Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - winged

Strony: 1 ... 15 16 [17] 18 19 ... 31
241
ShookTea MechJeb ma wiele zastosowań gdy chcesz wykorzystywać Kerbale na 140% np. poprzez robienie asyst grawitacyjnych albo kręcenie cinematiców. A co do autopolita to on nie wie, że Ziemia to nie Kerbin i powiedzenie mu tego jest trudniejsze niż wyjście na orbitę za pomocą klawiatury.



O a tutaj znalazłem południowokoreański filmik instruktażowy pt. "Jak nie budować i jak nie latać w RSS"




242
5. Jak już zainstalujesz RO to zainstaluj też procedural parts a potem wywal wszystkie stockowe zbiorniki i jeszcze 1000 innych rzeczy, ktore można zastąpić proceduralami. Można odchudzić folder squad o jakieś 500mb!

6. z FAR wystarczy że nie będziesz agresywnie przechylał rakiety i nie będziesz mieć złych wspomnień.

7. Z tym zwrotem grawitacyjnym to różnie bywa.

Jak masz TWR startowe 1.20 to zacznij dopiero po przekroczeniu 100m/s.
Jak masz TWR 1.60-1.70 to zaczynaj praktycznie od razu.
Jak masz TWR większe niż 1.70 to będziesz miał smutne wspomnienia z FAR.


243
@Shook Tea  zainstalowałeś FAR? Jeśli tak to czy zacząłeś przechylać rakietę od razu po starcie czy dopiero na 10km?

Bo jeśli nie masz FAR to będziesz latał w budyniu i budował ogromne rakiety żeby w ogóle zalecieć na orbitę. Przy zbyt późnym zwrocie grawitacyjnym analogicznie: będziesz tracił mnóstwo dV zeby wyjść na orbitę.


Trzecia sprawa. Stockowe części mają bardzo słaby performance, znacznie słabszy niż w świecie rzeczywistym. Puste zbiorniki są zbyt ciężkie, silniki mają za słabe TWR, jedyne co się mniej więcej zgadza to ISP. Ale deltaV to nie tylko ISP ale także stosunek masy paliwa do reszty rakiety. Podczas gdy rakieta ze stockowych części może osiągnąć ten stosunek na poziomie np. 2:1 albo 3:1 o tyle prawdziwe rakiety mają coś w stylu 20:1.

Dlatego powstało Realism Overhaul. Instalując tego moda jak również FAR, twoje rakiety będą osiągać realistyczny performance. I tak np. policzyłem sobie, ze twoja rakieta ma jakieś 230t. na orbitę wyniosłeś raptem 1,2t, na RO podobna rakieta wyniosłaby 7t czyli cały czwarty człon.   

Moja najlżejsza rakieta ma 5,6t masy startowej i to jest wystarczające żeby wyjść na orbitę.

244
Inne / Odp: Pokaż nam swój [cokolwiek]!
« dnia: Wto, 21 Kwi 2015, 23:22:22 »
1. Tak na 0.90. Owszem działa mi TAC LS z tym, że jak wrócę do Space center albo przerzucę się na iny pojazd i zrobię Time warp to konwertery przestają działać. Pobrałem chyba stąd: Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ jakoś w styczniu a ostatni update jest 26 stycznia.


2. Z tym 90stopni: owszem są 2 takie punkty ale przecież drugi wypada już po spotkaniu z najbliższą planetą?


3. 30t... a ja będę musiał taszczyć 200t :) czyli twoje Kerbale były na diecie jakieś 300kcal dziennie.... Musisz zrobić jakąś misję w RO ;)


4. Pojazd startowy powiadasz... czyżby Wenus?

245
Inne / Odp: Odp: Pokaż nam swój [cokolwiek]!
« dnia: Wto, 21 Kwi 2015, 21:59:50 »
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Miałem już nie robić kolejnych filmików, ale zasmucony postępami naszych użytkowników w eksploracji RSS postanowiłem się jeszcze trochę pobawić.
Postępy są i to duże. :) przez ostatnie 2 dni ogarnąłem 2 największe utrudniacze w RO czyli Remote Tech i Engine Ignitor ale co najważniejsze nauczyłem się robić asysty grawitacyjne już bardziej like a pro.


