Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - oli00PL

Strony: [1] 2 3
1
Obsługa techniczna / Wszelkie błędy wersji 0.22 i przyszłych
« dnia: Śro, 20 Lis 2013, 15:27:56 »
Kiedyś tam, zdaje się że to były czasy 0.20, ktoś tworzył listę bugów owego feralnego 0.20.

Uważam iż jest to dobry pomysł - Dlatego też tworzę ten temat.
Jest to temat w którym liczę że będą umieszczane wszelkie zauważone przez forumowiczów bugi gry.

Zasady:
-Jeśli nie posiadamy żadnych zdjęć, np. Jeśli był to bug który rozłączał grę ze steamem ( nazywam go "steam out", odłącza on grę od steama na czas działania aplikacji - po restarcie wszystko działa poprawnie ) Wystarczy sam tekst,  ale jeśli jest to możliwe prosił bym o screeny.
-Bugi dotyczą tylko aktualnej wersji i poprzedniej ( czyli 0.21 i 0.22 ) Kiedy wyjdzie następna aktualizacja będzie to 0.22 i 0.23 i tak dalej.
Co jakiś czas ktoś ( prawdopodobnie ja albo ktoś inny o dobrych intencjach ) będzie zbierał wszystkie bugi do kupy i wysyłał do Squadu.
Poza tym, z racji mnogości błędów tej gry nie jest możliwe ustalenie spójnych zasad, innych niż powyższe.

Wszystkie bugi będę zbierał ( skrócony opis ) tu:
===========================================================================



===========================================================================

Pozdrawiam.

2
Dyskusje ogólne / [SPOILER] Lista Easter eggów ( anomali )
« dnia: Nie, 10 Lis 2013, 23:19:31 »
Witajcie!
Ostatnio pojawiło się trochę tematów o easter eggach, większość dość nieuporządkowana.
Aby ograniczyć zaśmiecenie forum tworzę ten temat - Jest to odpowiedź dla wszystkich poszukujących easter eggów.

Postanowiłem wykonać listę anomalii, na zdjęciach będę pokazywał tylko ich wygląd - do lokacji dodam link.
Oczywiście, nic nie stoi na przeszkodzie, abym nie tylko ja tworzył tą listę - Ba! Zachęcam do współtworzenia listy, i chwalenia się znalezionymi anomaliami.

Zasady:
-Każda anomalia musi mieć numer, oraz określone miejsce ( planetę ) występowania.
-Jeśli podajemy screen z wyraźnie widoczną lokacją na planecie - Proszę o podanie jej w linku, każdy kto chce ich szukać sam może spokojnie przeglądać stronę bez obaw!
-Co najmniej jedno jasne zdjęcie ( na tyle na ile pozwala dana lokacja ).
-Źródło zdjęć, na końcu punktu  w nawiasach kwadratowych ( [] ).
-Koordynaty napisane następująco ( można je wziąć ze kerbal map )
Cytat: tak powinno być
Koordynaty (testowy wpis)
koordynaty pomiędzy nawiasami uzyskujemy używając ['size=1pt]koordynaty[/size'] po usunięciu znaku '
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Na początek:
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Na tej mapie są prawie wszystkie anomalie
_____________________________________________________________________________________

1. Monolit obok KSC ( KERBIN )
Chyba najbliższy KSC, monolit wygląda trochę jak zamrożony Han Kerman, w rzeczywistości to logo Squad na czarnym tle - występuje na w naprawdę wielu miejscach!


Jest on widoczny z widoku KSC.
koordynaty (0.1023 : -74.5684)
[źródło: Własne fotki]

2. Baza lotnicza na wyspie. ( KERBIN )
Prawdopodobnie pierwszy Easter egg,


lokacja: Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
koordynaty (-1.5409 : -71.9099)
[źródła: Własne fotografie, Google]

3. Duna face ( DUNA )
Twarz na dunie, nawiązująca do  ( oczywiście to tylko wynik kąta pod jakim zrobiono zdjęcie i ludzkiej wyobraźni ) twarzy na Marsie,


lokacja: Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
koordynaty (17.0483 : -85.4717)
[źródła: Własne zdjęcia, Google]

4. Dead Kraken ( BOP )
Twórcy gry już jakiś czas temu uznali że uporali się z bugiem "Kraken" ( oczywiście, "Kraken no die! He sleeping!" )

W sumie to nawet da się na nim wylądować :)


