Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Sobol

Strony: 1 ... 21 22 [23] 24 25 ... 28
331
Dyskusje na dowolne tematy / Odp: Silnik Atomowy w rzeczywistości.
« dnia: Wto, 19 Maj 2015, 14:02:07 »
Kadaf owszem masz rację, umowy międzynarodowe są o tyle wątpliwe że dotyczą oczywiście tylko oficjalnych działań państw. Co do promów o których mówisz też mi się napatoczyły, nie wiadomo z czym latają oficjalnie mówi się że testują aparaturę. Tak długo aż obydwie strony umowy wierzą, że ta druga jej nie łamie tak długo ta umowa istnieje. Widocznie wszystkim państwom obecnie biorącym udział w eksploracji kosmosu na rękę jest obecny status. Nie oszukujmy się ale broń, i inne elementy są wysyłane i testowane. Pytanie nie brzmi czy i co tylko kto i kiedy przekroczy granicę cierpliwości tej drugiej strony. Co do samych silników owszem jest to niezmiernie ciekawy temat tym bardziej, że mógłby on przynieść nie małe zmiany w pojmowaniu podróży kosmicznych.

332
Dyskusje na dowolne tematy / Odp: Silnik Atomowy w rzeczywistości.
« dnia: Wto, 19 Maj 2015, 08:39:04 »
antwito ma rację obecnie obowiązuje szereg umów międzynarodowych dotyczących eksploracji kosmosu mówiących o zakazie umieszczania w przestrzeni "środków" nuklearnych broni oraz wielu innych obiektów o przeznaczeniu militarnym. O ile się orientuję to wyjątkiem są satelity (konwencjonalne) szpiegowskie. Chiny były narażone na spore restrykcje ze względu na zestrzelenie swojej satelity rzekomo ze względu na to, że osiągnęła niezadowalającą orbitę.

333
Stacje kosmiczne / Odp: Stacje Kosmiczne Sobkos Company
« dnia: Pon, 18 Maj 2015, 21:39:05 »
Końca nie widać.

Co prawda koniec kratownicy jest bliski to jest ona nadal niedokończona, ale coby zastoju nie było podzielę się z Wami tym co się ostatnimi czasy zadziało na orbicie. W galerii może będzie to nie wiele wydarzeń ale uwierzcie mi progresu mało, a roboty kupa. 16 godzin rozgrywki spędzone na AŻ trzech startach i jednym przedokowaniu... Więc do rzeczy.

Co prawda NASA potrzebowała 9 lotów aby skompletować całe rusztowanie oraz panele słoneczne, mi dzięki wszystkiemu co w kerbalach działa uda się to zrobić w 6. Powiecie mała różnica, a ja powiem że to bite 4-5 dni rozgrywki.


Co i jak? Dlaczego trzy misje mniej? Po prostu adaptery paneli słonecznych i niektóre połączenia kratownic udało się wcisnąć albo do P6/S6 albo P3/4, S3/4.
Na początek po przemyśleniu sprawy ograniczeniu czego się dało poleciały moduły P1/S1 te akurat musiały w dwóch lotach. Od razu po zacumowaniu pierwszego też przedokowałem moduł P6, który jak się okazało będzie pełnił funkcje P5 oraz P3/4.


Taka mała pomyłka, ale przyniosła bardzo pozytywne efekty. Dokowania te to chyba była największa udręka w moim życiu. Bo albo bugowały się silniczki RCS albo zadokowany moduł wpadał w wibracje, które uniemożliwiały dokowanie. I tak ciągle albo restart gry w przypadku RCS-ów albo powrót do KSC i z powrotem na orbitę podczas wibracji. Było trudno, ale się udało dość dużo.


Podejście z ostatniego zdjęcia rozpoczęło serię nużących błędów. Pierw nie wiedzieć czemu nie chciał dok zadziałać, jak już zadziałał (po trzech odejściach) okazało się że zadokowałem w złej orientacji. Moduł trzeba było odwrócić o 90st. na szczęście zorientowałem się gdy prom był jeszcze w odległości 300m od stacji. Obrót modułu to już chyba moje przemęczenie dało o sobie znać. Nie przestawiony punkt sterowania i o mało co nie doprowadziłem do katastrofy. Na szczęście po ostatnich problemach z dokami przed każdym uruchomieniem robię kopię zapasową zapisu gry.