Nie chodzi nawet o same asysty ale o metodologię robienia poprawek pomiędzy przelotami. Rzecz tkwi w tym, że: jeśli poprawka wymaga zmian predkosci: prograde, radial, normal to:

-zmianę w prograde, radial wykonujemy dokładnie wtedy gdy punkt manewru, Słońce i miejsce spotkania z planetą tworzą kąt 180 stopni
-zmianę w normal wykonujemy wtedy gdy punkt manewru, Słońce i miejsce spotkania z planetą tworzą kąt 90 stopni.

Obydwie zmiany muszą nam dać spotkanie z następną planetą dokładnie w węźle orbity, czyli tak jak na rysunku poniżej:



Powtarzamy ten mechanizm przy każdym kolejnym przelocie.


Można oczywiście próbować robić poprawki, na oko, gdzie popadnie, da się tak polecieć. Chodzi jednak o oszczędności.

Mój pierwszy lot na Joola w trajektorii Galileo kosztował mnie 1420m/s:
1165m/s transfer na Eve
100m/s zmiana nachylenia orbity przed powrotem na Kerbin
150m/s zmiana nachylenia orbity przed spotkaniem z Joolem
5m/s reszta

Mój drugi lot na Joola (z zastosowaniem powyższych porad) kosztował tylko 1221m/s, mimo że zacząłem go identycznie:
1165m/s transfer na Eve
19m/s zmiana nachylenia orbity przed powrotem na Kerbin
34m/s zmiana nachylenia orbity przed spotkaniem z Joolem
3m/s reszta


200m/s różnicy.



******


A swoją drogą jak jesteśmy przy RSS to powiedz mi ile łącznie ważyły twoje zapasy TAC LS w wyprawie na Neptuna? Statek miał 1770ton, Wyprawa trwała 27 lat, zabrałeś trójkę Kerbali, stosowałeś jakieś konwertery TAC LS ( typu reakcje Sabatiera itp. )? czy grałeś na stockowych ustawieniach TAC LS czy na ustawieniach RO?

Do czego zmierzam: zrobiłem sobie w RO/RSS zbiornik TAC LS z zapasami na 27 lat (ok. 9860dni) dla 3 Kerbali, bez żadnych konwerterów... zbiornik waży 206ton! Ok wiem, że można go podzielić na części, odrzucać puste itp. no ale mimo wszystko :)



Czyli jak dodamy do tego kapsułę, jakieś sensowny habitat, lądownik na Trytona w stylu Apollo (15t), baterie, RTG to razem daje nam jakieś 270t, które trzeba wystrzelić w kierunku Jowisza nie licząc oczywiście paliwa na powrót. Nieźle :)

246
Inne / Odp: Soyuz-U 1:48 z kartonu - relacja z budowy ;)
« dnia: Nie, 19 Kwi 2015, 18:12:05 »
Nom, głowica zmniejsza delta V.

247
Aktualności / Odp: KSP 1.0 (stary temat)
« dnia: Nie, 19 Kwi 2015, 16:58:41 »
"Today's #KerbalCountdown riddle: 6585, 21, 7, 29, 7, 22."





Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Mun w cieniu Kerbina.






Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Cykl Sarosa 6585 dni. "The saros (Listeni/ˈsɛərɒs/) is a period of 223 synodic months (approximately 6585.3211 days, or just under 18 years and 11 days), that can be used to predict eclipses of the Sun and Moon. One saros period after an eclipse, the Sun, Earth, and Moon return to approximately the same relative geometry, a near straight line, and a nearly identical eclipse will occur, in what is referred to as an eclipse cycle. A sar is one half of a saros."





Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Pod ósemką mamy pozostałe liczby, które idealnie nam pasują.



