Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Robson

Strony: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 40
121
Modyfikacje / Odp: XT Landertron - Czyli Miękkie lądowanie.
« dnia: Pon, 04 Sty 2016, 21:42:00 »
Zaglądał już ktoś do kodu?
Bo mi się wydaje, że drzemią w tym ciekawe możliwości.
Można by podmienić silniki na te stockowe na paliwo ciekłe i używać do posadzania dużych pojazdów na planetach bez atmosfery.
Coś na podobieństwo spadochronów. Taki automat lądujący.

I takie pytanie odnośnie powyższej kłótni:
Czy ktoś zna wzór na obliczenie czasu palenia silnika hamującego podczas lądowania (z atmosferą i bez niej), tak żeby sobie policzyć kiedy odpalać silniki, aby przy powierzchni mieć 0 m/s ???
I może jeszcze mi wmówcie, że korzystacie z tego wzoru na co dzień?
Maciuś się nie odzywaj ;)

122
Inne / Odp: Kadaf Industries, rozmaitości!
« dnia: Sob, 02 Sty 2016, 16:05:42 »
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
No wiesz Robson, mówisz masz, tylko gdzież mam ci go wysłać? :)

Na moim profilu jest email.

A jeśli chodzi o latanie, to nigdy w życiu nie wzniosę się na ziemię.
Nie to żebym się bał, ale...

123
Inne / Odp: Kadaf Industries, rozmaitości!
« dnia: Czw, 31 Gru 2015, 00:26:40 »
Mój najmłodszy (włońciamy ejciejesy - Kerman) chce ten skuter.
Nawet kazał mi to wyprodukować !!!
Ratuj Kadafie, zapodawaj krafta !!!

124
Własna twórczość / Odp: projekty kOS
« dnia: Wto, 29 Gru 2015, 00:55:09 »
Wygląda to kiepsko, nie ma się czym jarać.

To tak dla entuzjastów nie mających pojęcia o programowaniu.

A poza tym, między nami JW, zrobiłeś kawał dobrej roboty.
Sporo czasu zajęło Ci testowanie kodu.
I myślę, że to jest mankament tego skryptu.
Jest za mało precyzyjny.
A dla tego, bo za bardzo zaufałeś doświadczeniu, a za mało nauce.
Matematyce zwłaszcza.

Kod do separacji pierwszego stopnia jest dosyć poprawny.
Problemy pojawiają się podczas próby powrotu do KSC.

Taka sugestia z mojej strony:
Za dużo liczenia, za mało danych.
Wprowadź więcej stałych, niech kOS nie liczy rzeczy oczywistych i zajmie się sterowaniem rakietą, bo jak na jego możliwości, to kiepsko mu to wychodzi.

Bez problemu można zaprojektować trajektorię Falcona 9.
Najprostsza i najbardziej oczywista z punktu widzenia fizyki.

Pozdrawiam.
Oczekuję poprawek kodu.
Mogę pomóc jeśli będę trzeźwy.

125
Poproś o pomoc / Odp: Problem z Aerodynamiką
« dnia: Wto, 29 Gru 2015, 00:39:51 »
Ja robiłem 64 bity, tym znanym poniekąd trikiem z podmianką plików Unity, ale się bugowało jak cholera Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Oficjalnie 64bit będzie podstawową wersją po przejściu na U5.
Pozdrawiam zimno piratów.
Ale nie tych z Karaibów.
----------------------------------

Swoją drogą, jeśli pirat oznacza to samo co złodziej, to ja nawet nie pozdrawiam takich waćmościów zimno.
Ostatnimi czasy zostałem okradziony ze sporego, jak na moje możliwości, majątku i niestety poznałem ten problem od podszewki.
Jedyna rada, jak na polskie warunki, to obcinać rączki i rzucać psom na pożarcie.


---------------------------------

To jest oczywiście moja osobista, subiektywna opinia.
Reszta społeczeństwa może obcinać inne części ciała.

