Widać,że twórcy powoli zmierzają w kierunku fabularyzowania gry. Też dobrze, nareszcie nie będziemy latać dla samego latania, ale będzie to miało jakiś fabularny cel.
a teraz przekracza 14? :P Sandbox dalej będzie, kariera będzie obok
No wiadomo, nie wiem czemu narzekasz Kadaf, Wszystko po prostu jest urozmaicane, no ale 0.18 był tak duży że może czekacie na coś większego
I poczytajcie sobie co to jest Alpha, jeśli idzie o wersję programu. Rzadko kto w ogóle wypuszcza alfę, jeśli już, to jest to niemalże finalna beta dla betatesterów, żeby wyłapali ostatnie bugi. A tu możemy grać od samego początku, śledzić rozwój gry na bieżąco i co? I źle i niedobrze.
Masz całkowita rację, więc pozwolę sobie się nie zgodzić - Rzadko kto wypuszcza alfę, ale żeby za nią płacić, to chyba pierwszy przypadek w historii gamingu.
Kadaf, nie żebym coś do Ciebie miał, ale teraz właśnie zachowujesz się jak taki 14 latek, który woli zjechać, zamiast najpierw sprawdzić. Tryb kariery (ekonomiczny) był planowany od samego początku - KSP od założeń miał być takim Space Center Tycoonem (zwróć uwagę na to, że od początku Kebali każda część ma wyznaczoną cenę) z rozległą możliwością kierowania pojazdami, 0.21 to krok w tym kierunku. Surowce będą - prędzej czy później będziesz mógł zagrać, bo nie wypadły one z planów SQUAD, a po prostu są ulepszane (nie dziwię się, musiałby pewnie powodować dużą ilość niespodziewanych błędów).Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘWidać,że twórcy powoli zmierzają w kierunku fabularyzowania gry. Też dobrze, nareszcie nie będziemy latać dla samego latania, ale będzie to miało jakiś fabularny cel.
A mi się wydaje, że to krok w tył. Dotychczas latamy wyznaczając sobie cele samemu, ograniczeniem jest tylko wyobraźnia. Natomiast cel narzucony związany z fabułą zamyka inne drogi, bo to właśnie krok chodzenia na łatwiznę, na który 80% graczy się zdecyduje. Nieco podobnie było z minecraftem. Gdy dodano smoka kresu, ostateczny cel gry, to ogromny procent graczy poszło, pokonało go i odstawiło mc na półkę. Grają teraz w coś innego. Jakie takie podejście ma reperkusje? Ano takie, że zmniejsza się ilość graczy z doświadczeniem, którzy potrafią zrobić coś spektakularnego. Przejdzie się karierę, która - założę się - będzie kierowana do graczy w wieku lat dwunastu, a więc niezbyt trudna, po czym odłoży się KSP na rzecz innych tytułów. Oczywiście, zostanie nieco takich, którzy pójdą dalej, ale póki mamy sandboxa, to właśnie budując samemu i samemu wymyślając cele kujemy doświadczenie. A póki co gra natychmiast odsiewa ludzi miernych bez wyobraźni, oni w to po prostu nie grają, bo nie wiedzą co też mogli by zrobić. I to sito uważam za cenne. Żałuję, że twórcy idą w kierunku przeciwnym. Obawiam się, że za rok, dwa, średnia wieku na forum nie będzie przekraczała 14 lat, a jakość tegoż raczej nie wzrośnie.
Było to już wielokrotnie. System nazywa się od gry, przy której został on rozpowszechniony - system minecraftowy. Sprawdza się jako idealna alternatywa dla dofinansowywania na kickstarterze itp. Z innych ciekawych form płacenia za nieskończoną grę, chyba najbardziej korzystnym dla gracza i dewelopera wprowadzono przy okazji testów gry Project CARS - jeżeli wpłacisz bodajże powyżej 25$, w przyszłości jeśli CARS sprzeda się w jakiejś tam ilości kopii, mogą Ci się te pieniądze zwrócić, a nawet możesz zarobić (jesteś jakby inwestorem tej gry)!Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘI poczytajcie sobie co to jest Alpha, jeśli idzie o wersję programu. Rzadko kto w ogóle wypuszcza alfę, jeśli już, to jest to niemalże finalna beta dla betatesterów, żeby wyłapali ostatnie bugi. A tu możemy grać od samego początku, śledzić rozwój gry na bieżąco i co? I źle i niedobrze.
Masz całkowita rację, więc pozwolę sobie się nie zgodzić - Rzadko kto wypuszcza alfę, ale żeby za nią płacić, to chyba pierwszy przypadek w historii gamingu.