Na koniec daje Wam dwie według mnie do tej pory najlepsze fotki stacji i dla porównania oryginał z maleńką różnicą o której wspomniałem wcześniej.


Komentujcie, opiniujcie dzielcie się waszymi uwagami, spostrzeżeniami i informacjami.
Na koniec małe pytanko. Co prawda daleka droga do tych lotów, ale czy chcielibyście ujrzeć na ISS również moduły, które są planowane? Czy zakończyć na stanie rzeczywistym?

334
Stacje kosmiczne / Odp: Stacje Kosmiczne Sobkos Company
« dnia: Sob, 16 Maj 2015, 21:08:41 »
Atak insektów!

Co prawda obiecałem wszystkim, że dziś przedstawię gotową kratownicę lecz z kilku powodów nie uda mi się tego zrobić. Dlaczego? Dlatego:
-Bug związany z dokami, który opisze i zrelacjonuję dalej,
-Wpadła mi w ręce EU IV,
-Dokończyłem w końcu cały moduł KIBO.

Zacznę po kolei a więc od robali. Po uruchomieniu save'a zawał i w ogóle tragedia narodowa większość doków szlag trafił nie mogę odcumować starego statku SOJUZ, przynajmniej moduł pędny PROGRESS od śluzy PIRS udało się odcumować. Co tu robić? Po kilku restartach gry, reinstalu modów, które mogły by powodować bug przyszła pora na pomyślenie. No i eureka dorzucamy do paczki KAS w cfg dodajemy doki i lecimy aby zdemontować niedziałającą cumę na module ZVEZDA. Reszta doków mi nie przeszkadza (została tak jak jest) z wyjątkiem odwrotnie zacumowanego modułu ZARYA na razie nie będzie przeszkadzać, ale kiedyś trzeba będzie naprawić.



Co prawda plany były na zamontowanie doku poprawnie działającego, to nie jestem aż takim informatykiem, a dojście do tego żeby dobrze napisać config trochę by mi zajęło więc ograniczyłem się po prostu do demontażu zepsutego doku. Zaraz po tym został wysłany moduł PROGRESS z zapasem żywności, wody oraz tlenu.


Po nim wysłałem pojazs SOYUZ nie wyposażony w standardowy dok lecz w chwytak. No cóż trzeba sobie jakoś radzić kiedy gra jest przeciwko tobie.


Kwestię Europy Universalis IV pominę, a więc KIBO. Całe szczęście ktoś wymyślił Ubiozur dzięki czemu Exposed Facility zamiast liczyć 150 części można ścisnąć w 2.

Kronal znowu poprzycinał ujęcia...
Pytajcie, opiniujcie dzielcie się informacjami, a ja mam nadzieje, że jutro skończę kratownicę.
Pytanie do Was, w którym momencie będę musiał naprawić położenie doku/modułu ZARYA ?

335
Poproś o pomoc / Odp: Problem z manewrowaniem
« dnia: Sob, 16 Maj 2015, 20:16:11 »
W karierze od 0.9 żeby móc dodawać manewry musisz mieć rozbudowane Centrum Śledzenia bodajże do tieru 2

336
Stacje kosmiczne / Odp: Stacje Kosmiczne Sobkos Company
« dnia: Śro, 13 Maj 2015, 15:39:04 »
Ciasno, coraz ciaśniej...

Dzisiaj prawdopodobnie za dużo nie pogram więc przedstawię trochę materiałów z wczoraj. Misję za chwilę zobaczycie, ale przed tym co nieco o tym co w nich i czym zająłem się poza lotami. W międzyczasie uprościłem budowę statków PROGRESS oraz SOJUZ dzięki czemu ograniczyłem liczbę ich części odpowiednio z 27 i 30 do 12 i 15. Były to głównie poprawki technologiczne, ale też minimalnie ingerowały w wygląd modułów. Wizualnie niewiele się różnią technicznie natomiast SOJUZ ma dodane dwa decouplery. Danych nie podaję gdyż odstępstwa od realu są minimalne.