--------------------------------

Ha Ha Ha Ha Ha Ha Ha Ha Ha Ha Ha Ha Ha Ha Ha Ha Ha Ha Ha Ha Ha Ha Ha Ha Ha Ha Ha Ha Ha Ha

:) :) :) :) :) :)

126
Własna twórczość / Odp: Piracki Poker
« dnia: Pon, 28 Gru 2015, 08:42:03 »
Ze względu na fakt, że miałem długą przerwę w życiorysie, opowiadanie przeczytałem dopiero teraz.
I tak sobie myślę, że ten styl mi pasuje.
Lubię takie opisy, nie rozlazłe ale nie ogólnikowe, bez skracania narracji w stylu "nastąpiła procedura zamknięcia orbity, wszyscy wiemy jak to wygląda, więc nie będę opisywał" co zdarzyło mi się na tym forum zaobserwować kilka razy.
No i wątki kryminalne mają większą siłę przebicia niż katastroficzne, bo są czarne charaktery i skomplikowane psychologiczne zagadki umysłu, przypominające dysocjację, lub syndrom Kerbholmski.
To zadziwiające, jak skomplikowane strategie potrafi stworzyć umysł, aby tylko zachować swe ciało przy życiu.
Oczywiście, rzucając światło na Crepha, nie mogę podzielić opinii kapitana o małym skur...
Jedyne co mogę zarzucić, to przewidywalność zachowań bohaterów i mało skomplikowana osobowość kapitana piratów.
Być może zostanie to zrekompensowane w następnej części.
Pozdrawiam.

127
Modyfikacje / Odp: KSPRC - Czyli Kerbale w HD
« dnia: Nie, 27 Gru 2015, 22:03:39 »
Woda na Laythe  jest zajebista, ale suchy grunt taki nijaki. Poza tym, trochę denerwuje fakt, że kamera nie zatrzymuje się na powierzchni podczas obracania widokiem i bez przeszkód wchodzi w grunt, który staje się przezroczysty.Proceduralne chmury mocno obciążają kartę graficzną, a procesory szły na 50%. Mi pasuje taka wizja świata.

128
Modyfikacje / Odp: Space Launch System Part Pack
« dnia: Nie, 27 Gru 2015, 15:00:43 »
Takie pytanko:
Jak robię segregację według producenta w VAB, to mi znikają Twoje części, a Sobkos nie występuje na liście.
Tylko ja tak mam, czy to jednak Twoje niedopatrzenie?

129
Inne / Odp: Pokaż nam swój [cokolwiek]!
« dnia: Pią, 25 Gru 2015, 18:36:31 »
Autonomiczny zrzucacz rowerów.


Piękny, jak zwykle.
Bardzo przydatny, zapodaje rowera dokładnie w punkt, warunek: planeta musi mieć atmosferę.

[Post scalony: Pią, 25 Gru 2015, 18:47:11]
RSS 64bity


Ku przestrodze dla potomnych!!!


130
Inne / Odp: Kadaf Industries, rozmaitości!
« dnia: Pią, 25 Gru 2015, 00:59:11 »
Lubię te pojazdy!!!
Nie często, ale z klasą. Tak oto tworzy mistrz.
Nie masz kolego konkurencji, co smutne jest niestety.

A no i wesołych świąt :)

131
Poproś o pomoc / Odp: Ekonomia spalania
« dnia: Czw, 24 Gru 2015, 03:06:30 »
Jest jeszcze jedna kwestia.
Mianowicie wiadomo, że energia potencjalna naszego statku, ma dosyć istotny wpływ na energię kinetyczną tych wylatujących spalin z dyszy.
Odczujemy to podczas asysty wspomaganej, oraz podczas hamowania w celu zamknięcia orbity około planetarnej.
Rozpisał się o tym Kadaf w swym poradniku Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ oraz ja w czymś, co miało być poradnikiem, ale upojenie alkoholowe spowodowało destrukcję słowa pisanego.
Chodzi mniej więcej o to, że jak już wykorzystujesz ten efekt pięknie opisany przez mego przyjaciela Kadafa, to dzida na maksa. Impuls musi być jak najkrótszy i jak najmocniejszy.
Przy hamowaniu i dopalaniu w peryapsie, zauważysz, że jednak otwarcie przepustnicy ma wpływ na zużycie paliwa, a często się zdarza, że latamy na styk, więc warto się tym problemem zainteresować.

