Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Robson

Strony: 1 ... 11 12 [13] 14 15 ... 40
181
Aktualności / Odp: [Wersja aktualna] KSP 1.1.3
« dnia: Śro, 20 Maj 2015, 14:05:13 »
Jest to amerykańska firma, świadcząca usługi druku 3D on-line.

182
Dyskusje na dowolne tematy / Odp: Silnik Atomowy w rzeczywistości.
« dnia: Śro, 20 Maj 2015, 11:38:00 »
Silnik z programu NERVA też był na ciekły wodór.
NERVA to taki program badawczy, silnik gwoli ścisłości nazywał się KIWI i owszem, był przewidziany do działania poza atmosferą ziemską.

Nie wiem, czy wiecie, ale był jeszcze jeden silnik.
Miał trzy płynnie przełączane i regulowane fazy pracy, z regulowanym Isp włącznie.
Czynnikiem pędnym był wodór, ale w drugiej fazie działał jak hybryda połączona z silnikiem impulsowym.
Teoretycznie Isp powinno osiągać 6000s.
Jeden gram uranu generuje energię rzędu 25 MWh i dla minimalnej masy krytycznej taki reaktor może pracować przez około rok. Obecnie produkowane miniaturowe reaktory atomowe (patrz np. Toshiba 4S) nie mają praktycznie większego wpływu na masę rakiety, więc ten TWR=0,7 to było pewnie 50 lat temu.

Teraz wystarczy wszystko sklecić do kupy i policzyć koszty.

183
Dyskusje na dowolne tematy / Odp: Silnik Atomowy w rzeczywistości.
« dnia: Wto, 19 Maj 2015, 14:46:35 »
Za Wikipedią:
Cytuj
Mimo niskiego impulsu właściwego tradycyjne silniki chemiczne ze względu na swą prostotę, lekkość i niezawodność okazały się znacznie ekonomiczniejszym rozwiązaniem.

Co oznacza, że atomówki były straszliwie drogie.
Czy rzeczywiście?
Dla porównania:
Koszt wysłania jednego kilograma na orbitę silnikami chemicznymi, to około 10-20 tysięcy dolarów.
Dla napędu NERVA, te koszty, to około 25-45 dolarów.

Widać, że nie o ekonomię chodziło.
A jak nie wiadomo o co chodzi, to wiadomo o co chodzi.
Same kary dla zielonych ekoterrorystów za zanieczyszczanie środowiska, wzrosły ostatnimi czasy dla NASA o ile pamiętam to x100. To są opłaty już wliczone w paliwie + kary za gumę i lepiszcze do SRB. No można wymieniać w nieskończoność.
A w NERVA mamy czysty reaktor + woda.

184
Stacje kosmiczne / Odp: Stacje Kosmiczne Sobkos Company
« dnia: Wto, 19 Maj 2015, 01:02:40 »
No jasne, kolego, aż tak stary to ja jeszcze nie jestem. :)
Pociągnąłem po prostu temat, bo wydał mi się  intrygująco ciekawy.

185
Dyskusje na dowolne tematy / Odp: Modernizacja sprzętu
« dnia: Pon, 18 Maj 2015, 23:43:57 »
To musi pan porucznik podpisać nową umowę z elektrownią na przydział mocy, bo to cholerstwo żre elektronów jak głupie.
Same procesory pobierają 260W.

186
Stacje kosmiczne / Odp: Stacje Kosmiczne Sobkos Company
« dnia: Pon, 18 Maj 2015, 23:28:38 »
Pozwól że zacytuję Smoka Rakietowego:

Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Nie ma się co śmiać, początki zawsze są trudne i upokarzające, ale pograsz kilka godzin, zrobisz kilka orbit i ani się obejrzysz takie manewry będą jak bułeczka z masłem.

Fajnie że próbujesz.


Masz problem z dokowaniem?
Pograsz, porobisz parę orbit, i sruuu ----- wszystko umiesz.



Żart.  :)

Zawsze umieszczam mordki gdy żartuję.
Ale niektórzy nie potrafią się śmiać.

Enyłej.
Dzięki za rozwianie moich wątpliwości.

Podziwiam Cię za konsekwencję i upór, którego mi niestety ostatnio brakuje.

Tak trzymaj, masz u mnie lajkę.

187
A mi się nie podoba !!!!















Nie podoba mi się to, że będąc jednym z najlepszych konstruktorów w świecie KSP, jesteś znany tak naprawdę przez dosyć małe grono rodzimych graczy.
Myślę, że powinniśmy coś z tym zrobić.
Trzeba rozsławić imię Kadafa w świecie!
Trzeba zapodawać screeny, umieszczać linki, tłumaczyć na ichni język.
Niech wiedzą, że tu, w tej części wszechświata też jest życie, i to nie byle jakie.















Niech żyje Wielki Kadaf!!!








188
Stacje kosmiczne / Odp: Laboratorium obserwacyjne GREEN PLANET
« dnia: Pon, 18 Maj 2015, 16:27:17 »
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
...początki zawsze są ... upokarzające...

Szczególnie, że wykonywałem prostą misję.
1. Podlecieć modułem transferowym na 300 metrów, bez możliwości wykonywania jakichkolwiek konkretniejszych korekt ze względu na brak silników RCS.
2. Odpiąć kawałek długaśnego złoma.
3. Polecieć szczękniakiem, przypiąć to, obrócić i podholować do stacji.
4. Odpalić silniki przycumowanych do jednej osi stacji sond i manewrując tym już sporaśnym cielskiem, zadokować do dryfującego kawałka żelaza.

