Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - winged

Strony: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 31
91
Aktualności / Odp: [Wersja aktualna] KSP 1.1.3
« dnia: Sob, 23 Kwi 2016, 01:43:11 »
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Nie wiem czy to wina modów, czy Squadu, ale 64-bitowy KSP jest wciąż niestabilny. Przed chwilą wywaliło mnie z gry, gdy próbowałem dołożyć spadochron. Wczoraj wywaliło mnie raz, gdy rakieta miała zrobić jebudu o ziemię, i drugi raz, gdy miałem odpalić silnik kolejnego stopnia rakiety.

Cytuj
Co do stabilności gry - x64 raz mi się wykrzaczyło przy odpalaniu kolejnego stopnia w dość prostej rakiecie. Póki co wybaczam, ale nie zapominam.

Mnie też stockowe ksp już się 2 razy wykrzaczyło - po 1h. Co więcej nie jest to tylko nasz problem, znalazłem przynajmniej kilka świeżych postów w których ludzie skarżą się na to samo - mowa o stockowych instalkach.

No i to o czym wspominał Moskit. Wygląd tej czcionki w VAB jest tragiczny. Zauważyłem to już w lutym gdy ktoś wrzucił video z gameplaya na xbox ale pomyślałem sobie: to pewnie prelease, na pewno zdążą to poprawić. Nic z tego.


Na koniec performance. Poprawa przy dużej ilości części oczywiście jest (2-2,5x FPS) jednak niepoprawni optymiści (także na tym forum) którzy liczyli na wzrosty takie jak w Besiege całkowicie się pomylili:


92
Gotowe poradniki / Odp: Początki w KSP
« dnia: Pią, 22 Kwi 2016, 02:17:11 »
Tabela z linku jest nieaktualna od ponad roku. Nie ma obecnie czegoś takiego jak jedna wspólna tabela prędkości optymalnych - jest to raczej indywidualna sprawa zależna od kształtu pojazdu.

Aby optymalnie wystartować musisz zacząć przechył praktycznie od razu po starcie - potem stopniowo przechylać tak aby nie wykroczyć poza żółty znacznik prograde (żeby nie utracić kontroli). Powinieneś przechylać tak szybko jak tylko się da od samego startu z tym, że nie na tyle żeby rakieta zaczęła spadać/spaliła się i aby nie utracić kontroli nad nią.

Przykład uber optymalnej trajektorii - nie musisz być aż takim perfekcjonistą ale przy 100m/s to już wypadałoby zacząć przechylać.

93
19.04 w godzinach wieczornych wydane zostało KSP 1.1 - w związku z czym zwycięzcą zabawy zostaje...

kapacity

Pomylił się o 18 dni, wyprzedził o 1 dzień baalnamib'a i o kilka dni krzycha072 oraz cyrylo97. Gratulacje!

A teraz pora na występ artystyczny:




Niniejszym rozpoczynam proces przyznawania nagrody.

94
Samoloty / Odp: RDA-55H Valkyrie
« dnia: Nie, 17 Kwi 2016, 06:42:24 »
Teraz dopiero zauważyłem ten wątek. Sądząc po wyglądzie tego samolotu nazwa Valkyrie nie jest przypadkowa :) Tez niedługo będę robił XB-70 Valkyrie.

95
Samoloty / Odp: Sekcja lotnicza Winged Industries: Kerb-Flyer I
« dnia: Nie, 17 Kwi 2016, 06:38:43 »
Podwozie podwyższyłem by skrócić dystans potrzebny do wystartowania. Przy takim podwoziu jakie a B-52 zawsze jest problem, żeby oderwać się od ziemi a tak samolot po osiągnięciu pewnej prędkości startuje sam, bez naciskania jakiekolwiek klawisza.