Zauważ jednak, że kariera i surowce są bardzo ze sobą powiązane, za wydobycie jakiegoś kosmicznego paliwa, możliwe, że będziesz dostawał pieniądze na kolejne badania itd.
Po raz kolejny powtórzę - oni tworzą ten tryb już od dłuższego czasu (praktycznie od początku istnienia KSP), a nie zaczną np. po premierze .21.
Najgorsze jest to, że zrobienie sensownego trybu kariery to naprawdę masa pracy. Jeśli prawie trzy miesiące zajęło zrobienie 0.20, to na 0.21 przyjdzie nam poczekać ohoho.
Czy surowce w ogóle pojawią się w tym roku? Nie zakładał bym się o to.
-prawo jazdy kat. B
Masz całkowita rację, więc pozwolę sobie się nie zgodzić - Rzadko kto wypuszcza alfę, ale żeby za nią płacić, to chyba pierwszy przypadek w historii gamingu.
Developement Updates
*KSP Dev Team*
* *Felipe (HarvesteR)*: Set up progress-tracking system, also figured out how to set up vessel recovery with the new scene flow.
* *Chad (C7)*: I’ve been working on new SAS / ASAS behavior for the last week. We’re aiming to reduce or eliminate the oscillations that happen in the current system. We’re also removing the automatic torque from command pods and replacing it with a reaction wheel system. The new reaction wheels will actually require power to operate.
* *Mike (Mu)*: I’ve been implementing a whole new way of maintaining the solar system that makes the game persistent across all scenes. There is real game scenery, time-progression and a new camera system in the Space Centre. Tuned up the scene startup for all scenes, the transition from VAB to pad is now rather slick. Also crafted a number of new shaders for Artyom to work his magic with and made some tweaks to the planetary normal mapping shader.
* *Jim (Romfarer)*: Working on a new vessel launch dialog to go in the space center. You will be able to assign crew members to the vessel from here.
* *Artyom (Bac9)*: Reworking the space center buildings, which is a pretty refreshing stuff after making a hundred of spaceplane parts. Just finished a variety of prop sets for those new buildings. It's pretty similar to creating actual craft parts, dozens of them, except this time those are pieces that can be used to spice up architecture: HVAC systems, crates, lights, cute little service vehicles, doors, windows and so on. With those done, you can save massive amount of memory and time, getting nice crisp details on surfaces stretching hundreds of meters.
* *Alex (aLeXmOrA)*: Added Sketchfab plugin to KSP Forums site and worked on CLASSIFIED INFORMATION
* *Daniel (DanRosas)*: Made some new kinds of Kerbal, one of them is the kerbal recruit that will be used in Romfarer’s UI (will do a web blog post eventually, probably after 0.21 with more details). Making one big animation containing all the Kerbal Shorts.
* *Rob (N3X15)*: I’m working on database schema designs for Kerbal Spaceport 2.0 (more on this later), also trying to play around with TokuDB for MariaDB on a testing server to see if it can speed up the spaceport/forums server a bit during the weekends. Didn’t get too far due to network problems on my end and buildkit issues (probably caused by trying to compile a 64-bit app on a 32-bit system). Trying again on an 64-bit TF2 server I host that also hosts a few databases, although I won’t be able to properly stress-test it. Have to reinstall that server, first, though. Oh yeah, also the usual security stuff on the current edition of spaceport. Fun.
Fajne i praktyczne, ale nie ułatwia to zbytnio lotów samolotami?Pozwala na całkowitą stabilizację lotu oraz płynne manewrowanie z utrzymaniem wszystkich parametrów po zakończeniu manewrów.
Właśnie o to mi chodzi - czy stabilizowany lot nie będzie zbyt prosty.Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘFajne i praktyczne, ale nie ułatwia to zbytnio lotów samolotami?Pozwala na całkowitą stabilizację lotu oraz płynne manewrowanie z utrzymaniem wszystkich parametrów po zakończeniu manewrów.
0.21 weszła w fazę ostatnich szlifów, więc jeśli będzie jak ostatnie patche, ten powinien wyjść w przeciągu 2 tygodni.Chyba powinniśmy się cieszyć... ja mam mieszane uczucia. Tak szybko? A co z bugami w 0.20? Znowu dostaniemy niedopracowany patch? Hm...
Zapisy nie będą kompatybilne, wasze wszystkie bazy i stacje kosmiczne są skazane na zagładę ;C
http://forum.kerbalspaceprogram.com/showthread.php/38711-Will-0-20-saves-be-broken-by-KSP-0-21-Devs-please-answer?p=496809&viewfull=1#post496809
czy kopia zapasowa powinna zadziałać jak ją będę w oddzielnym folderze trzymał?...Przecież wtedy nie byłoby żadnego problemu :P
Cytujczy kopia zapasowa powinna zadziałać jak ją będę w oddzielnym folderze trzymał?...Przecież wtedy nie byłoby żadnego problemu :P
Squad is proud to announce the Q&A Process for Update 0.21 has officially been completed and we've moved to the experimental phase!