Oczywiście, że czuję zażenowanie.
Na pewno powinienem to zrobić o wiele sprawniej i szybciej.
Może gdybym był wtedy trzeźwy.
 

189
Ja to zaraz skomentuję, tylko poczekaj niech złapię oddech.

190
Stacje kosmiczne / Odp: Laboratorium obserwacyjne GREEN PLANET
« dnia: Pon, 18 Maj 2015, 07:52:10 »
- Czyli cały zespół odpowiedzialny za konstrukcję tej stacji siedzi w module mieszkalnym?
  Przecież to jest złom! Miedzy habitatem a resztą stacji nie ma przejścia
  bo sobie wymyślili jakieś kratownice z montażem tych próbników.
  Osobiście nie mam nic przeciwko temu, żeby sobie tam siedzieli.
  Zastanawiam się tylko, w jaki sposób prześlą nam łiski, czy podczas EVA nie uszkodzą się butelki?

- Panie kapitanie Kerman, czy na prawdę pan myśli że oni coś tam jeszcze mają?
  Z resztą nie czas na przyjemności, właśnie zbliża się do nas moduł zasilania.
  Coś mi się wydaje, że ci z działu projektowego to jacyś alkoholicy.
  Jak można zaprojektować moduł bez silników manewrowych?

-------
Po ostatnich katastrofach na orbicie Kerbinu, zarząd zabronił zbliżać się rakietami transferowymi do stacji na odległości mniejsze jak 300 metrów.
Trzeba było więc moduł zasilania zostawić dryfujący i polecieć po niego szczękniakiem.


- Panie kapitanie Kerman, mam tu mały problem. Te szczęki, to chyba jakiś idiota projektował.
  Z cholerę nie mogę chwycić tego żelastwa.

  Rzeczywiście, szczęki projektowane w biurze projektowym "Skład Małp w Wojskowych Chełmach" (kto wymyśla te nazwy?), nie łapały niczego oprócz tych okrągłych komputerów i asteroidów.
  Pilot Kerman nie był jednak w ciemię bity i przytargał moduł dokując do niego swoim szczękniakiem.

(Brak zdjęcia, musicie zadowolić się tym:)


  Po przyciągnięciu modułu na odpowiednią odległość, przeprowadzono najtrudniejszą operację w historii lotów kosmicznych.
  Skoro moduł nie miał napędu, a stacja z założenia też swego napędu nie miała, wykorzystano silniki przycumowanych sond, skanerów i satelitów, do poruszenia stacją i zadokowania stacji do elektrowni.


  Dopiero po długich trzech godzinach kapitan Kerman usłyszał charakterystyczne kliknięcie.
  To zatrzaski doków chwyciły.


  Już wtedy było jasne, że przybudówka akumulatora mieści czterech gapowiczów i jest pełna zaopatrzenia.
  Jeszcze na Kerbinie, gdy nikt nie myślał o wysłaniu tych elementów w kosmos, ochroniarze przechowywali tam "KANAPKI"  ;) i na pewno tych trzech chuderlaków nie dało by rady takiej ilości.



Następna część niebawem

P.S. Faktycznie było to moje najtrudniejsze dokowanie i trwało (śmiejcie się, śmiejcie) grubo ponad trzy godziny.



edit: poprawiłem literówki

191
Dyskusje na dowolne tematy / Odp: Modernizacja sprzętu
« dnia: Nie, 17 Maj 2015, 23:28:22 »
Taka ciekawostka, skoro to temat o modernizacji sprzętu, to pochwalę się cóż takiego modernizuję.
Właśnie rozpoczynam pierwsze testy z odzyskiwania sprzętu. Ponad pół roku bólu po stracie wcześniejszego potworka, potem zabawa ze starymi Xeonami, zbiórka gratów i oto jest.
Nówka, jeszcze cieplutki.
Testy, testy i jeszcze raz testy (chłodzenie, stabilność napięć i takie tam duperele), więc pewnie za miesiąc Rboson rozpocznie prawdziwe granie.
Może nie jest to imponujący komputer, ale spokojnie do pracy biurowej będzie starczał.


192
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Robson, jaki ty masz ekran, że 1280x720p ci nie wystarcza?

Przecież nie chodzi o rozdzielczość w jakiej zostało to zrenderowane, ale w jakiej rozdzielczości było odpalone KSP.
A komfortowo, to ja gram w full HD i minimum AAx4.
A jak nie widzisz tego na filmie, to ja nie wiem, może nie zwyczajny jesteś do oglądania dobrej jakości obrazów?

193
Świetnie dobrana muzyka, fajny montaż, ale to rozmycie trochę przesadzone. No i słaba jakość obrazu. Niska rozdzielczość nie pozwala na komfortowe oglądanie na pełnym ekranie, co na przykład dla mnie jest męczące.
Ciekawy lądownik  :)

194
Problemy z modyfikacjami / Odp: Stocznia orbitalna z MKS nie działa
« dnia: Pią, 15 Maj 2015, 21:01:26 »
Musisz mieć zainstalowane Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ, a w warsztacie jakiegoś kerbala z niskim stupidity, bo głupi nie będzie pracował, albo będzie to trwało wieki.

195
Modyfikacje / Odp: KAS - Kerbal Attachment System
« dnia: Pią, 15 Maj 2015, 20:39:26 »
Używam universal storage od dłuższego czasu, może nie te pojemniki, bo mi są na nic, ale system mocowań i dikaplery jak najbardziej. Świetnie wyglądające elementy.

Strony: 1 ... 11 12 [13] 14 15 ... 40