• KSP .21 5 1
Aktualna ocena:  

Ankieta

Czy podoba Ci się .21?

Tak, jest świetne
Jest OK, ale czegoś brakuje
Tragedia!

Autor Wątek: KSP .21  (Przeczytany 77973 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Nie, 28 Lip 2013, 18:32:46
Odpowiedź #210

Offline Madrian

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 245
  • Reputacja: 15
    • Zobacz profil
Po aktualizacji, pierwsze wyskoczyło okienko, że stare save nie działają z nową wersją. Poprzedni save, po prostu skasowałem i zero problemów. Zacząłem grę od nowa.

Napotkałem tylko 3 problemy do tej pory.
1 - przy ręcznym wykonywaniu asparagusa, nierównomiernie spalały się zbiorniki z pary. Muszę budować rakiety z symetrią podwójną, co trochę utrudnia loty, jeżeli są niedokładnie rozmieszczone zbiorniki.

2 - Miałem problem z dokowaniem, ale się okazało, że to po prostu wina mechanizmu gry, znana i tolerowana. po prostu wcześniej jej nie napotkałem.

3 - Raz, zablokował mi się obrót rakiety wokół osi. Bez ASAS, rakieta po prostu wirowała jak wściekła. nawet RCS-y nie pomagały. Dopiero włączenie ASAS utrzymywało ją stabilnie. Niestety był to dwuczęsciowy lądownik munarny z łazikiem. I wada przeniosła się na oba pojazdy, łazik nieustanie skręcał w jedną stronę. W końcu skończyło się to jego wywrotką i teraz leży gdzieś tam w munowym pyle, kołami do góry. Sonda zaś stoi obok na nóżkach, i jeżeli wyłączam ASAS próbuje się przewrócić. Na szczęście ma i panele i generatory, więc po prostu stoi sobie z włączoną elektroniką i mierzy ciśnienie próżni. Wkrótce dotrą do niej serwisanci. Może coś pomogą. :)

Dodam, że zdarzyło mi się to tylko w tej jednej rakiecie. Kilka innych, w tym sonda z samolotem goniąca właśnie Eve - nie ma żadnych problemów.

Sam problem pojawił się, gdy z dużym przyśpieszeniem czasu wpadłem w strefę przyciągania Muna. Przypuszczam, że po prostu to było przyczyną - pojawiła się jakaś tajemnicza siła skręcająca.

Nie, 28 Lip 2013, 19:31:51
Odpowiedź #211

Offline MrSkynert

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 61
  • Reputacja: 0
    • Zobacz profil
Chciałem pochwalić 0.21 za to jak ładnie NIE działa xD VAB mi wariuje przy składaniu rakiet, separatory oddzielają sie po kolei a nie na raz, albo się bugują i nie chcą oddzielić od silnika... wracam do 0.20 :(

Reklama

Re: KSP .21
« Odpowiedź #211 dnia: Nie, 28 Lip 2013, 19:31:51 »

Nie, 28 Lip 2013, 19:45:43
Odpowiedź #212

Offline Skyline

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 141
  • Reputacja: 28
  • YT-Ber Cinematiców KSP
    • Zobacz profil
Madrian, co do Asparagusa... Muszę się z tobą zgodzić. Mi też nierównomiernie schodzi paliwo ze zbiorników. Wątpię w to, że błąd leży po mojej stronie ponieważ już po raz kolejny próbuję podłączyć rurki prawidłowo i nic z tego :/


Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Nie, 28 Lip 2013, 20:44:23
Odpowiedź #213

Offline Zerdzio

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 279
  • Reputacja: 6
  • Be Happy
    • Zobacz profil
Sondy czasami dostawały bzika, a teraz jeszcze kapsuły, wystarczy wejść do tracking station i odpalić pojazd z tamtąd

Reklama

Re: KSP .21
« Odpowiedź #213 dnia: Nie, 28 Lip 2013, 20:44:23 »

Pon, 29 Lip 2013, 10:42:03
Odpowiedź #214

Offline Sasquatch

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 26
  • Reputacja: 0
    • Zobacz profil
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
To ja nie wiem na co mam wymienić i7, 8GM Ram i Radka 6970...

