Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - winged

Strony: 1 ... 19 20 [21] 22 23 ... 31
301
Bill, poprawna odpowiedź, punkt rep dla ciebie.

jaro738, Rzeczywiscie, jak potem zobaczyłem Sojuz tez z tego korzysta. Niemniej jednak zawsze kojarzy mi się z Protonem.





A dzisiaj sprawdziłem 3 metody wyjścia na orbitę geostacjonarną startując z Bajkonuru. Każdy z przykładów zaczyna się od wyjscia na orbitę parkingową z inklinacją 48,5stopnia, potem następuje podwyższenie do Ap=35740km, które wypadać będzie nad równikiem.


I "na chama"
1.Będac w Ap nad równikiem wykonuje zmianę inklinacji na 0stopni (będąc w Ap zmiana inklinacji kosztuje najmniej) = 1477m/s
2. Podwyższam Pe do 35740km = 1247m/s
Razem 2724m/s


II (lepsza)
1. Łączę manewr podwyższania Pe z manewrem zmiany inklinacji = 2451 m/s.


III - transfer bi eliptyczny- to co robi Proton w świecie rzeczywistym
1. Podwyższam do 65000km zamiast 35740km = dodatkowe 300m/s
2. Łączę manewr podwyższania Pe z manewrem zmiany inklinacji = 1530 m/s.
3. Obniżam Pe do 35740km = 390m/s
Razem = 2220m/s

Ponad 500m/s oszczędności względem najprostszej metody. I tak udało mi się umieścić 4t na GEO.




302
Problemy z modyfikacjami / Odp: Edycja części- skalowanie
« dnia: Nie, 08 Lut 2015, 17:44:38 »
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Jaka komenda odpowiedzialna jest za trwałe skalowanie części?
Znalazłem- rescaleFactor = 1 (nie wiem dokładnie co ona robi)
i znalazłem też:
scale = 1, 1, 1
oraz
scale = 0.1 które zmieniłem na 2
Część została zwiększona, ale po wczytaniu zmalała do wartości 1
Zresztą w ogóle mam wielki problem z silnikami i TweakScale
Skaluje mi z powrotem do 1 po wczytaniu, tyle kombinowałem w plikach i dalej swoje.
Resztę części dobrze skaluje.

jak chcesz aby każdy wymiar danej części został zwiekszony 2razy to daj rescale factor 2.0 zamiast przykladowo 1.0

Jak nie dziala, to zostaw na 1.0 ale pozmieniaj scale z 1,1,1 na 2,2,2. Te 3 cyfry określają wymiary części w 3 wymiarach

303
Bill2462 pytanie brzmiało przecież o jedną część wspólną miedzy moim Protonem a tym gotowym z modu BobCata. Jak sam przyznałeś silniki pierwszej fazy się różnią więc to nie one :)

304
Aktualności / Odp: KSP 1.0 (stary temat)
« dnia: Sob, 07 Lut 2015, 17:39:08 »
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Reszta obrazków to transwestyci z paczek do Texture Replacer'a

O wypraszam sobie, Jenny Kerman jest 100% kobietą, wygrala na nawet konkurs na najpiękniejszego astronautę tfu astronautkę.



Tamta lala z jajowatą głową może jej pozazdrościć urody i inteligencji.



305
Modyfikacje / Odp: Real Solar System + Realism Overhaul - instalacja
« dnia: Sob, 07 Lut 2015, 13:50:15 »
RSS trzeba instalowac na 32 bit na czystej instalce, najpierw instalujesz samo RSS a dopiero potem stopniowo całą resztę. Mnie to wygląda na problem z RAM. Postaraj się najpierw zainstalowac tylko RSS z teksturami 2K.

Pamiętaj, że na co dzień potrzebne są ci tylko tekstury Ziemi i ewentualnie Księżyca, resztę możesz instalować jedynie okazyjnie. Możesz instalować tekstury 8K planety do, której lecisz ale na co dzień trzymać ją bez tekstur.

