• KSP .21 5 1
Aktualna ocena:  

Ankieta

Czy podoba Ci się .21?

Tak, jest świetne
Jest OK, ale czegoś brakuje
Tragedia!

Autor Wątek: KSP .21  (Przeczytany 77971 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Pią, 26 Lip 2013, 09:31:32
Odpowiedź #165

Offline Zerdzio

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 279
  • Reputacja: 6
  • Be Happy
    • Zobacz profil
Niby wyszła wersja, a na blogu informacji nadal nie ma, ten blog jeszcze żyje ?

Pią, 26 Lip 2013, 12:20:15
Odpowiedź #166

Offline thrashing mad

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 45
  • Reputacja: 11
    • Zobacz profil
Nagrałem krótki filmik streszczający zmiany w nowej wersji:

Zagrajmy w Kerbal Space Program na YouTube

Reklama

Re: KSP .21
« Odpowiedź #166 dnia: Pią, 26 Lip 2013, 12:20:15 »

Pią, 26 Lip 2013, 13:26:38
Odpowiedź #167

Offline Reeposter

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 182
  • Reputacja: 10
  • Nieudolny jutjuber
    • Zobacz profil
Tragiczna optymalizacja - przydockowałem 3 rakiety do siebie i tnie jak cholera...
Cotygodniowa dawka Kerbali: Kerbal Space Program Na Luziku

Pią, 26 Lip 2013, 14:35:30
Odpowiedź #168

Offline Schulze13

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 296
  • Reputacja: 13
  • Nie mam pojęcia co robię.
    • Zobacz profil
Proszę mi wybaczyć, nie mam czasu, ale postaram się jak najszybciej zredagować wpis. Chciałbym zauważyć, że jest cała masa osób o podobnym uprawnieniu.
Przed użyciem zapoznaj się z treścią ulotki dołączonej do opakowania bądź skonsultuj się z lekarzem lub polonistą, gdyż każdy post niewłaściwie czytany zagraża Twojemu życiu lub zdrowiu.

Reklama

Re: KSP .21
« Odpowiedź #168 dnia: Pią, 26 Lip 2013, 14:35:30 »

Pią, 26 Lip 2013, 14:48:25
Odpowiedź #169

Offline Drangir

  • Major
  • *
  • Wiadomości: 1 631
  • Reputacja: 92
  • Smok rakietowy
    • Zobacz profil
    • DeviantArt
@Reeposter
Na szczęście mój Jebediah już zmartwychwstał. Za nasze grzechy.

Też mam problemy z optymalizacją. Zmiana detali terenu ze średnich na niskie z obniżonymi w configu wartościami prawie nic nie pomogła, mimo że gra wygląda wtedy okropnie. Ilość FPS na oko jest taka sama patrząc w kosmos i patrząc na powierzchnię, widać niepłynność, mimo że rakiety które wysłałem w 0.21 są raczej niewielkie. Na orbicie 100-150 części, w 0.20 w ogóle nie sprawiały problemów takie drobiny.
Chyba że to wina któregoś moda - chattererera, Remote-Techa, MJ lub engineera. Później wyślę rakiety testowe bez poszczególnych systemów, ale wątpię by to pomogło :/
Cytat: Steven Universe
- Wasze obliczenia były niepoprawne.
- Nie mogły być niepoprawne, skoro żadnych nie robiliśmy.

Pią, 26 Lip 2013, 14:56:16
Odpowiedź #170

Offline Reeposter

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 182
  • Reputacja: 10
  • Nieudolny jutjuber
    • Zobacz profil
@Drangir, jakież było moje zdziwienie, kiedy ustawiając na pasie startowym samolot.... Wsiadł do niego Jeb :D
To chyba przez to, że buduję stację kosmiczną nazwaną jego imieniem!
Cotygodniowa dawka Kerbali: Kerbal Space Program Na Luziku

Reklama

Re: KSP .21
« Odpowiedź #170 dnia: Pią, 26 Lip 2013, 14:56:16 »

Pią, 26 Lip 2013, 15:44:37
Odpowiedź #171

Offline MrRzepa

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 56
  • Reputacja: 0
    • Zobacz profil
A ja zamiast problemu z optymalizacją mam problem z szalejącymi orbitami. Cały czas Peryapsa i Apoapsa zmieniają swoją wysokość o losową wartość.
For the king, for the land, for the mountains,
For the green valleys where dragons fly,
For the glory the power to win the black lord,
I will search for the emerald sword!

