Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Kadaf

Strony: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 107
166
Inne gry / Odp: No man's sky
« dnia: Śro, 17 Sie 2016, 00:39:04 »
 Bo widzicie, gra jest oparta na haśle, do którego każdy powinien podchodzić z dużą ostrożnością. To hasło to "procedurally generated". Ludzkość nie zbudowała jeszcze ani komputera, ani programu z na tyle mądrymi algorytmami, by one faktycznie potrafiły stworzyć coś nowego. Zbudowano kilka zwierzaków i puszczono je przez tę niby proceduralność, a to w rezultacie dało właściwie... no nic nowego! Jeden będzie różowy, drugi niebieski, jeden będzie miał włosy, inny nie, ale to wszystko to jak przebieranie krowy w różne wdzianka. Jeśli mamy do dyspozycji tylko spraye i perukę z mopa, to krowa zawsze pozostanie krową, co by z nią nie robić. Gdy jakiś czas temu był szał na No Man Sky, to jakoś poza mną nikt nie zwrócił uwagi na to, że stwory się ewidentnie powtarzają, a coś takiego skutecznie zabija chęć eksploracji, sprowadzając wszystko do kolekcjonowania królików we wszystkich kolorach tęczy. Ani to ciekawe, ani realne. Twórcy postawili po prostu nie na jakość, tylko na ilość. Ja na ich miejscu zdecydowałbym się na dwa rozwiązania. Jedno to zatrudnić 500 ludzi, którzy nonstop będą zastanawiać się, jakie formy życia mogą zaistnieć na innych planetach i przypilnować (to bardzo ważne), by członkowie tej ekipy nie konsultowali się między sobą i drugie tyle modelarzy 3d. Albo mogli by stworzyć jakiś bardzo, ale to bardzo zaawansowany kreator fauny i flory, który będzie pozwalał na konstrukcje zwierzaków i roślin w sposób nieporównywalnie bardziej złożony, niż ten chociażby znany ze Spore.
I wówczas, kto wie, może miało by to ręce i nogi.

Dodam jeszcze co mnie najbardziej przeraziło w No Man Sky. Jest to brak polotu wśród kreatorów stworzeń. Oni po prostu sięgnęli do książki o paleontologii. Mamy więc brachiozaura, pteranodona, arsinoiterium, jakiś eohippus i kilka innych stworzeń z bliższej lub dalszej przeszłości. Na dodatek nieco bez składu, pomieszane ze sobą. Co prawda znajdzie się kilka stworzeń całkiem wymyślonych, ale stanowią zdecydowaną mniejszość. Słabo!

167
Inne gry / Odp: Space Engineers
« dnia: Pią, 12 Sie 2016, 20:57:55 »
Zastanówcie się tylko poważnie nad zakupem tej gry, bo mnie nie do końca satysfakcjonuje w niej fakt, że zanim nawet zdążę się rozkręcać konstrukcyjnie na dobre, to już muszę kończyć, bo proc mówi : a tera będziesz miał 3 fps.

Space Engineersy mają też drugą, moim zdaniem koszmarną wadę. Najmniejszy blok bazy to 2 x 2 metry. Co jest niemal gwarantem, że zbudujemy w niej ogromne, nudne pomieszczenia, w których nie będzie się działo nic. Jednak twórcy Minecrafta idealnie wyczuli, jaki najmniejszy klocek będzie akceptowalny. Ten z SE przynajmniej dla mnie nie jest. Można oczywiście też budować z elementów statków małych, które rozmiar mają odpowiedni, ale zżerają moc obliczeniową kompa jak szalone, a po drugie budując coś z kategorii "małe" elementy z kategorii "duże" są dla nas w sporej części niedostępne. Oczywiście na wszystko są mody, ale żeby się spejsami cieszyć, to trzeba mieć kompa od NASA. A i kolegów z takimi kombajnami również, bo singiel przy realistycznym wydobyciu surowców, to miesiące pracy, żeby zbudować właściwie byle co. Trzeba by chyba lat.

168
Poproś o pomoc / Odp: Bad Claw
« dnia: Pią, 12 Sie 2016, 20:40:45 »
Claw do zadziałania wymaga pewnej energii kinetycznej. Łapiąc coś tak małego nie wytwarzasz dostatecznej energii kinetycznej i jest dupa. Rozmiar statku nie ma żadnego znaczenia. Jedyne co ja bym ci zalecił, to przygrzmocić clawem nie przy 1 m/s a między 10 a 30 m/s.

Ale najpierw Grabek zrób test w KSC czy w ogóle claw złapie podwozie, bo jest to part lekko nietypowy i może być tak, że w ogóle nie jest przewidywany do złapania tą łapą.