Lokacja: Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Niestety, nie mam zdjęć lokacji - Możecie sprawdzić w kerbalmap.
koordynaty (68.211 : 118.4473)
[źródło: Własne fotki]

Nie robię doskonałych wpisów, zostawiam wam pole do udoskonalania mojej listy/tworzenia swojej.
_____________________________________________________________________________________

Pozdrawiam - Oli00PL

3
Z ciekawości stworzyłem o to i taki program:
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
( w archiwum jest też plik z kodem )
Działa on następująco - wykonuje 5 razy określone obliczenia, za każdym razem oblicza ich czas.
Potem wypisuje go na ekran i podaje średnią.
zajmuje to około 1 minuty, w tym czasie nie należy ściągać go na "pasek", zakłóci to obliczenia ( zmniejszy się priorytet programu ).
Teoretycznie pozwala on sprawdzić moc procesora.

Bardzo proszę o sprawdzenie jego działania i wypisanie średniej oraz specyfikacji procesora i ramu ( choć ram raczej niewiele zmienia. )

Jeśli zrobi to więcej niż 15 osób, rozlosuję między nimi key do Crysisa 2. ( Być może będę musiał go modyfikować i testować ponownie, dla tego też będą uwzględnione wszystkie osoby które testowały co najmniej 2 wersje ).

DOWNLOAD:
ProcekTestV.1
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
ProcekTestV.2
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
ProcekTestV.2x86 ( wersja 32 bit ):
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

4
Aktualności / Kerbal Your Enthusiasm
« dnia: Wto, 29 Paź 2013, 20:44:46 »
Otóż to - Siedząc na stronie unity ( konkretniej pobierając darmową wersje unity ) z ciekawości kliknąłem w galerię... Co zobaczyłem?
Otóż to:
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Na tej stronie wyjaśnione są różne sprawy, między innymi to dlaczego Jebediah, Bill i Bop nazywają się tak jak się nazywają, i dla czego są wyjątkowi.
Jak powstała idea Kerbali, i wiele więcej.
Co sądzicie o tych informacjach?

5
Propozycje & Uwagi / Kolejne problemy z forum
« dnia: Wto, 29 Paź 2013, 11:14:16 »
Dziś, między godziną 12.12, a 12.14 nastąpiła kolejna awaria forum.
Awarie są coraz częstsze, być może nawet w czasie pisania tej wiadomości trwa kolejna.
Abu chat, ani forum w tym czasie nie działa. Chat, nawet jeśli działa wywala jak stado wkurzonych adminów.

6
Dyskusje na dowolne tematy / Pytanie dla dobrego informatyka
« dnia: Pon, 28 Paź 2013, 18:23:59 »
przechodząc do sedna...

Mógłby mi ktoś powiedzieć gdzie tu jest błąd?.

Main.cpp
Kod: Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
#include "MENUgeo.h"
#include "przestrzenneGeo.h"
#include <iostream>
#include <string>
#include <cstdio>
#include <cstdlib>
using namespace std;
int Acommand ( string a )
{
if ( a == "\Command: end" )
{
exit (0);
}
}
int main ()
{
setlocale(LC_ALL,"");
int a;
cout << "wybierz rodzaj figury" << endl;
MAIN_MENU ();
string wybFig;
cin.clear ();
cin.sync ();
getline ( cin, wybFig );
if ( wybFig == "\Command: end" )
{
return 0;
}
if ( wybFig == "przestrzenne" )
{
cout << "dostępne są następujące figury" << endl;
cout << "\"sześcian\", \"prostopadłościan\", \"ostrosłup\", \"graniastosłup\" " << endl;
string wybFigPrz;
getline ( cin, wybFigPrz );
Acommand ( wybFigPrz );
a = 0;
if ( wybFigPrz == "sześcian" )
a = 1;
if ( wybFigPrz == "prostopadłościan" )
a = 2;
if ( wybFigPrz == "ostrosłup" )
a = 3;
if ( wybFigPrz == "graniastosłup")
a = 4;
switch ( a )
{
case 0:
cout << "błąd... restart" << endl;
main ();
break;
case 1:
szescian();
main ();
break;
case 2:
prostopadloscian ();
main ();
break;
case 3:
ostroslup ();
main ();
break;

case 4:
graniastoslup ();
main ();
break;

