Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - grabek77

Strony: 1 ... 17 18 [19] 20 21 ... 28
271
KerbCon / Odp: KerbCon 2016/2017, edycja zimowa-Panel 6
« dnia: Pią, 13 Sty 2017, 10:08:23 »
Witam!

GSA pragnie przedstawić dzieło swoich najlepszych inżynierów.
Pierwszą w historii stację ze sztuczną grawitacją.

Proszę państwa oto stacja "O-Ring One"



Stacja waży ok 225 ton, zbudowana jest jedyne z 319 części i może pomieścić 120 kerbonautów. koszt budowy nie przekroczył 400 tys K$.
Stacja tymczasowo krąży po orbicie Kerbinu, jednak docelowo "O-Ring One" znajdzie się na orbicie Tylo. (jeśli uda mi się ją tam zapchać :) )

Pełen stock, zeby nie bylo ;)

Dziękuję za uwagę! Dobranoc.

272
Szukam modyfikacji / Odp: Camera Tools dla KSP 1.2
« dnia: Śro, 11 Sty 2017, 00:48:09 »
Oooo będzie film, będzie film, będzie film :)

273
KerbCon / Odp: KerbCon 2016/2017, edycja zimowa - Panel 5
« dnia: Wto, 10 Sty 2017, 21:37:03 »
i to sie nazywa elastycznosc poziom miSZCZ ;)

[Post scalony: Śro, 11 Sty 2017, 09:38:04]
Centrum kontroli lotów na Kerbinie podało szczegóły manewru transferowego na Kerbin. Okno startowe otworzy się za 3 dni.
Manerw ustawiony.
Kąt manewru: 105,70° do Prograde
Czas pracy silników: 5 min 36,6 s
Przyśpieszenie: 1569,7 m/s


Według zaplanowanego manewru podróż potrwa jedynie 243 dni. Wejście w pole grawitacyjne Kerbinu nastąpi w odległości 77 tys kilometrow.
Na 5 min przed uruchomieniem silników na twarzach załogi widać ogromne skupienie.
Jedynie na twarzy Jebediah'a dostrzec można pełne odprężenie i zadowolenie, iż to jemu przyjdzie pilotować.


Zapłon 5ciu silników atomowych utworzył charakterystycznych obłok w kształcie gwiazdki ninja.


2 dni później, gdy załoga misji "Eve - tam i spowrotem" opuszczała obszar oddziaływania pola grawitacyjnego Eve, załoga misji Tylo Turist Journey, znajdowała się prawie w połowie drogi.


3 dni po opuszczeniu SOI Eve i wydostaniu się na orbitę w około Kerbola, KSC przysłała dane do manewru korekty, który zmienił trajektorię lotu i skierował Etis na wysokość 65 km ponad równikiem Kerbinu. Krótko mówiąc na idealną wysokość do hamowania w atmosferze.
Manewr zakładał zmianę wartości wektorów przyśpieszenia o:
Prograde: 0,03 m/s
Normal: -71,78 m/s
Radial: -22,98 m/s
Łącznie wartość przyśpieszenia wyniosła 75,4 m/s
Obecna prędkość statku Etis wyniosła niecałe 12000 m/s czyli 43200 km/h, odległość od Kerbinu ponad 9,4mln km


KSC wyliczyła również wartości Delta-v użyte w manewrze hamowania potrzebne do utworzenia orbity kołowej, które wyniosły 1376,7 m/s, nie uwzględnili jednak dodatkowego Delta-v powstałego wskutek hamowania w atmosferze.

Na 260 dni przed planowanym manewrem załoga wydaje się być w pełni zrelaksowana.


Dwa dni przed manewrem hamowania, Etis wszedłw SOI Kerbinu.
Załoga uradowana widokiem Kerbinu i Muna cieszy się z powrotu w znane im rejony.



Hamowanie.


Jako, iż KSC znajduje się aktualnie po zacienionej stronie Kerbinu, lądowanie zaplanowano po stronie słonecznej, na skraju pustyni.