Niestety są konfiguracje które gryzą się z KSP. Myślałem że u mnie problemem jest procesor bo mam Phenom II X4, który nie jest procesorem złym, ale skoro posiadasz o niebo lepszy to już nie wiem co, bo grafika na pewno nie. Mam HD 7950 OC i potrafi się ścinać. Jedyna możliwość jaka teraz mi się nasuwa to tragiczne wykorzystanie procesorów wielordzeniowych.
« Ostatnia zmiana: Pon, 29 Lip 2013, 10:45:04 wysłana przez Sasquatch »
CPU: i5 4670K @4.6 | MOBO: Asus Fatal1ty H87 | GPU: Radeon HD7950 3072MB 384bit OC | RAM: Corsair 8182MB 1333MHz XMS3 CL9 | PSU: OCZ 550W ZS-Series SLI | OS: Windows 7 Pro x64

Pon, 29 Lip 2013, 11:44:11
Odpowiedź #215

Offline Reeposter

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 182
  • Reputacja: 10
  • Nieudolny jutjuber
    • Zobacz profil
Rozmawiałem z zespołem Squad na ten temat i nie doszukujcie się w lagach winy grafiki (możecie mieć GeForce Titan i posiadać lagi) - to wszystko jest zależne od fizyki - to dlatego zmniejszając ustawienia grafiki nic się nie zmieniało. Ona się rozrosła ostatnio i dlatego przy wielu częściach w jednym miejscu, gra na niektórych komputerach może chodzić wolniej. Czyli, tak na prawdę jedyne od czego zależy działanie gry to nasza pamięć RAM oraz to, czy nie mamy syfu na komputerze.

Co do tego, że youtuberom się nie zacina - to proste, oni muszą mieć więcej pamięci RAM, która pomaga w m.in szybszym renderowaniu materiałów, dlatego też Kerbale, które zabierają 2gb nic nie robią np przy 16 lub 32 gb pod obudową ;)
« Ostatnia zmiana: Pon, 29 Lip 2013, 11:46:00 wysłana przez Reeposter »
Cotygodniowa dawka Kerbali: Kerbal Space Program Na Luziku

Reklama

Re: KSP .21
« Odpowiedź #215 dnia: Pon, 29 Lip 2013, 11:44:11 »

Pon, 29 Lip 2013, 12:36:56
Odpowiedź #216

Offline Ravnarr

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 379
  • Reputacja: 4
    • Zobacz profil
Czyli moje 4 GB RAMu w pełni wystarczy :)

Pon, 29 Lip 2013, 12:43:09
Odpowiedź #217

Offline Reeposter

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 182
  • Reputacja: 10
  • Nieudolny jutjuber
    • Zobacz profil
Może syfu nie masz, który zżera dodatkowe GB :P Ja mam 6GB, ale dużo małych programów w tle i pewnie stąd ten problem :>
Cotygodniowa dawka Kerbali: Kerbal Space Program Na Luziku

Reklama

Re: KSP .21
« Odpowiedź #217 dnia: Pon, 29 Lip 2013, 12:43:09 »

Pon, 29 Lip 2013, 13:49:51
Odpowiedź #218

Offline thrashing mad

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 45
  • Reputacja: 11
    • Zobacz profil
Ja mam niecałe 3GB RAM, a KSP działa nieźle nawet z włączonym Frapsem (który zżera RAM).
Zagrajmy w Kerbal Space Program na YouTube

Pon, 29 Lip 2013, 14:04:20
Odpowiedź #219

Offline Antares

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 20
  • Reputacja: 0
    • Zobacz profil
Na stronie twórców wymagania co do gry podane są takie:
2.0Ghz Dual Core CPU or higher (preferably higher)
4GB RAM
512MB Video Card, Shader Model 3.0
1GB Free HD space
Windows XP, Vista, 7 or 8

Ja mam 8GB RAM DDR3 1600Mhz i jak startuje rakietę która składa się z 350 partów to mam 8 klatek (fps)
Wiadomo ze win 7 64bit pożera średnio od 1,5GB do 2GB RAM, (+ antywirus i inne programy) Wiec zostaje minimom 6GB na samą gre a lagi przy odpalaniu rakiety i tak sa straszne ...