8

248
Aktualności / Odp: KSP 1.0 (stary temat)
« dnia: Sob, 18 Kwi 2015, 21:26:38 »
To proste. Venera 9. Orbiter + lądownik. Misja orbitera trwała 200dni, misja lądownika: dokładnie 53min. Tak jak na screenie.

Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

W czwartek było 11, wczoraj była rezerwowa załoga Apollo 10...
Czyli zostało 9 dni do premiery.



Data premiery 27.04(pon) ewentualnie noc z 27.04 na 28.04 naszego czasu.

249
Dyskusje na dowolne tematy / Odp: internetowe znaleziska
« dnia: Czw, 16 Kwi 2015, 00:10:04 »
@up: nie wiedziałem, ze Adidas robi takie buty.






2:40 MADE MY DAY. zaawansowana symulacja przy użyciu zaawansowanego oprogramowania. :D



JAkby ktos jeszcze nie widział wczorajszej próby:

250
Kampanie / Odp: Odp: ISS - czyli stacja kosmiczna w RSS+RO
« dnia: Śro, 15 Kwi 2015, 21:30:20 »
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Projekt sam w sobie ambitny i ciekawy, ale kto z umiatych wystartuje? Przychodzi mi do głowy wyłącznie Winged, bo nieźle buduje i nieźle manewruje. Maciuś odpadnie, bo jego komp ma proca z błota, poza tym nie kręcą go raczej tego typu zabawy - sądząc po dorobku. Więc poza jednym wymienionym userem, który jedynie być może byłby zainteresowany, przetargi będziesz miał zero osobowe, bo ja tu nie widzę nikogo więcej.

Heh trafiłes w dziesiątke bo faktycznie planuje w bliżej nieokreslonej przyszłości zająć się budową ISS w RSS/RO 8). Poczyniłem nawet pierwsze plany. Zamierzam użyć TweakScale tj tutaj zaproponowano ale też Procedural Parts. Ten ostatni mod umożliwi mi tworzenie modułów dokładnie takich jak ISS i z odpowiednimi teksturami. Stacja będzie mieć 450t, prawdziwe rozmiary 120m x 75m i odpowiednie parametry orbity. By zaoszczędzić czasu wyniosę wszystko w 5 lotach używając Saturna V. zrobiłem sobie nawet taka grafikę pokazująca jak to wyniosę:



z tym, że nie odpowiadałem wcześniej na propozycję Kamilsa bo moja stacja ma być częścią mojego dużego save'a więc nie bardzo wyobrażam sobie robienie tego projektu grupowo (mam kilkadziesiąt modów na RSS/RO). Poza tym tj wspomniano niewiele osób gra tutaj w RSS.


Tak więc polecam wam Procedural Parts i oczywiście TweakScale, a i jeszcze zajrzyjcie na heavens above, tutaj można obejrzeć ISS w widoku 3D z każdej strony:
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ


A tak przy okazji zauważyłem, że pewien bardzo dobry gracz RSS zdążył mnie częściowo uprzedzić:


To co widzicie to stacja Freedom a ISS jest tak naprawdę połączeniem koncepcji Freedom i MIR2. Wrzucam to zdjecie bo są tam chyba stockowe elementy strukturalne przeskalowane przez Tweakscale właśnie.



   

251
Aktualności / Odp: KSP 1.0 (stary temat)
« dnia: Śro, 15 Kwi 2015, 01:39:33 »
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

IN YA FACE, PORADNIKU WINGEDA, dobrze że tyle pracy będzie na marne xD



Wystarczy, że w moim poradniku każde słowo turbojet zostanie zamienione na RAPIER. Do tego wywalić wloty powietrza. Poradnik aktualny.

252
Inne / Odp: Odp: Pokaż nam swój [cokolwiek]!
« dnia: Wto, 14 Kwi 2015, 23:08:13 »
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
No, jestem pod ogromnym wrażeniem winged, użycie kilkukrotnej asysty, to coś, co mi się do tej pory nie udało w KSP. Nie potrafię poprostu obliczyć, kiedy mam wystartować, by grawitacja jednego obiektu skierowała mnie do drugiego.