Oddzielenie modułu serwisowego.


Plazma w około kapsuły lądownika.


Chwile bez łączności ciągną się w nieskończoność.


Otwarcie spadochronów.


Ok 10 min szybowania.


Wylądowali, Jeb podaje koordynaty miejsca lądowania, by służby poszukiwawcze mogły ich podjąć.


Szczęśliwi po 3 latach i 380 dniach poza Kerbinem wkońcu na swojej planecie.


Zaraz po powrocie do KSC, cała załoga została uhonorowana odznaczeniami oraz otrzymała awans.


Podczas gdy w KSC świętowano udane zakończenie misji "Eve - tam i spowrotem", załodze TTJ pozostało jeszcze 278 dni do manewru hamowania.


Z racji tego, iż na pokładzie TTJ załoga była liczna czas upłynął w miarę szybko.


Podczas gdy turyści podziwiali Kerbin z odległości 3000 km, KSC przesłało dane do manewru hamowania.
Czas pracy silników: 8 min 5,1s
Delta-V: 2154 m/s
Wysokość 104 km

Hamowanie.


Jeszcze chwila i orbita zostanie domknięta.


Zakończone pomyślnie hamowanie zaowocowało zaparkowaniem na orbicie kołowej 84/79 km
Z racji tego, iż TTJ nie ma modułu lądownika, załoga jak i turyści są zmuszeni poczekać na zadokowanie statku z Kerbinu.


Statek TTJpow.


Synchronizacja orbit i ustawianie rendezvous.


Powolne zbliżanie.






Manewr dokowania.


Zadokowano.


Turyści jak i załoga zabrawszy swoje manatki, raźno przefrunęła przez śluzę do lądownika.


Po chwili nastąpiło oddokowanie.


Piloci włączyli silniki hamujące.


Po czym nastąpiła separacja modułu napędowego.


10 sek później, kapsuła lądownika weszła w atmosferę.


3 min później kapsuła zawisła na spadochronach.


I nastąpiła separacja osłony termicznej.


Jako, że kapsuła miała przyziemić niedaleko KSC wysunęło się podwozie.


Niestety źle obliczono moment wejścia w atmosferę i lądownik wylądował w oceanie, 63 km od KSC.


Po dekadzie spędzonej w kosmosie, 17 członków załogi misji Tylo Turist Journey powróciło do domu.


Powitaniom nie było końca. Przy okazji dyrektor generalny oświadczył, iż niebawem rusza misja budowy długoterminowej stacji orbitalnej na Tylo.

Podsumowanie:
Misja TTJ trwała ponad 10 lat i kosztowała ok 3 mln k$, podczas gdy na misję "Eve - tam i spowrotem" wydano ponad 10 mln k$ - część kosztów się zwróciła dzięki uczestnikom misji TTJ.

274
KerbCon / Odp: KerbCon 2016/2017, edycja zimowa - Panel 5
« dnia: Wto, 10 Sty 2017, 08:54:26 »
Tymczasem okrążającej Tylo sondzie udało się uchwycić moment, w którym TTJ uruchomiła swe silniki do transferu na Vall'a.


Ustawiwszy trajektorie przelotu obok, wypełniła tym samym warunki kontraktu trzech turystów, którzy słono za to zapłacili.



Po około 2 dniach lotu TTJ dotarła w pobliże Vall'a i rozpoczęła manewr hamujący by wejść na jego orbitę.



Czterech kolejnych turystów osiągnęło swój cel, a do kasy GSA wpadły kolejne k$.
TTJ otrzymała polecenia z centrum kontroli lotów by pozostać na orbicie Vall'a przez kolejnych kilka dni aby turyści mogli nacieszyć się widokami po czym wykonać transfer na orbitę Jool'a gdzie ma poczekać na okno startowe do powrotu na Kerbin, które otworzy się za około 30 dni.

Po wspomnianych 30 dniach nadszedł dzień uruchomienia silnikow.