A co do RCSów to każdy duży obiekt wychodzący w przestrzeń kosmiczną musi być wyposażony w nie, bo w realu ani a w RO nie ma czegoś takiego jak potężne koła reakcyjne.  Użyte tutaj RCSy tez są bardzo liche, każdy z nich generuje siłę ciągu około 0,15 kN- to 14x mniej niż stockowy silnik jonowy. Co więcej silnik XLR99 nie ma jakiegokolwiek wektorowania ciągu co oznacza, że podczas jego pracy trzeba być niezwykle uważnym - przy pierwszej próbie po osiągnięciu prędkości mach 3 niechcący odchyliłem się nieco od żółtego kółka wyznaczającego wektor prograde - tak na jakieś 5 stopni - straciłem zupełnie kontrolę nad samolotem a chwilę później rozpadł się na kawałki pod wpływem sił aerodynamicznych.

Tak wiec paradoksalnie to właśnie lot z uruchomionym silnikiem był najbardziej niebezpiecznym elementem w całej misji. Mówię paradoksalnie bo spodziewałem się raczej że to lądowanie tym czymś sprawi mi najwięcej problemów. Okazało się, że nie - samolot pochodzi do lądowania przy prędkości 100m/s a próby wykazały, ze można nim lądować nawet przy prędkościach rzędu 170m/s : Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ


Więcej zdjęć:
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ










A płóz do lądowania nie ma bo nie słyszałem o żadnym dobrym modzie, który by je dodawał.

96
Inne / Odp: Pokaż nam swój [cokolwiek]!
« dnia: Sob, 16 Kwi 2016, 21:11:22 »
Niezłe zdjęcia Skyline :), a skoro już jesteśmy przy zmodowanym pięknie KSP to i ja coś wrzucę:

RVE + Scaterrer:


97
Samoloty / Odp: Sekcja lotnicza Winged Industries: Kerb-Flyer I
« dnia: Sob, 16 Kwi 2016, 20:56:58 »
@Madrian Tu-95 niedługo a tymczasem


North American X-15

North American X-15 – amerykański rakietowy samolot doświadczalny wyprodukowany przez firmę North American Aviation, na którym ustanowiono szereg rekordów prędkości i wysokości lotu, zdolny także do lotów suborbitalnych. Maszyna wykorzystywana przez amerykańskie siły powietrzne i NASA.

Jest to chyba jeden z lepszych filmów jakie wypuściłem chociaż początek może być nieco przydługawy:



Mody:

X-15: Proc. Parts, B9 Proc. Wings, NEBULA Decals, Adjustable Landing Gear
B-52: Stockowe zbiorniki Mk3 - przemalowane i z dopasowanymi rozmiarami, B9 Aerospace, Proc. Parts, B9 Proc. Wings, NEBULA Decals, Adjustable Landing Gear

98
Dyskusje na dowolne tematy / Odp: internetowe znaleziska
« dnia: Sob, 09 Kwi 2016, 03:38:24 »
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
akurat Falcona 9 SpaceX wozi po drogach. Jedyne wymaganie to wysokie mosty i brak ciasnych zakrętów
Florydziak na blogu pisał kiedyś, że to właśnie mosty ograniczają średnicę rakiety do 3,66 m - dlatego, jest ona tak szczupła i wysoka. Przy większej średnicy transport drogowy nie byłby możliwy.

99
Dyskusje na dowolne tematy / Odp: internetowe znaleziska
« dnia: Pią, 08 Kwi 2016, 05:12:33 »
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Po starcie z przylądka mamy ocean, a za nim całą ogromną afrykę na terenie której można lądować. I nie jest to teren na tej wysokości geograficznej gęsto zaludniony.
Gdybyś pograł w RSS, skumałbyś 2 rzeczy:

- pierwszy człon F9 nie doleci do Afryki, nie ma na to szans - on ma tylko 80% masy całej rakiety, gdyby zajmował powiedzmy 95-99% wtedy może tak. Zwróć uwagę, ze nawet ICBM-y składają się z kilku faz - pierwsza faza nie doleci na inny kontynent, spadnie do oceanu.
- nawet gdyby ktoś doleciał do Afryki to wymagałoby to rozpędzenia się do prędkości orbitalnych - tak jest, 7000m/s i dolatujesz do Afryki, 7300m/s i już jesteś na orbicie - co za tym idzie wejście w atmosferę następowałoby przy prędkościach orbitalnych - kilka razy większych niż te przy których obecnie F9 wchodzi w atmosferę. Było wielokrotnie mówione, że pierwszy człon nie zniósłby wejścia w atmosferę z taką prędkością.

Cytuj
Przy takim systemie wróżę Space X ogromny odsetek strat i wygra z nim każda firma, która umie dolecieć do Afryki.
Jak już wcześniej mówiłem, dolecenie do Afryki wiązałoby się praktycznie z budową SSTO - co za tym idzie zamiast lądować w Afryce mógłbyś spokojnie taką rakietę zdeorbitować i wylądować w miejscu startu. Ale rakiety SSTO są nie opłacalne - już w latach 60-tych pierwszy człon rakiety Titan II mógł funkcjonować jako SSTO z minimalnym ładunkiem ale jakoś nikt tego pomysłu nie wdrożył. Nic dziwnego, bo ładunek byłby minimalny a wejście w atmosferę z orbitalnym prędkościami jest wielokrotnie trudniejsze.

Kadaf zrób na przyszłość trochę researchu, bo tylko się ośmieszasz.

100
Samoloty / Odp: Sekcja lotnicza Winged Industries: Kerb-Flyer I
« dnia: Czw, 07 Kwi 2016, 16:12:04 »
Mam już gotowe samoloty MiG 15 i MiG 17. Teraz pora na B-52.

101
Kampanie / Odp: Odp: Pomysł-Forumowa megakonferencja
« dnia: Czw, 07 Kwi 2016, 16:09:52 »
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Chodzi mi bardziej o to, że moje konstrukcje czasem nie latają. No ale wyglądem też siem tak bardzo nie przejmuje.
Rozumiem zatem, że podobnie jak Robson skupiasz się na analizie ruchu w polu sił.



 8)

102
Dyskusje na dowolne tematy / Odp: internetowe znaleziska
« dnia: Czw, 07 Kwi 2016, 15:58:17 »
Serio nie wiesz? :) chodzi o maksymalizację udźwigu na LEO a co za tym idzie także GEO itp. Przecież wiele ładunków ma taką masę, że jakbyś chciał je wysłać w kosmos na docelową orbitę a przy tym jeszcze powrócić pierwszym członem do miejsca startu to paliwa starczy tylko na jedno z tych zadań.  W przypadku lądowania na barce możliwości rakiety aż tak bardzo się nie zmniejszają bo nie musisz hamować jak głupi całej prędkości rzędu 1800m/s a potem przyspieszać 1800m/s ale w drugą stronę - lądując na barce oszczędzasz mnóstwo paliwa a co za tym idzie powiększasz udźwig rakiety - możesz w ten sposób zacząć zarabiać na cięższych ładunkach, które przy opcji powrotu pierwszego stopnia na miejsce startu byłyby poza zasięgiem rakiety - tzn. dalej mógłbyś je wynosić ale pierwszy człon spadałby do oceanu.

Tak więc SpaceX nic nie traci próbując lądować na barce - bo Falcon 9 i tak nie mógłby wynieść tych ładunków i powrócić na miejsce startu.


Cytuj
Powiedział koleś który jedyną styczność z rakietami miał wysyłając zielone żaby na kompie
Ja też wysyłam zielone żaby w kosmos a jednak próby z moją repliką Falcona 9 uświadomiły mi, że powrót pierwszego stopnia na ląd choć jest dużo łatwiejszy mocno ogranicza wachlarz możliwości rakiety.

