KADAF INDUSTRIES
PREZENTUJE
statek kosmiczny typu SSTO
STARTURN 2
Kadaf Industries z dumą przedstawia swoje najnowsze osiągnięcie, tym razem z kategorii maszyn lekkich. Budowaliśmy już jednostki klasy SSTO startu pionowego, ciężkie SSTO o przeznaczeniu towarowym, nadszedł więc czas na wyprodukowanie jednostki taniej i ekonomicznej. Poniżej prezentowany model posiada unikatowe rozwiązanie technologiczne, którego jeszcze nie użyto tak w prototypach, jak i jednostkach produkowanych seryjnie. Całkowitą nowością na rynku jest ruchomy moduł napędowy, który (jak to określił jeden z szefów zaprzyjaźnionych korporacji kosmicznych zaproszonych na przedpremierowy pokaz maszyny) można określić jako atomowy rapier. Dzięki takiemu rozwiązaniu StarTurn jest w stanie ustanowić stabilną orbitę wokół Muna, po czym wrócić z niego bezpiecznie na Kerbin, a wszystko to bez tankowania.
Jednostkę tą przede wszystkim polecamy służbom patrolowym, jako maszynę inspekcyjną, jak i jako pojazd szybkiego reagowania zdolny do błyskawicznego startu i osiągnięcia dowolnego punktu bliskiej przestrzeni kosmicznej w czasie możliwie krótkim. Ostatnie wydarzenia związane z serią katastrof w kosmosie wykazuje jasno, że taka jednostka jak StarTurn ma jak najbardziej rację bytu.
Tak więc zapraszamy Państwa do relacji z misji testowej naszego najnowszego wyrobu.
StarTurn 2 wykorzystuje jako napęd główny TurboJet Engine. Start należy przeprowadzać delikatnie, po oderwaniu od pasa zaleca się wznoszenie pod kątem 40 stopni.
Dzięki niezwykle wydajnemu systemowi pozyskiwania tlenu atmosferycznego Starturn 2 osiąga niewiarygodny pułap 47 kilometrów wykorzystując jedynie silnik odrzutowy. Drugim czynnikiem jest ogromna prędkość, którą rozwija, prędkość całkowicie wystarczającą, by siła odśrodkowa wyrzuciła maszynę w przestrzeń kosmiczną.
Po osiągnięciu apoapsy na pułapie 177 kilometrów nad powierzchnią Kerbinu uruchamiamy system odwracania zestawu napędowego.
Po zablokowaniu mechanizmu uruchamiamy silnik nuklearny, by podnieść peryapsę powyżej atmosfery.
W tym akurat locie testu zasięgowego StarTurn 2 zajął pozycję transferu na Mun i uruchomił silniki. Kilka godzin później znajdujemy się 110 kilometrów od naszego satelity. Na zdjęciu proces zamykania orbity wokół celu.
Zadanie wykonane! Krótki spacer kosmiczny i inspekcja systemów przed powrotem na Kerbin.
Po zajęciu odpowiedniej pozycji silnik atomowy pełna moc! Wracamy do domu z kursem przecięcia atmosfery na 25 kilometrach. Tuż przed wejściem w atmosferę ponownie uruchamiamy mechanizm obrotu zestawu napędowego.
Po chwili wbijamy się w atmosferę uruchamiając silnik odrzutowy na pułapie 40 kilometrów. W tym locie odrobinę "przestrzeliliśmy", konieczny będzie nawrót na pas startowy.
Wykorzystując niewielki ciąg podchodzimy do lądowania. StarTurn 2 nie jest mistrzem szybowania, więc minimalny ciąg pozwoli nam utrzymać odpowiednią prędkość lądowania, oscylującą w okolicach 60 m/s. Manetkę przesuwamy do przodu dopiero tuż przed przyziemieniem.
Kołowanie pod hangar i lot testowy został zakończony. Jak widzimy StarTurn nadal posiada niemal 30 galonów utleniacza, jak i prawie 130 galonów paliwa. Taki zapas gwarantuje bezpieczeństwo lotu nawet mniej doświadczonym użytkownikom.
Ufamy, że tania eksploatacja, wysoka prędkość, zaskakujący przy tak niewielkiej jednostce zasięg, jak i unikalny na skalę światową system napędowy skłoni wiele firm związanych z Kerbińską astronautyką do składania zamówień na nasz najnowszy produkt. Zapraszamy do siedziby Kadaf Industries!
Dane techniczne:
Masa: 13.95 tony
Napęd: TurboJet Engine / LV-N
Zasilanie: RTG
Ilość części: 100
Prędkość maksymalna osiągnięta na silniku atmosferycznym wyniosła 2240 m/s względem powierzchni Kerbinu przy pułapie 47 kilometrów.
Modyfikacje:
Smoke Industries
Surface Lights
Zapraszamy do oceniania i komentowania!