550 m/s później nastąpiła separacja pustych zbiorników.


Zadowoleni turyści rozpoczęli powrót do domu.

Podróż potrwa 2 lata, 205 dni i 1 godzinę.

Tymczasem na powierzchni Eve, załoga misji "Eve - tam i spowrotem" zakończyła tankowanie zbiorników Goliatha i szykuje się do startu.


Start zaplanowany jest za ok 12 min gdy nad ich głowami znajdzie się statek Etis, który po spotkaniu na orbicie zabierze ich w drogę powrotną na Kerbin.


"5...4...3... Ignition sequence start, all engines running    2...1.... Lift off, we have a lift off"




Wszystko pracuje jak należy, wznoszenie ok.


MaxQ


Odrzucenie dopalaczy.


Kolejne puste zbiorniki zostają odrzucone.






Załoga dotarła na orbite 93 km / 91 km i rozpoczęła zbliżanie do statku Etis.


Randezvous i zadokowali.


Ostatnie spojrzenie na Eve.


Wszyscy na pokładzie Etis'a, zadowoleni, że wracają do domu.


---------------------------------------------------------
Relacja ze szczęśliwego zakończenia obu misji niestety musi poczekać gdyż ponownie skończył mi się czas - a było tak blisko. Ehhh.

275
KerbCon / Odp: KerbCon 2016/2017, edycja zimowa - Panel 5
« dnia: Pon, 09 Sty 2017, 19:02:45 »
Niestety nie ma mozliwosci zebym ruszyl dalej przed polska polnoca. Co do stacji na Tylo, to stacja tylko na papierze by wypelnic postanowienia kontraktu.

276
KerbCon / Odp: KerbCon 2016/2017, edycja zimowa - Panel 5
« dnia: Pon, 09 Sty 2017, 06:32:48 »
Witam!

GSA pragnie przedstawić dwie dlugofalowe misje "Tylo Turist Journey" oraz "Eve - tam i spowrotem"

Misja "Eve - tam i spowrotem" powstała niejako z zakontraktowanej misji budowy stacji załogowej na powierzchni Eve.
W związku z czym misja "Eve - tam i spowrotem" podzielona została na 3 częsci: Lądowania załogowego na Eve (Baza), Eksploracji (EMR) i Powrotu na Kerbin.

Pierwsza część misji - baza a Eve.


Warunkiem powodzenia misji kontraktowej (baza na Eve) była obecność 3 inżynierów. GSA poszła o krok dalej i wysłała 4 kerbali (3 inzynierów i jednego pilota).

W skład załogi weszli: Bill, Agamy, Sigya i Jeb.

Druga część misji - eksploracja Eve za pomocą EMR.
EMR dostarczony został na Eve za pomocą rakiety The Arrow.


Niestety część drugiej misji, lądowanie EMR nie przebiegło bez komplikacji.
System odrzucania jednego z modułów transferowych zawiódł. Z racji tego, iż jest to misja bezzałogowa, stanowi to duży problem.


Na szczęście udało się osiągnąć stabilną orbitę eliptyczną 3106 km / 103 km, więc jest czas na poszukanie rozwiązania tego problemu.


W chwili, gdy w centrum kontroli trwają gorączkowe działania by wymyślić rozwiązanie problemu z EMRem, na orbicie Eve pojazd EAV przygotowuje się do deorbitacji i lądowania w pobliżu bazy.













Po długiej chwili stresu czy wszystko przebiegnie wporządku udało się wylądować niecałe 30 km od bazy.
To dobry wynik zważywszy na to, iż "lądownik" był ograniczony ilością paliwa i z racji na swoją mase ( 876 ton bez paliwa)

Tymczasem kontrola misji znalazła wyjście z trudnej sytuacji jaką było zacięcie się systemu odpowiedzialnego za odrzucenie modułu transferowego. Przeliczono trajektorię i przy pomocy małego ciągu silników skierowano EMR na odpowiednią ścieżkę schodzenia.
Po dotarciu do gęstszych warstw atmosfery odrzucono całkowicie moduł hamujący wraz z modułem transferowym. Dzięki ogromnej powłoce ablacyjnej gęste warstwy atmosfery skutecznie wyhamowały EMR, który o dziwo wyładował jedynie 7,5 km od bazy.