Ale wina raczej polega na tym ze gra wszystkie obliczenia wykonuje w RAM. Twórcy powinni przerzucić obliczenia do karty graficznej (GPU).

Pytanie tylko kiedy oni zamierzają się za to zabrać ..... za optymalizacje.

Reklama

Re: KSP .21
« Odpowiedź #219 dnia: Pon, 29 Lip 2013, 14:04:20 »

Pon, 29 Lip 2013, 14:10:12
Odpowiedź #220

Offline Drangir

  • Major
  • *
  • Wiadomości: 1 631
  • Reputacja: 92
  • Smok rakietowy
    • Zobacz profil
    • DeviantArt
@Up
Od kilku aktualizacji się zabierają. 0.19 a 0.20 to jak piekło i czyściec. W tym drugim trochę przyjemniej, ale bez szaleństw, a takie alt-tabowanie od tej wersji nie zabija nawet słabszego PC-ta. Za to po 0.21.1 wyraźnie spadła mi płynność :|
Cytat: Steven Universe
- Wasze obliczenia były niepoprawne.
- Nie mogły być niepoprawne, skoro żadnych nie robiliśmy.

Pon, 29 Lip 2013, 14:33:32
Odpowiedź #221

Offline Antares

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 20
  • Reputacja: 0
    • Zobacz profil
@up
Nie tylko Ty odczułeś wyraźny spadek płynności gry ale pewnie wszyscy użytkownicy KSP i nie ważne jakim kto sprzętem dysponuje. Bo to ze gra tak zwalania to wina "gry". A nie naszych komputerów. Na to może zaradzić tylko Squad ;]

Ale wiadomo to jest jeszcze Alpha i nie ma co się bulwersować nie są wstanie zrobić wszystkiego naraz, ale mogli by teraz w 0.22 poprawić optymalizacje chociaż zeby rakiety po 200-400 partów miały chociaż po 30 klatek.
W końcowej wersji gry bede zadowolony jak statki po 1000 partów miały by po 30 klatek. Ale narazie pozostaje to w swerze marzeń.

Reklama

Re: KSP .21
« Odpowiedź #221 dnia: Pon, 29 Lip 2013, 14:33:32 »

Pon, 29 Lip 2013, 17:02:32
Odpowiedź #222

Offline beryl

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 193
  • Reputacja: 1
    • Zobacz profil
To nie kwestia optymalizacji, a enginu fizycznego. Czy może raczej sposobu jego działania i obsługi. Optymalizacja może by zwiększyła płynność o jakiś procent, ale żeby dało się grać naprawdę dużymi konstrukcjami, trzeba by zapewne całkowicie przerobić engine fizyczny gry - albo zmienić to jak prowadzi obliczenia (wykrywa kolizje, obciążenia) albo nauczyć go obsługi psyhX i wielordzeniowych procesorów.

Pon, 29 Lip 2013, 17:57:15
Odpowiedź #223

Offline Madrian

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 245
  • Reputacja: 15
    • Zobacz profil
Co do Asparagusa - odszczekuję. Działa.

W wyniku błędu w konstrukcji (za mało taśmy) zrywał mi się w locie przewód paliwowy. Dopóki był cały, paliwko płynęło normalnie. Wygląda, że przewody paliwowe są mniej odporne na zrywanie.

Reklama

Re: KSP .21
« Odpowiedź #223 dnia: Pon, 29 Lip 2013, 17:57:15 »

Pon, 29 Lip 2013, 18:29:34
Odpowiedź #224

Offline rafal3920

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 379
  • Reputacja: 10
    • Zobacz profil
Przy 300-400 części mnie działa dobrze, ale prędkość spada bardzo szybko, przy "ledwo" 760 częściach sekunda w grze trwała 6 sekund! Wyniesienie na niską orbitę trwało ponad pół godziny! Do dokowania ustawiłem wszystko na minimum, także fizykę, no i miałem może 7-8 fps(jakieś 500części) mimo że reszta statku miała niewiele mniej części to chodziła na 25fps, ale może to wina budowy statku 

Przepraszam za błędy językowe, złą odmianę itd... Często piszę z telefonu, a tam mam kiepski autotekst