Przechodząc natomiast do misji. Wczorajszym popołudniem zostały zrealizowane dwie kolejne misje.


Pod owiewkami SOJUZA po liftingu znalazł się moduł pędny PROGRESS, a na jego barkach śluza powietrzna PIRS. Celem statku był dok modułu ZVEZDA o wdzięcznie brzmiącym kierunku orientacyjnym "NADIR".


Pirs po wejściu na orbitę dokonał jak dotąd najszybszego dokowania, gdyż po 26 godzinach był już w bliskim sąsiedztwie stacji.


Jak się później okazało był to ostatni lot starego statku PROGRESS. Tak prezentowała się stacja w chwilę przed startem kolejnej misji STS 110.


Ponownie prom Atlantis zmierzył się z misją w kierunku ISS.


STS 110 miała za zadanie wyniesienie i przyłączenie modułu S0- zaczątku olbrzymiej kratownicy mocującej do stacji panele słoneczne.


Mimo oślepiającego światła słonecznego i małej ilości miejsca dokowanie przebiegło sprawnie i wyszło za pierwszym razem.


Odejście i zejście na ziemie to już błahostka. Hehe chociaż z tym trafianiem w lotnisko bywa różnie.


Na dziś to tyle prawdopodobnie w międzyczasie na orbicie zostaną podmienione statki PROGRESS i SOJUZ na nowszą generację ale tego już nie będę relacjonował. Kolejna relacja prawdopodobnie w sobotę gdyż będę chciał pokazać całą już złożoną kratownicę. Nie widzę sensu robienia sprawozdania z 8 misji w który zostaną wyniesione raptem dwa różne moduły.
Jak zwykle pytajcie, komentujcie, sugerujcie.

@Diakon - hmm z zamiarem budowy borykałem się odkąd zacząłem rozgrywkę w RSS, ale dopiero ten wątek: Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ mnie przekonał do podjęcia decyzji i rozpoczęcia działań.

@Robson - Program Katharsis był obarczony olbrzymią ilością zmiennych, których części nie byłem w stanie przewidzieć (awaria komputera). Było to nie tylko demotywujące, ale też kłopotliwe. Dlaczego nie był kontynuowany/reaktywowany? Nie wiem. Chyba zabrakło samozaparcia. ISS wiem, że to inna beczka, ale szczerze mówiąc nie widzę sensu zakładania kolejnego, nowego wątku (mogę pochylić się nad zmianą nazwy wątku). ISS mimo, że wydaje się większym i trudniejszym przedsięwzięciem jest bliżej ukończenia niż Katharsis było kiedykolwiek z prostej przyczyny wszystko mam już pobudowane (no może po za Exposed Facility z modułu KIBO), a latanie RSS/RO to co prawda wyzwanie ale dużo ciekawsze niż w czystym KSP. 

337
Stacje kosmiczne / Odp: Stacje Kosmiczne Sobkos Company
« dnia: Wto, 12 Maj 2015, 15:29:51 »
101t = 90t? Ale jak to?

Dzisiaj odrobinę czasu poświęciłem na matematykę i śmieszne rzeczy powychodziły ale wszystko się zgadza. Na końcu też zobaczycie małe podsumowanie. Więc przechodzę do rzeczy.


Dzisiaj w drogę ponownie wyrzuszył Atlantis aby zapewnić ISS pełnoprawne i proste wykonywanie spacerów kosmicznych. W tym celu na orbitę została wysłana śluza powietrzna QUEST inaczej niż w rzeczywistości od razu z wbudowanymi zbiornikami podtrzymywania życia, a także wyposażona w specjalny adapter w celach montażowych.


Dokowanie było niezmiernie ciekawe. Mimo trudnych warunków (prom wkoło siebie miał panele słoneczne) poszło ono bardzo sprawnie.


Po dokowaniu chyba gdzieś nad Afryką odbiór nieczystości i przepompowanie materiałów pędnych i załoga STS 104 mogła odcumować.


Po zakończeniu misji mającej na celu dostarczenie modułu QUEST postanowiłem jednak nieco dopracować rakietę SOJUZ przed następną misją w której miał zostać użyty razem ze statkiem PROGRESS i śluzą PIRS.


