Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Kadaf

Strony: 1 ... 50 51 [52] 53 54 ... 107
766
Obsługa techniczna / Odp: Zacięcie się KSP 0.90
« dnia: Nie, 28 Gru 2014, 12:35:59 »
A jakim to cudem możesz mieć odkryte wszystkie technologie bez rozbudowy centrum naukowego?

767
Samoloty / Odp: Sekcja lotnicza Kadaf Industries
« dnia: Nie, 28 Gru 2014, 11:15:35 »
I nie doczekałem się komentarza do powyższego opowiadanka, szkoda, bo wydaje mi się całkiem niezłe. Ale skoro nie to nie, teraz będzie sucho i nudno. Sprawdziłem jak K-100 poradzi sobie ze zrzutem poziomym. Do tego celu zbudowałem nową ciężarówkę. Nie dlatego, że tamta była zła, ale dlatego, że była brzydka.

Tak więc w ładowni ciężarówka prezentuje się tak:


Do zrzutu poziomego lot należy przeprowadzać na jak najniższym pułapie. Jedyną funkcją spadochronu w tym systemie jest wyciągnięcie ładunku z ładowni i wyhamowanie. Pach!



Ponieważ ciężarówka opiera się na kawałku blachy, to też łupnięcie o ziemię nie doprowadza do żadnych uszkodzeń.


To teraz oddokowywujemy maszynę od płyty lądowniczej, odpalamy przedni dikapler ze spadochronem i voila, sprzęt gotów do jazdy.


W porównaniu z poprzednią, ta ciężarówka została mocno uterenowiona, no i wygląda znacznie lepiej.
Użyte w niej mody to li tylko Tweakscale. Genialny modzik pozwalający zmieniać rozmiar stockowych części.

768
Bardzo fajna konstrukcja, świetnie upakowane mechanizmy. Ekstra lądownik z tymi silnikami pod kątem. Co prawda traciłeś na tym nieco mocy, ale wizualnie pierwsza klasa :)

769
Poproś o pomoc / Odp: Manewr bi eliptyczny w przykładach
« dnia: Sob, 27 Gru 2014, 12:55:07 »
^^ Ot i wypowiedział się ekspert najwyższego formatu w dziedzinie manewrów, lepszej metody nie ma niż opisana powyżej.

770
Dajcie mi ubiozura i proceduralne skrzydła...

771
Żaden ze mnie chemik, więc nie mam pojęcia. Chyba że są jakieś związki które wiążą H2O w lód który się nie topi, na zasadzie takiej, na jakiej sól utrudnia zamarzanie. Nie wiem, nie znam się.

772
Tylko Hasuviel, Minmus nie ma atmo, a woda przy zerowym ciśnieniu wrze przy znacznie niższych temperaturach niż 100 stopni, więc gdyby na taki lód słonko tylko przelotnie spojrzało, to on by w diabły wyparował. Ciekawostką za to jest, że na Eve w oceanach może być woda, ponieważ przy ciśnieniu jakie tam jest woda zaczyna parować dopiero powyżej 150 stopni.
Natomiast morza minmusowe to na pewno nie połacie lodu. Na pewno słyszałeś o termicznej kontroli pasywnej na statkach Apollo. Wprowadzano je w ruch obrotowy by z jednej strony nie zamarzły a z drugiej się nie usmażyły. Bo słońce operujące na powierzchnie dowolnego obiektu w próżni okrutnie ją nagrzewa.

773
Samoloty / Odp: Sekcja lotnicza Kadaf Industries
« dnia: Czw, 25 Gru 2014, 23:39:38 »



Najnowszy samolot z wytwórni Kadaf Industries również okazał się być transportowcem, ale całkowicie odmiennego typu. K-100 schodził powoli poniżej warstwy chmur na biegunie północnym.


Dwuosobowa załoga od kilku godzin przepatrywała horyzont spoglądając od czasu do czasu na ekrany kamer termowizyjnych. Gdzieś tam w dole znajdował się rozbitek zagubiony i przerażony na nieskończonych połaciach lodowej pustyni. W pewnym momencie młodszy kerbal podskoczył na fotelu i krzyknął - Jest, jest! Mam go na termowizji! Odległość trzy kilometry!
Starszy kerbal ujął mocniej stery i skierował nos w kierunku słabej sygnatury termicznej wskazywanej przez ekrany.


Ostrożnie zdjął moc z przepustnicy pozwalając stopniowo zejść maszynie w dół by dokładnie przyjrzeć się celowi. Trzeba było upewnić się czy to faktycznie nieszczęśnik zamarzający w biegunowym mrozie, gdyż pomyłka nie wchodziła w grę. Za kabiną i zbiornikami paliwa znajdowała się w ładowni tylko jedna skrzynia którą zamierzali zrzucić. Lądowanie było zbyt ryzykowne.