Zadowolony Jebediah, podziwia Łazik, który przyjdzie mu poprowadzić.
W porównaniu do bazy, w której przyszło mu spędzić 1 rok i 412 dni jest ogromny. Przeszło 32 tony podczas gdy baza niecałe 7 ton.

Załoga zapakowana na pokład i gotowa by wyruszyć do EAV.


Po około 22 minutach załoga dotarła do EAV.


Raźna gromadka sprawdzająca czy wszystko jest ok.


Podczas gdy zbiorniki Goliatha są tankowane, załoga po drabince udaje się do kabiny.


Załoga gotowa do startu.


Tymczasem na orbitę Eve wchodzi właśnie powrotny statek transferowy Etis.


Etis hamujący nad Eve.


Podczas gdy załoga EAV oczekuje na zakończenie tankowania rakiety nośnej Goliath, druga z misji, "Tylo Turist Journey", wchodzi właśnie w drugą fazę.
Dla przypomnienia, kilka dni po tym, jak w kierunku Eve poleciała The Arrow z EMR na pokładzie, otworzyło się okno startowe na Jool'a, pozwalające na start misji "Tylo Turist Journey". Sam start misji niestety umknął mediom, stąd brak jakichkolwiek zdjęć z tego zdarzenia, zapewne dlatego, iż misja ta niejako zaczęła się dużo wcześniej, wysłaniem kilku turystów na Minmusa (orbita i lądowanie) oraz Dune (orbita) i Ike'a (orbita i lądowanie).
Dopiero po ich powrocie na orbitę Kerbinu można było ruszyć w kierunku Tylo.

Misja TTJ chwile przed wejściem na orbite Jool'a


W misji TTJ bierze udział 14 turystów 3 pilotów i jeden naukowiec.
Manewry jakie zaplanowano w tej misji by turyści mogli zrealizować swoje zamierzone cele to:
- Orbitowanie wokół Tylo
- Przelot obok Vall'a,
- Orbitowanie w około Jool'a.
Dodatkowo GSA zakontraktowała misje lądowania próbnika na Tylo oraz stworzenie stacji załogowej krążącej wokoło tej planety. Warunkiem ukończenia misji było posiadanie anteny DSN, 2000 jednostek xenonu, pomieszczeń mogących pomieścić 19 Kerbali, rafinerii pokładowej ISRU oraz Cupoli do obserwacji planety.

Przelot obok Tylo.


Orbita nad Tylo.


Oddzielenie próbnika.


Lądowanie.


Touchdown.


-------------------------------------------------
W tym miejscu uprzejmie proszę o, bądź to przedłużenie czasu trwania tego panelu o jeden dzień, bądź o zakwalifikowanie moich misji do dalszej prezentacji, gdyż z racji tego, że misje są relacjonowane na żywo, nijak nie mam jak z wyrobieniem się w określonych ramach czasowych by zaprezentować ich zakończenie. Przydałaby się kolejna przerwa techniczna :)


277
KerbCon / Odp: KerbCon 2016/2017, edycja zimowa-Panel 4
« dnia: Sob, 07 Sty 2017, 05:40:16 »
Witam!

GSA pragnie przedstawić swoją najnowszą rakietę międzyplanetarną "The Arrow", stworzoną specjalnie na potrzeby misji "Eve - tam i spowrotem".



The Arrow złożona została na orbicie Kerbinu i aktualnie czeka na okno startowe na Eve aby dostarczyć EMR ( Eve Miner Rover ) na jej powierzchnie.


The Arrow przed montażem sekcji hamującej.


