Autor Wątek: Międzyplanetarna stacja kosmiczna  (Przeczytany 13822 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Nie, 20 Lip 2014, 23:20:38

Offline dallahpl

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 13
  • Reputacja: 0
    • Zobacz profil
Cześć wszystkim:)

Pomimo, że od dłuższego czasu przeglądam to forum, to mój pierwszy post. Chcę pochwalić się swoją pierwszą stacją kosmiczną. Będzie służyć jako moduł dowódczo-tankujący, odwiedzająć kolejne planety.

Nie używam żadnych modów.

Stacja składa się z 3 części - Modułu głównego, oraz 2 dodatkowych napędów.

Linki (z mam nadzieję miniaturkami) na ImageShack:

Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

« Ostatnia zmiana: Nie, 20 Lip 2014, 23:39:56 wysłana przez dallahpl »

Pon, 21 Lip 2014, 10:32:14
Odpowiedź #1

Offline Diakon

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 373
  • Reputacja: 14
    • Zobacz profil
No tak, z tego co wiem to jeżeli pojazd kosmiczny ma silniki chemiczne to nie jest stacją, tylko statkiem. Przy okazji podaj ilość części i wagę(pewnie duża).


Pomogłem? Kliknij "Pomógł". Taka mała rzecz, a cieszy.

Reklama

Odp: Międzyplanetarna stacja kosmiczna
« Odpowiedź #1 dnia: Pon, 21 Lip 2014, 10:32:14 »

Pon, 21 Lip 2014, 18:02:09
Odpowiedź #2

Offline dallahpl

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 13
  • Reputacja: 0
    • Zobacz profil
hehe no masz rację, choć nie traktuje swojej stacji jak statku. Coś pomiędzy powiedzmy;)

Składa się z 371 części o masie 195.6 ton.

Pon, 21 Lip 2014, 18:33:29
Odpowiedź #3

Offline Diakon

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 373
  • Reputacja: 14
    • Zobacz profil
371?! Rany, to się spytam jeszcze ile FPS, bo u mnie to pożar pewnie będzie ;D. A tak ogólne to ciekawy projekt


Pomogłem? Kliknij "Pomógł". Taka mała rzecz, a cieszy.

Reklama

Odp: Międzyplanetarna stacja kosmiczna
« Odpowiedź #3 dnia: Pon, 21 Lip 2014, 18:33:29 »

Pon, 21 Lip 2014, 19:18:58
Odpowiedź #4

Offline JackRyanPL

  • Redaktor
  • Podporucznik
  • *****
  • Wiadomości: 924
  • Reputacja: 65
    • Zobacz profil
371 części? Na 0.24 64bit kaszka z mleczkiem. Przypomina trochę projekt Moskita, którym leciał na Dres. Tak czy siak niezła maszyna. Podaj jak możesz ile mieści utleniacza, paliwa ciekłego itp.

Wto, 22 Lip 2014, 09:50:17
Odpowiedź #5

Offline dallahpl

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 13
  • Reputacja: 0
    • Zobacz profil
Jack, jak bede mieć możliwość to podam - za jakieś 2 dni dopiero ;p - ale mam do was pytanie: Jest możliwe "budowanie" w kosmosie? Cala konstrukcja jest bardzo średnio stabilna - a to za sprawą Napędowców (jak je nazwałem). Teoretycznie mają po 3 połączenia (nie pamiętam terminologii), ale problem w tym, że trzymają się tylko na jednym - strasznie mnie to rozsierdziło po zadokowaniu ;p

No i co do tego budowania w kosmosie - chcialbym całość trochę usztywnić dzięki linkom.

Reklama

Odp: Międzyplanetarna stacja kosmiczna
« Odpowiedź #5 dnia: Wto, 22 Lip 2014, 09:50:17 »

Wto, 22 Lip 2014, 10:02:32
Odpowiedź #6

Offline Drangir

  • Major
  • *
  • Wiadomości: 1 631
  • Reputacja: 92
  • Smok rakietowy
    • Zobacz profil
    • DeviantArt
Modyfikacja KAS pozwala na operacje EVA w tym celu:  Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ ponadto są jeszcze Quantum Struts na prąd.
Cytat: Steven Universe
- Wasze obliczenia były niepoprawne.
- Nie mogły być niepoprawne, skoro żadnych nie robiliśmy.

