie niszowa w swojej tematyce.

Sam ubolewam nad faktem jednego surowca ale screen traktuję jako mocny WIP, gdzie rozłożenie surowca będzie pierwszym co ulegnie zmianie... ale wciąż, bez modów nie podchodź.
Cytat: Steven Universe
- Wasze obliczenia były niepoprawne.
- Nie mogły być niepoprawne, skoro żadnych nie robiliśmy.

Nie, 01 Lut 2015, 15:21:51
Odpowiedź #78

Offline JackRyanPL

  • Redaktor
  • Podporucznik
  • *****
  • Wiadomości: 924
  • Reputacja: 65
    • Zobacz profil
Może od nasycenia barwy będzie zależała ilość surowca? Może czerwony to brak, szary - nie wiadomo, zielony - jest? Na dzień dzisiejszy wiemy tylko, że surowce będą. ALE! Nie znamy ich nazwy, nie wiemy czym będziemy je wydobywać, czym konwertować, gdzie, jak i po co? To wszystko pozostaje w sferze domysłów, więc poczekajmy na twardsze dowody, zamiast od razu oczerniać Squad, że robi grę dla gimbów.

PS.
Silnik LV-909 dostał oznaczenie "Terrier". Natomiast dopalacz, który doszedł w aktualizacji 0.23.5 - "Kickback"

Reklama

Odp: KSP 1.0 (stary temat)
« Odpowiedź #78 dnia: Nie, 01 Lut 2015, 15:21:51 »

Nie, 01 Lut 2015, 15:26:03
Odpowiedź #79

Offline Drangir

  • Major
  • *
  • Wiadomości: 1 631
  • Reputacja: 92
  • Smok rakietowy
    • Zobacz profil
    • DeviantArt
@up
Wiemy tyle że będzie jeden, co samo w sobie ułatwia wiele spraw. To jakby w prawdziwym świecie transport był oparty na jednym, wysokoenergetycznym surowcu.





...oh, wait
Cytat: Steven Universe
- Wasze obliczenia były niepoprawne.
- Nie mogły być niepoprawne, skoro żadnych nie robiliśmy.

Nie, 01 Lut 2015, 15:35:36
Odpowiedź #80

Offline DragonsNightmare

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 505
  • Reputacja: 8
    • Zobacz profil
@Drangir: Podłapałem to od Kadafa, bo to prawda. Widać, że KSP jest systematycznie ułatwiane i idzie tą samą drogą, co kiedyś Minecraft - w wersji Alpha był dość trudny, a finalna to już banał, dobrze, że już bardzo dawno temu go rzuciłem. Nie mam o to wątów do Squad, bo wiadomo, że chcą jak najwięcej ludzi przyciągnąć i gra nie może być mocno skomplikowana, ale można to rozplanować inaczej, np. za pomocą poziomów trudności. Wprowadzili poziomy trudności niech je wykorzystują. Jeden surowiec uważam za nieporozumienie, jakby się nie dało w opcjach trudności dodać odpowiedniej opcji, ale surowce to ciągle WIP, więc będę się czepiał jak już wydadzą to.

Reklama

Odp: KSP 1.0 (stary temat)
« Odpowiedź #80 dnia: Nie, 01 Lut 2015, 15:35:36 »

Nie, 01 Lut 2015, 15:41:17
Odpowiedź #81

Offline ShookTea

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 370
  • Reputacja: 20
    • Zobacz profil
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
@Drangir: Podłapałem to od Kadafa, bo to prawda.


Gunwo prawda.
Ty chyba nie grałeś jeszcze w 0.90 na karierze. Pobaw się tam ustawieniami trudności i od razu będziesz miał wyzwanie.


Squad nie ma na celu stworzenia gry super-prostej "dla publiki", tak samo, jak nie ma na celu stworzenia gry super-trudnej dla Ciebie i innych masochistów. Po to są wprowadzone poziomy trudności - które jeszcze można sobie zmieniać, a nie tylko korzystać z narzuconych - by każdy sobie grał tak, jak jest mu wygodniej.


