Ja pragnę dodać, że to nie jest jedynie sprawa RAMu. Owszem, RAM przechowuje aktualnie bardzo dużo elementów gry, ale nie wiem w którym miejscu ktoś stwierdził, że za fizykę odpowiada RAM. Bzdura. To procesor dokonuje wszystkich obliczeń, może to być procesor typu CPU jak i GPU. PhysX zaś to nie jest sama zdolność do obliczeń fizycznych, tylko środowisko programistyczne, engine fizyczny. Jednakże poza już samymi obliczeniami fizyki, zrzucaniu elementów do pamięci RAM, pamiętajmy też o tym, że ogromna ilość (często niewielkich) części obciąża mocno kartę graficzną oraz jej pamięć graficzną.
Poza tym patrzenie na puste liczby jest naiwnością, która prowadzi do kupna kiepskich komputerów przez laików. 4GB markowego, SZYBKIEGO (tak! RAM może być szybki lub wolny) może być o wiele lepszy od 12GB innego, kupionego w "profesjonalnym sklepie za rogiem". Te cyferki, jakim zwykliśmy opisywać RAM, jest jedynie jego pojemnością. Podobna sytuacja ma się przy procesorach i szczególnie kartach graficznych. Wiele osób myśli , że przykładowo karta GTX450 koniecznie musi być lepsza od karty GTX260, a tak nie jest. Najlepiej zanim coś się wymieni/kupi, lepiej się skonsultować z kimś, kto się na tym zna, a nie tym, kto chce z Was wyciągnąć jak najwięcej grosza i opchnąć coś, co leży od dawna, bo jest kiepskie.