Wto, 22 Lip 2014, 10:14:48
Odpowiedź #7

Offline dallahpl

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 13
  • Reputacja: 0
    • Zobacz profil
THANK YOU!

[Post scalony: Wto, 22 Lip 2014, 20:55:33]
Jack, nie wiem czym są utleniacze;p ale zbiorników z paliwem mam następującą ilość:

4x FL-R1 RCS
3x FL-R25 RCS
3x Rockomax X200-16
1x Rockomax Jumbo-64
6x Kerbodyne S3-3600
12x FL-T800

Jeśli o dodatki chodzi, to:

16x Z-400 Baterie
1x Mobile Processing Lab
1x PPD-10 Hitchhiker Storage Container

Silniki:
2x Kerbodyne KR-2L Adv. engine
4x LV-T30 Liquid Fuel engine
1x Rochomax Skipper engine

Więcej szczegółów nie potrafię wymienić :P
« Ostatnia zmiana: Wto, 22 Lip 2014, 20:55:33 wysłana przez dallahpl »

Reklama

Odp: Międzyplanetarna stacja kosmiczna
« Odpowiedź #7 dnia: Wto, 22 Lip 2014, 10:14:48 »

Wto, 22 Lip 2014, 23:37:33
Odpowiedź #8

Offline beryl

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 193
  • Reputacja: 1
    • Zobacz profil
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Teoretycznie mają po 3 połączenia (nie pamiętam terminologii), ale problem w tym, że trzymają się tylko na jednym - strasznie mnie to rozsierdziło po zadokowaniu ;p

Oddokuj i zadokuj ponownie. Jak nie pomoże, to 3 zdrowaśki i jeszcze raz. I do skutku. Jeżeli nie spierniczyłeś, np robiąc niepasujących do siebie doków (przesuniętych) to za którymś razem powinno się udać. Tak już jest, że dokowanie "wielokrotne" nie zawsze trybi, a już szczególnie wymaga aptekarskiej dokładności. Ja większe elementy próbuję dokować na dwójnik/trójnik uzbrojony w doki i mało kiedy za pierwszym razem załapie więcej niż 1, ale jednak da się.
Tak jak tu - po wielu próbach, wszystko oprócz kostki BORG'a trzyma się na zwielokrotnionych dokach i jest TROCHĘ stabilniej.

Wto, 22 Lip 2014, 23:53:53
Odpowiedź #9

Offline Drangir

  • Major
  • *
  • Wiadomości: 1 631
  • Reputacja: 92
  • Smok rakietowy
    • Zobacz profil
    • DeviantArt
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Do dokowania na 3 doki polecam drobny mod Docking alignment indicator - schematycznie pokazuje pozycje wzgledem dokow pozwalajac dokowac wielkie moduly z predkosciami centymetrow na sekunde :)

Pozwolil mi m.in. na precyzyjne zadokowanie modulami napędu do frachtowca w 5fps. Patrz screen powyżej.

Cytat: Steven Universe
- Wasze obliczenia były niepoprawne.
- Nie mogły być niepoprawne, skoro żadnych nie robiliśmy.

Reklama

Odp: Międzyplanetarna stacja kosmiczna
« Odpowiedź #9 dnia: Wto, 22 Lip 2014, 23:53:53 »

Śro, 23 Lip 2014, 00:05:00
Odpowiedź #10

Offline Metall69

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 116
  • Reputacja: 4
    • Zobacz profil
Ja wolę użyć dużego doku, a konstrukcję usztywnić linkami z KASa. Problem polega na tym, że to dodaje sporo nowych części i gra muli jeszcze bardziej. No i trzeba te linki jeszcze zamontować w trybie EVA, nie każdemu się chce latać tam i nazad z częściami :)

Śro, 23 Lip 2014, 00:54:52
Odpowiedź #11

Offline beryl

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 193
  • Reputacja: 1
    • Zobacz profil
Do dużych elementów oczywiście duże doki, ale czasem dokuje się jakąś pierdółkę z małych modułów, albo wahadłowiec, który z dużym dokiem wygląda fe. Zaletą zwielokrotnionych małych doków jest też ich uniwersalność - możesz zadokować czymś przystosowanym do "multi" albo czymś z pojedynczym dokiem jak wspomniany wahadłowiec.
Co do modów - oczywiście jest to kwestia totalnie indywidualna, ale ja unikam ich ile się da, zwłaszcza jeśli chodzi o mody dodające nowe części. Uważam, że czasem za bardzo ułatwiają, ale głównie chodzi o kompatybilność - gdyby mi kiedyś przyszło do głowy pochwalić się, czy podzielić z kimś swoim projektem wolałbym  uniknąć sytuacji typu "tylko najpierw zainstaluj sobie moda X, Y i U w wersji takiej i takiej". Mam tylko RasterPropMonitor i Clouds&City Lights. Z pewnością zobaczę jeszcze Docking aligment indicator, dzięki za podrzucenie Drangir.

