• KSP .21 5 1
Aktualna ocena:  

Ankieta

Czy podoba Ci się .21?

Tak, jest świetne
Jest OK, ale czegoś brakuje
Tragedia!

Autor Wątek: KSP .21  (Przeczytany 42096 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Czw, 06 Cze 2013, 18:59:10
Odpowiedź #15

Offline Wawrzyn

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 216
  • Reputacja: 12
  • Per aspera ad astra
    • Zobacz profil
Owszem, to też jest ciekawe. No cóż, można to potraktować jako nowy poziom w systemie preorderów, tak kupujesz grę zanim jeszcze wyjdzie i nie wiesz co dostaniesz (no ok, są dema, ale demo ni jak ma się do pełnej wersji), a tutaj jakoby jest możliwość "współtworzenia" gierki. No i nikt nie każe płacić za alfę, zawsze można poczekać na finalny produkt ;)
Przez trudy do gwiazd

Czw, 06 Cze 2013, 19:36:13
Odpowiedź #16

Offline Drangir

  • Major
  • *
  • Wiadomości: 1 631
  • Reputacja: 92
  • Smok rakietowy
    • Zobacz profil
    • DeviantArt
Cytuj
Masz całkowita rację, więc pozwolę sobie się nie zgodzić - Rzadko kto wypuszcza alfę, ale żeby za nią płacić, to chyba pierwszy przypadek w historii gamingu.

No nie wiem. Przede wszystkim, od zamierzchłych czasów (gier na osobnych nośnikach) istnieją pre-ordery które są dużo mniej przyjazne od tego, co robi Squad. Najwyżej dostaniesz skórkę bekonowego karabinu do swojej strzelanki, od święta kilka dni dostępu do bety multi. Tyle że takie produkcje mają wydawców, dzięki którym mogą skupić się na developingu. Innym przykładem jest fenomen kickstartera - dajesz pieniądze która być może wyjdzie za rok... albo 2 lub 3 jeśli ludzie wpłacili dużo więcej pieniędzy które jakoś trzeba wykorzystać (Double Fine, Wasteland). KSP ma system finansowania bliźniaczy do MineCrafta który moim zdaniem daje najwięcej wolności twórcom (a ci są ważniejsi od publiczności). Przebolejcie te figurki i kubki, bo nie na tym skupiają się środki a mogą pomóc w tworzeniu gry. KSP to system daleko bardziej skomplikowany od wspomnianego MC i nie dziwię się że debiutanckiemu studiu zdarzają się trudności. O 0.20 można mieć różne opinie, ale mimo niewielkiej ilości "materialnych" rzeczy zawierał dużo zmian w programowaniu które z pewnością nie były proste.
        Co do .21, wyszła dopiero pierwsza informacja. Mnie nie ziębi ani nie grzeje, ale do wypuszczenia zostało jeszcze wiele tygodni w ciągu których dostaniemy więcej wieści i warto zachować wstrzemięźliwość w ocenianiu jego zapowiedzi. Przynajmniej na razie.
Cytat: Steven Universe
- Wasze obliczenia były niepoprawne.
- Nie mogły być niepoprawne, skoro żadnych nie robiliśmy.

Reklama

Re: KSP .21
« Odpowiedź #16 dnia: Czw, 06 Cze 2013, 19:36:13 »

Czw, 06 Cze 2013, 20:25:01
Odpowiedź #17

Offline Reeposter

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 182
  • Reputacja: 10
  • Nieudolny jutjuber
    • Zobacz profil
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Widać,że twórcy powoli zmierzają w kierunku fabularyzowania gry. Też dobrze, nareszcie nie będziemy latać dla samego latania, ale będzie to miało jakiś fabularny cel.