Zmiany co prawda estetyczne, ale na szczęście również nie wpłynęły znacząco na osiągi. Co prawda moduł PIRS dotarł już na orbitę, ale o tym następnym razem a na koniec obiecane podsumowanie.


I oczywiście podsumowanie samej stacji:
Orbita:
AP: 429 015m
PE: 404 583m
Inklinacja: 50,98st
Masa: 90t po zatankowaniu 101t
Liczba części: 216 z modułem PIRS
Pytajcie, dzielcie się opiniami, a jeśli macie to ciekawostkami o ISS

338
Stacje kosmiczne / Odp: Stacje Kosmiczne Sobkos Company
« dnia: Pon, 11 Maj 2015, 11:12:24 »
Naucz mnie sztuki małych kroków.

Kilka informacji na początek. RVE dodane wszystko śmiga jak należy. Walczę jeszcze z pozostałościami z instalki pod karierę, ale udało mi się już usunąć praktycznie wszystkie problemy więc buduje się coraz przyjemniej co zapowiada częstsze wpisy.

Dziś z samego rana na ogień poszło wyniesienie modułu DESTINY czyli misja STS 98 promu Atlantis.



Szybkie zorbitowanie wahadłowca i można przejść do 15 manewrów w celu wykonania Randez Vous. W między czasie jednak trzeba przedokować DESTINY aby zacumować go do ISS.


Po drobnych poprawkach można zacząć ostateczne podejście do Stacji, które wymaga jej okrążenia. No cóż można by obrócić stację przecież każdy marzy o stracie czasu na czekanie, a więc okrążamy.


Całość podejścia była na tyle długa, że dokowania trzeba było dokonać w pół mroku jednak to nie było zbyt wielką trudnością.


Jeszcze tylko szybki transfer materiałów pędnych i paliwa manewrowego i odlatujemy. Pośpiech bardzo pożądany gdyż SAS mimo, że słabej mocy to rozłożony w czterech częściach w dodatku nie w jednej osi wprawia całość w potężne wibracje.


Jakby komuś się laboratorium DESTINY nie podobało bo jakieś dziwne pasy na poszyciu to już tłumaczę zwyczajnie w proceduralny spakowałem stockowe laboratorium, a przecież trzeba trzymać się wymiarów :P Uważam, że to i tak dość dobry kompromis. W realizacji jest już kolejna misja ze śluzą powietrzną QUEST. Co do CANAD ARM i STRIEŁA jeszcze nie wiem czy się pojawią. Jeżeli pozbędę się bugów zostaną załączone, ewentualnie jeżeli stacja wizualnie na tym będzie traciła. Chociaż moje osobiste zdanie jest takie że to tylko puste części które nie są aż tak konieczne.


 

339
Stacje kosmiczne / Odp: Stacje Kosmiczne Sobkos Company
« dnia: Nie, 10 Maj 2015, 12:46:37 »
Do siedmiu razy sztuka!

Dzisiejsza rozgrywka to blisko 3 godziny poświęcone na zadokowanie AŻ jednego elementu. Na orbitę dotarł element P6 Truss - Solar Array czyli pierwszy z gigantycznymi bateriami słonecznymi oraz radiatorem.


STS 97 w wykonaniu wahadłowca Endevour


Podobnie jak przy module Z1 byłem zmuszony do użycia systemu holowników (widocznych na tyle ładowni) zamiast Canad Arm, z którym wiąże się jakiś ohydny bug:



No i dochodzimy do sedna sprawy. Przede mną było chyba najtrudniejsze dokowanie jakie wykonałem. Problematyczne ze względu na rozłożenie masy moduły oraz na częściowe ograniczenie ścieżki podejścia przez adapter dla kolejnego modułu. Jednak po siódmej próbie i blisko dwóch godzinach, które zaowocowały ostrożnością (ostatnie podejście od setnego metra quick co dziesięć metrów) udało się.



Wybaczcie że nie chciało mi się ustawiać stacji w odpowiedni sposób ale miałem już dość tego podejścia.

Dla wszystkich ciekawych, niezorientowanych w modach lub o mniejszych możliwościach percepcji:

ISS
Realny/Kopia KSP
Masa: 74.64t./73.82t.
Liczba części: ?/154
Wymiary:
Długość:42.17/42.1

@Winged: Nie, nie próbowałem. Może dzisiaj się rozejrzę co i jak żeby nie mieć problemów później w rozgrywce.


