Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Sobol

Strony: 1 ... 13 14 [15] 16 17 ... 28
211
Modyfikacje / Odp: Space Launch System Part Pack
« dnia: Pią, 26 Lut 2016, 10:55:30 »
Ostatnie części zostały dodane:


A tutaj niespodzianki czekające w najnowszej aktualizacji ;)

Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Miłej zabawy :D

212
Modyfikacje / Odp: Space Launch System Part Pack
« dnia: Czw, 25 Lut 2016, 09:14:26 »
Podstawowe prace zakończone! Możecie wierzyć lub nie ale cały dzień wczoraj spędziłem nad nowym modelem SRB jest on już idealny, teksturowanie jeszcze nie jest w pełni ukończone, ale obecny postęp prac umożliwia mi na umieszczenie go w następnej aktualizacji. W pierwszej wiadomości macie przedstawioną całą rodzinę SLS wykonaną przeze mnie tutaj natomiast wrzucam Block 1B z poprawionymi Boosterami.
Changelog tej aktualizacji zajmie chyba więcej niż wszystkie poprzednie. Wracam do pracy nad tym czymś:
Pytanie co to jest?
Dzięki ukończeniu SRB mogę również wziąć się do pracy nad dopalaczami DarkKnight które wymagały kilku dopracowanych elementów z młodszych braci. Komentujecie oceniajcie, liczę też, że czekacie na aktualizacje tak samo jak ja.

213
@Kadaf dzięki za poprawkę, dawno nie dokowałem i jak pisałem nie byłem pewny, coś mi się nie zgadzało właśnie.

214
Wygląda na to że 70m to odległość na jaką najbliżej możesz się zbliżyć. Proponuję Ci tak: upewnij się, że na NabBallu masz ustawioną prędkość w ustawieniu Target (orbit i surface są Ci do niczego nie potrzebne, żeby zmienić wyświetlenie po prostu klikasz na "licznik"). W momencie kiedy będziesz miał już prędkość do celu (target) zredukuj ją do zera (mam nadzieje że nie jest ona zbyt duża). Po redukcji prędkości ustaw się w kierunku prograde target (fioletowy znacznik, kółko z kropką w środku). Jak już to wykonasz zacznij delikatnie przyspieszać w stronę swojego celu pamiętając, że to przyspieszenie musi być zależne od odległości w jakiej się znajdziesz po wyhamowaniu od celu. Ja zawsze robię to według zasady: 1000m - 100m/s, 100m - 10m/s, 10m - 0.1m/s i czekasz na czułe muśnięcie aż ściągną Cię elektromagnesy. Połączenie statków może wymagać wyłączenia RCS-ów i SAS tuż przed zetknięciem.

215
Modyfikacje / Odp: Space Launch System Part Pack
« dnia: Pon, 22 Lut 2016, 18:35:07 »
Prace po woli posuwają się do przodu. Kolejna aktualizacja jest już praktycznie gotowa do wypuszczenia.
SLS Block 1B Cargo i SLS Block 2 z dopalaczami Pyrios


Rozpocząłem również pracę nad pozostałymi dwiema koncepcjami czyli Dark Knight i dopalaczami z Silnikami AJ1E6 zapowiada się ciekawie. Z obecnych części do poprawienia zostały już tylko dopalacze SRB, a co po prostu mi się nie podobają :D

216
Stacje kosmiczne / Odp: MIR
« dnia: Pon, 22 Lut 2016, 08:20:47 »
Brawo zrobiłeś coś za co ja nie miałem zapału się zabrać. Jestem pod wrażeniem bo zgrabne to to ustrojstwo, a zrobione jak widzę praktycznie ze stockowych części.

217
Modyfikacje / Odp: Space Launch System Part Pack
« dnia: Pią, 19 Lut 2016, 17:54:23 »
Kilka części zostało poprawionych kilka przemodelowanych, RO jest praktycznie na ukończeniu. Poprawione części to RS-25 i CargoFairingAdapter oraz dodany AJ10-190 dla ORION SM:


RO skończony jest ICPS oraz zrobiony EUS lecz nie przetestowany. ICPS przetestowałem i udało się wykonanie misji "Exploration Mission 1" czyli bezzałogowego przelotu koło Księżyca i powrotu na Ziemię:


218
Poproś o pomoc / Odp: Mechaniczne ramiona do wahadłowców.
« dnia: Pią, 19 Lut 2016, 13:16:08 »
Robotic Arms Pack posiada on Canad Arm oraz wysięgnik dla Burana poza tym nic mi nie wiadomo o jakiś podobnych.

219
Modyfikacje / Odp: Space Launch System Part Pack
« dnia: Czw, 18 Lut 2016, 11:48:28 »
Pierwsze testy na RO idą całkiem nieźle. Wersja cargo osiągnęła założone cele. Jej rezultat to ładunek próbny w postaci kapsuły SpaceX ze zbiornikiem wypełnionym substancją CIF5 masa = 68.187kg osiągnięta orbita 280x280km z malutkim zapasem paliwa.