0.17 "Więcej planet!"
0.18 "Dawać surowce!"
0.19 "Więcej części!"
0.20 "Więcej wszystkiego!"
No cóż, nie chce hejtować, bo w zasadzie nie ma po co. Krytykowanie (i wrzeszczenie, jak małe dziecko o więcej zabawek) jest bardzo dobre dla developerów gier - wiedzą, na czym mają się skupić w przyszłości, co poprawić, co dodać. Poprawki i dodawanie elementów do gry zajmują jednak sporo czasu.
Pierwsze update'y do kerbali wychodziły jeden za drugim, ponieważ jedyne, co było do roboty to zrobienie nowych części i wrzucenie je do Unity. Jednakże Unity nie jest silnikiem idealnym do symulacji lotów kosmicznych, co zmusza gości ze Squada do spędzenia dodatkowego czasu na kombinowaniu jak wcisnąć to, co chcą do gry żeby wszystko ładnie działało.
PS. Cześć! :D
Squad postanowił podzielić się screenami z nowego KSC.
http://imgur.com/a/OSyk6#0 (http://imgur.com/a/OSyk6#0)
Dokładnie. Jeżeli chodzi o samoloty. Obydwa silniki odrzutowe dostały nowe tekstury, bardzo ładne tekstury. Ciekawy mnie, czy centrum kontroli lotów (nowy budynek między SPH i VAB) będzie miał zastosowanie.
Ciekawy mnie, czy centrum kontroli lotów (nowy budynek między SPH i VAB)...Skąd ta informacja? Przecież to centrum astronautów, gdzie wynajmuje się i zarządza Kerbalskimi pilotami. Centrum kontroli znajduje się raczej pośrodku Tracking Station.
Mój błąd. Chodzi o ten drugi obok tracking station. Na 100% jest to centrum kontroli lotów, bo co inne ma tak przeszkloną stronę skierowaną do płyty startowej. Obstawiam, że będą tam dostępne misje/zlecenia.CytujCiekawy mnie, czy centrum kontroli lotów (nowy budynek między SPH i VAB)...Skąd ta informacja? Przecież to centrum astronautów, gdzie wynajmuje się i zarządza Kerbalskimi pilotami. Centrum kontroli znajduje się raczej pośrodku Tracking Station.
U mnie skonwertowało starego save chyba bez większych problemów.
Nie sprawdzał ktoś czy działają większe i bardziej skomplikowane mody. Te proste w sylu Isa czy subassembly są ok, a inne?
Chce zrobić po prostu serię filmikow o modach
Mi gra działa strasznie, mimo tego, że w 0.20 działało znakomicie, to teraz muszę grać na bardzo słabych teksturach :-\.
Jak dla mnie aktualizacja słaba :-\
Dnia 25 lipca o godzinie 19:10 odszedł NA ZAWSZE nasz wielki przyjaciel - Jebadiah Kerman
Mój program kosmiczny nigdy nie będzie taki sam jak kiedyś...
(http://screenshooter.net/data/uploads/sx/nb/uglj.jpg)
To nie jest możliwe, kiedy wracasz z kosmosu - wypadek wydarzył się przed lądowaniem ;(Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘDnia 25 lipca o godzinie 19:10 odszedł NA ZAWSZE nasz wielki przyjaciel - Jebadiah Kerman
Mój program kosmiczny nigdy nie będzie taki sam jak kiedyś...
(http://screenshooter.net/data/uploads/sx/nb/uglj.jpg)
Wystarczyło zresetować lot i zaraz go zakończyć.
To jeden z ciekawszych aspektów nowej wersji. Mamy ograniczone zasoby rekrutów i nie możemy sobie "ot tak" kończyć lotów. Trzeba dbać o załogę i chronić ją przed skutkami naszych działań.
W wersji kariery, widziałbym jeszcze ustalanie roli rekrutów między kerbonautów, naukowców, budowniczych, czy pracowników stacji kontrolnej.
"Nie możesz dodać więcej części - masz za mało pracowników".
"Nie możesz kontrolować większej ilości misji - masz za mało pracowników".
"Za mało naukowców, by efektywnie opracowywać nowe odkrycia".
IMHO nie głupi pomysł.
W nowej wersji okazało się, że wszystko stoi na stromym zboczu i jeden lądownik zaczął się staczać, by eksplodować po osiągnięciu podnóża góry. 3 żaby zginęły :/
Płaczecie nad tym, że nie działają Wam sejwy i dlatego cały Squad i update 0.21.1 są bee.
