Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - oli00PL

Strony: 1 [2] 3 4 ... 26
16
Dyskusje ogólne / Re: [SPOILER] Lista Easter eggów ( anomali )
« dnia: Pon, 11 Lis 2013, 18:25:29 »
Dobry pomysł. Właśnie nad odpowiednim sposobem wykonania eksperymentuję

testtest

Post scalony: Pon, 11 Lis 2013, 18:26:59
Mam już odpowiednią metodę
Koordynaty  ( testowo! )należy skopiować napisany ultra małą czcionką tekst ( ten między nawiasami ) i go gdzieś wkleić.

17
Inne gry / Odp: Space Engineers
« dnia: Pon, 11 Lis 2013, 17:41:48 »
Gra zapowiada się niesamowicie.
Mam już po dziurki gier w których gdy dostanę rakietą w zupełnie pusty i nieistotny pokład cały statek wybucha bo hp mu do zera spadło.
Teraz zniszczenie całkowite w czasie walki praktycznie nigdy nie nastąpi - Statek będzie uznany za unicestwiony w momencie gdy będzie zbyt zniszczony aby dało się go szybko naprawić, lub po prostu naprawa zajmie więcej i będzie droższa niż budowa nowego statku.

Wyobraźcie sobie zasadzkę 2 krążowników i 4 fregat, na flotę handlową - gracze zaskoczeni zanim dochodzą do dział zostają zabici przez latające wszędzie odłamki swojego statku. Statek który straci przedni silnik manewrowy uderzy w inny. Myśliwce z jednego ze statków spuszczą bomby na inny.

Następnego dnia obok wraków statków, rodem z Dead Space, przeleci grupa zwiadowcza myśliwców. Oddział szturmowy przeszuka statki i przygotuje wszystko co jeszcze się do czegoś nadaje do transportu.

Gra prawdopodobnie będzie dawać takie możliwości, scenariusz jest czysto teoretyczny ale za rok-dwa możliwe że takie rzeczy będą się działy.

18
Dyskusje ogólne / Re: [SPOILER] Lista Easter eggów ( anomali )
« dnia: Pon, 11 Lis 2013, 13:39:53 »
8. łuk Munarski ( MUN )
Jest to jedna z najpopularniejszych anomalii, tego typu obiektów jest kilka,

Jednak znam tylko jeden.

Teoretycznie da się na nich wylądować, ale nie próbowałem tego.
Lokacja: Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
koordynaty (12.4432 : 39.1780)
[źródła: Google, i miniaturka ukradziona samemu sobie z albumu do którego nie mam pełnego dostępu :)]

Wawrzyn, dodaj na początku numerek 7. co by nie było bałaganu. poza tym zasłoń lokacje (podaj ją w linku)

19
Poproś o pomoc / Odp: Nieznane
« dnia: Nie, 10 Lis 2013, 23:24:30 »
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Odsyłam tu - Aktualnie powstaje jako-taka lista easter eggów :)
Mam nadzieję że to pomoże, jest jeszcze w fazie tworzenia, ale jutro postaram się znaleźć kilka miłych osób, oraz samemu zabrać się za uzupełnianie.

20
Dyskusje ogólne / [SPOILER] Lista Easter eggów ( anomali )
« dnia: Nie, 10 Lis 2013, 23:19:31 »
Witajcie!
Ostatnio pojawiło się trochę tematów o easter eggach, większość dość nieuporządkowana.
Aby ograniczyć zaśmiecenie forum tworzę ten temat - Jest to odpowiedź dla wszystkich poszukujących easter eggów.

Postanowiłem wykonać listę anomalii, na zdjęciach będę pokazywał tylko ich wygląd - do lokacji dodam link.
Oczywiście, nic nie stoi na przeszkodzie, abym nie tylko ja tworzył tą listę - Ba! Zachęcam do współtworzenia listy, i chwalenia się znalezionymi anomaliami.