- Widzę go! Macha do nas! Cały i zdrów! - krzyknął podniecony młodszy załogant wskazując pilotowi palcem punkt na tle bieli bezkresnych śniegów. Po przeleceniu nad rozbitkiem starszy kerbal wprowadził K-100 w delikatny skręt na pułapie trzystu metrów. Teraz i on zobaczył niewielką sylwetkę podskakującą i wymachującą rękami. - Oj, nie każdy miał tyle szczęścia - pomyślał. Wielu dawnych badaczy straciło życie badając mroźny biegun. Życie i nie tylko życie!
- Jak myślisz? Wygląda na osobę wierzącą? - zapytał młodszego.
- Tak mi się wydaje, w pomoc wierzy na pewno! - odpowiedział drugi załogant.
- Okey, otwieraj ładownię, robię nawrót. - zakomenderował starszy. Po chwili doszedł go jęk silników elektrycznych rozsuwających ogon.


Na obszernym pulpicie zapaliły się diody sygnalizujące pełne otwarcie. Zielenią zabłysnęła również kontrolka systemu wyrzutowego.


- Masz go na kamerach? Podawaj odległość, schodzę na sto metrów!


- Tysiąc trzysta, tysiąc dwieście, tysiąc sto... - powoli odliczał młodszy. Silniki niemal ucichły pracując na niskich obrotach, ale trzeba było uważać, bo precyzyjny zrzut wymaga dokładności. Pilot lekko dodał gazu. Gdy tylko usłyszał, że znajdują się sto metrów od celu krzyknął. - Odpalaj dikapler!
Samolot przeszył dreszcz i lekkie szarpnięcie. Niemal jednotonowy kloc opuścił ładownie wyciągany systemem spadochronowym.


Tajemnicze pudło zaczęło powoli opadać w kierunku powierzchni.


- Jak idzie?! Dobrze opada?
- Doskonale! Niemal dokładnie nad celem!


Werenhar Kerman nie mógł uwierzyć swojemu szczęściu. Gdy jego telefon satelitarny zamarzł, był pewien, że pomoc już nie nadejdzie. Jednak wiara czyni cuda. Z nieba spokojnie spływało kiwając się w lekkich podmuchach wiatru spore pudło, a szum silników odrzutowych sporego transportowca koił uszy. - Dzięękiii!!! - krzyknął, mimo że wiedział, że dzielni piloci nie mogą go usłyszeć.


Gdy tylko skrzynia z ładunkiem dotknęła gruntu puścił się biegiem. Jeszcze kilka godzin temu był pewien, że tu zamarźnie, a tymczasem niczym anioł pojawił się ratunek. Nie mógł się doczekać by sprawdzić co też może być w środku. Ciepłe ubrania, żywność, a może nawet łazik?


Zwolnił kroku by nie upaść ze zmęczenia, oby nie potrzeba było łomu... Zaczął obchodzić tajemniczą skrzynię dookoła.


Okazało się, że frontowa ściana była otwarta. A w środku.... Werenhar stanął jak wryty.


Podszedł bliżej. Kliknęła fotokomórka i panel dziwnego urządzenia zabłysnął światełkami. Usłyszał kolejną serię elektronicznych piknięć i z zakratowanego głośnika zaszczekał mechaniczny głos.
- Bip! Szczęść Boże. Tu automatyczny konfesjonał archidiecezji północnej. By rozpocząć spowiedź proszę wciśnij pomarańczowy guzik. Bip!


W oddali powoli cichł dźwięk silników odrzutowych.





- Alleluja! - Zakrzyknął starszy kerbal. - Przez modlitwę do nieba, jak na silniku odrzutowym!
Z fotela obok doszedł go perlisty śmiech - hihi, haha, och jak ksiądz proboszcz coś powie, to ja się zawsze śmieję!



-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Mam nadzieję, że nikt nie poczuł się urażony moją przypowiastką o nadziei w ten świąteczny czas  ;)
Samolot K-100 (nie miałem żadnego pomysłu na nazwę) okazał się być konstrukcją bardzo udaną. Mimo posiadania zaledwie czterech silników pnie się toto na 22.5 kilometra i osiąga prędkość 1250 m/s - i to z ładunkiem. A spore skrzydła zapewniają mu dobre własności lotne, więc można tym pudłem lecieć stabilnie przy 50 m/s na niskim pułapie, więcdealna maszynka do zrzutów! Paliwa jest sporo. Po doleceniu na biegun nie spalił nawet 1/4 paliwa. Zasięg ma na pewno znacznie większy od K-255.