Wyrzuć wszystko z Nearfuture, wyrzuć wszystkie elementy, które mozna zastapić cześciami proceduralnymi. Czyli wszystkie zbiorniki paliwa, rcs, life support, nieproceduralne owiewki, osłony termiczne baterie, skrzydła. Wyrzuć cześci, które się dublują np. po co command pod Squadu jeśli masz Apolo CSM, wywal wszystko z czego nie będzie korzystał, instaluj mody selektywnie, wywal co się da z folderu Squad, NasaARM. Możesz wywalić kilkaset mb.

Na koniec zostaje ATM.


Co do Open GL, mi też wywalało ale zmienilem komendę na:
--force-opengl

albo:
--force-opengl %command%

306
Dyskusje na dowolne tematy / Odp: Astronomiczne zdjęcie dnia (APOD)
« dnia: Sob, 07 Lut 2015, 09:57:14 »
Nie byłbym taki hop do przodu z tym lipcem. Sonda ma przesłać wszystkie zdjecia w kompresji stratnej do ...listopada.

307
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
ma ktoś rozwiązanie problemu z tą wieżą startową, która samoczynnie po załadowaniu rakiety mi się odłącza, zanim zdąże cokolwiek zrobić?
Mam to samo, co widać na zdjęciach z poprzedniej strony. spróbuj może ściągnąć najnowsze FASA.


***


Proton M. Do rekonstrukcji użyłem Procedural Parts, AIES i Soviet Engines. Praktycznie gotowy, Brakuje mi tylko nazwy Proton napisanej cyrylicą. Zrobiłem nawet taką teksturę, ale po załadowaniu przez grę jest cała czarna.








21 ton na orbicie, po odłączeniu 3 stopnia Protona, do akcji wkracza Blok-D. Co prawda jest to stary człon używany przez Protona K (Proton M używa Briz-M) ale mniejsza o to. W ten sposób leciała m.in. Venera 9 na Wenus, tym razem wynosi on w nieznane zupełnie przypadkową sondę:






Silniki własne sondy:







A na koniec jeszcze zdjęcie Protona z modu Bobcata. Musiałem wziąć z tego moda dosłownie jedną rzecz do mojej rekonstrukcji, zgadnijcie jaką? Był to bardzo istotny element, powiedziałbym odróżniający Protona od innych rakiet.


Jest to dobrze widoczna część na obydwu rakietach. Autor poprawnej odpowiedzi dostanie punkt reputacji.  ;)

308
Dyskusje na dowolne tematy / Odp: AstroQuiz
« dnia: Sob, 07 Lut 2015, 03:19:29 »
Ares V mia mieć 130t na LEO a Ares I 25t, tak wiec większy Ares V musiał mieć przynajmniej 155t na LEO. Czytałem cos o wersji Aresa , która miala mieć 188t na LEO. Wersja ta korzystała by z 5,5 segmentowych SRB (zamiast 5 segmentowych) i miałaby wiecej silników RS-68 (lub RS-25) w pierwszej fazie. Siła ciągu  miała wynosić 49000kN ciągu a masa startowa 5000t.

309
Dyskusje na dowolne tematy / Odp: Naturalny czy sztuczny?
« dnia: Pią, 06 Lut 2015, 11:55:26 »
proponuje 3 definicje:

1. (idiotyczna) każdy naturalny obiekt którego orbita została zmieniona przez człowieka jest już sztuczny. W ten sposób wszystko w XX wieku stało się sztuczne. Sztuczny jest Jowisz bo wykorzystujemy asystę grawitacyjna hamując go, sztuczny jest Ksieżyc bo kilka osób skakało po nim odpychając go itd itp.

2. (lepsza) naturalny obiekt nazywamy sztucznym tylko wtedy gdy człowiek przyczynia się do znacznych zmian w parametrach orbit. Tylko jak znaleźć odpowiednią granicę? No bo jak zblizymy perygeum Księżyca o powiedzmy 50000km to zmiana jest duża ale to wciąż naturalny satelita. Może sztucznym stanie się wtedy gdy ucieknie stając się sztucznym satelitą Słońca? W mysl tej definicji Ksieżyc nawet po obnizeniu perygeum o 50000km nadal jest naturalny ale już asteroida złapana przez człowieka jest sztucznym satelitą Ziemi/Księżyca. Tak samo Księżyc na orbicie heliocentrycznej będzie sztucznym satelitą Słońca jesli stanie się to w wyniku działań człowieka.

