Kerbal Space Program Forum | Polska Społeczność Gry
Galerie => Stacje kosmiczne => Wątek zaczęty przez: dallahpl w Nie, 20 Lip 2014, 23:20:38
-
Cześć wszystkim:)
Pomimo, że od dłuższego czasu przeglądam to forum, to mój pierwszy post. Chcę pochwalić się swoją pierwszą stacją kosmiczną. Będzie służyć jako moduł dowódczo-tankujący, odwiedzająć kolejne planety.
Nie używam żadnych modów.
Stacja składa się z 3 części - Modułu głównego, oraz 2 dodatkowych napędów.
Linki (z mam nadzieję miniaturkami) na ImageShack:
(http://imagizer.imageshack.us/v2/1500x1000q90/674/db6c06.png) (http://imageshack.us/photo/my-images/674/db6c06.png/)
(http://imagizer.imageshack.us/v2/1500x1000q90/904/29060b.png) (http://imageshack.us/photo/my-images/904/29060b.png/)
(http://imagizer.imageshack.us/v2/1500x1000q90/746/8ed02f.png) (http://imageshack.us/photo/my-images/746/8ed02f.png/)
-
No tak, z tego co wiem to jeżeli pojazd kosmiczny ma silniki chemiczne to nie jest stacją, tylko statkiem. Przy okazji podaj ilość części i wagę(pewnie duża).
-
hehe no masz rację, choć nie traktuje swojej stacji jak statku. Coś pomiędzy powiedzmy;)
Składa się z 371 części o masie 195.6 ton.
-
371?! Rany, to się spytam jeszcze ile FPS, bo u mnie to pożar pewnie będzie ;D. A tak ogólne to ciekawy projekt
-
371 części? Na 0.24 64bit kaszka z mleczkiem. Przypomina trochę projekt Moskita, którym leciał na Dres. Tak czy siak niezła maszyna. Podaj jak możesz ile mieści utleniacza, paliwa ciekłego itp.
-
Jack, jak bede mieć możliwość to podam - za jakieś 2 dni dopiero ;p - ale mam do was pytanie: Jest możliwe "budowanie" w kosmosie? Cala konstrukcja jest bardzo średnio stabilna - a to za sprawą Napędowców (jak je nazwałem). Teoretycznie mają po 3 połączenia (nie pamiętam terminologii), ale problem w tym, że trzymają się tylko na jednym - strasznie mnie to rozsierdziło po zadokowaniu ;p
No i co do tego budowania w kosmosie - chcialbym całość trochę usztywnić dzięki linkom.
-
Modyfikacja KAS pozwala na operacje EVA w tym celu: http://i.imgur.com/aao9zX5.jpg ponadto są jeszcze Quantum Struts na prąd.
-
THANK YOU!
[Post scalony: Wto, 22 Lip 2014, 20:55:33]
Jack, nie wiem czym są utleniacze;p ale zbiorników z paliwem mam następującą ilość:
4x FL-R1 RCS
3x FL-R25 RCS
3x Rockomax X200-16
1x Rockomax Jumbo-64
6x Kerbodyne S3-3600
12x FL-T800
Jeśli o dodatki chodzi, to:
16x Z-400 Baterie
1x Mobile Processing Lab
1x PPD-10 Hitchhiker Storage Container
Silniki:
2x Kerbodyne KR-2L Adv. engine
4x LV-T30 Liquid Fuel engine
1x Rochomax Skipper engine
Więcej szczegółów nie potrafię wymienić :P
-
Teoretycznie mają po 3 połączenia (nie pamiętam terminologii), ale problem w tym, że trzymają się tylko na jednym - strasznie mnie to rozsierdziło po zadokowaniu ;p
Oddokuj i zadokuj ponownie. Jak nie pomoże, to 3 zdrowaśki i jeszcze raz. I do skutku. Jeżeli nie spierniczyłeś, np robiąc niepasujących do siebie doków (przesuniętych) to za którymś razem powinno się udać. Tak już jest, że dokowanie "wielokrotne" nie zawsze trybi, a już szczególnie wymaga aptekarskiej dokładności. Ja większe elementy próbuję dokować na dwójnik/trójnik uzbrojony w doki i mało kiedy za pierwszym razem załapie więcej niż 1, ale jednak da się.