169
Aktualności / Odp: [Wersja aktualna] KSP 1.1.3
« dnia: Sob, 06 Sie 2016, 14:59:03 »
Ale ja się z tobą zgadzam w całej rozciągłości wbielak. To by było faktycznie ekstra (o ile interfejs byłby przejrzysty). Ale niestety gra jest tak skonstruowana, że calutki czas oblicza pozycje wszystkich obiektów w kosmosie. A nieco mnie wkurza, gdy robię wielką misję, klatek mam 7 na sekundę i wiem, że gdyby nie te 100 przekaźników, których i tak aktualnie nie widzę, to miałbym chociaż 15.
A nie oszukujmy się, chcąc zrobić kompletną i działającą sieć w całym układzie między wszystkimi ciałami niebieskimi, to setka przekaźników nawet nie wystarczy.

170
Inne / Odp: Pokaż nam swój [cokolwiek]!
« dnia: Pią, 05 Sie 2016, 23:51:59 »
No dobra, cuś z innej beczki. Swoją drogą grabek, stajesz się powoli jednym z najbardziej aktywnych userów forum! Bardzo dobrze, tak trzymać! A teraz planeta, kto wie co to?




171
Aktualności / Odp: [Wersja aktualna] KSP 1.1.3
« dnia: Pią, 05 Sie 2016, 23:42:07 »
Szczerze powiem, mi tam na remote techu nigdy specjalnie nie zależało. Nigdy go nie zainstalowałem ani nie używałem, ponieważ zawsze jest to połączone z mnożeniem obiektów w przestrzeni. A im więcej żelastwa lata, tym bardziej gra klatkuje. No ale zapowiedzieli, to powinni wprowadzić. Ja dużo bardziej chcę fale! Teraz wprowadzono, że znowu woda chlupie, to już coś, ale fale, fale, no kurde. Za dużo planowałem poruszania się wodą, żeby fal nie było. A miały być.



O, 1201 post i dalej jestem kapitan, dobrze! Kapitan Kadaf, to mi pasi :D
Cholera, znowu jestem pijany...

172
Inne / Odp: Pokaż nam swój [cokolwiek]!
« dnia: Pią, 05 Sie 2016, 20:46:51 »
Też z kariery, munarska baza. Podobają mi się bardzo kontrakty na ulepszenia istniejącej infrastruktury, czyli dotyczące baz i stacji. To jest faktycznie świetne!


Ale... No właśnie, musi być jakieś ale. To co zrobili z kołami woła o pomstę do nieba. Pojazdy o liczbie kół większej niż cztery nie działają w sposób w jakikolwiek związany z realizmem. Po pierwsze łazikami można zawracać stojąc w miejscu. Gra oblicza punkt przecięcia się wszystkich kół będących na wyposażeniu i upraszcza model fizyczny daleko za granicę przyzwoitości. Więc stoimy i wduszając guzik skrętu fura zwyczajnie zawraca jak czołg, w punkcie. Cofanie jest jeszcze gorsze. Pojazd jadący na wstecznym zachowuje się absolutnie przedziwnie. Bo widzimy, że koła są skręcone w sposób prawidłowy, za to cała maszyna obraca się.. w przeciwną stronę! Dramat! Tarcie koła-nawierzchnia nie występuje. Jakoś to obeszli czymś, co ma niby działać, ale nie działa.

173
Aktualności / Odp: [Wersja aktualna] KSP 1.1.3
« dnia: Nie, 31 Lip 2016, 04:03:42 »
Ostrzegam i informuję. (nawalony na skraj przytomności). Zacząłem grać znowu w kerbale. Co wypowiem? Kurde. To jest naprawdę zacna gra. Wiem, kląłem twórców, jakość produkcji, to, tamto, nosz kurde. W ostatniej wersji znowu pojawiły się wodotryski wody. Gram na karierze, co odradzam nowym graczom. Łaj? Bo grając na hardzie jest to trudne. Serio. I tu muszę, jako gracz ze sporym dorobkiem odradzić karierę, na rzecz cudnego sandboxu. To wam kurde flaki radzę, sandbox. Ale se gram na tej karierze i jestem... zadowolony! Te całe kontrakty nabrały sensu. Trzeba mierzyć  temperatury, albo ciśnienia w pobliżu czegoś tam, nagle niespodziewanie łazik ma sens! Ktoś to przemyślał sprawę. Jestem daleki od uwielbienia Squadu, ale mimo wszystko KSP jest grą całkiem spoko.


PS. ingwen nie zapłacił mi nawet złotówki za napisanie tego postu, nie wspominając o twórcach kerbali..................