}
}
if ( wybFig == "płaskie" )
{

}
if ( wybFig != "płaskie" and wybFig != "przestrzenne")
{

}
}

MENUgeo.h
Kod: Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
#ifndef MENUgeo_H_
#define MENUgeo_H_
#include <iostream>

int MAIN_MENU ()
{
using namespace std;
setlocale(LC_ALL,"");
cout << "dostępne - figury \"przestrzenne\" i \"płaskie\"." << endl;

}
#endif

przestrzenneGeo.h
Kod: Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
#ifdef przestrzenneGeo_H_
#define przestrzenneGeo_H_
#include <iostream>
#include <cstdlib>
#include <string>
int szescian()
{
using namespace std;
setlocale(LC_ALL,"");
cout << "\"objetość\", \"pole\"? " << endl;
string corobic;
cin >> corobic;
if ( corobic == "objetość" )
{
cout << "podaj \"a\"" << endl;
int a;
cin >> a;
cin.clear ();
cin.sync ();
cout << "V = " << a*a*a << endl;
}
else
{
if ( corobic == "pole" )
{
cout << "podaj a." << endl;

}
else
{
if ( corobic == "\Command: end")
{
exit (0);
}
else
{
cout << "wykryto problem... błąd wpisywania." << endl;
szescian ();
}
}
}
}
int ostroslup ()
{
using namespace std;
setlocale(LC_ALL,"");
}
int prostopadloscian ()
{
using namespace std;
setlocale(LC_ALL,"");
}
int graniastoslup ()
{
using namespace std;
setlocale(LC_ALL,"");
}

#endif

Uczę się C++ od wakacji, mam mało czasu, ale jakoś to idzie.
Program ma wykonywać obliczenia na figurach przestrzennych i na płaszczyźnie.

Kompilator wyrzuca mi następujące błędy.
Cytat: Kompilator Dev-C++
C:\programs\MistrzGeometrii\Data\main.cpp   In function 'int Acommand(std::string)':
10   12   C:\programs\MistrzGeometrii\Data\main.cpp   [Warning] unknown escape sequence: '\C' [enabled by default]
C:\programs\MistrzGeometrii\Data\main.cpp   In function 'int main()':
25   17   C:\programs\MistrzGeometrii\Data\main.cpp   [Warning] unknown escape sequence: '\C' [enabled by default]
52   14   C:\programs\MistrzGeometrii\Data\main.cpp   [Error] 'szescian' was not declared in this scope
56   23   C:\programs\MistrzGeometrii\Data\main.cpp   [Error] 'prostopadloscian' was not declared in this scope
60   16   C:\programs\MistrzGeometrii\Data\main.cpp   [Error] 'ostroslup' was not declared in this scope
65   20   C:\programs\MistrzGeometrii\Data\main.cpp   [Error] 'graniastoslup' was not declared in this scope
Jak widać, program jest robiony w Dev-C++.


7
Aktualności / KSP 0.23
« dnia: Pon, 28 Paź 2013, 17:53:16 »
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Nadchodzą pierwsze wiadomości o 0.23, na razie są nieliczne ale nic nie szkodzi stworzyć zawczasu odpowiedni temat.

A więc Unity 4.2.2? Brzmi fajnie, ale nie wiadomo do końca jaki to będzie miało wpływ na grę.

8
Lądowniki załogowe, bazy, kolonie / Pierwsza Gra na karierze
« dnia: Śro, 16 Paź 2013, 21:28:07 »
Ogłaszam rozpoczęcie kariery :)
Wkrótce wykonam rozpoczęcie i rozpocznę grę !!!

9
Łaziki / Optimus I - łazik do zadań specjalnych.
« dnia: Sob, 12 Paź 2013, 12:54:43 »
ALPHA ROCKET SCIENCE



Optimus I miał 2 cele - przewożenie kerbali i małej ilości sprzętu.
Ma zasilanie ciut słabsze niż powinien mieć - ale radzi sobie z tym bez problemu, poza tym dzięki pomocy modu KAS można to zasilanie udoskonalać.

Posiada 300 jednostek paliwa samolotowego, dwa holowniki, dwie rury paliwowe i 2 łączniki do holownika.

Doskonały widok z kabiny zapewnia wrażenia nawet największym weteranom! Mieści 6 kerbali, jest w stanie wjechać na niemal dowolną górę i z niej zjechać ( nawet z prędkością 40 m/s!!! ).
Przy prędkościach standardowych ( od 18 do 22 m/s ) jest w stanie skręcić o 180 stopni bez wywrotki.
Terenowe zawieszenie ułatwia prowadzenie, nawet na niezwykle wymagającym terenie!

