Ostatnie wiadomości

Strony: [1] 2 3 ... 10
1
Dyskusje ogólne / Konkurs - KSP2 oraz inne gry do wygrania!
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Taz dnia Czw, 07 Gru 2023, 09:43:05 »
Cześć,

Jestem twórcą na YouTube, nie będę kłamał, w ramach popularyzacji moich kanałów poświęconych Kerbalom, obecnie prowadzę 2 konkursy z nagrodami (gry na Steam!).
Chciałbym się zatem podzielić z wami informacjami o nich  :D

1. Kanał polski DOCENT GRA W GRY! jest w trakcie serii 4 losowań, w których można wygrać różne tytuły gier.


2. Kanał angielski DOCENT IS PLAYING! jest w trakcie konkursu świątecznego gdzie do wygrania będzie klucz Kerbal Space Program (KSP2 na Steam)


Serdecznie zapraszam i zachęcam do subskrybowania!
2
Dyskusje ogólne / Odp: [Oficjalny] POWITANIA!
« Ostatnia wiadomość wysłana przez prostownik dnia Pon, 20 Lis 2023, 20:06:00 »
Witam wszystkich! Nie wiem czy to forum jeszcze żyje, ale kultura wymaga przywitania! Więc jeszcze raz SIEMA!
3
Rakiety / Odp: Rakieta międzyplanetarna Epsilon I
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Ufo dnia Pią, 27 Paź 2023, 03:59:07 »
Czekam na kolejny wpis. Co tam jeszcze zbudowałeś?
4
Dyskusje na dowolne tematy / Zezwolenie na pobyt | prawo jazdy | Dowody osobiste itp.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez VihaanKabir1 dnia Wto, 19 Wrz 2023, 13:15:37 »
Kup zezwolenie na pobyt | prawo jazdy | Dowody osobiste itp.Za pośrednictwem naszych kontaktów rządowych sprzedajemy legalne paszporty UE, prawa jazdy, dowody osobiste, pozwolenia na pracę, pozwolenia na pobyt, usługi wizowe itp. (oferujemy większość krajów, stanów i prowincji).

Skorzystaj z tej możliwości już teraz!

Skontaktuj się z nami, aby uzyskać więcej szczegółów.

Telegram:.............. Registraboard
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
5
Dyskusje ogólne / Fałszywe banknoty pierwszej klasy.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez VihaanKabir1 dnia Wto, 19 Wrz 2023, 13:11:32 »
Istniejemy na rynku już ponad 2 dekady, a nowoczesna technologia i maszyny drukarskie pozwalają nam z łatwością podrobić dowolną walutę na świecie z wyjątkową jakością.

Fałszywe pieniądze, które produkujemy, są prawie niemożliwe do wykrycia.

Aby złożyć zamówienie skontaktuj się z operatorem poprzez
Telegram: Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
6
Obsługa techniczna / Odp: Nie dzialaja silniki startowe
« Ostatnia wiadomość wysłana przez grabek77 dnia Pon, 21 Sie 2023, 19:07:26 »
Napisz moze jaka wersja KSP czy zmodowana (jesli tak to jakie mody) czy nie. Dobrze by bylo jeszcze jakbys zamiescil screenshota twojej rakiety zlaszcza tych niedzialajacych silnikow i zbiornikow, bo tak to wrozenie z fusow a moja szklana kula sie zepsula.
7
Obsługa techniczna / Nie dzialaja silniki startowe
« Ostatnia wiadomość wysłana przez JacekS dnia Sob, 19 Sie 2023, 20:12:31 »
Niedzialaja mi silniki do ktorych podpina sie paliwo . Przez to nie moge wyzej poleciec niz orbita ziemi. Prosze pomiszcie . Gdy naposalem do tworcow gdy opisali blad w kodzie i nie beda tego poprawiac.
8
Aktualności / Odp: Forum DEAD
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Tridentus dnia Pon, 12 Cze 2023, 22:19:49 »
skoro temat jeszcze nie zamknięty to dodam argumenty, które zamkną ten wątek. Jak wspomniał wcześniej grabek, czy mechanika orbitalna się zmieniła? No oczywiście, że nie, Czy orbita jest kwadratowa, no pewnie, że nie. Czy inaczej się ląduje, czy inaczej się lata? Na forum są też opisy modów, które nie zmieniły się od lat. Tweakscale, czy on kiedykolwiek zmienił swoje działanie? I ktoś powie "przecież mamy discorda, po co nam forum", na discordzie wiadomości się tworzą jedna za drugą i po chwili znikają, a tu tygodniami można oczekiwać na odpowiedź. Poza tym, żaden watek nie ginie. Chyba jasne jest że forum usuwać nie ma potrzeby, a nawet bez nowych postów staje się taką cichą biblioteką konstrukcji, powieści, misji, historii. Nikt nie zdoła w jeden dzień przeczytać 11 lat działania forum. Miło tutaj wracać :)
9
Lądowniki załogowe, bazy, kolonie / Odp: Starnar, czyli ponowny rozruch forum
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Tridentus dnia Czw, 08 Cze 2023, 21:53:14 »
Dziś z małym poślizgiem
Zaczynamy Rakiety!