Zasady:
-Każda anomalia musi mieć numer, oraz określone miejsce ( planetę ) występowania.
-Jeśli podajemy screen z wyraźnie widoczną lokacją na planecie - Proszę o podanie jej w linku, każdy kto chce ich szukać sam może spokojnie przeglądać stronę bez obaw!
-Co najmniej jedno jasne zdjęcie ( na tyle na ile pozwala dana lokacja ).
-Źródło zdjęć, na końcu punktu  w nawiasach kwadratowych ( [] ).
-Koordynaty napisane następująco ( można je wziąć ze kerbal map )
Cytat: tak powinno być
Koordynaty (testowy wpis)
koordynaty pomiędzy nawiasami uzyskujemy używając ['size=1pt]koordynaty[/size'] po usunięciu znaku '
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Na początek:
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Na tej mapie są prawie wszystkie anomalie
_____________________________________________________________________________________

1. Monolit obok KSC ( KERBIN )
Chyba najbliższy KSC, monolit wygląda trochę jak zamrożony Han Kerman, w rzeczywistości to logo Squad na czarnym tle - występuje na w naprawdę wielu miejscach!


Jest on widoczny z widoku KSC.
koordynaty (0.1023 : -74.5684)
[źródło: Własne fotki]

2. Baza lotnicza na wyspie. ( KERBIN )
Prawdopodobnie pierwszy Easter egg,


lokacja: Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
koordynaty (-1.5409 : -71.9099)
[źródła: Własne fotografie, Google]

3. Duna face ( DUNA )
Twarz na dunie, nawiązująca do  ( oczywiście to tylko wynik kąta pod jakim zrobiono zdjęcie i ludzkiej wyobraźni ) twarzy na Marsie,


lokacja: Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
koordynaty (17.0483 : -85.4717)
[źródła: Własne zdjęcia, Google]

4. Dead Kraken ( BOP )
Twórcy gry już jakiś czas temu uznali że uporali się z bugiem "Kraken" ( oczywiście, "Kraken no die! He sleeping!" )

W sumie to nawet da się na nim wylądować :)


Lokacja: Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Niestety, nie mam zdjęć lokacji - Możecie sprawdzić w kerbalmap.
koordynaty (68.211 : 118.4473)
[źródło: Własne fotki]

Nie robię doskonałych wpisów, zostawiam wam pole do udoskonalania mojej listy/tworzenia swojej.
_____________________________________________________________________________________

Pozdrawiam - Oli00PL

21
Dyskusje na dowolne tematy / Odp: problem z AC IV
« dnia: Nie, 10 Lis 2013, 22:40:28 »
Ale nie szkodzi zapytać, co jeśli jedna osoba będzie wiedziała co z tym zrobić, i będzie akurat na tym forum?

Faktem jest że to mało prawdopodobne, ale dla czego by nie? :)

22
Dyskusje na dowolne tematy / Odp: problem z AC IV
« dnia: Nie, 10 Lis 2013, 22:22:27 »
No nie no, ludzie...
Sorry bardzo, ale po coś są tematy offtopowe, prawda? Skoro ktoś pyta o coś z innej gry w odpowiednim dziale nie powinno się go krytykować. Tym bardziej jeśli pomaga koledze!

Nie chcę nikogo urazić, rozumiem że to forum KSP, ale jest też otwarte na offtopic o innych grach.

23
Poproś o pomoc / Re: Problemy z kółkami w 2.2
« dnia: Nie, 10 Lis 2013, 19:35:49 »
sorry za offtop ale...
Proszę, zadbaj o ortografie, sam robię mnóstwo błędów, ale nie tyle! Polecam ci np. google chrome (przeglądarkę) który automatycznie wykrywa błędy i proponuje odpowiednie rozwiązania.

Co do kółek...
q,w,e,a,s,d ( przynajmniej u mnie ) obracają część. jeśli potrzebujesz obrócić ją minimalnie przytrzymaj shift.

24
Lądowniki załogowe, bazy, kolonie / Odp: Alpha Rocket Science
« dnia: Czw, 07 Lis 2013, 16:29:33 »
UWAGA!
Oficjalnie zakończam program, na razie wstawiam ankietę co do powrotu.
Mam pojazd zdolny wynieść kerbonautów na orbitę Laythe, drugi który ma z nimi wrócić to tylko kwestia 10 min pracy. Myślę nad rozpoczęciem w pełni profesjonalnego programu eksploracji Laythe, aktualny sprzęt zostanie opuszczony i zniszczony bronią jądrową :D 

Post scalony: Czw, 07 Lis 2013, 16:31:11
Pozostał mi jeden gotowy raport, właśnie nad nim pracuję - Będzie to ostatni z serii raportów w tym wątku.