A jeśli masz na myśli Sandbox... Sandbox z natury nie może być trudny, bo to Sandbox - nie daje ci żadnych celów, żadnych ograniczeń, rób, co chcesz. Jak chcesz w Sandboxie utrudnienia, to np. nie korzystaj z silników z 0.23.5. Trudne?




A wracając do surówców, jak ładnie Drangir napisał:


Cytuj
To jakby w prawdziwym świecie transport był oparty na jednym, wysokoenergetycznym surowcu. ...oh, wait
Odpowiedz sobie na proste pytanie: po co ci kilka surowców? Bo ja osobiście uważam to za przesadę. Celem stworzenia systemu surowców jest, by można było "tankować" na innych obiektach. Czy, mając lądownik z opcją wydobywania, będziesz latał sobie po całym Munie tylko po to, by trochę doładować paliwa? Prędzej byś w VAB dołożył większy zbiornik i nie korzystał z surowców w ogóle. Gra powinna być przede wszystkim logiczna, a nie w 100% realistyczna, bo gdyby taka była, wszyscy na tym forum - łącznie z Tobą, uwierz mi - po kilku minutach zrezygnowałaby z dalszej zabawy.
« Ostatnia zmiana: Nie, 01 Lut 2015, 15:46:16 wysłana przez ShookTea »

Nie, 01 Lut 2015, 15:44:33
Odpowiedź #82

Offline Drangir

  • Major
  • *
  • Wiadomości: 1 631
  • Reputacja: 92
  • Smok rakietowy
    • Zobacz profil
    • DeviantArt
@2up
To samo ludzie na tym forum mówili o planowaniu manewrów. Rdzeń gry pozostaje ten sam, większe części nie ułatwią wykonania orbity nim gracz się nie dowie czym orbita jest. Alfa była trudna też dlatego, że po prostu brakowało w niej zawartości, pojazdy spalały RCS w idiotyczny sposób a rakiety gięły się jak pałki ZOMO na związkowcach. To nie była trudność przemyślana jak FTL czy Dark Souls.

[Post scalony: Nie, 01 Lut 2015, 15:48:13]
@Shook
Święta prawda!...

...ale ja niegdyś pobralem utrudniacz do Kethanu, bo przy podstawowym łatwość odzyskania paliwa mnie smuciła.
« Ostatnia zmiana: Nie, 01 Lut 2015, 15:48:13 wysłana przez Drangir »
Cytat: Steven Universe
- Wasze obliczenia były niepoprawne.
- Nie mogły być niepoprawne, skoro żadnych nie robiliśmy.

Reklama

Odp: KSP 1.0 (stary temat)
« Odpowiedź #82 dnia: Nie, 01 Lut 2015, 15:44:33 »

Nie, 01 Lut 2015, 15:49:54
Odpowiedź #83

Offline DragonsNightmare

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 505
  • Reputacja: 8
    • Zobacz profil
@ShookTea: Do wersji 0.90 nie mam nic, bo kariera w niej jest całkiem ciekawa i wystarczająco trudna, lecz ja rzadko gram na karierze, bo wolę sandboxa. Chodzi mi tutaj o planowane rzeczy, tylko jeden surowiec, serio? Mi KSP wydaje się łatwe, może to przez moje doświadczenie? Brakuje mi jakiejś rzeczy, która była by dedykowana zaawansowanym graczom, jak jakaś odległa planeta czy coś tam. Może i macie rację i przesadziłem za bardzo z oskarżeniami, lecz poprostu nie chcę, aby KSP skończył jako gra dla gimbów jak wspomniany Minecraft. KSP ma swoją magię i nie chce, aby Squad ją zniszczył. Nieważne, skończmy temat, kto chce łatwe KSP to ma, albo wgra sobie mody ułatwiające, kto chce trudne KSP to wgra sobie mody utrudniające(jak Real Solar System) lub pogra w Orbitera i już kompromis. Lubię czasami pomęczyć się w Orbiterze i po wielokrotnych próbach osiągnięcia orbity wrócić do KSP i być zadowolonym, że istnieje.