Pią, 26 Lip 2013, 17:07:37
Odpowiedź #172

Offline Drangir

  • Major
  • *
  • Wiadomości: 1 631
  • Reputacja: 92
  • Smok rakietowy
    • Zobacz profil
    • DeviantArt
Pierwsze przygody z korzystaniem 0.21 za mną.
- Dwa SAS (IAS) na jednej rakiecie zachowują się dziwnie. Nie było to planowane, ot wynosiłem 2 pojazdy w jednym locie, na każdym był zamontowany system i zachowywał się jak stary SAS - trzymał rakietę w pozycji jak imadło.
- Brak prądu nie tylko unieruchamia koła zamachowe, ale całą rakietę, włącznie z silnikami. Jestem po pierwszej misji ratunkowej ;) Funkcjonalność kompleksu astronautycznego jest świetna, nie trzeba się bawić z wysiadaniem z rakiety czy wysyłaniem w kosmos 5 lotów żeby zaludnić stację.
Z wydajnością dzieją się dziwne rzeczy, które być może zależą od mojego PC. Wczoraj na identycznych ustawieniach miałem bardzo mało klatek, dziś tego nie spostrzegłem na takich samych ustawieniach graficznych. Z powrotem ustawię teren na średnią szczegółowość i powiem czy widać różnicę.
Cytat: Steven Universe
- Wasze obliczenia były niepoprawne.
- Nie mogły być niepoprawne, skoro żadnych nie robiliśmy.

Reklama

Re: KSP .21
« Odpowiedź #172 dnia: Pią, 26 Lip 2013, 17:07:37 »

Pią, 26 Lip 2013, 20:18:39
Odpowiedź #173

Offline Przemall

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 48
  • Reputacja: 1
    • Zobacz profil
Fajnie że używasz argumentów przeciw tej wersji, które nie są z tej wersji...
Zawsze od kiedy jest prąd było tak że nie odpalisz silnika rakiety bez niego, ile razy na orbicie wyłączałem silnik, brakło prądu i było po locie, musiałem wracać żeby dodać baterie do rakiety

Pią, 26 Lip 2013, 20:31:04
Odpowiedź #174

Offline borygo2

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 69
  • Reputacja: 9
    • Zobacz profil
Nie wiem jak u was, ale u mnie często zawiesza mi się gra i nie mogę nic zrobić.

Reklama

Re: KSP .21
« Odpowiedź #174 dnia: Pią, 26 Lip 2013, 20:31:04 »

Pią, 26 Lip 2013, 21:37:27
Odpowiedź #175

Offline Reeposter

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 182
  • Reputacja: 10
  • Nieudolny jutjuber
    • Zobacz profil
Kilka chwil temu zadockowałem kolejny moduł do mojej małej stacji. Graniczyło to z cudem, bo tak przycinało - próbowałem zmniejszać ustawienia grafiki, ale nic nie pomogło...
Cotygodniowa dawka Kerbali: Kerbal Space Program Na Luziku

Pią, 26 Lip 2013, 21:47:33
Odpowiedź #176

Offline Wawrzyn

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 216
  • Reputacja: 12
  • Per aspera ad astra
    • Zobacz profil
  A więc tak... Zacznę od rzeczy przyjemnych. Nowe sasy dają radę. Trzeba się przyzwyczaić, odpowiednio umieścić rcsy i non stop kontrolować lot a będzie git. Zużycie mp spadło diametralnie, co jest oczywiście plusem. Kerbin wygląda ładnie. Księżulo również.
  Opcja wyboru załogantów - finally.
  Zmiany w menu po wciśnięciu esc - niezrozumiałe i brakuje tego end flight jednak, mogli dać tam trzecią opcję.
  Rzeczy dziwne. Mam wrażenie, że optymalka się cofnęła do wersji 0.19. Dziewiętnastka crashowała się co chwile przy większych konstrukcjach, dwudziestka nie miała praktycznie żadnych baboli a dwa-jeden... potrafi wywalić się przy wychodzeniu z lotu do VABu. Przy widoku kosmosu gra śmiga ultrapłynnie, gdy na ekranie jest Kerbin - zwalnia jak przeciętny Mietek przed kontrolą radarową.
  Kolejna rzecz - cyrki dzieją się przy próbie zainstalowania mj2. Skrzynka nie chce się przymocować a po takiej próbie w ogóle nic już nie chce się dziać. Nie idzie nawet wyjść. Jedyny sposób to wczytać inny pojazd i wtedy znów jest dobrze. O ile gra się nie obrazi ofkoz. Jedynka "działa", ale sobie z niczym nie radzi a asas nawet się nie pojawia. Trudno, da się przeżyć.
  Po przerzuceniu starych craftów i załadowaniu pojazdu czasem trzeba użyć opcji "control from here" bo się przestawia na inny element i żyrokompas pokazuje np. 278 stopni.
   To chyba wszystko do tej pory. Testy trwają.
Przez trudy do gwiazd