PS2. Multiwitamina z biedronki zawiera samą chemię, odradzam jako popitkę do wódki. Zalecam jednak coca-cole albo pepsi. (produkt nie sponsorowany)

Grajcie w KSP i publikujcie, nawet badziewia,

174
Inne / Odp: Pokaż nam swój [cokolwiek]!
« dnia: Sob, 30 Lip 2016, 18:14:05 »
O widzisz, a ja kląłem niemiłosiernie próbując podejść manualnie. Za każdym razem, gdy zaczynał łapać dok, następowało kiwanie lewo-prawo, bądź góra-dół z tendencją pogłębiającą się. Ni cholery nie udało mi się tego przeprowadzić z powyższego powodu. Dokowałem do K-255 (coniektórzy jeszcze pamiętają) przerobionego na cysternę.

175
Inne / Odp: Pokaż nam swój [cokolwiek]!
« dnia: Sob, 30 Lip 2016, 14:49:39 »
O, ciekawe, próbowałem to zrobić daawno temu, jeszcze na 0.90 i za chiny mi się to nie udało przy twardym połączeniu. Używałeś jakiegoś moda ułatwiającego podejście?

176
Kampanie / Odp: Pomysł-Forumowa megakonferencja
« dnia: Czw, 21 Lip 2016, 23:17:28 »
To ja też się wypowiem. Ogólnie za czasów PMB całe forum przeżywało rozkwit, co chwilę ktoś coś wrzucał w rozmaitych wątkach. A PMB było świetną akcją korzystającą z aktywności wielu użytkowników. Tyle, że teraz jest całkiem inaczej. Niemal nikt nie prezentuje niczego, starzy wyjadacze odpuścili sobie KSP z rozmaitych względów. Nowi wpadają na chwilę, ale też nic nie wrzucają. Chyba głównie by zapytać o bugi, albo pobrać spolszczenie, którego nie ma. Wielu było zdolnych konstruktorów jednego dnia, którzy mimo pochwał i zachęt nie pojawili się więcej na forum (to kontrargument dla tych, którzy twierdzą, że nikt nic nie wrzuca przez hejty na słabizny). Wydaje mi się, że po prostu na rynku gier jest sporo ciekawszych z takich czy innych względów pozycji i niszówka taka jak KSP z grafiką generalnie słabą nie ma jak konkurować z nowymi tytułami.
Wracając natomiast do tej konferencji, no to cóż, obawiam się, że miałem jednak rację w kwestii frekwencji. 8 osób weźmie udział. Ale jako widzowie, czy jako realizatorzy "szkoleń"? A w ogóle to po co te szkolenia tak naprawdę? Jest sporo wątków o tym jak latać od strony technicznej, czyli oberthy, asysty itd. Jeszcze więcej jak polecieć na Muna, czy gdzieś tam. Wątki o budowaniu? Jeśli ktoś ma talent to nie potrzebne mu żadne instruktarze, będzie dobry, jeśli talentu niet, to i tysiąc godzin nauki nic nie da.
I właśnie nie wiem Mithrill, czy ty pomysł na tę konferencję wymyśliłeś, by zrobić coś wielkiego? Czy coś sensownego? Ogólnie nie pytam złośliwie, tylko z ciekawości. Bo idea przedsięwzięcia moim zdaniem nie trafia w zapotrzebowanie. Bo czy jest zapotrzebowanie na wiedzę jak latać, czy budować? Nie kojarzę takich pytań na forum od dłuższego czasu. Ja tu widzę zapotrzebowanie w kwestii problemów technicznych z grą, bugi, instalowanie modów i tym podobne. I to wszystko.
Jednakże tak czy owak życzę powodzenia w realizacji projektu, może okaże się, że coś się tu wylęgnie ciekawego i mój sceptycyzm okaże się bezzasadny.

177
O ja....

O ...

(zamiast kropek wstawić ulubione przekleństwo stosowane jako wzmacniacz przekazu).

To wygląda, ... , no po prostu genialnie!

Coś mi się widzi, że BĘDĘ GRAŁ W GRĘ.

Dzięki Madrian!

178
Aktualności / Odp: [Wersja aktualna] KSP 1.1.3
« dnia: Śro, 13 Lip 2016, 09:34:58 »
A czegóż tu oczekiwać innego... Całkiem niedawno zarzucano mi przeginanie, gdy nazwałem tumanem ichniego animatora ze względu na potworne błędy, które jakoś zostały zaakceptowane przez tfurców. Cóż, calutki Squad pracuje właśnie z taką jakością, jak ten ich animator od siedmiu boleści, dlatego właśnie nie ma opcji, by poprawiono te bugi w czasie krótszym niż rok, dwa. Bo totalne beztalencie też wymieni silnik w samochodzie. Będzie to robił sto razy dłużej niż ekspert, sto razy będzie go wyciągał ponownie, bo za każdym razem zapomni a to o śrubce, a to pomyli kolejność, a to zapomni coś zamontować. Na Kerbalstuff prezentują nierzadko mody ludzie, którzy przewyższają wiedzą o programowaniu, o grywalności i o wykonaniu tych osłów ze Squadu w sposób absolutnie nieporównywalny.