103
Samoloty / Odp: Sekcja lotnicza Winged Industries: Kerb-Flyer I
« dnia: Wto, 05 Kwi 2016, 21:03:31 »
Convair B-36 Peacemaker




Convair B-36 Peacemaker – amerykański bombowiec strategiczny, zdolny do przenoszenia bomb jądrowych. Pierwszy w historii samolot bombowy zdolny do misji interkontynentalnych. Początków B-36 należy dopatrywać się w roku 1941r - w przypadku realizacji najczarniejszego scenariusza a mianowicie kapitulację Wielkiej Brytanii USA potrzebowałoby bombowca zdolnego do uderzenia ne Europę bezpośrednio z baz położonych w Ameryce Płn. Żaden istniejący wówczas bombowiec nie zbliżał się nawet do zasięgu misji bojowych przekraczających 6000km w jedna stronę - B-17 osiagał bodajże 1500km a B-24 około 1900km z minimalnym załadunkiem bombowym. Nawet wprowadzony później do służby B-29 nie przekraczał 4000km.



Prototyp oblatano po raz pierwszy 8 sierpnia 1946 roku. Pierwsze seryjne egzemplarze trafiły do SAC (Strategic Air Command - Dowództwo Lotnictwa Strategicznego) w roku 1948. Początkowe problemy i olbrzymia jak na owe czasy cena (3,6 miliona USD ) nie pozwoliły na wprowadzenie ich do służby przed rokiem 1951. Rola tych maszyn była dużo mniejsza niż pierwotnie zakładano. Wiązało się to z przyjętym układem napędowym (zasadniczy napęd stanowiły silniki gwiazdowe), co ograniczało osiągi prędkościowe i pułap bombowca, dlatego w późniejszych wersjach zamontowano dodatkowo 4 silniki turboodrzutowe mające wyeliminować te wady. Produkcja B-36 zakończyła się w 1954 roku - zmontowano ogółem 388 egzemplarzy. Do końca roku 1959 wszystkie B-36 zostały zastąpione przez nowocześniejszy odrzutowy bombowiec Boeing B-52 Stratofortress.



B-36 mógł przenosić maksymalnie 39000 kg bomb. Uzbrojenie defensywne początkowo stanowiły wieżyczki obronne z działkami 20mm- w latach 50-tych na skutek rozpowszechnienia się kierowanych rakiet powietrze-powietrze, postanowiono je zdjąć i zastąpić przez mały samolot myśliwski (McDonnell XF-85 Goblin,  Republic F-84 Thunderstreak) spoczywający w luku bombowym samolotu-matki, skąd mógł być wypuszczany w razie ataku wrogich myśliwców. Po zakończeniu walki samolot miał wracać do luku bombowego i wraz z samolotem-matką wracać do bazy. Szybko okazało się jednak, że dokowanie wewnątrz samolotu matki było bardzo kłopotliwe nawet dla doświadczonych pilotów i cały projekt przerwano.



Ostatecznie B-36 okazał się bardzo kosztowną wpadką a jego produkcję przerwano już w 1954 po 5 latach produkcji. Głównym problemem B-36 była niewielka prędkość przelotowa, brak skutecznego uzbrojenia defensywnego oraz brak możliwości dotankowania w locie co przy zasięgu bojowym 6415 km uniemożliwiało zaatakowanie celów leżących głęboko w ZSRR. W 1955 do służby wszedł B-52 Stratofortress.





Wracając do mojej repliki - jest to najdłuższy (49m), najszerszy (70m - patrz zdjęcie poniżej) i najcięższy (180t) samolot jaki kiedykolwiek zbudowałem w Kerbalach. Niestety jest też większy niż twórcy i moderzy przewidzieli. Do wystartowania potrzebuję 3,5 km pasa i ponad 320km/h - niestety stockowy pas startowy a tylko 2,5 km długości dlatego zawsze podczepiam do niego 2 rakiety na paliwo stałe. Tylne koła mojego samolotu mają 2m średnicy - maksimum tego co oferuje Adjustable Landing gear i znacznie więcej niż jakiekolwiek stockowe koła. Wydaje się, że to dużo ale prawdziwe koło miało 2,7m...






