Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Rogovic

Strony: [1]
1
Samoloty / Odp: Antares - międzyplanetarne SSTO
« dnia: Sob, 18 Paź 2014, 14:31:17 »
Piękna maszyna, jeszcze wspanialsza misja. Ja najdalej SSTO doleciałem na Dune i z powrotem. Teraz muszę zmierzyć się z podobnym wyzwaniem do Twojego! ;p 

2
Gotowe poradniki / Odp: Przydatny trick przy wykonywaniu kontraktów
« dnia: Pią, 08 Sie 2014, 18:18:37 »
Możesz normalnie użyć testowanego silnika na spacji, potem przy spełnieniu warunków testu klikasz "run test" i gotowe;)

3
Dyskusje na dowolne tematy / Odp: Fizyka niezwykle wysokiej wieży
« dnia: Śro, 23 Lip 2014, 22:49:31 »
Jeżeli popatrzysz na tą wieże jak na linie składającą się z nieskończonej liczby punktów. Rozpatrując sumę sił w poszczególnych punktach zauważysz że czym dalej jestes od powierzchni ziemi tym różnica miedzy siłą grawitacji a siłą odśrodkową maleje. W punkcie stacji różnica ta wynosi 0. Grawitacja by się nie pojawiła, ONA TAM JEST OD ZAWSZE, tylko ze jest równoważona siłą odśrodkową i nie jest odczuwana.

Budując wieże dalej jakby nad stacje, dochodzimy do momentu że siła odśrodkowa jest większa od siły grawitacji. Zakładając że masa wieży jest znikoma, a na jej końcu mamy punkt materialny(o danej masie) nasza wieża próbowała by się rozerwać. Zachowaniem przypominałoby to obracanie się wokół własnej osi ze skakanką.

4
Aktualności / Re: KSP 0.24.x
« dnia: Sob, 19 Lip 2014, 13:34:26 »
Ja jade kontrakty na testy tylko. Zanim wykonałem pierwszy lot na Muna miałem ponad połowę drzewka zbadane. Pewnie się uda odkryć wszystko nie lecąc dalej niż księżyce kerbinu. Warto robić kilka kontraktów na jednym locie. Jak przymniemy kontrakt na silnik atomowy i nie będziemy go wykonywać to mamy cały kerbiński rok aby go używać w rakietach.

5
Aktualności / Re: KSP 0.24.x
« dnia: Sob, 12 Lip 2014, 22:15:31 »
W skrócie: Zamiast lecieć gdzie chcemy polecimy gdzie nam każą, zamiast nauki dostaniemy za misje jeszcze kasę i reputacje, poprawili dwie części, dwa nowe pewnie mało-użyteczne silniki, wersja 64bity.
Ten update powinni oznaczyć 0.23.6 Tak mało chyba jeszcze nigdy nie dostaliśmy. Mam nadzieje że chociaż zoptymalizowali co-nieco grę ;)
Ja wyobrażałem sobie karierę z surowcami i dowolnością eksploracji układu. Teraz powieje liniowością, chyba że ilość misji jest tak ogromna że nigdy nie trafie dwa razy na taką samą :)

6
Samoloty / Odp: Trochę złomu...
« dnia: Pią, 04 Lip 2014, 11:42:56 »
Piękna maszyna. Zmienna geometria daje zmianę siły nośnej, manewrowości czy tylko forma bajeru? :)
Przez Ciebie muszę odpalić kerbale i zbudować coś podobnego.

7
Dyskusje na dowolne tematy / Odp: IXS Enterprise
« dnia: Czw, 12 Cze 2014, 22:08:23 »
Ci już model statku mają, a "pola" nie udało się im nawet w laboratorium wytworzyć. :D Tak jakby zacząć projektować samochód nie wiedząc czy bedzie go ciągnął osioł czy pchał silnik rakietowy. 
Mam nadzieje że się im uda. Fajnie ze szukają nietypowych rozwiązań.

8
Statki kosmiczne / Odp: Single Stage to Diuna. Chora wizja lotów SSTO.
« dnia: Pon, 14 Kwi 2014, 23:12:24 »
O fladze zapomniałem. Musze polecieć jeszcze raz. Może wracając uda się wylądować jak człowiek na pasie.  Przez święta dopieszczę maszynę i może lot na któryś z księżyców Joola.

