Konfiguracja i zmiany poziomu trudnościUstawienia poziomu trudności są dostępne w trakcie tworzenia nowej gry. Ilość dostępnych tam opcji zależy od wybranego trybu.
W dalszej części korzystam ze skrótów dostępnych poziomów trudności:
E - Easy
N - Normal
M - Moderate
H - Hard
Przełączniki(Włączony/Wyłączony)
Używane nazwy są skrócone.
- Revert flightOpisana niżej - umożliwia korzystanie z tej opcji w celu cofnięcia się do launchpada i VAB. ENM - włączona, H - wyłączona
- Quickload - umożliwia szybkie zapisywanie i wczytywanie gry. ENM - włączona, H - wyłączona
- Respawn - umożliwia ponowne pojawienie się astronautów, którzy zginęli na misji. EN - włączona, MH - wyłączona
- Auto-hire - automatycznie zatrudnia astronautów przed lotem. EN - włączona, MH - wyłączona
- Indestructible facilities - wyłącza zniszczenia budynków. E - włączona (niezniszczalne budynki), NMH - wyłączona
- Stock vessels - udostępnia pojazdy domyślne. Tylko tryby Science i Career, E - włączona, NMH - wyłączona
- Entry purchase - sprawia, że nie trzeba płacić funduszy za technologię. Tylko tryb Career, EN - włączona, MH - wyłączona
SUWAKIWszystkie suwaki są wyłączone w trybie Sandbox.
Suwaki nagród ustalają modyfikator ilości zdobywanych funduszy, nauki i reputacji za wykonywanie zleceń i badań. Przyjmują one wartości: E-200%, N-100%, M-90%, H-60%. Suwak nagród nauki jest jedynym suwakiem dostępnym w trybie Science.
Suwaki kar ustalają modyfikator ilości funduszy i reputacji, jakie będą odbierane za różne przewinienia. Przyjmują one wartości: E-50%, N-100%, M-150%, H-200%.
Zarówno suwaki nagród, jak i kar, mogą przyjmować wartości od 10% do 1000%.
W trybie kariery istnieją również suwaki informujące, z jaką ilością funduszy, nauki i reputacji zaczynamy rozgrywkę. W przypadku funduszy poziomy trudności definiują je jako: E-250000, N-25000, M-15000, H-10000, jednak gracz może samemu zmienić wartość suwaków w zakresie od 0 do 500000.
Suwak nauki i reputacji bez względu na poziom trudności pozostaje na wartości 0, jednak suwakowi nauki można ustalić wartość od 0 do 5000, z kolei suwakowi reputacji od -1000 do 1000.
REVERT FLIGHT(
Opis zasugerowany przez Drangira)
Uproszczony opis wygląda następująco: w menu ukrytym pod ESC możemy cofnąć czas misji do launchpada lub Assembly Building. Cofa się wszystko: położenie obiektów, czas gry, pieniądze, reputacja, nauka, kontrakty.
Opcja ta może być jednak zablokowana. Przede wszystkim nigdy nie będzie dostępna, jeśli wyłączy się tą opcję w ustawieniach poziomu trudności. Oprócz tego, jest ona blokowana za każdym razem, gdy gra zmieniała sterowany obiekt bądź przeładowywała go. Dzieje się tak na przykład, gdy wykonasz quick load bądź przejdziesz do centrum KSC i z powrotem do pojazdu. Revert flight staje się też niedostępny po przełączeniu się na inny statek za pomocą mapy.
DO SPRAWDZENIA: Czy "Revert flight" jest blokowany w trakcie EVA? Jeśli tak, czy jest odblokowywany przy powrocie?