Reklama

Re: KSP .21
« Odpowiedź #176 dnia: Pią, 26 Lip 2013, 21:47:33 »

Pią, 26 Lip 2013, 22:06:21
Odpowiedź #177

Offline Madrian

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 245
  • Reputacja: 15
    • Zobacz profil
Nie działa asparagus.
To znaczy, działa poprawnie, ale niesymetrycznie.

Zbudowałem rakietę. Z lenistwa dałem symetrię 6 i ręcznie połączyłem zbiorniki pojedynczymi kablami.
Efekt? Zbiornik który pierwszy przyłączyłem, wyczerpywał się szybciej niż ten sam z pary, który podłączyłem później. Pierwszy lot i żonglerka paliwem, żeby jakoś to szło by uniknąć odpalenia jednego zbiornika z połową paliwa. Cud, ze miałem silniki podpięte pod AG i przed zrzutem, wyłączałem je. Inaczej rakieta wariowała.

Może działa jak się użyje symetrii, ale tego nie sprawdziłem.

Drugi problem - dokowanie. Satelitę miałem podłączonego na porcie do dokowania. Odpiąłem go na orbicie i okazało się, że rakieta wcześniej spaliła jego paliwo (górny zbiornik). Chciałem wrócić na RCS i przetankować trochę paliwka.
I g.... Porty się od siebie tylko odbijały. Idealna pozycja, odległość od statków pół metra i... nic. predkość idealna. Stykają się i koniec. Nie dokują lecz odbijają.
A gra już po ostatniej łatce.
Oba statki - satelita i rakieta miały własne komputery (rakietę nośną chciałem odzyskać). Gra widziała je jako dwa statki, pod oddzieleniu. I nic.

Martwi mnie to, bo skasowałem poprzedni save i startuję od nowa, z czystym kontem i kosmosem.
Miałem wysłać stację kosmiczną, ale skoro nie da się dokować, to jaki jest sens?
Znów zostaje wysyłanie samych rakiet.

Pią, 26 Lip 2013, 22:13:47
Odpowiedź #178

Offline DawsterTM

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 527
  • Reputacja: 35
  • *being dead intesifies*
    • Zobacz profil
Madrian, twój problem z dokowaniem to nie bug. Doki są tak zaprojektowane żeby po odczepieniu ta para nie łapała się przez jakiś czas. Muszę się od siebie oddalić, niejako zresetować, i można dokować ponownie. Zauważył to raczej każdy budujący dużo stacji lub w ogóle dokujący sporo.
Best regards from Valhalla

Reklama

Re: KSP .21
« Odpowiedź #178 dnia: Pią, 26 Lip 2013, 22:13:47 »

Pią, 26 Lip 2013, 22:20:44
Odpowiedź #179

Offline Reeposter

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 182
  • Reputacja: 10
  • Nieudolny jutjuber
    • Zobacz profil
To pierwsze to chyba znam przyczynę, bo sam popełniłem kiedyś ten błąd. Czy aby na pewno dobrze połączyłeś przewody paliwowe (tzn od pierwszego silnika, który ma odpaść do głównej znajdującej się w środku), czy może na odwrót (od środkowej do zewnętrznej)?

« Ostatnia zmiana: Pią, 26 Lip 2013, 22:38:06 wysłana przez Reeposter »
Cotygodniowa dawka Kerbali: Kerbal Space Program Na Luziku