Post scalony: Czw, 07 Lis 2013, 18:56:22
Ostatnia Misja MainFire.


Cytat: KSC
Command: \set manualcontrol 'off'

Cytat: KSC
Command: \set autocontrol 'on'
Cytat: Oli Kerman
zaczynamy wejście w atmosferę... za 10 sek utrata łączności!

Brak łączności...

Łączność z bazą uzyskana.
Otwarcie spadochronów za...
3
2
1
0
...
...
...

Brak odpowiedzi...
Cytat: KSC do L-Base
Tu KSC, utracono łączność z pojazdem. Wiecie coś o tym?
Tu Jebediah Kerman - Pojazd nadał ostatni sygnał tuż przed otwarciem spadochronów. Widzieliśmy jak ląduje na nich. Wysyłam Optimusa na zwiad.

Tu Optimus I do KSC, słyszycie mnie?
Cytat: KSC do Optimus I
Głośno i wyraźnie. Straciliśmy łączność z L-fuel-1, jak wygląda u was sytuacja?
Wszystkie systemy sprawne, jedziemy na miejsce prawdopodobnej katastrofy.
2 Minuty później

Tu Optimus. Widzimy pojazd, wygląda na nietknięty - Command pod nadaje stale, zapętlony sygnał o krytycznym uszkodzeniu kadłuba.
Cytat: KSC do Optimus I
Zrozumiałem, wyślijcie inżyniera do pojazdu.
Tak jest, Luke właśnie siłuje się z włazem... Różnica ciśnienia między jego wnętrzem, a atmosferą Laythe trochę go wypaczyły.

Hmm... Bill, wygląda na to że górna część kadłuba, w raz z command pod'em została rozerwana przy zderzeniu. Zdejmę wszystkie reaktory i podczepię do Optimusa.


5 minut później ( po zabraniu wszystkich generatorów, i zamontowaniu ich.
Tu Luke, udało mi się włamać do systemu sterowania - Spróbuję zwalić go na dół i podczepić do składu paliwa, może uda mi się złożyć te nóżki.

No dalej... Jeszcze trochę... JEST!

Dobra, pora to podczepić.

Po złożeniu nóżek:


Po powrocie do bazy Optimusa, MainFire wystartował...

Lądowanie było dość trudne, ale udało się dolecieć i zatankować do pełna.

Start silników za:
5
4
3
2
1
0
...


Poszło!
Wysokość - 3000m, Wysokość docelowa - 12.900m.

Tu Jebediah do KSC, jestem blisko, biegun z bliska jest... Jest... Co najmniej dziwny.

Lód był... Ciemny!
Czy to aby na pewno lód? Aby to sprawdzić trzeba wylądować...

Lądowanie nie było trudne,Gigantyczna ilość płaskiego miejsca znacznie to ułatwia.

Taak... To bez wątpienia lód, jednak nie wodny... A może to zanieczyszczona woda? Przy aktualnym sprzęcie sprawdzenie tego nie jest moż.... Aaaaa....

Uff... Nie wiele brakowało.

Po powrocie do pojazdu, okazało się że zapadł się pod lód.

Tu Jeb do KSC - jakieś dodatkowe rozkazy?
Cytat: KSC do Mainfire
Tak, przeleć nad biegunem - Mapy wskazują na dziwną anomalie w tym regionie.
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Tu jeb, nic takiego nie widzę.
Cytat: KSC do MainFire
W takim razie, wracaj - nie marnuj więcej paliwa.

Powrót był krótki i nieciekawy.

Ogólnie zużyto 50% paliwa, był to ostatni ( przynajmniej odtajniony )  lot przed ewakuacją Kerbali z Laythe.


