Focke Wulf FW 190 A-8 WürgerFocke-Wulf Fw 190 Würger (z niem. "dzierzba") – jednomiejscowy, jednosilnikowy niemiecki myśliwiec z czasów drugiej wojny światowej. Wyprodukowany w ponad 20 tysiącach egzemplarzy w latach 1941-45, uchodzący za najlepszy niemiecki myśliwiec II WŚ.
Mój egzemplarz został póki co jedynie pobieżnie przetestowany ale mogę powiedzieć, że łączy osiągi Corsaira ze zwrotnością Zero. Konstrukcja samolotu tradycyjnie została oparta na Proc. Tanks i Proc. Wings. Malowanie fikcyjne, ponieważ oryginalne egzemplarze posiadały malowania, których i tak nie mógłbym odtworzyć w KSP. Niemniej jednak w przypadku A-8 jak i D-9 czy ta 152 użyłem kolorów, które występowały też na oryginalnych modelach. Uzbrojenie: 2 km-y 7,6mm, 4 działka 20mm i jedna bomba 450kg, którą można podmienić też na dodatkowy zbiornik z paliwem.
Focke Wulf FW 190 D-9 DoraNowa wersja wprowadzona do produkcji w 1944, jako odpowiedź na pojawienie się samolotów P-51 Mustang. Wariant D-9 wyprodukowano w liczbie 700 egzemplarzy.
Samolot został wydłużony o nieco ponad 1m względem A-8, również silnik BMW 801D uźywany przez poprzednika został zamieniony na nieco mocniejszy Junkers Jumo 213A. Uzbrojenie pozostawiłem identyczne jak w A-8 bo nie mam niestety żadnego działka 30mm.
Focke Wulf Ta 152 H-1Zmodyfikowana wersja samolotu Fw 190D, którą oznaczono Ta od nazwiska konstruktora, Kurta Tanka. Z powodu problemów w produkcji, przerw w dostawach materiałów i bliskiego końca wojny wyprodukowano zaledwie 67 egzemplarzy w tym około 40 H-1. Ta 152 H-1 został zaprojektowany jako myśliwiec wysokościowy, mogący osiągnąć wysoki pułap lotu kosztem gorszej manewrowości. Ta 152 w porównaniu do poprzedników ma poszerzony statecznik pionowy, całkowicie przekonstruowane przednie skrzydło a także nowy silnik Jumo 213 E zoptymalizowany pod kątem osiągów na dużych wysokosciach. Ponadto został wyposażony w kabinę ciśnieniową i autopilota. Nie testowałem jeszcze możliwości tego samolotu ale nawet pobieżna analiza w FAR wykazała lepszy performance samolotu na dużych wysokościach w porównaniu do D-9. Propsy dla FAR, że można przetestować performance nie wychodząc z SPH.