Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Robson

Strony: 1 ... 30 31 [32] 33 34 ... 40
466
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Popełniłeś jednak pewien błąd, choć wydaje mi się, że chodziło ci raczej o uproszczenie zrozumienia.

Chodziło pewnie o kilogram siła (kgf), jest to siła z jaką Kerbin przyciąga ciało o masie jednego kilograma. Myśląc w takich kategoriach, Kadaf nie popełnił żadnego błędu. Takie rozumowanie jest bliższe naturalnej percepcji, bo każdy pewnie wie, że sześćdziesięcio kilogramowy kosmonauta na księżycu waży dziesięć kilogramów. Waga elektroniczna to wykaże właśnie dla tego, że waży kilogramy siła (nie posiada przecież drugiej szalki porównawczej).
I drugi przykład: kosmonauta na orbicie nie waży nic (jest nie ważki), choć posiada masę.

467
Ach więc zdjęcia?!. W takim razie chodzi o to, że zdjęcia z tej misji były robione w studiu filmowym Kerbinwood. Przecież każde dziecko wie, że takich rzeczy nie da się zrealizować w przestrzeni kosmicznej, albo jakiejś nieprzyjaznej planecie.
Mam oczywiście rację i proszę o nagrodę za rozwikłanie zagadki.

P.S. Setny post dedykuję Kadafowi, Wielkiemu Kadafowi.

468
Poproś o pomoc / Odp: Wirtualne firmy.
« dnia: Wto, 09 Wrz 2014, 13:26:50 »
Pisałem z telefonu, już poprawiłem błędy.

469
Poproś o pomoc / Odp: Wirtualne firmy.
« dnia: Wto, 09 Wrz 2014, 13:25:31 »
No akurat się nie zgadzam (szkoda że nie ma prawa veta). Tą netykietę, to chyba jakiś idiota wymyślał. Bo jeśli w jakiś temat zawiera ewidentny błąd, bądź mam coś istotnego do dodania, co zmienia postać rzeczy, to ja czuję się w obowiązku napisać to w danym wątku, bo nie wyobrażam sobie zakładania nowego tylko dla tego, aby poprawić błędy w jakimś starym poradniku.

edyta: pisałem z telefonu

470
Poproś o pomoc / Odp: Transfery na inne planety.
« dnia: Wto, 09 Wrz 2014, 12:11:32 »
A możesz na przykład poczytać co nieco w internecie na temat misji kosmicznych, n.p. program Apollo. Zauwarzysz, że na orbicie zostaje statek, a na powierzchnię wysyła się lądownik. Nie ma sensu jakiegoś międzyplanetarnego kolosa zrzucać z orbity, bo nawet jeśli dasz radę wrócić w komos, to i tak zabraknie Ci paliwa na podróż do domu.

Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Jak dolecieć z kerbinu na Eve prosto z jego orbity?
No widać, że nie bardzo czytasz forum.
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

471
Inklinację można zmienić za jednym podejściem. Manewr planujesz oczywiście w węźle (Zielony znacznik AN to węzeł wstępujący, a DN to zstępujący). Jak już zaplanujesz sobie manewr i będziesz miał informację ile on zajmie czasu, to dzielisz ten czas na pół i odpalasz silniki w tym czasie, przed osiągnięciem węzła. Istotą całego manewru, jest fakt, że MUSISZ przyśpieszać antynormalnie do aktualnej trajektorii, a nie tej wyjściowej. Czyli pochylasz dziób wraz z odchylaniem płaszczyzny orbity.

Edit: Lub oczywiście można przyspieszać normalnie do orbity, to zależy w którym węźle się znajdujesz.

472
W tym miejscu chciałem coś napisać, ale wgniotło mnie w fotel i zamilkłem. :o


473
Inne / Odp: Inspiracje
« dnia: Czw, 04 Wrz 2014, 18:51:48 »
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Pewnie znacie, ale dla mnie od kilku lat jest to najlepsza strona o futurystyczny pojazdach. Warto przejrzeć stare archiwa.