Jest jeden prosty trick, który jest częścią bardziej zaawansowanych manewrów a, który możesz wykonać nawet dziś (no dobra jutro). Kerbin wykonuje pełny obrót wokół Kerbola w okresie 106dni (ziemskich) 12h 32min. Pomnóż to przez dwa i masz 213dni, 1h 4min. Wyjdź na orbitę, następnie podnieś sobie Ap do ok. 30mln km tak aby twój okres obrotu wokół Kerbola wyniósł właśnie 213dni. Pe orbity heliocentrycznej musi być dokładnie w miejscu startu. Nietrudno zgadnąć, że po 213dniach znowu spotkasz się z Kerbinem.

Ok to nie da ci spotkania z Joolem, ale to jest kawałek trajektorii sondy Galileo (Ziemia-Wenus-Ziemia-Ziemia-Jowisz), którą wykonałem w niedzielę. Zawsze coś.




Jest też trajektoria sondy Juno, którą wykonałem w sobotę ale nie wiem czy powinienem ją tłumaczyć bo sam nie do końca wszystko rozumiem. Chodzi o to, że startujesz z Kerbinu na około (no właśnie, około) 213 dni przed okienkiem na Joola, powtarzasz kroki z pierwszego akapitu ale wchodzisz na orbitę o periodzie jednak nieco dłuższym (albo nieco krótszym) niż 213dni. Nie pamiętam o ile dłuższy był mój okres ale chodzi o to, że będziesz hamował w Ap. Musisz tak wyhamować, żeby spotkać się z Kerbinem na przecięciu orbit a jednocześnie twoje Pe powinno zostać obniżone z ok.13mln km do ok.11,5-11,8mln. W ten sposób spotkasz się z Kerbinem pod odpowiednim kątem. 



Spotkasz się też w odpowiedniej porze. Wyruszyłeś przecież mniej więcej 213 dni przed okienkiem na Joola, wrócileś mniej więcej 213 dni pózniej.  Będziesz mniej więcej w odpowiednim miejscu i w odpowiednim czasie. MNIEJ WIĘCEJ :P To jest największy problem.


Musisz zaplanować manewr spotkania po odpowiedniej stronie i odpowiednio nisko żeby Kerbin wyrzucił cię w stronę Joola. Sam zobaczysz jakie spotkanie cie wyrzuca, zrobisz odpowiednią poprawkę przed drugim przelotem nad Kerbinem. Niski przelot wyrzuci cię na orbitę o wyższym Ap. U mnie nie wyszło to idealnie, obnizyłem największe zbliżenie do Kerbinu na 69,5km a i tak musiałem jeszcze przyspieszyć o 82m/s.




W ten sposób dostaniesz się na Joola kosztem mniejszym niż 1600-1700m/s. 2 główne manewry to przyspieszanie z LKO ok.1320m/s i hamowanie w ap na heliocentrycznej (u mnie 170m/s). Ponadto u mnie doszły jeszcze przyspieszanie o 80m/s przy drugim spotkaniu z Kerbinem a także zmiana nachylenia orbity wobec Joola o 60m/s.


*************


Trajektoria Galileo jest trochę żmudniejsza ale mam lepszą wiedzę o tym co robię. Ponadto ta trajektoria umożliwiła mi zejście całkowitego kosztu do 1420m/s a niektórzy potrafią zmieścić się poniżej 1100m/s.