Do określania klasy mocy (maksymalnej masy ładunku na orbitę Kerbinu) będę używał własnej tabelki
   
Nazwa klasy (rakieta)    Tonaż
lekka0 - 10
średnia10 - 50
ciężka50 - 250
mamucia250 - 1000
behemot1000 - i dalej


Z tą wiedzą ruszamy dalej.


Pierwszą rakietą będzie pochodny od Epsilona I, Tryton M I. Dopisek "M" wskazuje na przystosowanie do ładunków międzyplanetarnych. Waży 1053 tony, w pierwszym stopniu system szparagowy złożony z 4 bocznych i 1 centralnego Mamuta. Drugi stopień wita nas 4 Vectorami, a ten między planetarny (jest ukryty w owiewce, z uwagi na swój specyficzny kształt, na górze wystaje ładunek, komputer) , ważący 69 ton, obfituje w aż 4 silniki atomowe oraz jakieś 8 tysięcy jednostek paliwa. To przekłada się na aż 9000 deltaV, sam sobie jest zbudowany na szparagu. W zewnętrznych zbiornikach jest 6000, w centralnym zbiorniku 3000 m/s.


Rakieta na stanowisku, dalszy lot był bardzo miły


Moment, gdy została osiągnięta, a pierwszy stopień odrzucony


W pewnym momencie jeden z operatorów lotu dostrzegł pewną niesamowitą rzecz i krzyknął na całą salę - Koledzy, bliźni, mamy tutaj prawdziwe objawienie Papieża Kremówki!

Na liczniku deltaV pokazała się papieska godzina!


I tym jakże ważnym momentem dla kerbali kończę spóźniony wpis o rakietach. Kolejny (o jeszcze dwóch, a może trzech rakietach) postaram się wrzucić jutro w godzinach wieczornych. Czemu tak późno? Bo papiery do szkół ponadpodstawowych same się nie zawiozą. Wielkie dzięki Kadafowi, który chwilę przed publikacją postu, na Discordzie poinformował mnie o modzie infernal robotics. Napewno pojawią się konstrukcje oparte o ten mod. Dokończę opis tej konstrukcji jutro, bo musze dziś jeszcze pobawić się zawiasami, a także muszę się wyspać ;)

[Post scalony: Pią, 09 Cze 2023, 21:43:27]
Nie wiem czy się scali, ale mamy już kontynuację

Rakiet!




Na pierwszy ogień idzie Tryton II.

W pierwszym stopniu już standardowy w moich rakietach szparag oparty na 4 bocznych Mainsailach i centralnym Rhino. Drugi stopień wita nas czterema silnikami na monopropelant, każdy po 140 kn w próżni. Zbiornik obfituje w 3750 jednostek paliwa (paliwo to w tym członie monopropelant, ale krócej i przyjemniej mi tak pisać), co przy maksymalnym ładunku przekłada się na około 700 deltaV. Sama rakieta kwalifikuje się do rakiet ciężkich z możliwością wyniesienia na orbitę Kerbinu maksymalnie 55 ton. Z takim ładunkiem drugi człon zostaje użyty tylko przez krótką chwilę, więc zostaje w nim mniej więcej 675 m/s.


Rakieta waży jakieś 330 ton, więc stosunek "waga rakiety do maksymalnej wagi ładunku na LKO" jest całkiem dobra. Jest dodatkowo tylko ciekła (czyli bez boosterów na paliwo stałe).


Moment odłączenia Mainsail'i (w między czasie zrobiła się czarna dziura w morzu)

Spieszę się, więc przechodzimy do pierwotnej wersji Trytona M I, jego ojca, Trytona I.


Rakieta uniwersalna, jak Easy Orbit II Kadafa, duża, uniwersalna i łatwa w użyciu. Waży już tylko 984 tony, a więc o 69 tony niż wersja M. Czemu?. Wprawiony wzrokowiec na zdjęciach bez problemu zauważy brak członu międzyplanetarnego, żadnych innych zmian nie ma. Ten waży po zaokrągleniu 70 ton, więc wiemy na pewno, że jest to rakieta ciężka. Dodając do tego masę jaką wynosiła wersja "M" możemy przypuszczać iż masa ładunku potrafi przekroczyć 100 ton. Tak dla wyjaśnienia, M-ka jest rakietą średnią z przystosowaniem do ładunków międzyplanetarnych.


Po odrzuceniu szparagów wygląda trochę jak SLS


Pojazd na orbicie

Myślę, że jeszcze jeden post o pojazdach i będę przechodzić do właściwej misji. Tym czasem miłego :)

Ps. Mody się nie zmieniły, doszedł infernal robotics (chyba tak się piszę), ale nie został tu użyty
10
Lądowniki załogowe, bazy, kolonie / Odp: Starnar
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Kadaf dnia Pon, 05 Cze 2023, 11:52:25 »
Pobaw się trochę tweakscalem. Te ostatnie maszynki wyglądały by dużo zgrabniej posiadając dwa duże silniki jonowe zamiast całej ich ściany. Tweakscale nie tylko pozwala skalować sam rozmiar części, ale przy silnikach na przykład skaluje również ich moc, a przy zbiornikach pojemność. Jak dla mnie jeden z trzech modów, które mieć trzeba koniecznie.
Strony: [1] 2 3 ... 10