The Arrow wraz z sekcją hamującą w oczekiwaniu na statek towarowy z modułami sekcji transferowej.


Montaż 2 modułu sekcji transferowej.


The Arrow w całości.





The Arrow ma mase 421 ton i składa się z 3 sekcji, 2 napedowych (transferowa i hamowania) oraz lądownika zawierającego EMR.
Jako, że GSA nie zmieściła się w ramach czasowych przeznaczonych na prezentacje łazików, poniżej krótka notka odnośnie EMR.

Łazik typu RM (rafinery-miner)
106 części, 32,5 tony.







Ps.
Jak widać wszystko stockowe części.

278
KerbCon / Odp: KerbCon 2016/2017, edycja zimowa-Panel 2
« dnia: Pią, 30 Gru 2016, 05:08:20 »
Witam serdecznie po raz drugi!

Kolejną rakietą ze stajni GSA jest Goliath


Goliath został zaprojektowany jako rakieta nośna dla załogowego EAV (Eve Ascent Vehicle).
Rakieta waży ponad 3000 t, pierwszy stopień rakiety napędzany jest 48 silnikami KS-25 Vector oraz 7-mioma KS-25x4 Mamooth.


Goliath podczas tankowania.






Goliath z zamontowanymi osłonami cieplnymi.


Przygotowania do startu - testowy lot na LKO.


Separacja boosterów.






Goliath z rozłożonymi osłonami i gotowy do lądowania na Eve.


--------------------------------------------------------------------------------------

Zarząd GSA zdecydował o ujawnieniu informacji, iż agencja aktualnie pracuje nad nową rakietą nośną o kodowej nazwie TRIstar.

Rys koncepcyjny.


Jako, że rakieta jest we wczesnej fazie testowania posiada ona jeszcze wiele wad konstrukcyjnych.



Trzy ogromne boostery mieszczą 93 silniki typu VECTOR pozwalające na uzyskanie maksymalnej siły nośnej rzędu 5,01 TWR przy masie startowej niecałych 3000 ton.





Statyczny test 93 silników. Faza rozruchu.


1/3 ciągu.


Pełna moc silników.




Jednocześnie agencja dementuje pogłoski jakoby rakieta miałą jakiekolwiek problemy podczas pierwszego testowego lotu.
Wszelkie plotki jakoby rakieta eksplodowała podczas pierwszych faz lotu są wyssane z palca.












279
KerbCon / Odp: KerbCon 2016/2017, edycja zimowa-Panel 2
« dnia: Czw, 29 Gru 2016, 16:36:14 »
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Przedstawiam wam...
RAKIETĘ ODYN 2
no i widzę, że sugestie poskutkowaly optymalizacją rakiety, brawo tak trzymaj ;)

280
KerbCon / Odp: KerbCon 2016/2017, edycja zimowa-Panel 2
« dnia: Czw, 29 Gru 2016, 08:34:22 »
Witam bardzo serdecznie!
Grabek's Space Agency chciałoby przedstawić pierwszą rakietę nośną ze swojej stajni, zaprojektowana głownie do wynoszenia na LKO jednego dużego zbiornika typu Kerbodyne S3-14400 Tank (81 t)


Rakieta ochrzczona roboczą nazwą "Gwizdek" jak widać na powyższym obrazku posiada 2 stage napędowe + 8 boosterów na paliwo stałe.


Masa startowa "Gwizdka" to 588,22 tony, w tym 137 t ciekłego paliwa i 168 t utleniacza.
Ilość części użytych do budowy wraz z ładunkiem: 104








281
Modyfikacje / Odp: Reworked Stock System [v1.0.1]
« dnia: Śro, 28 Gru 2016, 21:47:00 »
    Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
    Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

    Definicje szybkości przyspieszenia czasu nad Ikarusem i Deminem zostały naprawione. ( Teraz już nie można uderzyć w powierzchnię na niefizycznym przyspieszenie czasu.). [/li][/list]
    Przyspieszeniu XD.