9
Statki kosmiczne / Single Stage to Duna. Chora wizja lotów SSTO.
« dnia: Pon, 14 Kwi 2014, 22:31:00 »
Ledwo rodząca się agencja lotnicza stanęła przed poważnym wyzwaniem.  Wzrastający popyt na loty międzyplanetarne wymusił budowę konkurencyjnego statku potrafiącego bezpośrednio dolecieć do pobliskiej planety.
 W chorych umysłach zarządu spółki doszło do nierealistycznego planu budowy samolotu zdolnego wystartować z jednego ciała niebieskiego, wylądować na drugim i powrócić w całości na macierzysta planetę.  Utrudnieniem był fakt że oba posiadają atmosfere, a tylko jedna pozwala na prace turbojet'ów.

Prace rozpoczęły się od razu. Po kilku katastrofach lotniczych udało się stworzyć coś co dawało pozorne szanse na sukces.
Start odbył sie w nocy ukrywając projekt przed konkurencją.


Silniki atmosferyczne osiągnęły rekordową orbitę  199km apoapsy i 44km peryapsy. Całe paliwo do lotu w atmosferze zostało zgodnie z planem zużyte. Orbitę domknęliśmy pierdnięciem silników atomowych i oczekiwaliśmy na dogodną pozycje do rozpoczęcia rejsu w kierunku Duny.


Ledwo wystygły silniki atomowe a my już byliśmy nad Diuną. Podwozie wysunięte. Pilot oczekuje rozkazu otwarcia spadochronów.



Delikatne przyziemienie z prędkością 10m/s. Uszkodzeniu uległy nóżki.  Kerbal miał ciężką noc. Dobrze że nie spał na lekcjach z mechaniki. Wypełnić tylko spadochrony i szykować się do powrotu.


Symulacje startu nie były pozytywne. Wymagana prędkość wynosiła 110m/s. Nierówny teren uniemożliwia  start. Po naradzie zdecydowano na pionierski start z wykorzystaniem wzgórza jako skoczni.


Nikt nie zwrócił uwagi na kurs. Wyszła kaszana. Powrót na Kerbin stanął pod znakiem zapytania.


Udało się ustalić dość paliwożerną drogę powrotną. Niestety nie było już wyjścia. Podczas powrotu dopalono resztę paliwa RCS aby minimalizować wagę statku.


Drobne korekty podczas dryfu kosmicznego i jesteśmy w kerbińskiej atmosferze. Statek wpadł w korkociąg.


Lądowanie nocą. Tym razem przypadek. Wykorzystujemy spadochrony ponieważ pilot odmówił latania nadsterowną maszyną.


Podsumowanie.

Najtrudniejsza cześć misji to lądowanie na Diunie. Bez spadochronów przyziemienie odbyłoby się z prędkością przekraczającą 110m/s.
Poważną wadą pojazdu jest jego przesuwający się środek ciężkości wraz z ubytkiem paliwa.

Plany na przyszłość:
-Uzyskanie stabilnej orbity z wyłącznym użyciem silników atmosferycznych i przyciągania Muna.

10
Statki kosmiczne / Odp: SSTO-LMAR StarTurn 3 [Kadaf Ind.]
« dnia: Pon, 14 Kwi 2014, 18:11:30 »
Piękna maszyna, wyzwanie godne prawdziwego konstruktora. Ciekawi mnie jak zamontowałeś te silniki obrotowe. Budowałeś jak dwa osobne statki(system napędowy i rama nośna) czy wykorzystałeś jakąś sztuczkę?

Podpatrzyłem pomysł lądowania SSTO na Dunie. Przebudowałem na szybko myśliwiec przechwytujący suborbitalny na SSTO.
 Najpierw bez spadochronów i z źle rozmieszczonym paliwem w zbiornikach(błąd inżynierów).
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Co zakończyło się dość efektownie.

Następnie dodałem 5 spadochronów. Twarde lądowanie spowodowało urwanie silników atomowych.
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Obecnie dołożyłem nóżki do lądowania i dodatkowe 7 spadochronów. Trwają testy nad kerbinem.

Kadaf liczę że przetrzesz szlaki przed kolejną moją misją. Poświeciłem swojego doświadczonego kerbala, a drugi czeka na ratunek.

Strony: [1]