220
Modyfikacje / Odp: Space Launch System Part Pack
« dnia: Śro, 17 Lut 2016, 09:25:05 »
Jak wiecie z innych wątków na forum KerbalStuff wygasł więc tymczasowo mod, a raczej dostęp do niego jest zawieszony. Na początku marca postawię go na Curse i DropBox z tego drugiego źródła będzie dostępna również konfiguracja dla RO. Tymczasem prace posuwają się całkiem nieźle do przodu. Zasadniczo w tej formie moda, w której znany jest dotychczas wersje załogowe są ukończone, czym dzielę się z wami poniżej. Do poprawy zostało jeszcze kilkanaście elementów. W dużej mierze to drobiazgi, choć nie wszytko bo RS-25 na pewno otrzyma nowy model, poza nimi poprawki dotyczą wersji cargo, która działa ale jest po prostu brzydka.


Kilka osób prosiło mnie o zrobienie kapsuły ORION, nie powiem nie jest to mój priorytet ale zbieram materiały oraz szkolę się z wykonywania części niezbędnych do poprawnego działania modułu załogowego, więc w zgodzie z zapowiedzią sprzed kilku dni w formie osłony termicznej MPCV kiedyś pojawi się w tym modzie.

221
Wrzucam zdjęcia przez imgura od półtora roku za radą reszty forumowiczów i jeszcze żadna nigdy mi nie zginęła.

222
Gotowe poradniki / Dokowanie czyli nie bójmy się budować na orbicie.
« dnia: Sob, 13 Lut 2016, 13:58:52 »
Witam wszystkich. Wiem, że na forum jest już jakiś tam poradnik dotyczący dokowania, ale screeny wygasły więc jest według mnie bezwartościowy. Po co to komu, a no po to, że dla wielu zwłaszcza nowych graczy dokowanie to czarna magia, a w gruncie rzeczy jest ono czymś stokroć łatwiejszym od wejścia na orbitę.
Właśnie każdy komu udało się osiągnąć stabilną orbitę jest wstanie poprawnie wykonać dokowanie. Trzeba tylko powtórzyć swój sukces z kilkoma zastrzeżeniami i zmianami, ale po kolei.
Na początek trochę ważnych klawiszy pojęć i teorii. Od razu zastrzegam nie jestem mistrzem ekonomicznego dokowania ani nie korzystam z trybu sterowania dla dokowania (tutaj warto sobie obejrzeć klawiszologię). Jeśli udało Ci się osiągnąć stabilną orbitę to twój statek porusza się w środowisku trójwymiarowym po okręgu co jest niezwykle ważne w dalszym rozumowaniu czegokolwiek. Co oznaczają te trzy wymiary ano że obiekt porusza się w osiach pionowych, przecinających je od prawej do lewej ale i od przodu do tyłu. Te trzy ruchy są istotne ze względu na to, że o każdym z nich musimy pamiętać. Ruch przód tył to twoja prędkość, natomiast różnice w kątowym nachyleniu orbit to inklinacja.
Ten kąt na widoku mapy [M] reprezentują dwa żółto-zielonkawe znaczniki które umieszczone są w miejscu przecinania się twoich orbit. W tych punktach bedziemy redukować nachylenie orbity względem drugiej.
Dodatkowo na widoku mapy mamy do czynienia z kilkoma innymi markerami ale o tym później.
Przejdę teraz do samego lotu. Przed nim warto sobie zapamiętać układ klawiszy ["I"] [J] [K] [L] [H] [N]
["I"] ruch RCS w dół
[K] ruch RCS w górę
[J] ruch RCS w prawą
[L] ruch RCS w lewą
[H] do przodu
[N] do tyłu
właściwości tych klawiszy mogą się zamieniać w zależności od tego jak obrócony jest twój statek.
Jeśli chcesz dokować oczywiście na statku musisz zamontować dok (jeden lub więcej) po wykonaniu orbity warto pozostawić statek w pionowej orientacji (fioletowy marker na NavBall i przed ostatni w opcjach SASu). Jeżeli spełniłeś te wymagania pora na twój drugi statek, o dziwo też musi mieć on zamontowany dok. Co ważne do siebie pasują tylko doki w tych samych rozmiarach!
Według wielu teoretyków dokowania ważny jest moment startu drugiego statku. To prawda jeśli usiłuje się minimalizować paliwo lub lata się na orbity o innej inklinacji niż równikowa.
Jeśli chcemy latać ekonomicznie to statek, bedzie naszym celem mu znajdować się po naszej lewej stronie w widoku mapy a kąt po między nim a naszym statkiem zależny jest od wysokości orbity im ona wyższa tym kąt większy, ale ja nie o tym. Przed zaczęciem lotu w widoku mapy zaznaczamy sobie nasz statek jak cel tak to tam gdzie po naciśnięciu na nasz cel znajduje się "set as target". Jak mam to już zaznaczone spokojnie startujemy jak do normalnego lotu na razie nie zwracając uwagi na żadne markery. Kiedy zaczniemy się zbliżać do orbity przełączamy się do widoku mapy i w momencie kiedy nasza Apoapsa przekroczy mniej więcej trzykrotnie Apoapsę naszego celu powinniśmy ujrzeć widok zbliżony do tego:
Widzimy na nim znacznik AN o którym już mówiłem, a także dwa których nie było, pomarańczowy i bordowy z opisem intersect. Znaczniki te pokazują nam miejsce najbliższego spotkania naszych statków z odległością w jakiej się miną a także z czasem do niego pozostałym.
Jak już mówiłem w AN wyrównujemy nasze inklinacje. Ich różnica pokazuje się po najechaniu na znacznik. Najprostszy sposób żeby zredukować nachylenie orbit do ustawienie statku w tym samy markerze na NavBallu w którym zostawiliśmy statek-cel czyli na fioletowym i manipulując RCS-ami przy pomocy [H] i [N] staramy się zredukować inklinację do 0.0st. W momencie kiedy znajdujemy się w Apoapsie warto też troszeczkę pobawić się RCS-ami tak aby pod znacznikiem intersect pokazała się jak najniższa wartość jaką uda nam sie osiągnąć. Niestety to trzeba robić metodą prób i błędów i nieco na czuja nie ma żadnego schematu na to.
W zależności od wysokości orbity i siły naszych silników możemy przyspieszyć czas do około minuty przed sugerowanym spotkaniem (intersect). W tym momencie ustawiamy się na znacznik retrograde i palimy tak aby wyhamować naszą prędkość której licznik powinien się nam przełączyć n TARGET czy prędkość jaką mamy względem naszego celu. Staramy się aby odległość naszego spotkania podczas hamowanie nie wzrosła powyżej jednego kilometra. Może to wymagać kilku odpaleń silnika i kilku korekt RCS-ami którą wukonujemy zrównując na NavBallu żółty i fioletowy znacznik retrograde przy pomocy wyżej wymienionych klawiszy sterowania RCS.
Jeśli chodzi o wyhamowanie prędkości ja posługuję się zawsze zasadą 30km do celu 30m/s, 20km - 20m/s, 100m - 1.0m/s, 90m - 0.9m/s itd.
Najważniejsze to że prędkość przed RandezVous czy połączeniem statków nie może być wieksza niż 0.3 m/s ja zawsze podchodzę z 0.1m/s
Na koniec najważniejsze pamiętajcie żeby najpóźniej w odległości 1km od celu ustawić kontrole nad statkiem z doku a w odległości 200m od celu przełączyć cel na konkretny dok klikając na kratkę na celu.
Ważne to pamiętać żeby zawsze zabrać nadmiar paliwa do RCS-ów.
Życzę powodzenia nie obiecuję że od razu Ci się uda ale próbuj, ja próbowałem i umiem :D Masz wątpliwości pytaj proszę, a na pewno ja lub inni użytkownicy go rozwiążą.