 A mi się wydaje, że to krok w tył. Dotychczas latamy wyznaczając sobie cele samemu, ograniczeniem jest tylko wyobraźnia. Natomiast cel narzucony związany z fabułą zamyka inne drogi, bo to właśnie krok chodzenia na łatwiznę, na który 80% graczy się zdecyduje. Nieco podobnie było z minecraftem. Gdy dodano smoka kresu, ostateczny cel gry, to ogromny procent graczy poszło, pokonało go i odstawiło mc na półkę. Grają teraz w coś innego. Jakie takie podejście ma reperkusje? Ano takie, że zmniejsza się ilość graczy z doświadczeniem, którzy potrafią zrobić coś spektakularnego. Przejdzie się karierę, która - założę się - będzie kierowana do graczy w wieku lat dwunastu, a więc niezbyt trudna, po czym odłoży się KSP na rzecz innych tytułów. Oczywiście, zostanie nieco takich, którzy pójdą dalej, ale póki mamy sandboxa, to właśnie budując samemu i samemu wymyślając cele kujemy doświadczenie. A póki co gra natychmiast odsiewa ludzi miernych bez wyobraźni, oni w to po prostu nie grają, bo nie wiedzą co też mogli by zrobić. I to sito uważam za cenne. Żałuję, że twórcy idą w kierunku przeciwnym. Obawiam się, że za rok, dwa, średnia wieku na forum nie będzie przekraczała 14 lat, a jakość tegoż raczej nie wzrośnie.
Kadaf, nie żebym coś do Ciebie miał, ale teraz właśnie zachowujesz się jak taki 14 latek, który woli zjechać, zamiast najpierw sprawdzić. Tryb kariery (ekonomiczny) był planowany od samego początku - KSP od założeń miał być takim Space Center Tycoonem (zwróć uwagę na to, że od początku Kebali każda część ma wyznaczoną cenę) z rozległą możliwością kierowania pojazdami, 0.21 to krok w tym kierunku. Surowce będą - prędzej czy później będziesz mógł zagrać, bo nie wypadły one z planów SQUAD, a po prostu są ulepszane (nie dziwię się, musiałby pewnie powodować dużą ilość niespodziewanych błędów).

Post scalony: Czw, 06 Cze 2013, 20:37:21
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
I poczytajcie sobie co to jest Alpha, jeśli idzie o wersję programu. Rzadko kto w ogóle wypuszcza alfę, jeśli już, to jest to niemalże finalna beta dla betatesterów, żeby wyłapali ostatnie bugi. A tu możemy grać od samego początku, śledzić rozwój gry na bieżąco i co? I źle i niedobrze.

Masz całkowita rację, więc pozwolę sobie się nie zgodzić - Rzadko kto wypuszcza alfę, ale żeby za nią płacić, to chyba pierwszy przypadek w historii gamingu.
Było to już wielokrotnie. System nazywa się od gry, przy której został on rozpowszechniony - system minecraftowy. Sprawdza się jako idealna alternatywa dla dofinansowywania na kickstarterze itp. Z innych ciekawych form płacenia za nieskończoną grę, chyba najbardziej korzystnym dla gracza i dewelopera wprowadzono przy okazji testów gry Project CARS - jeżeli wpłacisz bodajże powyżej 25$, w przyszłości jeśli CARS sprzeda się w jakiejś tam ilości kopii, mogą Ci się te pieniądze zwrócić, a nawet możesz zarobić (jesteś jakby inwestorem tej gry)!
Co do zarzutów, że już alpha i karzą płacić - KSP przez cholernie długi czas był darmowy. Pamiętam ten moment jak dziś, kiedy pojawiło się info o tym, że jeżeli chcę przejść na najnowszą wersję, będę musiał zapłacić. Bez wahania, kiedy pojawiła się taka możliwość (miałem problemy z PayPal) od razu zakupiłem (premierowo było to chyba 15$, ja kupiłem za 17$).
I teraz krótkie pytanie:
Czy jakbyście poświęcili się całkowicie jednemu projektowi w życiu, spędzając godziny dziennie, aby usatysfakcjonować społeczność, nie potrzebne by były dla was pieniądze na utrzymanie lokalu, w którym pracują, utrzymanie rodzin itd? KSP to już dawno nie jest projekt gierki tworzony przez kilku znajomych, a inwestycja kilku ludzi w swoją przyszłość.
« Ostatnia zmiana: Czw, 06 Cze 2013, 20:39:10 wysłana przez Reeposter »
Cotygodniowa dawka Kerbali: Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Czw, 06 Cze 2013, 22:13:58
Odpowiedź #18

