• Schematy spalania paliwa 5 1
Aktualna ocena:  

Autor Wątek: Schematy spalania paliwa  (Przeczytany 43321 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Czw, 28 Lut 2013, 12:17:59
Odpowiedź #30

Offline Mr.Świstak

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 5
  • Reputacja: 0
    • Zobacz profil
@Shinzo też właśnie się nad tym zastanawiam... trochę nie trzyma się to calości boz logicznego punktu widzenia usprawniony asparagus od zwykłego różni się tym że ma jeden silnik mniej tylko. boost o którym było mówione i tak jest w zwykłym asparagusie i tak, ilość paliwa też się zgadza. porobię testy i sprawdzę to;)

i w ogóle to Witam! tyle co się zarejestrowałem;)

Czw, 28 Lut 2013, 16:52:56
Odpowiedź #31

Offline Schulze13

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 296
  • Reputacja: 13
  • Nie mam pojęcia co robię.
    • Zobacz profil
Prawdopodobnie zwykły asparagus bezie miał identyczne osiągi jak "usprawniony" jeżeli tylko nie będziemy lecieli na maksymalnej mocy. Wystarczy, że będziemy się trzymać tabelki prędkości granicznych w atmosferze. Tak mi się tylko wydaje. Pozdrawiam
Przed użyciem zapoznaj się z treścią ulotki dołączonej do opakowania bądź skonsultuj się z lekarzem lub polonistą, gdyż każdy post niewłaściwie czytany zagraża Twojemu życiu lub zdrowiu.

Reklama

Odp: Schematy spalania paliwa
« Odpowiedź #31 dnia: Czw, 28 Lut 2013, 16:52:56 »

Pon, 04 Mar 2013, 15:33:22
Odpowiedź #32

Offline Reeposter

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 182
  • Reputacja: 10
  • Nieudolny jutjuber
    • Zobacz profil
No właśnie jak to wygląda z kontrolą mocy?
Ja od dłuższego czasu używam takiego ciągu, który wystarczy na to, aby mieć lekki wzrost prędkości. Czy jest to paliwooszczędny sposób (tzn. czy dzięki temu będę miał więcej paliwa na dalsze wysokości, czy wyjdzie na to samo)?
Cotygodniowa dawka Kerbali: Kerbal Space Program Na Luziku

Pon, 11 Mar 2013, 09:58:51
Odpowiedź #33

Offline rake

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 42
  • Reputacja: 2
    • Zobacz profil
Wystarczy zajrzeć na wiki KSP - masz tam przedstawione prędkości krytyczne na różnych wysokościach dla każdej planety obecnego układu. Przy zachowaniu tych prędkości spalana jest optymalna ilość paliwa.

Dla Kerbina mamy

Wysokość (m)    Prędkość (m/s)
0                    97.3
1000            110
3000            130
5000            160
8000            215
10000            260
15000            425
32000            2250


CPU: i5 2500K@4,4GHz
GPU: GIGABYTE R9 290 WindForce3x
MoBo: ASRock Z68 Extreme3 Gen3
RAM: 4x4GB DDR3 1600
SSD: OCZ Vertex3 120GB (system)
HDD: 2TB WD Green
Win7 pro x64

Reklama

Odp: Schematy spalania paliwa
« Odpowiedź #33 dnia: Pon, 11 Mar 2013, 09:58:51 »

Pon, 11 Mar 2013, 12:41:36
Odpowiedź #34

Offline Kadaf

  • Kapitan
  • ***
  • Wiadomości: 1 362
  • Reputacja: 145
    • Zobacz profil
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Zauważyłem, że asparagus utrudnia lot w większych rakietach. Kiedy zostają po bokach dwa silniki, rakieta zaczyna się kręcić głupia. Nawet SAS nie pomaga O_O Nie jestem pewny w 100%, że to przez asparagusa, ale za to w 95% tak ;) Kto zauważył też coś takiego?