474
Stacje kosmiczne / Odp: Stacje Kosmiczne Sobkos Company
« dnia: Czw, 04 Wrz 2014, 13:47:01 »
Wrzucaj zdjęcia na serwery, w których linki nie gasną, n.p. imgur.com
Moim skromnym zdaniem, powiem że zaczyna mi się ta stacja podobać.

475
Nie ma komentarzy, bo wszystkich zatkało, czy jakoś tak mowę odjęło.
Chłopie, masz już 1100 wyświetleń. To jest lepsze od dowolnego filmu SF. Co ja tam gadam, filmy to utopijne bajeczki, a Twoja misja jest jak najbardziej realna. Skoro parametry Twoich statków są kopią realistycznych podzespołów, to mogę powiedzieć z pełną odpowiedzialnością: Nie mam co do tego żadnych wątpliwości, że jesteś (i tu się powtarzam) najlepszym konstruktorem statków kosmicznych w Układzie Kerbolskim. I nie piszę tego tylko w swoim imieniu.

Kadafie, z dziecięcą ciekawością, czekamy na dalsze części relacji z misji na Eve.

476
Inne gry / Odp: Alternatywna gra dla graczy
« dnia: Wto, 02 Wrz 2014, 11:49:47 »
Znany wszechświat, generowany jest na podstawie prawdziwych danych astronomicznych, więc dla każdego gracza wygląda tak samo,ten nieznany generuje się proceduralnie.
Jest wątek na naszym forum: Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

477
Poproś o pomoc / Odp: Transfery na inne planety.
« dnia: Nie, 31 Sie 2014, 00:21:14 »
Skoro potrafisz manipulować orbitą, to dla czego zadajesz takie pytania?
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Nareszcie udało mi się  zrobić manewr na dunę, ale jak to zobić na planety na dużą inklinacją np. Moho, Eve czy Dres, albo co gorsza z orbitą ekscentryczną np. Eeloo?
Najtaniej oczywiście jest nie kombinować z inklinacją i lecieć prosto na planetę docelową. Wszystko da się obliczyć i zaplanować na Kerbinie.

478
Poproś o pomoc / Odp: Transfery na inne planety.
« dnia: Sob, 30 Sie 2014, 23:30:20 »
Jak już sobie ustalisz orbitę okołokerbińską (czyli kąty i prędkość w/g kalkulatora n.p. Olexa), a orbity statku i planety docelowej leżą na innych płaszczyznach, to najprostszym, ale najbardziej paliwożernym sposobem, jest zrównanie tych płaszczyzn. Linia przecięcia płaszczyzn, na których leżą orbity, przecina się z twoją orbitą w dwóch punktach. Te punkty nazywamy węzłami. Jeśli chcesz zwiększyć kąt (czyli przechylać orbitę na północ),będąc statkiem w wężle, odpalasz impuls w kierunku normalnym, czyli na północ, jeśli zmniejszyć, to oczywiście w kierunku antynormalnym.
Pamiętaj, wszystkie manewry wykonujemy w punktach charakterystycznych orbity, bo inaczej spalisz za dużo paliwa i nici z podróży.
Bardzo fajny poradnik na ten temat napisał CupOfMayo, zachęcam więc do zapoznania się z tym dziełem Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

479
Obsługa techniczna / Odp: Instalacja 0.24
« dnia: Sob, 30 Sie 2014, 20:52:30 »
Fractal skończył pracę nad interstellar wraz z wersją 0.11. Są na githubie przerobione źródła przez WaveFunctionP. ale jest sporo błedów Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

480
Jak byś podał położenie tej góry, to wyślę tam misję z łazikiem i przetestuję. Kółka na prawdę cholernie mocno trzymają się podłoża, no i dzięki napędowi IR osiągają niezłe prędkości, a system daje mały promień skrętu.

Strony: 1 ... 30 31 [32] 33 34 ... 40