Po pierwsze instalujesz program Flyby Finder. Jest to ciekawe narzędzie ułatwiające wykonywanie asyst ale ma ono swoje ograniczenia. Przede wszystkim nie zaplanujesz za jego pomocą podwójnych przelotów ani większych manewrów poprawkowych. Nie mniej jednak jest on bedzie on pomocny. Otóż znajdujesz za jego pomocą przelot Kerbin-Eve-Kerbin Z góry mówię nie będę teraz tłumaczył jak z niego skorzystać, jest tutorial na międzynarodowym forum.


wysokie Vz (1054 m/s) oznacza start z orbity o dużym nachyleniu


Znajdujesz więc manewr Kerbin-Eve-Kerbin ale taki, ze powrót na Kerbin odbędzie się DOKŁADNIE (nie żadne mniej wiecej tj w poprzednim przypadku i dlatego lubię tą trajektorię :-*) na 213 dni przed okienkiem transferowym na Joola. U mnie to 299 dzień. Wykonujesz potem przelot nad Kerbinem tak aby okres twojej orbity wyniósł DOKŁADNIE 213dni. Czyli powtarzamy sytuację z pierwszego akapitu.




Po 213 dniach znowu spotykasz sie z Kerbinem, musisz dostosować zbliżenie tak aby wyrzuciło cię w stronę Joola.




Najwiekszym problemem jest to, ze trzeba wyjść na orbitę o dużym nachyleniu (jest to dokładniej wytłumaczone w tutorialu do Flyby Finder), wykonanie pierwszego przelotu Kerbin-Eve-Kerbin zabrało mi nie tylko 1160m/s na sam transfer ale też 100m/s na główną popawkę (zmiana nachylenia orbity przed drugim spotkaniem z Kerbinem)

Potem jeszcze przed wystrzeleniem na Joola trzeba starać się tak trafić zeby spotkać się z joolem w węźle orbity, co mnie się nie udało. Dlatego też wykonałem kolejną poprawkę : 60-150m/s->zależy jak blisko Słońca mamy An/Dn.








Tak wygląda w całości trajektoria Galileo:
 






 

253
Inne / Odp: Odp: Pokaż nam swój [cokolwiek]!
« dnia: Nie, 12 Kwi 2015, 18:47:36 »
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Albo wejść na orbitę o okresie nieco dłuższym niż dwa lata, wyhamować i spotkać się z Kerbinem za Pe. Albo wejść na orbitę o okresie krótszym niż dwa lata, również wyhamować ale przelot zaplanować przed Pe. W pierwszym przypadku przelot będzie po nocnej stronie, a w drugim po dziennej ale w zasadzie efekt powinien być taki sam. Jedynie co to okna startowe będą inne.

No właśnie okna startowe. nie bardzo wiem kiedy jest okno do pierwszego typu przelotu a kiedy do drugiego typu przelotu. Policzyłem sobie tylko, że jak wystartuje 213 dni przed okienkiem na Joola (środkiem okienka) a potem obniżę Pe, to przy ponownym spotkaniu Kerbin powinien mnie wystrzelić gdzieś w okolice Joola.

Z tego wynika że jakbym wystartował ciut wcześniej albo ciut później to przy tym samym typie przelotu nie musiałbym ustawiać dodatkowego manewru przyspieszającego mnie o 82m/s podczas przelotu nad Kerbinem. Nie musiałbym też prawdopodobnie ustawiać Pe z Kerbinem na 69,5km.

254
Inne / Odp: Pokaż nam swój [cokolwiek]!
« dnia: Nie, 12 Kwi 2015, 00:06:29 »
Zobacz co robi sonda Juno i Maciuś w 3:43. Będąc w Ap hamują żeby Pe wyszła poniżej wys. orbity Ziemi.

Tylko nie wiem jaki powinien być period orbitalny na orbicie heliocentrycznej, w sensie jak wysoko podnieść Ap będac jeszcze na orbicie Kerbinu. Z tego wynika, że chyba period musi być dłuższy nieco niż dwa lata.