Wydaje mi się, że zjawisko obracania się rakiety występuje na wskutek krzywo zamontowanych taśm. Z logicznego punktu widzenia jeżeli mamy sześć zbiorników w systemie asparagus połączonych ze sobą koncentrycznie ale z taśmami zamocowanymi krzywo (w sensie np. lewe mocowanie jest wyżej niż prawe) to wówczas powietrze przy dużych prędkościach będzie się ześlizgiwać po taśmie od górnego do dolnego jej położenia. A to przy przykładowym zamocowaniu krzywo taśm doprowadzi do efektu rotacji - w tym przypadku w stronę kierunku wskazówek zegara. Wrażenie, że dotyczy to dużych rakiet jest spowodowane moim zdaniem tym, że wówczas taśmy stosujemy sporo, a zamocować każdą taśmę idealnie poziomo, bądź w układzie kratownicy poprzecznej kiedy jedna taśma pod kątem 45 stopni jest znoszona przez drugą taśmę też pod tym kątem zamontowaną lecz w przeciwną stronę jest po prostu trudno. Nie wiem czy wyrażam się jasno, nie wiem czy model aerodynamiczny jest tak zaawansowany, ale z punktu widzenia logiki - ma to sens.
 Spróbuj zbudować rakietę jeszcze raz i bardzo starannie. Moje rakiety nośne obracają się bardzo rzadko.

Pon, 11 Mar 2013, 13:11:14
Odpowiedź #35

Offline Ravnarr

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 379
  • Reputacja: 4
    • Zobacz profil
Miało by to sens, gdyby w KSP aerodynamika działała realistycznie. Ale nie działa i mocowanie taśm nie ma żadnego wpływu na lot. Przynajmniej ja takiego nie zaobserwowałem.

Reklama

Odp: Schematy spalania paliwa
« Odpowiedź #35 dnia: Pon, 11 Mar 2013, 13:11:14 »

Pią, 15 Mar 2013, 21:47:16
Odpowiedź #36

Offline antwito

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 138
  • Reputacja: 8
    • Zobacz profil
Tak jak powiedział Ravnarr, aerodynamika w KSP na pewno nie działa aż tak realistycznie. Sądzę, że wtedy gra ledwo działałaby na naprawdę mocnych sprzętach. Popróbuję jeszcze i może coś wymyślę ;)

Sob, 16 Mar 2013, 11:33:56
Odpowiedź #37

Offline Zerdzio

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 279
  • Reputacja: 6
  • Be Happy
    • Zobacz profil
Według mnie to nic nie wnosi, to oczywiste, ale początkującym się przyda

Reklama

Odp: Schematy spalania paliwa
« Odpowiedź #37 dnia: Sob, 16 Mar 2013, 11:33:56 »

Sob, 16 Mar 2013, 17:05:07
Odpowiedź #38

Offline antwito

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 138
  • Reputacja: 8
    • Zobacz profil
Na 99,99999% już chyba wiem co robiłem źle. Otóż te zbiorniki po bokach stawiałem z symetrią po dwa. Ułatwiało mi to przyczepianie węży z paliwem. Jednak jeśli zbiorniki będę wstawiał z symetrią po sześć, a węże z paliwem po kolei po jednym to wszystko będzie dobrze ;)

Dzięki wszystkim za porady :)
Pozdrawiam!

Pią, 01 Lis 2013, 22:19:28
Odpowiedź #39

Offline mostzarzad

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 31
  • Reputacja: 2
    • Zobacz profil
Rakieta wiruje jeśli boczny decoupler nie znajduje się dokładnie w płaszczyźnie przechodzącej przez osie zbiornika centralnego i bocznego. Krzywo podłączony moduł boczny odchyla się w bok na skutek własnego ciągu.

Reklama

Odp: Schematy spalania paliwa
« Odpowiedź #39 dnia: Pią, 01 Lis 2013, 22:19:28 »