@Drangir: Przesadziłem nieco, obaj macie rację, ja kapituluje.

Nie, 01 Lut 2015, 16:45:48
Odpowiedź #84

Offline Kadaf

  • Kapitan
  • ***
  • Wiadomości: 1 362
  • Reputacja: 145
    • Zobacz profil
A ja poprę kamilsa. Jeden surowiec? To kpina jakaś. Statki kosmiczne używają trzech surowców by latać - paliwa, utleniacza i monopropu. Ale lenie w sombrerach stwierdzili że to wszystko jedno, bo każdy wie przecież, że w dowolnej bryle bazaltu jest cała tablica mendelejewa i jeszcze okolicznościowy koszyk owoców na dodatek. Co to argumentu, że jak chcę mieć trudno, to podkręcam jakieś suwaki ShookTea... no cóż, jesteś noobem w ksp, więc wybaczam klepanie bzdur. Tu nie chodzi o trudno/łatwo, tylko ciekawie/nudno. Bądź pomysłowo/bezmózgowo. Jeden surowiec to żadne myślenie i kombinowanie. Lądujesz gdzie chcesz, tankujesz co chcesz. Idiotyzm! Zrobisz orbitalną rafinerię przetwarzającą 5 surowców by tankować w niej statki dalekiego zasięgu? Nie, bo po co, skoro każdy statek sam się może zatankować gdziekolwiek. Zrobisz system zaopatrywania paliwa w układzie Joola gdzie z Laythe ciągniesz utleniacz, z Vall monoprop, a z Bopa kerazynę? Nie zrobisz, bo surowiec jest jeden. W tej chwili idea mobilnych rafinerii nie ma żadnego sensu przy jednym surowcu. Tak samo z rafineriami orbitalnymi, tak samo z transportem paliw by z wielu elementów składowych zrobić coś co się da nalać do baku. Dla mnie to skrajna porażka. Ale cóż, noobom może się spodobać.

Reklama

Odp: KSP 1.0 (stary temat)
« Odpowiedź #84 dnia: Nie, 01 Lut 2015, 16:45:48 »

Nie, 01 Lut 2015, 16:57:11
Odpowiedź #85

Offline DragonsNightmare

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 505
  • Reputacja: 8
    • Zobacz profil
Dokładnie o to mi chodziło, odpuściłem, bo nie mam zamiaru się kłócić. Jeden surowiec to czysty idiotyzm i zbytnie ułatwienie tej gry. Jak oni sobie to wyobrażają, lądujemy jakimś stateczkiem na Munie, otwieramy okienko i wybieramy jaki chcemy surowiec? Bez sensu. To powinno być tak, że w jednym miejscu jest jeden surowiec(paliwo, utleniacz, monopropelant itd.) a miejsca, w których znajdziemy wszystkie 3 surowce czy nawet 2 to powinna być rzadkość a te miejsca powinny być maleńkie. Bez integracji części z KAS też nie widzę do tego sensu, jak mamy przelać paliwo do innych pojazdów? Dokowanie jest zbyt kłoptliwe na powierzchni.

Nie, 01 Lut 2015, 17:03:00
Odpowiedź #86

Offline SPS 22

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 71
  • Reputacja: 7
    • Zobacz profil
A może to będzie jeden surowiec tylko ciężki w obróbce, że po wysłaniu lądownika który go wydobędzie potrzebny będzie drugi z całą rafinerią na pokładzie, aby uzyskać tę odrobinę paliwa?To byłoby niezłym pomysłem, bo jeśli to będzie wyglądać jak w karbonite to dziękuje bardzo za takie surowce.