223
Modyfikacje / Odp: Space Launch System Part Pack
« dnia: Sob, 13 Lut 2016, 11:57:17 »
Exploration Upper Stage prawie ukończony zostało tylko poprawić model adaptera silników i zmienić jego teksturowanie, ale to drobnostka.
Aktualizacja zapewne pod koniec tego miesiąc lub w pierwszych dniach marca z racji tego, że chcę poprawić już wszystkie istniejące części tak żeby to dobrze wyglądało i odpowiednio działało. Co do plików RO muszę tylko do tego przysiąść więc myślę że po niedzieli się pojawią. 

224
@Macheroni takie stacje to pestka tylko trzeba chcieć zacząć od małych jakże szkaradnych i przejść do olbrzymich całkiem zgrabnych, a wystarczy opanować tylko sztukę dokowania która jest banalna ;)
@Orbiter nie wiem jaką masę planujesz stacji i docelowych modułów, ale radziłbym Ci poprawić efektywność startów bo z takimi możesz mieć problem z dowiezieniem czegokolwiek na Dunę ;) pomijając problemy, latajmy ekonomicznie to naprawdę dużo przyjemniejsze niż palenie na chama olbrzymich ilości paliwa.

225
Modyfikacje / Odp: Space Launch System Part Pack
« dnia: Czw, 11 Lut 2016, 21:12:41 »
Crafty są na pewno z którejś ze starszych wersji moda w najnowszej nie udostępniłem bo nie miałem czasu ani pewności że będą działać poprawnie. Jak się zapoznasz przynajmniej ze szczątkową konstrukcją SLS myślę że nie będziesz miał większych problemów z jej złożeniem ;)

Strony: 1 ... 13 14 [15] 16 17 ... 28