3. (też dziwna) sztucznym satelitą jest tylko ten zbudowany przez człowieka. Każda asteroida, która za sprawą człowieka wejdzie na orbitę Ziemi wciąż nosi nazwę naturalnego satelity Ziemi. Słabe.


druga jest chyba najlepsza.

W myśl drugiej definicji:
-Satelita Robsona jest sztuczna, bo to za jego sprawą lata ona na orbicie Muna.
-Jowisz zawsze będzie naturalnym satelita Słońca nawet jak zbliżymy go do Merkurego (pomijamy konsekwencje)
-Jowisz wystrzelony na orbitę okołogalaktyczną będzie już sztucznym satelitą jeśli stanie się to za sprawą czlowieka.

310
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
LgdHydrogen i LgdOxygen czy jakoś tak. Ogółem zmieniłem proporcje paliwa(bo były 2 do wyboru)

Lqd = liquid -> wszystko to co będzie wyparowywać.

Tylko jedna proporcja paliwa jest właściwa. Jak masz np.  2 fazy i 2 różne silniki w każdej z tych faz to przy każdym zbiorniku będziesz miał dwie konfiguracje dla kazdego z tych silników. Ale tylko jedna jest właściwa, musisz sprawdzic z jakiej korzysta silnik poprzez klikniecie prawym przyciskiem na silnik i show engine GUI.


311
Dyskusje na dowolne tematy / Odp: AstroQuiz
« dnia: Pią, 06 Lut 2015, 08:06:48 »
Tak.

ok, trochę namieszałem z tym pytaniem bo Skylab czy Mir faktycznie przez pewien moment były już śmieciami kosmicznymi, niemniej jednak miałem na myśli to co po wyjściu na orbitę, od razu jest śmieciem. We wszystkich pozostałych lotach Saturna, wykańczaniem orbity zajmował się człon S-IVB, znacznie mniejszy i lzejszy, ten lot był wyjątkiem.

Swoją drogą, puste człony S-IVB są najcięższą rzeczą wysłaną w przestrzeń międzyplanetarną.

312
Dyskusje na dowolne tematy / Odp: AstroQuiz
« dnia: Czw, 05 Lut 2015, 23:19:32 »
KubaAseph jest bliższy poprawnej odpowiedzi.

313
Dyskusje na dowolne tematy / Odp: AstroQuiz
« dnia: Czw, 05 Lut 2015, 20:34:44 »
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Po pierwsze: Czy satelity, które już nie wykonują misji, ale mają łączność z centrum kontroli i w razie potrzeby można je bezproblemowo zdjąć, też według zadającego pytanie są śmieciami? Bo Amerykanie uznają, że też.
Po drugie: Jeśli nad jakimś obiektem stracimy kontrolę i ten ulegnie deorbitacji, to czy podczas spadania na Ziemię jest kosmicznym śmieciem? Bo Amerykanie i inni uznają, że też.

A no i dodam, żeby nie było że nie wiem, bo jeśli po drugie jest przez autora uznane za prawdę, to chodzi o SkyLab, który spadł gdzieś o ile pamiętam na Australię.
Coś koło osiemdziesięciu ton śmiecia.

Na pierwsze i drugie pytanie odpowiedź brzmi: NIE. Skylab był stacją kosmiczną a nie śmieciem, to że spadł, trudno. Mam na myśli coś co po wyjściu na orbitę, już do niczego nie służy, znalezienie się tego czegoś na orbicie, to tyko taki efekt uboczny.

Aczkolwiek mówiąc o Skylabie jesteś już piekielnie blisko poprawnej odpowiedzi :)

314
Dyskusje na dowolne tematy / Odp: AstroQuiz
« dnia: Czw, 05 Lut 2015, 16:21:35 »
Nie, wyraźnie jest powiedziane, że chodzi o Apollo Applications Program, na dziś koniec podpowiedzi.

315
Dyskusje na dowolne tematy / Odp: AstroQuiz
« dnia: Czw, 05 Lut 2015, 16:14:09 »
Wagowo.

Strony: 1 ... 19 20 [21] 22 23 ... 31