Tak jak tu - po wielu próbach, wszystko oprócz kostki BORG'a trzyma się na zwielokrotnionych dokach i jest TROCHĘ stabilniej.
(https://scontent-b.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/t1.0-9/q84/s720x720/10570261_702208973184706_5121702466289081734_n.jpg)
-
http://i.imgur.com/79Vp9Jf.jpg
Do dokowania na 3 doki polecam drobny mod Docking alignment indicator - schematycznie pokazuje pozycje wzgledem dokow pozwalajac dokowac wielkie moduly z predkosciami centymetrow na sekunde :)
Pozwolil mi m.in. na precyzyjne zadokowanie modulami napędu do frachtowca w 5fps. Patrz screen powyżej.
-
Ja wolę użyć dużego doku, a konstrukcję usztywnić linkami z KASa. Problem polega na tym, że to dodaje sporo nowych części i gra muli jeszcze bardziej. No i trzeba te linki jeszcze zamontować w trybie EVA, nie każdemu się chce latać tam i nazad z częściami :)
-
Do dużych elementów oczywiście duże doki, ale czasem dokuje się jakąś pierdółkę z małych modułów, albo wahadłowiec, który z dużym dokiem wygląda fe. Zaletą zwielokrotnionych małych doków jest też ich uniwersalność - możesz zadokować czymś przystosowanym do "multi" albo czymś z pojedynczym dokiem jak wspomniany wahadłowiec.
Co do modów - oczywiście jest to kwestia totalnie indywidualna, ale ja unikam ich ile się da, zwłaszcza jeśli chodzi o mody dodające nowe części. Uważam, że czasem za bardzo ułatwiają, ale głównie chodzi o kompatybilność - gdyby mi kiedyś przyszło do głowy pochwalić się, czy podzielić z kimś swoim projektem wolałbym uniknąć sytuacji typu "tylko najpierw zainstaluj sobie moda X, Y i U w wersji takiej i takiej". Mam tylko RasterPropMonitor i Clouds&City Lights. Z pewnością zobaczę jeszcze Docking aligment indicator, dzięki za podrzucenie Drangir.
-
No będę kombinować z tymi dokami. Zamienić je na większe już się nie da, więc pozostaje opcja dokowania.
Na razie tego robić mi się nie chce, bo RCS coś nie działa prawidłowo - pomimo zmiany trybu na "dokowanie", naciśnięcie L_shift powoduje włączenie się silnika głównego, a nie RCS góra (czy dół w przypadku ctrl - ale przy kontroli Kerbala w trybie EVA działa! :o ).
Na razie mózgi inżynierii kerbalskiej wynalazły moduły łączące - w ich języku nazywa się to Kerbal Attachment System ;) Tak więc jeden z załogantów doczekawszy się transportera z odpowiednimi częściami, zabrał się za stabilizację całej konstrukcji. A oto kilka udokumentowanych momentów:
Transporter już na miejscu. Zadokowany w specjalnie dla takich momentów zaprojektowanym doku:
(http://imagizer.imageshack.us/v2/1500x1000q90/661/96c1e6.png) (http://imageshack.us/photo/my-images/661/96c1e6.png/)
Nasz Kerbal nie może uwierzyć w to, jak bardzo krzywo zamontowano doki!! ::)
(http://imagizer.imageshack.us/v2/1500x1000q90/631/c882d0.png) (http://imageshack.us/photo/my-images/631/c882d0.png/)
Czy ten uśmiech może kłamać? Oto pierwszy zamontowany element. Z sukcesem zamontowany!
(http://imagizer.imageshack.us/v2/1500x1000q90/536/eaa3b0.png) (http://imageshack.us/photo/my-images/536/eaa3b0.png/)
-
O! Tu muszę pogratulować realistycznego podejścia do sprawy. Dallahpl, wykonałeś właśnie misję naprawczą, taką jakie się właśnie robi. Zadokować, ponaprawiać, wrócić. Podoba mi się takie podejście :)
-
Widzę, że przekonałeś się do KASa ;) To akurat jeden z tych modów, które trzeba mieć i który naprawdę przydają się w grze. Oficjalnie zatwierdzony przez nasze forum ;)