_____________________________________________________________________________________

Wiele godzin pracy nad projektem opłaciły się. Doświadczenie jest bezcenne!
Pozdrawiam!!!
P.S Dziękuję użytkownikowi Shinzo za pomoc przy tworzeniu posta - Może nie zastosowałem się do wszystkich rad, aczkolwiek bardzo przydały mi się jego pomysły

25
Masz racje, nie działa.
Czy jest możliwość kompilowania programu na systemy 32-bitowe, na komputerze 64-bitowym? Oczywiście, mam inny, z kompilatorem i 32bitowym systemem. prawdopodobnie jeszcze dziś, lub jutro wykonam na nim kompilacje.

Edit1: Dobra, zmieniłem kompilator na wersje 32 bit. Właśnie wrzucam na hosting wersje x86.

Post scalony: Śro, 06 Lis 2013, 22:36:50
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Dajcie znać czy działa na 32 bit systemach

26
Humor / Odp: Skojarzenia
« dnia: Śro, 06 Lis 2013, 14:04:10 »
lato ( imię Sam kojarzy mi się ze słowem "summer" )

27
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Myślałem, że programista c++ będzie wiedział, że nie liczy się łącznej mocy wielordzeniowego procesora. Sprawa wygląda tak, że każdy rdzeń to tak jakby inny procesor. Dlatego się łączy się mocy poszczególnych rdzeni. W praktyce komputer nie przekaże wykonania dwóm rdzeniom jednego programu. Oczywiście są programy które obsługują wiele rdzeni, ale to jest już wielowątkowość.

Jeżeli chcesz wykorzystać 100% mocy to będziesz miał problem. Na wszystkich forach 100% zużycie procesora jest komentowane negatywnie. Po za tym nie tylko twój program korzysta z procesora. Każdy program aktualnie uruchomiony w pewnym stopniu używa procesora.

btw Nagroda? Po co? To tylko program liczący ile wykonuje działanie matematyczne

Edit:

Kod: Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
czas wykonania:
1:
65.251
2:
72.59
3:
64.779
4:
15.592
5:
15.134
srednia:
46.6692
nacisnij dowolny klawisz


Wykorzystanie procka: do 8%, średnio 4%, min 0%

Drugi test:

Kod: Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
czas wykonania:
1:
67.934
2:
47.102
3:
58.75
4:
58.692
5:
58.772
srednia:
58.25
nacisnij dowolny klawisz

Samo naciśnięcie paska przewijania powoduje zatrzymanie obliczeń
Nie o to chodzi, chodzi o użycie 100% jednego rdzenia ( czyli u mnie 25% mocy całego procesora ) wielowątkowość mogła by znacznie skomplikować program.
a co do nagrody... nie mam co z tym keyem zrobić :)

poza tym, ten program to tylko mały eksperyment. Na razie dzieją się dziwne rzeczy - wcześniej ( koło 17 ) średnia komputera wynosiła 13 sek, teraz 30-40  :o

prawdopodobnie zmienię jego działanie, ale potrzebuję wielu testów aby mieć porównanie.

Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Już miałem uruchomić ale ... plik "ProcekTestv.1.exe" waży ok 6.5MB a patrząc na kod powinien z 70k?
Do jest w tym pliku że tyle zajmuje ?
kiedy ostatnio pobierałem zajmował 1.3 mb.
Rano, albo popołudniu przetestuję go jeszcze raz i przebuduję tak aby dawał podobne wyniki na danym sprzęcie.



Post scalony: Pon, 04 Lis 2013, 09:06:18
Aktualizacja!
Po wielu godzinach prób udało mi się osiągnąć upragnione 25% mocy procesora, oznacza to użycie 100% jednego z 4 rdzeni mojego procesora.

Nowy program wykonuje pewne obliczenia, przez 10 sek. po dziesięciu sekundach ilość wykonanych obliczeń jest dzielona przez 100 000, i wypisuje go na ekran. Później prosi o podanie liczby rdzeni procesora, i mnoży wynik przez liczbę rdzeni.