Samo zawieszenie powstało z myślą o skrętach przy dużej prędkości.

Jedzie bez trudu nawet po uszkodzeniu większości kół.
Przenosi do 4 skrzyń z zaopatrzeniem ( ale może wziąć ich więcej na hol ).

10
Lądowniki załogowe, bazy, kolonie / Forum Duna Base
« dnia: Nie, 06 Paź 2013, 10:00:55 »
Korzystając z tego że budowa FSS została zakończona, wychodzę z projektem FDB ( Forum Duna Base ).
Nie wiem jakim zainteresowaniem będzie się ten projekt cieszył.

Zasady są proste.
Ogłaszam na jakie projekty czekam ( Można to uznać za przetarg z PMB ) i czekam na propozycje, następnie wykonuję głosowanie.

Oto zasady:
-Do 60 części ( w przypadku niektórych przetargów będzie do 50 lub do 70 ).
-Jeśli pojazd jest na orbicie Duny wyższej niż atmosfera to może mieć do 100 części.
-Pojazdy na orbicie kerbinu wyższej niż 250km mogą mieć do 150 części.
-Odstęp między pojazdami nie może spaść poniżej 50 km ( Wyjątkami są łaziki ).
-Na samej dunie można umieścić do 2 pojazdów ( będących w tym samym przetargu ).
-Na orbicie duny lub kerbinu ( ewentualnie można umieścić np. antenę na munie ) można dać do 8 pojazdów.
-Pojazd nie może zawierać zbiorników paliwa, ani silników.*

* - O ile przetarg nie mówi inaczej.

Pojazd można stworzyć w dowolnej chwili, jednak na opublikowanie są dwa dni ( od momentu rozpoczęcia przetargu ).
Głosowanie trwa 1 dzień.
Wygrany ma jeden dzień na wysłanie modułu na dunę.
Razem przetarg na jeden moduł ma trwać 4 dni.

Prawdopodobnie będziemy używali modu KAS.
Save udostępnię kiedy tylko zbuduję i wyślę rdzeń

Czy jesteście zainteresowani?

11
Gotowe poradniki / [Tutotial] Na Minmusa i z powrotem!
« dnia: Pią, 20 Wrz 2013, 21:31:25 »
Poradnik jest przeznaczony dla początkujących zdolnych wylądować na munie, albo wynieść jakieś 10 ton na orbitę.
_______________________________________________________________________________________
Jak każdy wie, kolejnym wyzwaniem po Munie jest Minmus.
Jednak jak i czym na niego dolecieć? za chwilę się przekonacie ;)

Przede wszystkim, na Minmusa najlepiej dolecieć i wylądować  1-fazowym lądownikiem.
Nośna nie musi być więc oszałamiająca.
Do lądowania potrzeba naprawdę minimalnej mocy silników, pojazd który zaprezentuję jest w stanie dolecieć, wylądować i wrócić na kerbin ( może wylądować na kerbinie mimo iż nie ma spadochronów )
Na minmusie drabinki nie są wskazane - to nie potrzebny ciężar, wszystko można skokiem lub jetpakiem zrobić bez trudu.

Rakieta ma 4 fazy - pierwszą widzicie u góry.
Oto druga.

A to 3 - dwuczęściowa.


Czwartą jest lądownik.
Zobaczycie go na Minmusie :)

Po osiągnięciu orbity ( z oczywistych względów nie będę tego opisywał ;) ) naciśnij prawym przyciskiem myszy na Minmusa, i kliknij lewym na "Set As Target".

Orbita Minmusa "Zazieleni" się.

Następnie tam gdzie pokazuje znacznik "Dn" kliknij ( na orbicie ) PPM i wybierz manewr i wymierz manewr mniej-więcej tak aby twoja orbita wykraczała ODROBINĘ poza orbitę minmusa.

Mi przechwycenie udało się natychmiast ;)

Gdy już się zbliżymy warto zmniejszyć naszą odległość od minmusa ( mam na myśli Pe )

Korekty tego typu robię zazwyczaj dwie, zmniejsza to kilkunastokrotnie zapotrzebowanie na paliwo przy robieniu orbity.
Teraz tylko zamknąć orbitę... ( zwolnić )


Po ustawieniu Orbity czas na lądowanie.