340
Stacje kosmiczne / Odp: Stacje Kosmiczne Sobkos Company
« dnia: Sob, 09 Maj 2015, 13:06:06 »
Co do modów, części dodaje dosłownie 4-5 i to wszystko jedna, dwie części, pozostałe mody to wtyczki i inne duperele konieczne do RSS/RO. Zestawienie części to nie problem co do statków i całej stacji tak jak już odpowiadałem Drangirowi całość jest odwzorowaniem realnych pojazdów tak pod względem masy jak i wymiarów to raczej przy tych modach oczywiste. Jeśli chodzi o wersję gry po prostu nie chce mi się tego wszystkiego instalować od nowa.

341
Stacje kosmiczne / Odp: Stacje Kosmiczne Sobkos Company
« dnia: Sob, 09 Maj 2015, 12:48:36 »
Rosyjska Epopeja

Witam wszystkich bo dłuższej przerwie. Trochę zarobiony ostatnio byłem, ale na KSP również znalazłem czas. Po krótkim "oblocie" 1.0 powróciłem na 0.90 by kontynuować rozbudowę ISS.


Jak wskazuje tytuł trochę popracowałem nad rosyjskimi pojazdami czego owocem było opracowanie pojazdów Sojuz oraz Progress. Zostały one opracowane wraz z rakietą nośną nad, której dopracowywaniem mocno się zastanawiam, gdyż spełnia swoje zadanie w obecnej konfiguracji.



Rakieta na swoich barkach wyniosła pierwszą trzyosobową załogę ISS, która pozostanie tam przez ponad trzy miesiące.



Co ciekawe zauważyłem, że optymalne rozłożenie manewrów do wykonania Randez Vous zajmuje około dwóch dni, co jest wynikiem niesamowicie zbliżonym do realnego.



Stacja waży już przeszło 60 ton, a jej systemy podtrzymywania życia są w stanie wystarczyć na blisko rok.



Czy wiesz że...
Statki Sojuz wykorzystywane są od blisko 50 lat?
Komentujcie opiniujcie i co tam tylko.

342
Aktualności / Odp: KSP 1.0 (stary temat)
« dnia: Pon, 27 Kwi 2015, 18:55:59 »
Może pisać alej Jack ;)

343
Stacje kosmiczne / Odp: Stacje Kosmiczne Sobkos Company
« dnia: Nie, 26 Kwi 2015, 17:19:44 »
More power!

Zabawę w z UbioZur chyba mam już za sobą. Dziś moglem powrócić do wykonywania lotów. Na pierwszy ogień poszedł moduł Zenith-1 Truss Structure:



Wrzucam również zespawaną bazę pod P6



Czy wiesz że...

... panele słoneczne ISS mogą obracać się z prędkością 4st. na minutę?

Jaka będzie kolejna misja i kto weźmie w niej udział?
Zachęcam do poszukania i dzielenia się jakimiś ciekawymi informacjami odnośnie ISS.

Aha i żeby formalności stało się zadość:

I żeby nikt nie płakał jak mu taka paczka nie będzie działać, bo z tych modów są tylko specjalnie wyselekcjonowane części, wyrzucona większość tekstur RSS i inne takie tam sztuczki.
@winged jak możesz podrzuć download do RWE.

344
Problemy z modyfikacjami / Odp: KSP crash
« dnia: Sob, 25 Kwi 2015, 20:47:38 »
Jeżeli takie rozwiązanie Ci nie pasuje to naucz się mody instalować. Po pierwsze ich kompatybilność z pozostałymi, po drugie kombinuj jak i na czym oszczędzać ram i użycie silnika gry.

345
Dyskusje ogólne / Odp: Rakieta wybucha na 6km!
« dnia: Sob, 25 Kwi 2015, 18:10:09 »
Czasem wystarczy sprawdzić klawiszem F3 przebieg lotu żeby się dowiedzieć ze wina wcale nie leży po stronie gry tylko winna jest konstrukcja ;)

Strony: 1 ... 21 22 [23] 24 25 ... 28