Test należy wykonać następująco:

w czasie obliczeń będzie widoczny tylko kursor - zrezygnowałem z wyświetlania ich na ekranie. Późnij odpali się okno informacyjne.
jako główne okno ustaw okno testera, w tle odpal menedżer zadań, i obserwować program "ProcekTestV.2".
Następnie wypisać ( w poście w tym wątku _ wynik ogólny i wynik pomnożony przez liczbę rdzeni ( prawdziwą ), oraz użycie procesora w czasie obliczeń. Najlepiej wykonać test 2 razy.
No i oczywiście sprzęt ( procek i ram, pełna nazwa procesora i jego moc w GHz + ilość ram w GB )

Na osobę która będzie uczestniczyć we wszystkich testach czeka zwiększenie prawdopodobieństwa wygranej. O ile we wszystkich testach weźmie 15 osób ( liczy się każdy kto co najmniej raz uczestniczył w teście, ale w losowaniu wezmą osoby które uczestniczyły w co najmniej dwóch ).
Ogólnie to nikt nie straci więcej niż 20 minut na kilkunastu testach :D

Proszę o raportowanie ewentualnych błędów programu.
DOWNLOAD:
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

pozdrawiam.

28
a = 1000000;
b = 1000000;
c = 0;
c = a * b;
cout << c << endl;
cout wypisuje "c" na ekran, całość wykonuje się 100 000 razy, za każdym razem "a" i "b" zwiększają się o 1000.
Niestety, aplikacja sprawdza tylko 1 rdzeń, I-3 Zerdzia jest w ten sposób lepsza niż moja I-5-3330.
Aktualnie pracuję nad wykorzystaniem 100% mocy przynajmniej jednego rdzenia. Idzie to dość topornie ale jakoś.

Tu masz cały kod, wyżej podałem to w uproszczeniu bo nie każdy ogarnia C++.
Kod: (C++) Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
#include <iostream>
#include <cstdlib>
#include <ctime>
#include <conio.h>
using namespace std;
int const czasy = 5;
int test ()
{
unsigned long long a = 1000000;
unsigned long long b = 1000000;
int endend = 0;
unsigned long long c = 0;
int end = 0;
while ( endend < 100000 )
{
endend++;
while ( end < 1000 )
{
end++;
a++;
b++;
}
end = 0;
c = a * b;
cout << c << endl;
}
}
int main ()
{
double czas [czasy];
int a = 0;
while ( a < 5 )
{
test ();
czas [a] = (double)clock() / CLOCKS_PER_SEC;
a++;
}
cout << "czas wykonania:" << endl;
cout <<"1:\n" << czas[0]<< endl;
czas[1] = czas[1] - czas[0];
cout << "2:\n" << czas [1]<< endl;
czas [2] = czas[2] - czas [1] - czas [0];
cout << "3:\n" << czas [2] << endl;
czas [3] = czas[3] - czas [2] - czas [1] - czas [0];
cout << "4:\n" << czas [3] << endl;
czas [4] = czas [4] - czas [3] - czas [2] - czas [1] - czas [0];
cout << "5:\n" << czas [4] << endl;
double srednia = czas [4] + czas [3] + czas [2] + czas [1] + czas [0];
srednia = srednia / 5;
cout << "srednia:" << endl << srednia << endl;
cout << "nacisnij dowolny klawisz" << endl;
getch ();
return 0;
}

29
a specyfikacja procesora i ram?

30
Z ciekawości stworzyłem o to i taki program:
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
( w archiwum jest też plik z kodem )
Działa on następująco - wykonuje 5 razy określone obliczenia, za każdym razem oblicza ich czas.
Potem wypisuje go na ekran i podaje średnią.
zajmuje to około 1 minuty, w tym czasie nie należy ściągać go na "pasek", zakłóci to obliczenia ( zmniejszy się priorytet programu ).
Teoretycznie pozwala on sprawdzić moc procesora.

Bardzo proszę o sprawdzenie jego działania i wypisanie średniej oraz specyfikacji procesora i ramu ( choć ram raczej niewiele zmienia. )

Jeśli zrobi to więcej niż 15 osób, rozlosuję między nimi key do Crysisa 2. ( Być może będę musiał go modyfikować i testować ponownie, dla tego też będą uwzględnione wszystkie osoby które testowały co najmniej 2 wersje ).

DOWNLOAD:
ProcekTestV.1
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
ProcekTestV.2
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
ProcekTestV.2x86 ( wersja 32 bit ):
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Strony: 1 [2] 3 4 ... 26