Najlepszymi miejscami do lądowania są "Zamarznięte jeziora" ( poprawcie mnie jeśli jest jakaś dokładniejsza definicja ). Są idealnie płaskie i co najważniejsze - Są duże.

Lądownik potrzebuje minimalnej ilości mocy ( ma jej jakieś 10 razy za dużo - może lądować na niemal dowolnym miejscu w kerbalwszechświecie )

Przy tej mocy hamowanie najlepiej zacząć na jakieś 3 km od powierzchni.

Lądownik jest wyposażony w SkyCrane, ale o tym innym razem.
Z uwagi na niską grawitację, na Minmusie TRZEBA zwolnić przed przyziemieniem maksymalnie.
Nie chodzi o samo podwozie, ale przy takiej grawitacji statek może się odbić i wywrócić.


Teraz przyziemienie...

Można odczepić SkyCrane.... Ale o tym też kiedyś :D

Jak widać, lot na Minmus jest prosty - nie warto bawić się w moduły transferowe, można wylądować nawet na atomowym!

Post scalony: Pią, 20 Wrz 2013, 21:32:36
Nie wiem czy dodać teraz relacje z powrotu - powróciłem ale lądownik na kerbinie się wywrócił ( załoga przeżyła )

12
Dyskusje na dowolne tematy / Pytanie odnoście bibliotek steam
« dnia: Wto, 17 Wrz 2013, 20:40:51 »
Witam.
Ostatnio zmieniałem sprzęt... w tym też system na 64 bit.
straciłem steam'a, ale została biblioteka pełna gier.
Zainstalowałem go od nowa.

Czy można jakoś dodać tą bibliotekę z grami ( bo pobieranie zajmie z 2 miesiące, z powodu limitu przesyłu )

13
Obsługa techniczna / Bezpodstawne framedropy
« dnia: Śro, 28 Sie 2013, 11:59:57 »
Od jakiegoś czasu buduję stacje kosmiczną - i tu się pojawia problem.
stacja ma jakieś 50 części, podleciałem do niej 100 częściowym pojazdem i nagle... GIGA LAGI - Nie powinienem mieć lagów przy ilości części mniejszej niż 500... To samo nie zależnie czy mam na minimalnych czy na maksymalnych detalach.
Co najdziwniejsze - lagi nie zniknęły nawet kiedy byłem jakieś 400 KM dalej.
Sprawdziłem obciążenie procesora - 10%, za to obciążenie ramu wyniosło 1500 MB z 4000, oprócz kerbali pracował w tle tylko steam, google chrome, ajax chat i Dev C++.

Czy mógłby ktoś mi powiedzieć co się dzieje?

14
Stacje kosmiczne / System stacji produkcji paliwa "Gaja"
« dnia: Wto, 27 Sie 2013, 13:02:09 »
Firma Alpha Rocket Science dostała zgodę na budowę sieci stacji paliwowych "Gaja".

W PLANIE

Stacja produkcyjna "Orion I" W ROBOCIE
Stacja produkcyjna "Orion II" W PLANACH
Stacja paliwowa "Posejdon" W PLANACH
Baza Munarna zdolna do produkcji oraz składowania paliwa  "Hades" W PLANACH

Używane mody:
-FusTek
-Lazor system
-Pirate weapon
-Nuclear reaktor
-Renewable Bio-Fuel Modules
-Firespitter propeller plane and helicopter parts v5.5
-Zeus Space Telescope v1.3
-KAS


Już nie długo relacja z budowy stacji orion I!

15
Humor / Pożal się
« dnia: Wto, 20 Sie 2013, 17:40:21 »
Nie wiem jak to wyjdzie...



Zapewne wielu z was robiło niesamowicie skomplikowane konstrukcje gdy nagle po wielu godzinach.... DO CHOLERY CO JEST?
Tu możemy się wszyscy pożalić nad misjami zakończonymi źle, z powodu własnego błędu lub buga ( np. Krakena )


Zasady:
-Umieszczamy tylko własne konstrukcje
-Ponieważ istnieje już temat dotyczący własnych faili, starajcie się umieszczać głównie faile wywołane bugami gry
-Jeśli już musisz wpisać przekleństwo... za cenzuruj ;) (Po wielu godzinach pracy zakończonych np. zjedzeniem statku przez krakena, można się NA PRAWDĘ wkurzyć)

Korekta tematu, zmiana zasad / Raynus

Strony: [1] 2 3