[Post scalony: Nie, 12 Kwi 2015, 04:21:19]
EDIT: No w końcu udało się. Najpierw podniosłem Ap o 1320m/s tak aby mój period orbitalny był minimalnie dłuższy niż 2 lata (kerbińskie). Potem w Ap bardzo długo szukałem manewru obniżającego Pe ale w końcu znalazłem. 170m/s obniżyło moje Pe  do 12,03mln km co nie tylko dało ponowne spotkanie z Kerbinem ale też odpowiednio duży kąt dzięki czemu Kerbin mógł mnie wystrzelić w kierunku Joola. No nie do końca.. wciąż musiałem przyspieszyć w Pe o 82m/s.




Poza tym spotkanie z Kerbinem było bardzo bliskie raptem 69,5km. ;D




Na koniec jeszcze manewr zmiany inklinacji 67m/s i tak kosztem 1656m/s dostałem się na Joola. Nie jest to najbardziej optymalny wariant, można zejść poniżej 1200m/s korzystając z trasy Kerbin-Eve-Kerbin-Kerbin-Jool. Rekord na międzynarodowym forum to bodaj 1050m/s. Ale i tak zaoszczędziłem ponad 600 m/s bo standardowy lot zabrałby ok. 2300m/s. Tj pokazywałem wcześniej NASA w identyczny sposób wysłała na Jowisza sondę Juno.



No to teraz jeszcze rekonstrukcja trajektorii Galileo i na tym kończę mój poligon doświadczalny przed RSS ;) Galileo chcę zrobić w ten sposób, że najpierw poszukam trajektorii Kerbin-Eve-Kerbin ale takiej, że powrót na Kerbin wypadnie na dokładnie 2 lata (kerbińskie - to jest 213 ziemskich dni) przed otwierającym się okienkiem na Joola. Potem powtórzę dzisiejszy manewr i w ten sposób po 2 latach Kerbin wystrzeli mnie w okolice Joola. 


***


Lot na Joola był okazją do przetestowania mojej własnej wersji Solar Reversera.:

W pierwszym przypadku zależało mi na krótkim czasie misji to też asysta Joola podniosła Aphelium do 125,5mln km. Do orbity retrograde wokół Kerbola musiałbym zużyć 2178m/s.



W drugim przypadku czas nie miał znaczenia. Liczyła się tylko maksymalna oszczędność. Przy Aphelium ponad 700mln km do odwrócenia ruchu wystarczyło by 488m/s.




255
Inne / Odp: Pokaż nam swój [cokolwiek]!
« dnia: Sob, 11 Kwi 2015, 23:48:33 »
Tak, tylko, że drugi przelot nad Kerbinem prowadził zupełnie donikąd.


Dzisiaj próbowałem zrobić lot na Joola przy użyciu asysty Kerbinu. czyli najpierw podnoszę swoje Ap gdzieś do 30mln km tak aby mój period orbitalny był równy dwóm periodom Kerbinu, potem po dwóch kerbińskich latach spotykam się ponownie z Kerbinem, który transferuje mnie w kierunku Joola. Transfer rozpocząłem na dokladnie 2 lata (Kerbińskie) przed okienkiem transferowym na Joola.


I tutaj pojawił się pierwszy problem. Mój przelot nad Kerbinem jest najpewniej pod zbyt małym kątem i Kerbin nie może podnieść mojej Ap.

Sprawdziłem więc film Maciusia z misji na Callisto. Jest tam analogiczna sytuacja: przelot nad Ziemią i podwyższenie Ap do orbity Jowisza. Tylko, że Maciuś zrobił to nieco inaczej: na 3:43 widać, że zwiększył on swój period orbitalny chyba nieco powyżej dwóch ziemskich lat, potem na Ap, zmniejszył prędkość w efekcie spotkał się z Ziemią pod większym kątem niż ja (Pe miał niżej niż orbita Ziemi.)



Podobnie wygląda trajektoria sondy Juno:



Czyli jeśli dobrze rozumiem, to trzeba podwyższyć Ap tak aby period orbitalny był trochę dłuższy niż dwa lata a potem obnizyć nieco Pe będąc w Ap?

Strony: 1 ... 15 16 [17] 18 19 ... 31