132
Dyskusje na dowolne tematy / Odp: Co można na Unity 5?
« dnia: Sob, 12 Gru 2015, 22:53:22 »
Bo w Orbiterze obliczenia zmiennoprzecinkowe dla symulacji ruchu w polu wykonuje jednostka T&L. Tam jest inny silnik fizyki.
Zresztą, satysfakcjonująca płynność tej gry zaczęła się długo po jej premierze, bo nie było takich kart, które by to pociągnęły.

133
Dyskusje na dowolne tematy / Odp: Co można na Unity 5?
« dnia: Sob, 12 Gru 2015, 14:52:30 »
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
...bardzo pijany jestem.

Hehe, to tak jak ja :)
A co się tyczy mojego milczenia, to przyznam się bez bicia, że dom wybudowałem i czasu za bardzo nie było. A obecnie widzimy jaka jest sytuacja na świecie, więc zajęty jestem pracą na maksa.
Pewnie tak do wiosny. Ale nie próżnuję i z KSP jestem na bieżąco.
Kończąc offtopa powiem, że taki mod jest jak najbardziej możliwy, ale to młodzież niepracująca niech się wypowie, bo roboty przy tym będzie co nie miara.

134
Dyskusje na dowolne tematy / Odp: Co można na Unity 5?
« dnia: Pią, 11 Gru 2015, 21:19:44 »
Może zacznę od wyprowadzenia Was z błędu. Nie jest prawdą, że Unity nie korzysta z PhysX. Korzysta z niego od najwcześniejszych wersji.
Prawdą jest, że jak coś jest od wszystkiego, to jest do niczego.
Unity nie jest od wszystkiego. Unity jest silnikiem gry.
Silnikiem fizyki wykorzystanym w Unity jest PhysX.
Inne silniki gry, też wykorzystują ten silnik fizyki.
Silnik fizyki gry, wykorzystuje akcelerację sprzętową karty graficznej do obliczania trajektorii ruchu ciał, detekcję kolizji, mechanikę płynów itp.
W KSP, ruch w polu grawitacyjnym jest sporo uproszczony, ale i tak na najwyższym poziomie wśród wszelakich gier komputerowych.
Bo gdyby ruch obliczany był w 100% według praw Newtona, to nie ma takiego komputera, który by to udźwignął. Przypominam, że dla stabilnej symulacji, obliczane są na bieżąco wszystkie ciała niebieskie, pojazdy na orbicie i śmieci.
Najistotniejszą sprawą dla wyglądu powierzchni planety jest wsparcie sprzętowe shaderów (pixel i vertex shader), czyli potrzebna jest jednostka cieniująca. Układ taki, oprócz obliczania oświetlenia wspiera obliczanie powierzchni (Transform&Lighting), jej wypukłości, czy jak to zwał. Programista nie musi się przejmować czy elementy poza sceną, lub ukryte za obiektami są liczone przez GPU, czy nie, ponieważ jednostka cieniująca zrobi to za nas.
Transformacje obrazu i jego oświetlenie, jest obliczane przez inną jednostkę niż reszta fizyki, dla tego Kadaf nie zauważa spadku wydajności przy zbliżaniu się do powierzchni Muna.
Powierzchnie planet nie są więc dopracowane nie ze względu na oszczędność karty graficznej, ale ze względu na lenistwo pewnych panów z pewnego studia.

135
Dyskusje na dowolne tematy / Odp: "Zostało wykryte zagrożenie"
« dnia: Wto, 08 Gru 2015, 20:18:46 »
Chodzi prawdopodobnie o to, że któryś z portali na jaki jest przekierowanie ze skryptu forum, doznał jakiegoś ataku hakerskiego, albo wykryto tam wirusa.
Taka strona jest automatycznie raportowana w Google i dopóki jej nie zdejmą z indeksu, niektóre antywirusy będą płakać.

Strony: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 40