Offline Kadaf

  • Kapitan
  • ***
  • Wiadomości: 1 342
  • Reputacja: 145
    • Zobacz profil
Reeposter, to po prostu kwestia gustu, jeden woli frytki, drugi pomarańcze. A niech sobie będą i koszulki, i kariera i nakładka na sedes z Kerbalem, pewnie, ale na końcu. Powtórzę tylko znowu - rozlokowanie środków. Informacje na temat wydobycia krążyły po necie od bardzo dawna. Także plotki o stoczni kosmicznej i magazynie. A będzie jakaś kariera, niebawem, czyli za jakieś dwa miesiące. Ja bym wolał jednak surowce niż karierę i myślę, że większość graczy się ze mną zgodzi. W końcu "mining parts" już były na liście tego nad czym dłubią! Ja rozumiem opóźnienie, że jakieś jest, a tymczasem wyleciały na czas nieokreślony. Squad to nie EA i nie da się przerzucić dziesiątek programistów stąd tam. Tryb kariery kosztuje, a kosztuje właśnie surowce. No co kto woli, kwestia gustu. Dla niektórych zapewne milej wbić flagę niż zbudować rafinerię.

Reklama

Re: KSP .21
« Odpowiedź #18 dnia: Czw, 06 Cze 2013, 22:13:58 »

Czw, 06 Cze 2013, 23:47:46
Odpowiedź #19

Offline Reeposter

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 182
  • Reputacja: 10
  • Nieudolny jutjuber
    • Zobacz profil
Zauważ jednak, że kariera i surowce są bardzo ze sobą powiązane, za wydobycie jakiegoś kosmicznego paliwa, możliwe, że będziesz dostawał pieniądze na kolejne badania itd.
Cotygodniowa dawka Kerbali: Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Pią, 07 Cze 2013, 15:43:20
Odpowiedź #20

Offline Kadaf

  • Kapitan
  • ***
  • Wiadomości: 1 342
  • Reputacja: 145
    • Zobacz profil
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Zauważ jednak, że kariera i surowce są bardzo ze sobą powiązane, za wydobycie jakiegoś kosmicznego paliwa, możliwe, że będziesz dostawał pieniądze na kolejne badania itd.


 Ja nie widzę związku. Surowce raczej pozwolą na realne opanowanie dalekiej przestrzeni. Chciałbym stworzyć rafinerie paliw na większości księżyców Joola, ustanowić tam linie międzysatelitarnej żeglugi kosmicznej rozmaitych statków transportowych. Stworzyć tam wielkie bazy lądowe jak i stacje orbitalne, oraz zbudować przyczółek do lotów znacznie dalszych, na planety zewnętrzne, które ufam, że kiedyś się pojawią. Gdzie w moich planach miejsce dla kariery, która jedyne co robi, to właściwie ogranicza?

Post scalony: Pią, 07 Cze 2013, 15:48:25
Najgorsze jest to, że zrobienie sensownego trybu kariery to naprawdę masa pracy. Jeśli prawie trzy miesiące zajęło zrobienie 0.20, to na 0.21 przyjdzie nam poczekać ohoho.
 Czy surowce w ogóle pojawią się w tym roku? Nie zakładał bym się o to.
« Ostatnia zmiana: Pią, 07 Cze 2013, 15:48:25 wysłana przez Kadaf »

Reklama

Re: KSP .21
« Odpowiedź #20 dnia: Pią, 07 Cze 2013, 15:43:20 »

Pią, 07 Cze 2013, 16:20:24
Odpowiedź #21

Offline Witold

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 19
  • Reputacja: 0
    • Zobacz profil
A ja osobiscie wypatruje kariery z porządnym aspektem ekonomicznym, połączenia strategii z 'symulatorem' lotów kosmicznych było by dla mnie spiełnieniem marzeń, jest to bowiem połączenie moich dwóch ulubionych rodzajów gier.
I również uważam, że surowce i tryb kariery (podkreślam ekonomicznej kariery) się uzupełniają.