To tyle. Komentarze mile widziane :)






774
 Lubię takie rozważania Hasuviel, masz odemnie punkt repa, bo nie są to jałowe bzdety pt "paczcie siem co zbudowałem" - i prezentacja lądownika identycznego jak tysiąc innych. Twoja argumentacja mi się podoba, fakt, system nie jest tak do końca logiczny, a nawet wcale. Nie sądzę, żeby na Minmusie była woda, ale też całkiem sporo płynów zestala się w temperaturach wyższych. Z drugiej strony kiedy dany fragment jest wystawiony na promienie słoneczne, to powinien ulegać bardzo szybkiemu nagrzewaniu, a więc i topnieniu w wyniku którego powinniśmy otrzymać efekt sublimacji. A może to co pokrywa Minmusa to nie płyn, tylko zastygłe morze... no nie lawy, ale czegoś co właśnie topi się dopiero w tysiącach stopni. Sporo takich rzeczy jest. Wytłumaczyło by to gładką powierzchnie, jakkolwiek powinny na niej występować kratery po meteorytach.
 Eve, cóż, o tym co może znaleźć się na Eve kiedyś rozpocząłem wątek na ten temat. Jeśli masz ochotę Hasuviel to zajrzyj.

Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Co do Joola, to jego temperatura jest zagadką, skłaniam się w stronę brązowego karła, ponieważ orbita jest równiutka, a nie spodziewałbym się takiej po kolizji. Poza tym ile planeta może stygnąć po takim zderzeniu? Przecież nie miliard lat. Laythe. No to w ogóle jest zagadka zupełna. Cóż, pływy to jedno, faktycznie temperaturę mogą znacznie podnieść, ale chyba nie aż tak... Ja się raczej spodziewam, że Laythe jest bardzo aktywne wulkanicznie i ma bardzo gorące jądro. Tylko brak wulkanów. Cóż, Squad zapowiadał z rok temu albo i półtora, że na Laythe pojawią się wulkany, więc możliwe, że mam rację. Jak wielu innych zapowiedzianych rzeczy, również tego się nie doczekaliśmy, ale co zrobić.
 To tyle, fajny wątek!

775
Własna twórczość / Odp: Mun Space Program
« dnia: Czw, 25 Gru 2014, 18:49:42 »
 Jest takie stare dobre powiedzenie; "Jeśli nie potrafisz, nie pchaj się na afisz."
Dla mnie oczywiste jest, że ci się nie uda, a jednak publikujesz. Zanim w ogóle sprawdziłeś czy dasz radę. Taka drobna rada; najpierw rób misje od A do Z, czyli start, lądowanie w zamierzonym celu, wykonanie planu, powrót, a dopiero potem wrzucać serię zdjęć z przebiegu działań. A nie w ten sposób, że co dwie godziny jedno zdjęcie nie przedstawiające niczego sensownego. Ja osobiście traktuje takie działanie jako zaśmiecanie forum. Możesz nazwać mój post hejtem, jeśli tylko masz ochotę.

776
Własna twórczość / Odp: Mun Space Program
« dnia: Czw, 25 Gru 2014, 18:43:49 »
Taa... łazik... Na dodatek szanse jego powrotu na Kerbin oceniam jako zerowe.

777
Samoloty / Odp: Samoloty [by xAnonymousxPL]
« dnia: Czw, 25 Gru 2014, 18:37:16 »
No no, niezła robota, gratuluję, tylko właśnie nie wiem komu, czy KubieAseph, czy Anonymousowi :) W każdym razie polepione części bardzo elegancko.

778
Dyskusje ogólne / Odp: Jak się uczyliście grać !
« dnia: Czw, 25 Gru 2014, 15:42:31 »
KSP jest grą bardzo logiczną. Przemyślane rakiety nie mają w zwyczaju rozrywać się na kawałki, przynajmniej niezbyt często. Może to po prostu gra nie dla ciebie PanKenzie?

779
Samoloty / Odp: Samoloty [by xAnonymousxPL]
« dnia: Czw, 25 Gru 2014, 15:13:33 »
Hm, niektórzy z nas uznali by za stosowne dorzucić jakieś zdjęcia, no ale może wydziwiam  ;)

780
Samoloty / Odp: Sekcja lotnicza Kadaf Industries
« dnia: Czw, 25 Gru 2014, 12:32:50 »
Hahaha, faktycznie, uspokaja jak nic ta czerń :)

Btw, not7CD, challenge accepted !

Strony: 1 ... 50 51 [52] 53 54 ... 107