A tak wygląda całkowicie wypełniony luk bombowy. Na zdjęciu poniżej możecie zobaczyć:
- 104 bomby po 445 kg każda - łącznie 46t
- dodatkowy 13-tonowy zbiornik na AvGas do silników tłokowych - pozwala wydłużyć zasieg bojowy do około 7200km przy ograniczeniu do 10t załadunku bombowego
- 4 bomby Tallboy (te zielone z tyłu) po 5500kg każda - łącznie 22t

Tak więc łącznie 81 ton załadunku - oczywiście przy takiej ilości bomb zasięg bojowy samolotu spada do około 1000km.





Przykłady możliwych misji bombowych:



Dane techniczne:
Masa własna : 57.000kg
Maks. masa startowa: ~180.000kg
Prędkości maksymalne:
na wys. 6500m, odrzutowe + tłokowe: 750km/h
na wys. 6500m, tłokowe: 517km/h
na wys. 6500m, odrzutowe: 500km/h
na wys. 10000m, odrzutowe + tłokowe: 700km/h
na wys. 10000m, tłokowe: 400km/h

Długość pasa startowego: ok. 3500m dla 180t masy startowej lub 2000m dla wersji RATOL.

Pułap: ponad 11000m (nie testowałem wyżej)
Zakręt 360 stopni: conajmniej 90 sekund




Silniki odrzutowe używane są tylko przez pierwszą godzinę lotu - służą do skrócenia drogi startowej i możliwie szybkiego wspięcia sie na 6500m - tam zostają one wyłączone a samolot kontynuuje lot na samych silnikiach tłokowych - prędkość spada do ok. 520km/h. Silniki odrzutowe moga zostać uruchomione w wypadku zagrożenia zwiększajac prędkość  maks. do ok. 700km/h na wys. 10000m. Warto zauważyć, że samolot może też poruszać się na samych silnikach odzrutowych - paliwa starczy mu wówczas na ok. 2h.


Na koniec mapka z Google Earth. Teraz widać dlaczego wyposażyłem mój samolot w dodatkowy pomarańczowy zbiornik. zwiększenie zasiegu bojowego do ponad 7000km umożliwia atak na znacznie wiekszą część terenów ZSRR. Pomińmy, że lot w 2 strony trwałby 24h a sam samolot nie lubi physic warpu większego niż 2x.







104
Samoloty / Odp: Sekcja lotnicza Winged Industries: Kerb-Flyer I
« dnia: Nie, 03 Kwi 2016, 04:55:08 »
Iljuszyn Ił-28 "Beagle"



Odrzutowy samolot bombowy, konstrukcji Sergieja Iliuszyna z okresu po II wojnie światowej - pierwszy rosyjski odrzutowy bombowiec. Wyprodukowano ponad 6600 egzemplarzy z czego 103 trafiły do polskiego lotnictwa. Służyły w latach 1952-1977. Samolot znalazł zastosowanie bojowe m.in. podczas tłumienia powstania na Węgrzech (1956) a także po stronie Egiptu podczas Kryzysu Sueskiego(1956), Wojny Sześciodniowej (1967) i wojny Yom Kippur (1973). Ił-28 do dziś służy w lotnictwie Korei Płn.










Przykładowe warianty misji bombowych:



105
Modyfikacje / Odp: Space Launch System Part Pack
« dnia: Nie, 20 Mar 2016, 19:28:45 »
Super sprawa, że się za to zabrałeś. Nawiasem mówiąc rozumiem, że dodajesz ten launchpad jako dodatek do Kerbal Konstructs?

Strony: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 31