Mogę przeboleć słabą aktualizację 0.20 (przynajmniej z mojego punktu widzenia, ponieważ wysypała mi mase błędów, bugów i problemów z płynnością), ale otwieranie sklepiku z gadżetami jest jak dla mnie kpiną z graczy, którzy czekają na jak najszybsze dokończenie dzieła, którym niewątpliwie jest KSP.

Pią, 07 Cze 2013, 17:11:15
Odpowiedź #22

Offline Raynus

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 501
  • Reputacja: 17
    • Zobacz profil
Dodaję ankietę, zobaczmy statystyki ;)
@Edit: I dla porządku dodaję prefiks.
« Ostatnia zmiana: Pią, 07 Cze 2013, 17:14:20 wysłana przez Raynus »
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Reklama

Re: KSP .21
« Odpowiedź #22 dnia: Pią, 07 Cze 2013, 17:11:15 »

Pią, 07 Cze 2013, 17:47:38
Odpowiedź #23

Offline Reeposter

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 182
  • Reputacja: 10
  • Nieudolny jutjuber
    • Zobacz profil
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Najgorsze jest to, że zrobienie sensownego trybu kariery to naprawdę masa pracy. Jeśli prawie trzy miesiące zajęło zrobienie 0.20, to na 0.21 przyjdzie nam poczekać ohoho.
 Czy surowce w ogóle pojawią się w tym roku? Nie zakładał bym się o to.
Po raz kolejny powtórzę - oni tworzą ten tryb już od dłuższego czasu (praktycznie od początku istnienia KSP), a nie zaczną np. po premierze .21.
Cotygodniowa dawka Kerbali: Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Pią, 07 Cze 2013, 20:41:01
Odpowiedź #24

Offline Polaczekja

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 59
  • Reputacja: 2
    • Zobacz profil
Ja jestem jak najbardziej za tym by kariera powstała, wynajdywanie części, osiąganie nowych celów, inny ogranicznik niż tylko PC't (kasa), dostawanie dofinansowań za projekty przeprowadzone z powodzeniem. System surowców to przedłużenie zasięgu statków (oczekuje go z niecierpliwością). Co do samego budowania baz, myślę że składanie ich ze zbiorników paliwa nie ma przyszłości do tego potrzebny był by nowy system. Wydobywanie surowców i robienie części poza halami na Kerbinie jest niezbędne. Na pewno dostaniemy surowce przed karierą, chciałbym je dostać dzisiaj ale wiem że skoro jeszcze ich nie ma to pewnie dopracowują je. Skoro tak często padają porównania Mojangu ze Squadem to i ja jedno zastosuję, aktualizacja w mc to worek z bugami gdzie trzeba wygrzebać coś z jego dna. W kerbalach natomiast aktualizacje dodają te rzeczy które są dopracowane a ewentualnie jeśli jakiś taki się pojawi jest szybko korygowany w miarę możliwości. Jeszcze coś aktualizacje pojawiały się  w dużych odstępach czasu ale po przedstawieniu systemu zasobów zmienili to pod presją zniecierpliwionych graczy. Dodają teraz kilka elementów co aktualizacja. Surki dostaniemy jak je skończą a jeżeli pojawiają się inne fajne pomysły po drodze dodają je nam byśmy nie musieli czekać na te gotowe rzeczy aż skończą inne. Gdyby dali kolejną kropkę w oznaczeniu wersji mogli by to oznaczać jako aktualizację podrzędne myślę że na tą główną zapowiedzianą jeszcze nie nadszedł czas i nie jest gotowa a teraz dostajemy małe urozmaicenia.