179
Kampanie / Odp: Pomysł-Forumowa megakonferencja
« dnia: Wto, 12 Lip 2016, 12:21:41 »
Chciałbym zwrócić uwagę na istotną rzecz, o której wspomniał angorek. Zróbcie ankietę ile osób w ogóle jest chętnych, by wziąć w tym udział. Bo ja mam wrażenie Mithrill, że trochę nie wyczuwasz koniunktury. Ale może się mylę.

180
Aktualności / Odp: [Wersja aktualna] KSP 1.1.3
« dnia: Nie, 26 Cze 2016, 07:37:11 »
Możliwe, że nie powinienem pisać tego postu, a to dlatego, że jak wszyscy stali bywalcy wiedzą, a co nowsi czują, jestem bardzo sceptycznie nastawiony do "osiągnięć" Squadu, oraz z bardziej prozaicznego powodu, że jestem niewymownie pijany. Otóż zadziwia mnie fakt braku jakichkolwiek nowych relacji na forum. Zastanawiałem się więc dlaczego stan taki ma miejsce, Kompleks Kadafa? No nie, wszak nic tu nie wrzucam od dłuższego czasu, więc co? Dowiedziałem się co, gdy zainstalowałem kilka dni temu wersję 1.1.2. Otóż ta wersja gry, oraz właściwie wszystkie od 1.1 moim zdaniem powinny mieć nazwę taką: Kerbal Space Program Betrayed Hopes. Tak., zawiedzione nadzieje, albo nawet zdradzone. Dlaczego? Optymalizacja z powodu przejścia na unity 5. Moi drodzy, wzrost wydajności jest.... ujowy. Naprawdę. 30%? Na to czekaliśmy? Na jakieś marne trzydzieści procent? Ja liczyłem na trzysta. Bo żeby wykrzesać marne trzydzieści procent, to wystarczyło pogrzebać mocniej w kodzie. Niestety, twórcy gry mieli to w nosie, wzięli gotowca przy którym nic nie musieli robić w kwestii optymalizacji. Druga sprawa, nie mniej istotna, to zapowiedzi. Co wyniknęło z zapowiedzi tego co mówił Squad? Otóż właściwie nic. Od A do Z kłamstwa., właściwie od początku mojej bytności na forum, czyli no, kawał czasu, bo od wersji 0.18, czy coś koło tego. Ale człowiek miał nadzieję, a tymczasem dostawał jakieś popłuczyny, nawet nie trzy procent tego co zapowiadano, wręcz nic, albo coś, co na wskutek przycięcia okazywało się po prostu gniotem, jak to całe jednosurowcowe wydobycie. Aero stockowe? Szit. Brak planet nowych, zrobionych chociażby w stopniu niemakabrycznym powierzchni ciał niebieskich, gdzie pas asteroidów? Gdzie zapowiadane fale? Gdzie stockowy KAS, IR, Remote Tech? Nima. Gdy odpaliłem 1.1.2 budując łazik, to nie działały mi koła, a gdy nawet zadziałały w końcu, dzięki kretyńskiemu nielogicznemu montażowi, to zapadały się w grunt po osie, w SPH miałem wyraźne klatkowanie przy ośmiu częściach, no po prostu jedno wielkie, obszerne, nieogarnione gówno. Cieszę się, że ludzie zatrudnieni w tej firmie wylatują, bo to są moi drodzy skrajni badziewiarze. Beztalencia. Kretyni. Bo jak inaczej można wytłumaczyć, że koleś od lat pracujący w Squadzie i robiący animacje ma w dupie fakt, że schody odjeżdżają razem z pojazdem. To jest DETAL, ale ten detal odwzierciedla jakość pracy całego tego chorego zespołu. Bo jeśli tacy ludzie tworzą grę, ludzie, którzy z lenistwa bądź głupoty, bądź upośledzenia umysłowego przepuszczają takie gnioty, to z tego nic dobrego wyjść nie może. Bo to nie tylko animacje, to całokształt podejścia, które nie brzmi "ja pier...le. robimy hiciora, wyprujmy sobie flaki, ale zróbmy cuda!" To raczej "Ee, dobra, łykną jakoś ten szajs, pierdolmy to, jest tyle ciekawszych rzeczy do roboty".
Ja odkładam KSP na półkę i nie wiem, czy wykrzesam w sobie dość energii, by jeszcze kiedykolwiek do KSP wrócić.
Ogólnie jestem bardzo zawiedziony.
 
Pozdrawiam

Kadaf

Strony: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 107