    Twój mod jest dobry.
    Mogę jakoś pomóc?
    e tylko nie polonizuj czasem.......

    282
    No nie ma proporcji bo to nie replika, ja się tylko nim wzorowalem odnosnie paneli słonecznych a  jeśli chodzi o wygląd to nie jest jeszcze tak źle z nim, chociaz przyznam, że Dragon ze SpaceX wygląda lepiej.

    283
    Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
    Czym jest napędzany twój statek?
    Twój wygląda lepiej, ale mój miał być podobny do pojazdów apollo.
    Tego akurat napędza Reliant a wzorowany był na Orionie.

    284
    Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
    Wybacz! Spadochrony rzeczywiście tam są, ale zdjęcie pochodzi z okresu kiedy jeszcze ich nie było(zapomniałem o nich w pierwszym locie). Co do zasilania...Cóż postanowiłem że statek nie będzie posiadał baterii słonecznych, które (moim zdaniem) szpecą pojazd (Subiektywna uwaga).
    A co do baterii to...Zapomniałem o nich. W kolejnych lotach już była, ale zapomniałem robić wtedy zdjęcia.

    Swoją drogą, twoja rakieta jest całkiem ładna i tania.
    Dzięki, masz poniżej kilka zdjęć kapsuły (ta po lewej), którą zazwyczaj stosuje do lotów na LKO.















    Która z kapsuł wygląda lepiej?


    Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
    Jednak ja, dla realizmu, postanowiłem że załogowa rakieta, nie może być napędzana paliwem stałym(tylko wahadłowce operowały na paliwie stałym).
    Prosze bardzo, masz bez boosterów. :)




    Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
    Ale dzięki, myślę żę wprowadzę kilka zmian :)
    Zawsze dobrze mieć inspiracje i próbować coś zmieniać.
    Powodzenia.

    285
    Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
    Spadochrony tam są ,tylko ich nie widać. Włożyłem je do środka kapsuły, aby jej nie szpeciły. :)

    PS
    Wiedziałem że ktoś zauważy
    Cóż, chyba, że tak, aczkolwiek na pierwszym zdjęciu z VABu widać STAGEy, na których spadochronów nie ma, co jako ostrzeżenie (gdyż nie ma to znaczącego wpływu na sam lot ale na lądowanie już tak) dodatkowo wyświetla ENGINEER'S RAPORT.
    Co do statku (mam na myśli kapsułę), gdzie są panele słoneczne, bateria (też schowana?), antena (ok, jest niby wbudowana kierunkowa, która na LKO wystarczy)?

    Jeśli chodzi o rakietę nośną to można ją mocno odchudzić.

    To jest Twoja rakieta, a raczej jej trzeci człon z kapsułą i modułem napędowym (jako czwarty człon).
    Jak widać na obrazku, 3 i 4 człon dociera na orbitę 111/104 km, razem mają spory zapas paliwa, dzięki któremu można uzyskać jeszcze 2806 m/s. Na manewry na LKO sporo za dużo.
    Obrazek z VABu pokazuje nam, że Twoja rakieta kosztuje 63,554 k$ (powiedzmy, że to Kerbo Dolary :) ), waży 137,75 t i zrobiona jest z 91 części.


    Kilka cięć budżetowych i oto mamy

    rakietę zbudowaną z 29 części (2 stage + dopalacze na paliwo stałe), kosztującą 40,484 k$, która waży 109,26 t

    Kapsuła dociera na tą samą orbitę 111/104 km z zapasem paliwa pozwalającym na manewry, których koszt to 1089 m/s



    Ktoś powie, że zaoszczędziłem jedynie 13 tys k$ ale w przypadku gry w trybie kariery to dość znaczna różnica, że nie wspomnę o drastycznym spadku ilości części jak i samej wagi całej rakiety.

    Tak więc, minimalizm kolego MATI212, a jeśli nie minimalizm to na pewno dogłębna optymalizacja wielce wskazana.

    Strony: 1 ... 17 18 [19] 20 21 ... 28