Reklama

Odp: KSP 1.0 (stary temat)
« Odpowiedź #86 dnia: Nie, 01 Lut 2015, 17:03:00 »

Nie, 01 Lut 2015, 17:25:55
Odpowiedź #87

Offline Drangir

  • Major
  • *
  • Wiadomości: 1 631
  • Reputacja: 92
  • Smok rakietowy
    • Zobacz profil
    • DeviantArt
Przecież w tym aspekcie się z wami zgadzam, to jest mój główny problem z Kethane, Karbonite i niejasnym jeszcze systemem stockowym i wielokrotnie to podkreślałem. Nie zgadzam się tylko z obraźliwym określaniem graczy KSP do tepych idiotów, podczas gdy na rynku jest mnóstwo gier faktycznie niewymagających użycia mózgu.
Cytat: Steven Universe
- Wasze obliczenia były niepoprawne.
- Nie mogły być niepoprawne, skoro żadnych nie robiliśmy.

Nie, 01 Lut 2015, 17:28:08
Odpowiedź #88

Offline Moskit

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 194
  • Reputacja: 31
    • Zobacz profil
@Kadał&Kamil:

Uważajcie bo wam żyłka pierdząca pęknie. :P Naprawdę spinacie się jak nie wiem co na twórców gry, której poświeciliście setki, jak nie tysiące, godzin i macie czelność uważać, że gra jest zbyt prosta? Jasne, KSP nie jest jakoś szczególnie trudną grą, ale dla nowicjuszy i osób kompletnie nie interesujących się astronautyką dotarcie na głupią orbitę albo Muna to wyzwanie na co najmniej kilkadziesiąt godzin. Wy tymczasem macie za sobą o wiele większą ilość czasu w grze i zjedliście już na niej zęby. To tak à propos waszego stękania o poziom trudności KSP. Chcecie mieć trudniej? Suwacie paseczki z poziomami trudności na maksimum ból i gracie na RSS, a do tego wiadomo mody na utrudnienie (które pewno dla Was też są za proste...).

Po prostu niesamowicie wkurza mnie takie narzekanie, które niestety nie ma większego sensu. Chcecie aby było tak jak Wy chcecie? No to kto wam broni nauczyć się modowania i stworzyć własnego hiper-realistycznego moda do KSP?

Nie wspominając już o tym, że tak naprawdę niewiele szczegółów znamy o nadchodzącej aktualizacji, aczkolwiek sam jednak spodziewałbym się raczej jednego surowca aniżeli kilku. Zobaczcie na popularność modów na Kerbonite i Kethane, tak jakoś nie słyszę aby ludzie narzekali na tylko jeden surowiec. Na pewno jacyś spinacze by się znaleźli, ale i na to sa mody, a jak coś nie pasuje to się tworzy własne modyfikacje tych modów.

Narzekać i wymagać to łatwo, ale żeby samemu to przemyśleć to nie ma komu. :P
« Ostatnia zmiana: Nie, 01 Lut 2015, 17:30:48 wysłana przez Moskit »

Reklama

Odp: KSP 1.0 (stary temat)
« Odpowiedź #88 dnia: Nie, 01 Lut 2015, 17:28:08 »

Nie, 01 Lut 2015, 17:34:38
Odpowiedź #89

Offline ShookTea

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 370
  • Reputacja: 20
    • Zobacz profil
@Moskit niektórzy po prostu nie potrafią zrozumieć, że nie są jedynymi graczami w KSP i wszystko chcą mieć "pod swój poziom", a - cytując Kadafa - "noob", którym okazuję się być, nie ma absolutnie żadnego prawa prosić/wymagać czegokolwiek.


Kadafie kochany (#nohomo), przykro mi naprawdę, że używasz takiego obraźliwego i znienawidzonego przeze mnie określenia. Naprawdę, nie musisz się obrażać - wszak, jak mówi Nonsensopedia, noobem jest ten, kto wyzywa innych od noobów.




Ach, BTW, opuszczając już ten temat: kamils, jeśli sądzisz, że masz rację, to po kiego grzyba piszesz "Przesadziłem nieco, obaj macie rację, ja kapituluję"? A później się niezwykle cieszysz, że ktoś cię poprze i powtarzasz praktycznie te same argumenty, co Kadaf. Zachowanie pozbawione sensu.
« Ostatnia zmiana: Nie, 01 Lut 2015, 17:42:04 wysłana przez ShookTea »