Reklama

Odp: Międzyplanetarna stacja kosmiczna
« Odpowiedź #11 dnia: Śro, 23 Lip 2014, 00:54:52 »

Śro, 23 Lip 2014, 01:49:45
Odpowiedź #12

Offline dallahpl

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 13
  • Reputacja: 0
    • Zobacz profil
No będę kombinować z tymi dokami. Zamienić je na większe już się nie da, więc pozostaje opcja dokowania.

Na razie tego robić mi się nie chce, bo RCS coś nie działa prawidłowo - pomimo zmiany trybu na "dokowanie", naciśnięcie L_shift powoduje włączenie się silnika głównego, a nie RCS góra (czy dół w przypadku ctrl - ale przy kontroli Kerbala w trybie EVA działa!  :o ).

Na razie mózgi inżynierii kerbalskiej wynalazły moduły łączące - w ich języku nazywa się to Kerbal Attachment System ;) Tak więc jeden z załogantów doczekawszy się transportera z odpowiednimi częściami, zabrał się za stabilizację całej konstrukcji. A oto kilka udokumentowanych momentów:

Transporter już na miejscu. Zadokowany w specjalnie dla takich momentów zaprojektowanym doku:
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Nasz Kerbal nie może uwierzyć w to, jak bardzo krzywo zamontowano doki!!  ::)
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Czy ten uśmiech może kłamać? Oto pierwszy zamontowany element. Z sukcesem zamontowany!
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Śro, 23 Lip 2014, 10:25:53
Odpowiedź #13

Offline Kadaf

  • Kapitan
  • ***
  • Wiadomości: 1 362
  • Reputacja: 145
    • Zobacz profil
O! Tu muszę pogratulować realistycznego podejścia do sprawy. Dallahpl, wykonałeś właśnie misję naprawczą, taką jakie się właśnie robi. Zadokować, ponaprawiać, wrócić. Podoba mi się takie podejście :)

Reklama

Odp: Międzyplanetarna stacja kosmiczna
« Odpowiedź #13 dnia: Śro, 23 Lip 2014, 10:25:53 »

Śro, 23 Lip 2014, 13:35:25
Odpowiedź #14

Offline Metall69

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 116
  • Reputacja: 4
    • Zobacz profil
Widzę, że przekonałeś się do KASa ;) To akurat jeden z tych modów, które trzeba mieć i który naprawdę przydają się w grze. Oficjalnie zatwierdzony przez nasze forum ;)

 

Międzyplanetarna Stacja Alpha z możliwością (częściowego) wielokrotnego użytku

Zaczęty przez Tridentus

Odpowiedzi: 2
Wyświetleń: 9079
Ostatnia wiadomość Nie, 19 Mar 2023, 19:31:22
wysłana przez grabek77
Stacja Kosmiczna

Zaczęty przez Kamilos

Odpowiedzi: 17
Wyświetleń: 24788
Ostatnia wiadomość Pią, 17 Mar 2023, 22:19:17
wysłana przez Tridentus
Stacja Kosmiczna PSS

Zaczęty przez riczmondPL

Odpowiedzi: 0
Wyświetleń: 4212
Ostatnia wiadomość Śro, 20 Lut 2013, 11:36:37
wysłana przez riczmondPL
Stacja Kosmiczna Kerbin

Zaczęty przez jarek9244

Odpowiedzi: 19
Wyświetleń: 11628
Ostatnia wiadomość Pon, 25 Lut 2013, 22:43:20
wysłana przez TrippleSaid
Reeposterska Stacja Kosmiczna

Zaczęty przez Reeposter

Odpowiedzi: 14
Wyświetleń: 20345
Ostatnia wiadomość Nie, 02 Gru 2012, 16:15:47
wysłana przez Reeposter