U mnie wszystko wczytuje się co najmniej 10 sekund >:(
No niestety, gra sie rozrasta, ewoluuje, rosna wymagania, nic sie nie poradzi. To juz nie sa te kerbale z kilkoma czesciami na krzyz. Squad nakrecil hype na nowy update, wszyscy sie napalili I stad gorzkie zale. U testerow jutuberow jakos chodzilo, moze trzeba spojrzec prawdzie w oczy I powiedziec: nie dajesz rady moj komputerku, pora zmienic cie na lepszy model. Bo jak teraz gra wam zamula, to w przyszlosci raczej nie bedzie lepiej.
nie dajesz rady moj komputerku, pora zmienic cie na lepszy model.
To ja nie wiem na co mam wymienić i7, 8GM Ram i Radka 6970...
2.0Ghz Dual Core CPU or higher (preferably higher) 4GB RAM 512MB Video Card, Shader Model 3.0 1GB Free HD space Windows XP, Vista, 7 or 8 |
Ale wina raczej polega na tym ze gra wszystkie obliczenia wykonuje w RAM. Twórcy powinni przerzucić obliczenia do karty graficznej (GPU).
Przy 300-400 części mnie działa dobrze, ale prędkość spada bardzo szybko, przy "ledwo" 760 częściach sekunda w grze trwała 6 sekund! Wyniesienie na niską orbitę trwało ponad pół godziny! Do dokowania ustawiłem wszystko na minimum, także fizykę, no i miałem może 7-8 fps(jakieś 500części) mimo że reszta statku miała niewiele mniej części to chodziła na 25fps, ale może to wina budowy statku
AMD Athlon x2 3,2GHz(niedługo wymieniam)
10GB Ram
1GB video RAM
Dziś chyba wrzucę statek o którym mówiłem
No tak, w Ram zapisują się tylko powierzchnie planet, ilość paliwa itd - czyli wszystko co jest względnie stałe, ale fizykę oblicza się natychmiast i nie da jaj się zapisać tak o
@up
Procesor dałem konktetny, a grafy nie pamiętam, a system pokazuje tylko zintegrowany badziew mimo że ta lepsza działa, pamiętam że od Radeona
No i win 7 x64
4GB markowego, SZYBKIEGO ... może być o wiele lepszy od 12GB
Cytuj4GB markowego, SZYBKIEGO ... może być o wiele lepszy od 12GB
Chyba masz na myśli porównanie RAM: 4GB-DDR3 z 12GB-DDR1 albo przesadziłeś z porównaniem
Nie przesadziłem. Komputery dla graczów nie potrzebują zazwyczaj więcej niż 4GB RAM DDR3 o dużej szybkości i pamięci cache. Natomiast wystarczy wejść na allegro, bądź przejść się do marketów, by zobaczyć, że w miarę ceny sprzedawcy będą uporczywie wciskać większe ilości. Jest tak dlatego, że laik zobaczy "Jeeeeny... mój kolega to miał 4GB i mu dobrze chodzi, to jak będę miał 16GB to będę miał komputer lepszy niż w NASA."
Aby składać sprzęt, czy się jakoś szerzej o nim wypowiadać lub doradzać, trzeba mieć o nim pojęcie, znać się na nim.
Nie odbiegajmy jednak dłużej od tematu.
Przesadziłeś - różnica między DDR3-1600 a DDR3-1866 są tak marginalne dla nieprofesjonalnego użytkownika, że nie opłaca się bawić w droższe pamięci. Dla gracza w większości przypadków zdecydowanie lepiej jest mieć 8GB DDR3-1600, niż 4GB DDR3-2133Zgadzam się z tym co napisałeś w 100%
Nie. Ta liczba to tylko pojemność, czyli przestrzeń jaką może wykorzystać komputer na tymczasowe informacje. DDR3 czy też DDR2, DDR1 albo i nawet DRAM czy SRAM to po prostu rodzaj struktury. Nie przesadziłem. Komputery dla graczów nie potrzebują zazwyczaj więcej niż 4GB RAM DDR3 o dużej szybkości i pamięci cache. Natomiast wystarczy wejść na allegro, bądź przejść się do marketów, by zobaczyć, że w miarę ceny sprzedawcy będą uporczywie wciskać większe ilości. Jest tak dlatego, że laik zobaczy "Jeeeeny... mój kolega to miał 4GB i mu dobrze chodzi, to jak będę miał 16GB to będę miał komputer lepszy niż w NASA."
Aby składać sprzęt, czy się jakoś szerzej o nim wypowiadać lub doradzać, trzeba mieć o nim pojęcie, znać się na nim.