Właśnie często słyszę jakoby centrum siły nośnej powinno być za centrum masy, ale w KSP to średnio działa, żeby nie powiedzieć nie działa.
1. Zbudowałem wiele samolotów i z mojego doświadczenia wynika, że najlepsze rezultaty daje idealne pokrycie się obu markerów.
2. Dodatkowo ma wpływ kąt nachylenia wektora siły nośnej do osi samolotu. Idealnie jest gdy ten kąt jest prostopadły do osi samolotu. Ale strasznie ciężko uzyskać taki efekt.
3. Wektor ciągu powinien leżeć równolegle do osi samolotu, za środkiem ciężkości, po prostu się z nią pokrywać.
4. Ciąg silników powinien być dobrany odpowiednio do masy samolotu. Jeśli będzie za duży samolot będzie wpadał w przeciągnięcie nawet przy niewielkim skręcie bo prędkość będzie za duża. Jeśli będzie za mała to będzie miał problemy z oderwaniem się od gruntu i będzie powolnie reagował na manewry.
5. Ostatnią rzeczą o jakiej warto pamiętać to ustawianie powierzchni sterowej jedynie w poziomie i pionie. Sam rzadko się do tego stosuje, ale prawda jest taka, że im mniej skośnych lotek, tym samolot lepiej reaguje na polecenia pilota.
Jeśli zbudujesz samolot według tych wytycznych to będzie latał jak marzenie. Bez jakiegokolwiek moda i bez SASu będzie trzymał kierunek, będzie bardzo zwrotny, będzie świetnie reagować na wszelkie manewry.
Tu mam przykład jak to wszystko powinno wyglądać w praktyce:
Jak widać nie wszystkie punkty są do końca spełnione, ale i tak maszyna latała wyśmienicie
P.S.
Żeby maszyna łatwiej odrywała się od gruntu, tylne kółka powinny być przesunięte bliżej środka ciężkości. Jednak wtedy start wymaga przećwiczenia parokrotnego, bo za silne poderwanie maszyny skutkuje szuraniem kupra po asfalcie
« Ostatnia zmiana: Wto, 02 Lip 2013, 18:53:09 wysłana przez Shinzo »
Zapisane
1. (M.) mianownik - Kto? Co? - Shinzo
2. (D.) dopełniacz - Kogo? Czego? (Czyj?) - Shinzo
3. (C.) celownik - Komu? Czemu? - Shinzo
4. (B.) biernik - Kogo? Co? - Shinzo
5. (N.) narzędnik - Kim? Czym? - Shinzo
6. (Ms.) miejscownik - O kim? O czym? - Shinzo
7. (W) wołacz - (O!) - Shinzo!
Proste? Proste.