Co do sklepiku ja na to patrze tak -
            -Więcej profitów = nowe możliwości dla deweloperów = szybsze powstawanie gry (nowe osoby zatrudnione do zespołu) = lepszy efekt końcowy + możliwość posiadania przez fanów takich zabawek, ciekawych gadżetów.

Takie jest moje zdanie :)

Reklama

Re: KSP .21
« Odpowiedź #24 dnia: Pią, 07 Cze 2013, 20:41:01 »

Sob, 08 Cze 2013, 18:45:08
Odpowiedź #25

Offline Nataniel_Kerman

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 7
  • Reputacja: 0
    • Zobacz profil
Mam nadzieję, że szkolenie Kerbali będzie podobne do MechJeba- Bill jest początkującym astronautą,nie można mu przydzielić automatycznej akcji(jak w modzie). Jeb był już 10 razy manewrował w kosmosie, lądował na księżycu i Minmusie-można mu przydzielić zadanie i doświadczenie odkłada się na dokładność operacji. Mogliby dodać różne umiejętności, np.: lądowanie, dokowanie,  manewrowanie. I mamy załogę z Jeba, który nie umie dokować, ale świetnie potrafi lądować, itp. Wybór załogi byłby bardzo istotny :) I nie narzekajcie smutasy, że Squad się obija itd. :D

Sob, 08 Cze 2013, 19:27:21
Odpowiedź #26

Offline Polaczekja

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 59
  • Reputacja: 2
    • Zobacz profil
Też fajny pomysł 10000-ne lądowanie może człowieka dobić.

Reklama

Re: KSP .21
« Odpowiedź #26 dnia: Sob, 08 Cze 2013, 19:27:21 »

Sob, 08 Cze 2013, 20:42:36
Odpowiedź #27

Offline rafal3920

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 379
  • Reputacja: 10
    • Zobacz profil
Albo tak jak mówisz Nataniel, albo szkolenia typu:
-podstawowe sterowanie rakietą
-Eva
-naprawa
-prawo jazdy kat. B
-itd

Przepraszam za błędy językowe, złą odmianę itd... Często piszę z telefonu, a tam mam kiepski autotekst

Nie, 09 Cze 2013, 18:50:37
Odpowiedź #28

Offline Nataniel_Kerman

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 7
  • Reputacja: 0
    • Zobacz profil
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

-prawo jazdy kat. B

Nie no, tym nie rozwaliłeś! :D

Reklama

Re: KSP .21
« Odpowiedź #28 dnia: Nie, 09 Cze 2013, 18:50:37 »

Pon, 10 Cze 2013, 08:57:03
Odpowiedź #29

Offline rake

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 42
  • Reputacja: 2
    • Zobacz profil
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Masz całkowita rację, więc pozwolę sobie się nie zgodzić - Rzadko kto wypuszcza alfę, ale żeby za nią płacić, to chyba pierwszy przypadek w historii gamingu.

A to nie wiedziałeś, że to jest alpha, zanim zapłaciłeś? No to Twój problem - trzeba czytać, co się kupuje.
A może jednak nie jesteś gamoniem i przeczytałeś, zanim kliknąłeś "buy"? No to nie marudź, bo od początku było powiedziane, że płacisz za dostęp do kolejnych wersji rozwojowych (i dodatkowo za dostęp do wersji finalnej, w niższej, preorderowej cenie).

Ludzie, jak Wam nie pasuje płacenie za alphę, to jej po prostu nie kupujcie! W czym problem??


CPU: i5 2500K@4,4GHz
GPU: GIGABYTE R9 290 WindForce3x
MoBo: ASRock Z68 Extreme3 Gen3
RAM: 4x4GB DDR3 1600
SSD: OCZ Vertex3 120GB (system)
HDD: 2TB WD Green
Win7 pro x64